Jump to content
IGNORERAD

Aktuellare än någonsin.. är svenskar rasister?


Guest jing jing

Hur skulle du rösta om det var val idag?  

180 röster

  1. 1. Hur skulle du rösta om det var val idag?

    • S
      42
    • M
      61
    • fp
      8
    • v
      13
    • kd
      1
    • mp
      2
    • c
      2
    • sd
      44
    • annat
      15


Recommended Posts

Jag har foljt denna trad med intresse eftersom det ger en mig en fordjupad forstaelse for hur andra resonerar kring fragan. Haller med Atom om att jag tycker det ar forvanade att SD far sa starkt stod harinne. Delvis ar det sakerligen ett utryck for nagon sort allman frustration och manga har deklarerat en besvikelse over hur etablerade partier har hanterat fragan. Dock sa forundras jag av den ibland mycket bristande logiken i mangas resonemang. Ett sorts "bra invandrare" - "dalig invandrare" resonemang som om man drar det till sin spets blir omojligt. Redan idag genomfors tex. intervjuer med s:k kvotflyktingar osv men onekligen sa ar manga harinne av asikten att de inte ar tillrakligt "behovande". Med samma resonemang sa borde snart en majoritet av alla TGF portas och inte minst da anhoringinvandringen till dessa.

Nar man borjar adressera kostnaderna sa blir det nastintill omojligt. Dels for den humanistiska vinningen inte gar att mata i pengar och dels for att den eventuella vinsten av ytterliggare produktiva medborgare ocksa ar svarmatt. Visst kan vi se de direkta kostnaderna men vad skall de vagas gentemot?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 383
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    41

  • noBuzz

    33

  • thaikaj

    17

  • Molle

    15

Mest aktiva i denna tråd

Guest jing jing

Kajjan

Hm 20% i sysselsättningsgrad för Somalier. Varför kan vi inte erbjuda Somalierna utbildning på någon sjöbefälsskola? Det verkar ju finnas intresse för sjöfart hos Somalierna.

Intressant inlägg Kajjan, det kanske till och med finns en del svar i ditt inlägg som förklarar sd populäriteten?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Sitter i min ensamhet och funderar på jobbet.

Integration och værderingar ær enligt min mening vældigt viktigt.

Nu gæller detta inte bara Iranier, Bosnier, Libaneser och Polacker utan æven Thailændskor som kommer hit.

- Sverige som ær ett førhållandevis ett blomstrande land ær det mycket p.g.a kultur, værderingar och det generella tankesættet vi har.

Sverige rent geografiskt sett ær inte så mycket bættre æn något annat land.

Med fel regeringar, "fel" værderingar av folket, ja rent av "fel" mentalitet så skulle inte heller Sverige vara ett bra land att bo i.

Till dom invandrare och før den delen infødingar som klagar på Sverige.

- OK, vi gør som ni vill. Somaliska værderingar och andra saker infør vi i Sverige. Samtidigt hyr vi in Robert Mugabe som president. Thailændsk slit och slæng mentalitet och lev før dagen och ta inte vara på værden man har. Sedan kan vi bli lika korrupta som herrarna i Ryssland.

Då kommer jag också att bli en flykting.

Mångfald ær bra, men att gøra som t.ex frugan sæger ær inte alltid bra. Att man gør så i Thailand funkar inte i Sverige. Skulle man gøra likadant så har man det som ær dåligt från Thailand plus det som ær dåligt i Sverige att leva med och det ær inte i mina øgon något vidare.

Ja till invandring men nej till en icke integration

Tror att en regering från Sierra Leone hade klarat av att sænka Sverige på 1 år

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan   :yes:

Quote

Det ar ocksa intressant att se att sa manga havdar att det skulle vara gratis for svenska samhallet att ta emot just thailandskor och att thailandskor skulle vara battre an andra invandrare.

Atom :yipi:

Vet inte var du läst att det skulle vara helt gratis för svenska samhället att ta emot thailändskor.

Så är naturligtvis inte fallet och även den frågan bör tas upp till debatt.

Men exempelvis betalas det inte mig veterligt, av skattebetalarnas medel, slentrianmässigt ut pengar till semesterresor till hemlandet för thailändskor.

En utgift svenska skattebetalare uppenbarligen får stå för när det gäller andra grupper invandrare, en grupp som vill resa på semester till landet dom flytt från.

