Jump to content
IGNORERAD

Aktuellare än någonsin.. är svenskar rasister?


Guest jing jing

Hur skulle du rösta om det var val idag?  

180 röster

  1. 1. Hur skulle du rösta om det var val idag?

    • S
      42
    • M
      61
    • fp
      8
    • v
      13
    • kd
      1
    • mp
      2
    • c
      2
    • sd
      44
    • annat
      15


Recommended Posts

Quote

Att fråga Är alla svenskar rasister? är ju förvånansvärt korkat  :crazy: . Säg nu hypotetiskt att alla på mai pen rai säger JA ALLA SVENSKAR ÄR RASISTER tror du på det då? snacka om att dra alla över en och samma kant. Dum frågeställning!!

Är Sd är ett rasistiskt parti. knappast enligt mig

Är Sd ett främlingsfientligt parti. Ja enligt mig så är dom det.

Ny demokrati som var sd:s "föregångare" var också ett "rasistiskt" parti enligt meider och andra politiker ja kanske t.o.m enligt dig men sanningen är att flertalet av deras "rasistiska" planer har gått igenom på senare år.

Vi lever i ett land där du inte på något sätt får kritisera invandringspolitiken, och om du gör det så är du rasist.

Tro fan att Sd får röster dom är ju för fan dom enda som vågar prata om dom problemen vi har med invandrare och invandringspolitiken.

Svenskarna (ja även icke vita, icke infödda, faller under denna kategori) är trötta på massinvandring och segregerade ghetton.

Jag tänker rösta på Socialdemokraterna för att bli av med borgarpacket efter det blir det sd för att sveriges politiker ska fatta att det är dags att fråga sig. varför röstar folk på SD kan det vara för att man blir lynchad som rasist varje gång man tar upp invandrar frågan. :surprised:  

Sa istallet for borgarpacket skulle Du se en vansterkoalition mellan S och V samt SD, skulle vara kul att lyssna pa deras interna flyktingpolitik.

Tanker Du inte lite fel nu, SD ar val det enda till hoger om M staende  partiet.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 383
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    41

  • noBuzz

    33

  • thaikaj

    17

  • Molle

    15

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Sa istallet for borgarpacket skulle Du se en vansterkoalition mellan S och V samt SD, skulle vara kul att lyssna pa deras interna flyktingpolitik.

Tanker Du inte lite fel nu, SD ar val det enda till hoger om M staende  partiet.

MVH

Baa

Jag vill inte se sd vid makten jag vill se S vid makten fast ett S som öppnar ögonen för problemen som faktiskt den massinvandring som sverige sysslar med just nu medför.

Jag vill INTE att sd ska styra sverige, jag tänker alltså BARA rösta på SD för att sveriges politiker ska öppna ögonen och göra något åt invandringspolitiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Pär,

En del politiker behöver vakna.

Men tänk om du med din röst medverkar till att SD blir vågmästarparti?

Snacka om förlamad riksdag...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Herr Bling-Bling, beträffande irakier som bekämpar de amerikanska trupperna i irak så har ja ingen bestämd uppfattning hurvida det är rätt eller fel. Beträffande kriget som sådant så vet vi ju alla nu att det startades pga av en lögn och irak hade inget med terrorflygningarna mot New York att göra.

Det fanns kanske fler anledningar att plocka bort Sadam? Men nu skall ju snart USA dra hem sina trupper från Irak. Vi får väl se om det blir lugnare då? Vad tror du?  :no: Irak är och har väl under lång tid varit ett splittrat land där Sadam förtryck stora delar av sitt eget folk.   

Hurvida 10% av alla mord i sverige är hedersmord eller ej kan man bara spekulera i, så länge det inte finns bevis så är man i Sverige oskyldig.

Tycker du verkligen att dessa två frågor som du hela tiden återkommer till är de viktigaste beträffande invandrings/flykting politiken?