'Jag var med om att bevilja asylsökande med uppehållstillstånd semesterresor till de länder som de påstått sig ha flytt från.'

Saxat från mitt inlägg nr 201 där jag publicerade en artikel införd på DN debatt 8 april i år från Gunnar Sandelin som sett och varit med om detta med egna ögon.

Är thailändskor bättre än andra invandrare?

Det tror jag inte någon har påstått.

Att jag tycker min älskling är bäst :great: är väl rätt naturligt och så känner säkert dom flesta om just sin egen thailändska flickvän.

Jag såg för några dar sedan ett program på TV om en ryska, hon va dessutom rätt snygg ;) , som forskade om ett miljövänligt flygbränsle på KTH som verkar lovande och har potential.

Om Sverige BARA skulle få hit den sortens invandrare skulle det antagligen vara bäst för landet.

När vi nu diskuterar vilka som är bättre än andra så bör vi, fastän det är mycket mycket känsligt, även ta med kulturella skillnader för jag anser att vi inte kan bortse från att skillnader i syn på olika värderingar ses med olika ögon beroende på hur man är fostrad.

Eller bättre är nog ett för starkt ord.

Kanske ska vi säga 'mer lämpade att leva i ett modernt västerländskt samhälle'.

Att bara hitta ord att uttrycka sig bevisar ju hur svår den här frågan egentligen är men bara för att frågan är svår så anser iallafall jag att den inte ska sopas under mattan.

Jag är varken debatör eller har det skrivna ordet som yrke så lite överseende med det ibland klumpiga ordvalet tack.

Men åter till det jag ville komma till.

Jag läste förra veckan om en 13årig flicka som blivit våldtagen i Somalia och som straff blev hon stenad till döds.

Ett straff som är sanktionerat högt upp i hierkin i ovan nämnda land.

Ett icke försumbart antal invånare söker sig varje år från Somalia till Sverige och många får uppehållstillstånd här.

Dessa människor har med sig värderingar dom är uppvuxna med och som gäller i deras hemland och det är en rosenröd utopia att tro att dessa värderingar förändras så fort dom äntrar svenska mark.

Värderingar från hemlander gäller naturligtvis även grupper från andra länder och olika religoner, inklusive thailändskor.

Thailändskor månar tex ofta om äldre människor och inte sällan vill dom skicka hem en slant till sina föräldrar.

Det finns säkert etniska svenskar som stör sig på att thailändskor gärna hjälper sina föräldrar och väljer att skicka en hem en liten slant varje månad istället för att låta pengarna gå in i den inhemska svenska konsumtionen.

Fine, låt dom tycka det men blir det stort problem ta upp det till debatt.

Att dom ska ändra sina värderingar bara för att dom befinner sig på svensk mark tror jag inte på, lika lite som jag tror att andra grupper gör det.

Vilka grupper som generellt sett har värderingar mest lämpade för vårat moderna västerländska svenska samhälle låter jag naturligtvis vara upp till var och en att bedöma men vi ska inte vara rädda för att diskutera frågan.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkvärt och vackert av Alf Robertsson  :yes:

Mitt land mitt Sverige  :great:

Jag spenderade mina pengar på sprit ,kvinnor och snabba bilar. Resten slösade jag bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Kitung, Du skrev detta i nr. 80.

poli

Quote

Hej

Som nyinflyttat Landskronabo, ser jag med egna ögon den svenska integrationspolitikens fullständiga sammanbrott. En fjärdedel av stadens befolkning är invandrare, och i vissa delar av staden så försörjs 6 av 10 av bidrag. Invandrargäng rånar butiker i dagsljus. Gängen drar genom stan, och vi som inte vill ha bråk får maka oss åt sidan.

Men att som slutsats säga att man kan tänka sig att rösta på SD, aldrig!!! Såg för några veckor sedan ett en timmes program på SVT från Landskrona, och det är ju bara stollar i SD. Ge dem för allt i världen ingen politisk makt. Alla som har åsikter och synpunkter på invandrar och integrationspolitiken, driv dem i de traditionella politiska partierna. Ge ingen legitimitet år stollarna i SD.

Kitung

Kitung: Du har som boende i Landskrona kunskaper och erfarenheter om situationen i din hemstad som vi andra på MPR/TT inte har! Jag har ingen anledning att betvivla din beskrivning av situationen i Landskrona!