Visst är man oskyldig. Egentligen vill jag inte diskutera hederskulturen, frågorna gör mig bara förbannad. Jag tror de flesta vet att den finns och är tillräckligt förekommande för att vara ett problem. Jodå det finns flera frågor som är minst lika viktiga. Könsstympningen t.ex. Om man vill läsa mera om detta så kan man säkert hitta bra information på Amnestys hemsida.  

Finns det inte andra och större problem som berör flertalet "nysvenskar" än just irakier och somalier (muslimer)? 

Det finns säkert andra problem än de som jag nämnt, både större och mindre. Men i mina ögon är det en gåta... att man flyr från krig och elände, kommer till sverige och hivar ungarna ut från balkongen, eller åker tillbaka till sina länder man flytt ifrån och har ihjäl sina ungar, eller gifter bort dem till någon gammal kusin. Jag är också för mångkulturellt samhälle men det får ta mig fan vara någon måtta på stolligheterna. Det förvånar mig att opinionen inte är större än vad den är.

Skall trovärdigheten och empatin mot politiken och flyktingar öka så måste man kanske ta tag i problemen, utvisa dom som inte följer svensk lag. Detta borde vara en självklarhet. 

[move]Gammelsvensken Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Att fråga Är alla svenskar rasister? är ju förvånansvärt korkat  :crazy: . Säg nu hypotetiskt att alla på mai pen rai säger JA ALLA SVENSKAR ÄR RASISTER tror du på det då? snacka om att dra alla över en och samma kant. Dum frågeställning!!

Nej pär... du kan vara lugn... jag är inte fullt så korkad att jag tror detta!

Är Sd är ett rasistiskt parti. knappast enligt mig

Är Sd ett främlingsfientligt parti. Ja enligt mig så är dom det.

Ny demokrati som var sd:s "föregångare" var också ett "rasistiskt" parti enligt meider och andra politiker ja kanske t.o.m enligt dig men sanningen är att flertalet av deras "rasistiska" planer har gått igenom på senare år.

Vi lever i ett land där du inte på något sätt får kritisera invandringspolitiken, och om du gör det så är du rasist.

Tro fan att Sd får röster dom är ju för fan dom enda som vågar prata om dom problemen vi har med invandrare och invandringspolitiken.

Svenskarna (ja även icke vita, icke infödda, faller under denna kategori) är trötta på massinvandring och segregerade ghetton.

Jag tänker rösta på Socialdemokraterna för att bli av med borgarpacket efter det blir det sd för att sveriges politiker ska fatta att det är dags att fråga sig. varför röstar folk på SD kan det vara för att man blir lynchad som rasist varje gång man tar upp invandrar frågan. :surprised:  

Borgarpacket? hehe jo nu behöver Sverige Mona Sahlin...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Bling Bling, jo det skulle bli väldigt bra om man utvisade alla av utländsk härkomst om de bröt mot lagen.

Hans Majonäs konungen skulle ju skickas hem till Frankrike pga av sina ständiga fortkörningar.

Fast det skall väl gälla hela familjen, så Silvia ska till Tyskland eller Brasilien och ungarna får vara var annan vecka hos morsan resp farsan.

Blir de inte hemskickade så borde man ta bort alla balkongen på slottet utifall någon heder skulle ifrågasättas.

Även alla vassa föremål borde ju samlas in och förvaras av Hovarkivarien så att ingen blir stympad . för de vet man ju hur utlänningar är.

[move]Hovnarraren Arne[/move]   

Link to comment
Dela på andra sajter

Per,

anledningen till rubriken på det här ämnet är ju att det finns en tråd som heter är thailändare rasister?

Nej givetvis är man inte rasist om man röstar på SD.

Du tänker rösta på Sap; vilka är det som har styrt större delen av efterkrigstiden, satt agendan och är ytterst ansvariga för flykting- invandrarpolitiken? Sverige är och kommer tyvärr att vara ett socialdemokratiskt dominerat land många år än. Det blir ramaskri så fort den nuvarande regeringen vill ändra minsta lilla procentsats.

Sverige har näst högst skatter i världen.

Baa,

SD är väl mer att betrakta som ett missnöjesparti, de är ju inte direkt liberala i ex ekonomiska frågor.

De är ju mot invandrare och konservativa i moralfrågor. Ex när det gäller abort.

De kommer troligen att få flest röster från sossar. Män som jobbar på större företag inom industrin.

Vad gäller alternativen till alliansen så är det ju i första hand Sap och MP som gäller. De skulle förlita sig på stöd av V. Jag tror inte V eg vill sitta i regering, då måste de ju ta ansvar!

Sap kommer inte att kunna regera ensamma. Lars Ohly som finansminster det låter ju bra... Och Yvonne Ruwadia(stavning?) som utrikesminister.

Jag är skeptisk!!!

Alea Jacta Est

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bäste Herr Bling Bling, jo det skulle bli väldigt bra om man utvisade alla av utländsk härkomst om de bröt mot lagen.

Hans Majonäs konungen skulle ju skickas hem till Frankrike pga av sina ständiga fortkörningar.

Fast det skall väl gälla hela familjen, så Silvia ska till Tyskland eller Brasilien och ungarna får vara var annan vecka hos morsan resp farsan.

Blir de inte hemskickade så borde man ta bort alla balkongen på slottet utifall någon heder skulle ifrågasättas.

Även alla vassa föremål borde ju samlas in och förvaras av Hovarkivarien så att ingen blir stympad . för de vet man ju hur utlänningar är.

[move]Hovnarraren Arne[/move]   

Jodu jag förstår varför du signerar med "hovnarr", har man inget vettigt att säga så ska man måla upp ett ironiskt scenario som inte tillför något :D Alltid i diskussioner som rör flyktingpolitik samt invandring så finns det folk som måste ta ut svängarna något så alldeles. Kan man inte bara enas om att flyktingpolitken/invandringsfrågorna inte alls är vad den borde vara idag och den nuvarande samt dom tidigare sittande regeringarna har misslyckats med detta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang.sv.medborgarskap.Var det inte en man som blev av med sitt medborgarskap p.ga brottslig verksamhet i Göteborg.Tror han var president för OG,eller var det bara PUT(bara och bara)Han hade flytt till Turkiet tror jag.Mvh Måne  :morgon:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog turken Herr Acar du syftar på Måne,  det är väl inte helt klart att han ska förlora sitt Svenska medborgarskap.  Men dom svenska

myndigheterna ska väl kolla igenom regelverket och göra ett försök

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är ett tag sedan jag läste lagen men om den inte har ändrats så är det inte möjligt att ta bort svenskt medborgarskap oavsett vad man har gjort eller hur man fick medborgarskapet.

Det stämmer Teyo, om jag inte minns helt fel så var det ett gäng jugoslaver som fick sitt svenskamedborgarskap genom hot och mutor någon gång på 90-talet.

När sanningen uppdagades så gick medborgarskapet inte att återkalla.  :grrrrrr:

Jag spenderade mina pengar på sprit ,kvinnor och snabba bilar. Resten slösade jag bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp jag mindes rätt, här är en rubrik jag hittade.

"Mutåtalad tjänsteman inför rätta

En av de största mutskandalerna hittills i Sverige rullas nu upp i rätten efter en långdragen utredning. En tjänsteman på Migrationsverket riskerar fängelse sedan han erkänt att han sålt svenska medborgarskap till kriminella. Samtliga dessa slipper dock åtal."

Hittade också en lista på alla personer det gällde men det kanske är onödigt och lägga ut den här.

Jag spenderade mina pengar på sprit ,kvinnor och snabba bilar. Resten slösade jag bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Acar har inget Svenskt medborgarskap. Han hade uppehållstillstånd. Vilket han nu blivit av med.

Quote

Jodu jag förstår varför du signerar med "hovnarr", har man inget vettigt att säga så ska man måla upp ett ironiskt scenario som inte tillför något :D Alltid i diskussioner som rör flyktingpolitik samt invandring så finns det folk som måste ta ut svängarna något så alldeles. Kan man inte bara enas om att flyktingpolitken/invandringsfrågorna inte alls är vad den borde vara idag och den nuvarande samt dom tidigare sittande regeringarna har misslyckats med detta!