Däremot är jag inte helt övertygad om din strategi att uppnå en förändring avseende situationen i Landskrona genom att påverka de sju traditionella politiska partierna.

Situationen i Landskrona är skapad av de sju traditionella partierna som anser att deras skapelse Landskrona är paradiset på jorden. Problemet sett genom politikernas ögon är att de okunniga, fördomsfulla, otacksamma och nu även rasistiska Landskronaborna inte förstår att de skulle visa politikerna sin tacksamhet i det senaste valet för att de får lov att bo i det mångkulturella paradiset Landskrona!

http://www.val.se/va.../82/roster.html

Om situationen i Landskrona skall kunna förändras måste först de sju etablerade partierna erkänna att de har gjort helt fel och att Landskrona inte är Edens lustgård utan ett totalt fiasko! Politiker har många egenskaper, men att erkänna att de har fel tillhör inte dessa egenskaper! Problemet är att de sju riksdagspartierna har målat in sig i ett hörn, och nu saknar manöverutrymme! De kan inte erkänna att deras skapelse Landskrona är ett fiasko utan att erkänna att de själva haft fel och ändå värre då även tvingas att erkänna att de vidriga och okunniga människor med en vidrig människosyn som hela tiden har kritiserat mångkulturen har haft rätt!

Inget av de sju riksdagspartierna vågar antyda ens skuggan av ett tvivel på att situationen i Landskrona är perfekt och att hela skulden på eventuella problem helt och hållet beror på Landskronas rasistiska och okunniga infödingar!

De sju riksdagspartierna vet så väl att det parti som gick ut och ens antydde tvivel om projektet med det mångkulturella paradiset skulle hudflängas av de andra sex partierna och all pk-press! Minns vad som hände efter Uppdrag gransknings valstugereportage!

Jag tror tyvärr att situationen först måste bli värre innan den kan bli bättre!

Det är bara väljarna som i allmänna val till slut kan tvinga dagens politiker eller troligen morgondagens nyvalda politiker till att agera med kraftfulla åtgärder för att stoppa detta totalfiasko!

mvh.

Luttrad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Herr Föda 62, vi borde koncentrera oss på att ta hit snygga forskande ryskor.

Samtidigt borde vi kunna exportera alla svenskar utan högskoleutbildning, mängdrabatt utlovas till mottagarlandet.

[move]Höskoleinbillade Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

En märklig debatt har blommat upp på forumet angående kostnader för invandrare till Sverige med avsende på deras hemort.

Svaret torde vara ganska så uppenbart att de invandrare som i Sverige försörjs av sin arbetande äkta hälft är kostnadsneutrala för Sverige medan de som försörjs via socialbidrag är olönsamma för Sverige!

Under SFI tiden är alla invandrare olönsamma för Sverige, men de invandrare som snabbt blir klara med SFI är mindre olönsamma än de som läser SFI i evighet!

De invandrare som efter att snabbt ha klarat av SFI och börjar att arbeta och betala skatt blir då lönsamma för Sverige medan de invandrare som fortfarande läser socialbidragsbetald SFI inte är lönsamma för Sverige!

Vad jag vet så blir ingen invandrargrupp så snabbt och enkelt etablerade i Sverige, lär sig tala Svenska och börjar att arbeta och betala skatt som Thailändare!  ( Detta gäller troligen även för Filippinerna )

Slutsatsen blir att Sveriges Thaiflickor vars resa till Sverige och uppehälle under den snabbt avklarade SFI tiden betalas av deras äkta hälfter och därefter börjar de snabbt att arbeta och betala skatt i Sverige är den lönsammaste, alternativt minst kostnadskrävande invandrargruppen i Sverige!

mvh.

Luttrad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad jag vet så blir ingen invandrargrupp så snabbt och enkelt etablerade i Sverige, lär sig tala Svenska och börjar att arbeta och betala skatt som Thailändare!  ( Detta gäller troligen även för Filippinerna )

Slutsatsen blir att Sveriges Thaiflickor vars resa till Sverige och uppehälle under den snabbt avklarade SFI tiden betalas av deras äkta hälft och därefter börjar de snabbt att arbeta och betala skatt i Sverige är den lönsammaste alternativt minst kostnadskrävande invandrargruppen i Sverige!

mvh.

Luttrad.

Inte for att jag skulle kunna tro att du ar subjektiv i fragan, men for sakerhets skull har du data att backa upp ditt pastaende med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller fullständigt med ban99arne .Jag kan avsäga mig min höskulleinbillning om vi "Sverige"kan lova att mottagarlandet är Thailand

Exportvänlige Horsma

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Wille.

Du undrade om jag har någon rapport eller dylikt som underlag för mitt påstående att Sveriges Thaiflickor är den lönsammaste, alternativt minst kostnadskrävande invandrargruppen i Sverige!

Nej det har jag inte, förutom att jag för ganska länge sedan hörde just detta i ett radioprogram. Jag är mycket medveten om att vad jag hörde på radion för längesedan inte är ett särskilt starkt argument!

Jag glömde att skriva i mitt förra inlägg att jag bortsåg från invandrargrupper från västvärden, utan endast talade om invandrargrupper från vad som brukar kallas den tredje värden!

Men om man ser det hela praktiskt och cyniskt, om Sveriges lönsammaste invandrargrupp inte var Thaiflickor, vilken invandrargrupp är det då som är mest lönsam för Sverige?

Redan direkt vid sin ankomst till Sverige är Sveriges Thaiflickor mindre kostsamma för Sverige än vad andra invandrargrupper är, då de då och senare under SFI tiden försörjs av sin äkta hälft, medan de flesta andra invandrargrupper direkt vid ankomsten och senare under SFI tiden istället försörjs av Sveriges skattebetalare! Denna SFI tid verkar dessutom kunna pågå i evighet!

Efter det att SFI är avklarad börjar Sveriges Thaiflickor i stor grad att arbeta, betala skatt och försörja sig själva!

Invandrare från mellanöstern och Afrika har tyvärr en mycket låg självförsörjningsgrad, detsamma gäller för Kosovoalbaner.

Jag citerar Kajjan från ett tidigare inlägg!

Våra invandrare i arbetsför ålder födda utanför Europa har en sysselsättningsgrad på endast 50%. Tittar man på specifika grupper, tex. Irakier så ser man siffror så låga som 30%. Somalier 20% (!). Alltså, 4 av 5 somalier blir försörjada av skattebetalarna.

Källor:

http://www.mdh.se/is...pport5_2000.pdf (sida 148).

http://zufi.net/docu...nad_HE_2008.pdf (sida 6).

slut citat.

Samtidigt så ser jag med mina egna ögon att Thaiflickor för det mesta arbetar, och det för en lön som för oss är mindre bra men för dom omräknat i Baht gör dom till den mest välavlönade i deras hemby! Jag har talat med arbetsgivare i städbranchen som har höjt Thaiflickor till skyarna medan deras entusiasm för andra invandrargrupper inte har varit pk.

mvh.

Luttrad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan :yes:

Quote

Exactemente Herr Föda 62, vi borde koncentrera oss på att ta hit snygga forskande ryskor.

[move]Höskoleinbillade Arne[/move]

Arne   :yipi:

Det kanske kan bli svårt då jag tror att dragningskraften hos ryska professorer är betydligt högre på dom flesta västländers arbetsmarknader än vad tex Muhammeds kunskaper att rabbla koranen utantill är.

Ursäkta!

Men ibland kräver vissa svar en replik liknande den ovan.

Jag ska försöka vara tydlig och saklig i fortsättningen.

Jag borde för övrigt lägga ner den här diskussion p.g.a tidsbrist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser man lite mellan raderna så verkar det finnas ett litet motstånd mot arabiska halvön,konstigt! dom som har så mycket att tillföra sverige. Saker som mänskliga rättigheter.

fredda

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Lut Raden, ditt påstående att thailändare är den minst kostnadskrävande gruppen av invandrare styrks ej av dina referenser.

Det lät ju ganska orimligt så jag tittade i dokumentet.

I tabellen nedan ligger Thaiare på 41% sysselsatta:

Grupper med högre sysselsättningstal är bla: finnar, danskar, tyskar, norrmänn, islänningar, polacker, rumäner, ungrare, övriga österoper, övriga sydeuroprer utom greker och forna jugoslaver, övriga västeuropeer, nordamerikaner, sydamerikaner och östasiater.

Följande tabell finns bl.a:

Tabell B2.3 Situationen på arbetsmarknaden 1997 för samtliga personer 20–64 år

som var folkbokförda i Sverige den 31/12 1997 och – när det gäller

invandrare – som invandrat före 1997. Radprocent.