Det är knappast kritiken mot flyktingpolitiken som BanArne syftar till. Det är istället den extremism som bling bling m.fl

uppvisar när man måste ta till hedersmord och andra avarter bland invandrarna när man diskuterar systematiska frågor.

Alltså... retoriken "en arabisk tjej blev slängd från balkong - minska invandringen".

Det är nämligen på den nivån den här debatten förs.

Den som tar ut svängarna är knappast BanArne. Snarare andra.   ;)

BanArnes scenario tillför något - om man begriper det. Men inte annars så klart.

Hans exempel visar på en extrem slutsats av Bling Blings egna argument.

Lika extrem som Blings slutsatser.

Så hovnarrarna får du nog leta efter någon annanstans.   :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr T.E YoYo, tillåt mig förvåna dig.

Det finns bara en av mig och det är jag

Det finns bara en av dig och det är du

Det finns bara två av oss och det är vi.

[move]Arne Attling[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Acar har inget Svenskt medborgarskap. Han hade uppehållstillstånd. Vilket han nu blivit av med.

Det är knappast kritiken mot flyktingpolitiken som BanArne syftar till. Det är istället den extremism som bling bling m.fl

uppvisar när man måste ta till hedersmord och andra avarter bland invandrarna när man diskuterar systematiska frågor.

Alltså... retoriken "en arabisk tjej blev slängd från balkong - minska invandringen".

Det är nämligen på den nivån den här debatten förs.

Den som tar ut svängarna är knappast BanArne. Snarare andra.   ;)

BanArnes scenario tillför något - om man begriper det. Men inte annars så klart.

Hans exempel visar på en extrem slutsats av Bling Blings egna argument.

Lika extrem som Blings slutsatser.

Så hovnarrarna får du nog leta efter någon annanstans.   :yes:

Mjo, jag ser det nog från en annan vinkel har inte läst hela tråden heller så helt objektiv är jag inte. Att det kommer upp diskussioner kring hedersmord osv och dom problem kring det beror på stor del på våra folkvalda och deras slapphet, dom har inte statuerat exempel och satt i foten ordentligt kring detta. Istället för att ta i med hårdhandskarna så har det tassats ikring detta som katten vid het gröt.

Man måste få ifrågasätt detta med hedersmord samt visa sitt missnöje för att vi har folkvalda som inte tar hand om problemet, att det sen inte procentuellt sett är mer än några promille av dom flyktingar/invandrare som begår dessa brott har inte med saken att göra. Det som är relevant och diskutabelt är att det har begåtts av utomnordiskt födda människor och det är inte för mig lustigt att det ifrågasätts då även om det handlar om en liten del av dom invandrarna som finns här. Att sen mörka och hymla med att sexbrott samt även andra typer av brottslighet begås av invandrare är rent idi*tiskt, häng ut dom som gör detta och straffa dom rejält och visa att såhär gör vi! När det genom brottsförebyggande rådet samt andra instanser klart och tydligt framkommit att invandrare faktiskt är mer representerade vid många typer av brottslighet så blev det locket på ett tag till någon kom på att vända på det och dela upp folk i samhällsklasser så kom dom fram till att det var personer från samhällsklass 3 som begår dessa brott och således skulle det inte längre bero på att det har med invandring att göra. Jag tror mer på att se på det såsom -Såhär är det och såhär ska vi göra för att få bukt med det!

Att denna "i var mans stuga rasism" ser ut som den gör och är utbredd som den är har vi våra folkvalda att tacka för, att släppa in folk utan att veta hur det egentligen ligger till är ingen bra lösning. För att få vara i Sverige och ta del av vad Sverige har att erbjuda borde enligt mig vara förenat med en rad med krav! Vi ska ta hand om dom som behöver det samt hjälpa så många som möjligt att återvända till sitt hemland om och när dom kan.

När det sen kommer till invandring så ska vi absolut ha en bra kvot med invandring, invandrare som är bra för Sverige och inte invandring som kostar pengar för Sverige. Efter ett visst antal år med gott uppförande samt skattebetalande så ska det inte föreligga något hinder för att få Svenskt medborgarskap.