Födelseland, Sysselsatta, Arbetslös och sysselsatt, Arbetslös och ej sysselsatt, Övriga, Summa, Antal personer

Sverige 72 14 5 9 100 4 447 346

Danmark 60 12 8 20 100 24 762

Finland 63 11 7 19 100 161 223

Island 58 19 10 13 100 2 787

Norge 61 13 7 19 100 24 735

Polen 50 16 15 19 100 29 241

Rumänien 48 20 17 15 100 7 905

Ungern 54 12 11 23 100 10 540

Övriga Östeuropa 44 17 15 23 100 15 028

Forna Jugoslavien 28 17 22 33 100 84 623

Grekland 41 8 6 45 100 9 853

Övriga Sydeuropa 53 13 8 26 100 10 759

Tyskland 64 10 6 20 100 22 861

Övriga Västeuropa 62 11 6 21 100 12 304

Storbritannien 62 14 6 18 100 10 327

Övriga Nordeuropa 60 10 8 22 100 5 899

Nordamerika 52 13 6 29 100 9 471

Centralamerika/Karibiska öarna 35 26 19 19 100 4 578

Chile 44 25 16 14 100 19 886

Övriga Sydamerika 42 24 15 19 100 13 226

Etiopien 32 28 23 17 100 10 563

Somalia 7 17 33 43 100 7 116

Övriga Afrika 35 22 20 24 100 19 520

Iran 28 23 29 19 100 36 321

Övriga Södra Centralasien 37 21 19 23 100 13 646

Irak 15 18 33 34 100 21 051

Libanon 22 17 32 29 100 15 317

Syrien 26 16 28 30 100 8 027

Turkiet 36 16 19 29 100 24 178

Övriga Västasien 29 15 21 36 100 3 918

Thailand 41 25 15 19 100 6 359

Vietnam 38 18 22 23 100 7 128

Övriga Sydostasien 43 21 16 20 100 5 653

Östasien 51 18 8 23 100 11 672

Oceanien 48 16 6 30 100 1 818

Jag vill således uppmana forummedlemmarna att sluta med thailänskor och isället i första hand fokusera på tyskor.

[move]Kostnadsmedvetne Arne - som sedan länge insett att frugan är en dålig affär.[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skall bemöta en tabell från 1997 som inte har någon ursprungshänvisning, från en person som är så oartig att han inte kan skriva mitt namn!

Mitt påstående om att Thai är den minst kostsamma gruppen invandrare i Sverige gällde endast för invandrargrupper från den tredje värden! Att då blanda in nordbor är bara svammel och inte seriöst!

Tabellen är mycket rörig men även märklig!

Greker som länge har varit en etablerad invandrargrupp i Sverige får bara 41 % detsamma som Thai, mycket märkligt!

Å andra sidan så har tydligen Somalier gjort ett kraftansträngning i självförsörjning, då har gått från 7 procent till 20 idag! Har det anställts så många Somaliska tolkar och socialarbetare sedan dess?

Att Ungrare ligger högt är inte förvånande ty de anlände allihop kring 1956? vid Ungernrevolten. Av naturliga själ kom ingen anhöriginvandring från Ungern utan Ungrarna lärde sig Svenska och började att arbeta och försörja sig själva!

Detsamme borde gälla för invandrarna från Tjeckoslovakien som kom 1967?.

Dessutom så har Thai mig veterligen aldrig fått flyktingstatus i Sverige vilket innebär att de har mycket svårare att få alla de konstlade arbeten som politikerna har skapat för att bättra på "flyktingarnas" statistik!

Jag slutar här ty denna tabell förtjänar inget seriöst bemötande förrän den är uppdaterad till år 2007, och inlagd med klickbar länk för att ange källan.

För övrigt var är "arbetslös och sysselsatt" respektive "arbetslös opch ej sysselsatt" och "övriga"?

Samt att debattören åtminstone har hyfs nog att använda sin motdebattörs riktiga namn!

mvh.

Luttrad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så som stämningen börjar att bli här är det kanske daggs att gräva lite i byrålådan och plocka fram sitt gamla märke.

Läge för en ny kampanj  :yes:

[attachment=1]

Jag spenderade mina pengar på sprit ,kvinnor och snabba bilar. Resten slösade jag bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Lut Rad, jag trodde i min enfald att Ni kände till dokumentet som Ni själv refererar till.