Är man verkligen rasist när man tänker som jag gör? Jag tycker inte illa om några specifika raser men jag gillar helt enkelt inte den flyktingpolitik samt invandrarpolitik som bedrivs idag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg ner du är bara  :bag:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Bäste Herr Bo Die, vi skulle endast ta emot inomnordiska flyktingar för att på så sätt undvika de förkastliga hedersmorden.

Då skulle det ju dessutom bli betydligt billigare att skicka tillbaka dem som ej är bra för Sverige.

Naturligvis så måste vi gå ur EU annars rikserar vi få in dessa utomnordingar.

[move]Inomnordingen Arne[/move] 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Exactemente Bäste Herr Bo Die, vi skulle endast ta emot inomnordiska flyktingar för att på så sätt undvika de förkastliga hedersmorden.

Då skulle det ju dessutom bli betydligt billigare att skicka tillbaka dem som ej är bra för Sverige.

Naturligvis så måste vi gå ur EU annars rikserar vi få in dessa utomnordingar.

[move]Inomnordingen Arne[/move]   

Det är just detta jag menar dvs att sitta och bara göra dravel av en diskussion och mena att alla som inte är för helt öppna gränser är elaka människor. Att vilja ha en sund flykting samt invandringspolitik är väl inte så jädra illa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs mr Arnes inlägg lite noga och försök att få de få celler i hjärnan att arbeta..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Herr Bo Die, dravlare göre sig inte besvär i denna debatt.

Norrmänn borde väl räknas som utomnordingar, för de gör väl också en massa sexualbrott!

Oelakingen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Bo Die, nu har ju den senaste statistiken från BRÅ kommit och den visar ju klart och tydligt att di allra flesta sexualbrotten begås av svenskar.

Detta löske till folkslag är ju lite svårare att bli av med men skulle vi inte kunna förvisa dem till Gotland. Gotlänningarna får naturligtvis förflyttas till fastlandet för att slippa bli drabbade av alla sexbrott som svenskarna kommer att ställa till med på ön.

[move]Osexige brottlingen Arne[/move] 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vem är den sund för då? För dig? Och kommer du isf bojkotta, blandraser?

Nej varför skulle jag bojkotta blandraser? Det enda jag säger är att jag vill att vi tar in dom som behöver ha hjälp samt skärper upp kontrollen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Acar har inget Svenskt medborgarskap. Han hade uppehållstillstånd. Vilket han nu blivit av med.

Det är knappast kritiken mot flyktingpolitiken som BanArne syftar till. Det är istället den extremism som bling bling m.fl

uppvisar när man måste ta till hedersmord och andra avarter bland invandrarna när man diskuterar systematiska frågor.

Alltså... retoriken "en arabisk tjej blev slängd från balkong - minska invandringen".

Det är nämligen på den nivån den här debatten förs.

Den som tar ut svängarna är knappast BanArne. Snarare andra.   ;)

BanArnes scenario tillför något - om man begriper det. Men inte annars så klart.

Hans exempel visar på en extrem slutsats av Bling Blings egna argument.

Buzzen... du tillför också något! Var nu inte blyg! Det är faktiskt ganska få som öppet vågar stå för en sådan flat, flumig, flykting politik som du gör. Du tycker inte det är något problem att det numera finns "svenska terrorister" Du tycker inte det är något problem att det ganska plötsligt börjar falla tonårstjejer från balkonger. Du tycker inte det är något problem att hedersvåld börjar bli ett allt vanligare inslag, omskärelse, vägran att underkasta sig svensk lag, eftersom den är underordnad vissa religösa skrifter... ja, you name it... Visst är det trevligt med ett multikulti samhälle, jag har inget emot ett sådant samhälle, tvärt om, men det vetifan om jag ställer upp på dina kravlösa flumerier.  Visst är jag extrem.  :yes:

Lika extrem som Blings slutsatser.

Så hovnarrarna får du nog leta efter någon annanstans.   :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...