Detta var ju dumt, här är länken som du publicerade och tabellen finns refererad på den sidan som du hänvisade till.

Källor:

http://www.mdh.se/is...pport5_2000.pdf (sida 148).

Lycka till.

[move]Ångerfule Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Lut Tradi.

Mitt påstående om att Thai är den minst kostsamma gruppen invandrare i Sverige gällde endast för invandrargrupper från den tredje värden! Att då blanda in nordbor är bara svammel och inte seriöst!

För tydlighetens skull så föreslår jag att Ni fortsättningsvis skriver vad Ni menar, annars blir det svårt för oss andra forumister att förstå att Ni inte menade det som Ni skrev.

[move]Förslagne Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest LadPrao

Quote

Herr Lut Rad, jag trodde i min enfald att Ni kände till dokumentet som Ni själv refererar till.

Detta var ju dumt

He he .. inte lätt det här med källhänvisningar ..

mvh LP

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Lut Raden, det är naturligtvis synnerligen olyckligt när den fakta som man hänvisar till inte ger stöd till de påståenden som man gör.

Undersökningen Ni referer till är från 2000 och som Ni mycket riktigt påpekar är vissa data från 1997. Förmodligen så har Ni helt rätt i att de thailändare som kom hit vid den tiden var betydligt latare än de som invandrat därefter. 

[move]Beklagande Arne[/move] 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill inte lägga mig i debatten om hur sysselsättningen för thailändare ser ut i Sverige. Men jag vill ändå flika in angånde källhänvisningarna. Källorna har mycket riktigt några år på nacken. Siffrorna för den ena är från 1997 samt 2002 och 2004 för den andra. Jag har letat men utan resultat hittat någon mer aktuell statistik, troligen för att det inte finns någon tillgänglig. Men jag tycker att det är naivt att tro att siffrorna skulle se så värst annorlunda ut idag, om det är det du antyder på. 

Mäldardalens högskola är säkerligen inte Sveriges högst ansedda högskola. Jag tycker dock inte att man ska ha någon anledning att misstro dom. Siffrorna i båda rapporterna går ganska väl hand i hand, vilket borde ytterligare styrka att uppgifterna stämmer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Har försökt hänga med i diskussionen men hur jag än försöker förstår jag inte:

På ett forum där majoriteten* har eller har haft ett "thailädskt förhållande" skulle 23,8% av de som svarat rösta på sd...  :surprised:

Uppriktigt - jag förstår inte?

Ser bara två alternativ:

1. De som svarat är inte representativa för medlemmarna på MPR

2. De som svarat att de skulle rösta på sd har ingen aning om vad sd står för. Jag rekommenderar er som svarat att ni skulle rösta på sd att gå in och läsa på Sverigedemokraternas hemsida Det är helt klart att sd snabbt skulle stoppa all invandring från Thailand.

/Krille

(*Nej jag har ingen vetenskaplig källa till detta men med tanke på diskussionerna så verkar det "ganska" troligt att mitt antagande är rätt)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej!

Har försökt hänga med i diskussionen men hur jag än försöker förstår jag inte:

På ett forum där majoriteten* har eller har haft ett "thailädskt förhållande" skulle 23,8% av de som svarat rösta på sd...   :surprised:

Uppriktigt - jag förstår inte?

Ser bara två alternativ:

1. De som svarat är inte representativa för medlemmarna på MPR

2. De som svarat att de skulle rösta på sd har ingen aning om vad sd står för. Jag rekommenderar er som svarat att ni skulle rösta på sd att gå in och läsa på Sverigedemokraternas hemsida Det är helt klart att sd snabbt skulle stoppa all invandring från Thailand.

/Krille

(*Nej jag har ingen vetenskaplig källa till detta men med tanke på diskussionerna så verkar det "ganska" troligt att mitt antagande är rätt)

Det finns som bekant inget riksdagsparti som vill ändra på den extrema massinvandringen vi har idag. Jag tror väldigt få av de som kryssat i SD skulle vilja se Sverigedemokraterna ha egen majoritet i riksdagen. Det är nog snarare proteströster för att försöka få politikerna att vakna upp och ta tag i problemen och därmed skapa debatt om integrationen, lyfta på locket och ta bort tabustämpeln bland invandringsfrågor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...