Jump to content
IGNORERAD

Aktuellare än någonsin.. är svenskar rasister?


Guest jing jing

Hur skulle du rösta om det var val idag?  

180 röster

  1. 1. Hur skulle du rösta om det var val idag?

    • S
      42
    • M
      61
    • fp
      8
    • v
      13
    • kd
      1
    • mp
      2
    • c
      2
    • sd
      44
    • annat
      15


Recommended Posts

Guest jing jing

Quote

Så du tror att en röst på ett psuedoparti i Sverige kan påverka icke regeringskontrollerade islamistisk melis att hindra en undomsmobb att stena

en 13-årig oskyldig flicka i storstaden Kismayo med 70000 invånare??

Nja, tillåt mig småle ...

I värsta fall kan det väl hindra varvsarbetaren Olle att importera Noi från barstolen i Pattaya, men inte i helvete blir det ngn storpolitisk omväldning av din röst??

mvh LP

Ja flina du! Men så länge det finns bläck i pennan så tänker jag protestera mot dessa handlingar. Det tråkiga är ju att man blir rasiststämplad för detta!

Tror du det är samma milis som hivar sina ungar över balkongerna i Sverige?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 383
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    41

  • noBuzz

    33

  • thaikaj

    17

  • Molle

    15

Mest aktiva i denna tråd

Guest LadPrao

Quote

Vad har du själva gjort som är så märkvärdigt?

Vad var det i länken som upprörde dig?

Bästa herr LP jag kan intyga dig att jag varken är rädd för "främlingar" flyktinga, muslimer eller "you name it", eller behandlar människor från andra kulturer sämre än andra. Tvärtom! Jag tycker det är jävligt bra med nytt blod till Sverige. Men detta innebär inte att jag behöver köpa hela paketet som vår flyktingpolitik står för.

Vad som upprör mig i artikeln är att en ung kvinna i början av sitt unga liv har blivit bestaliskt mördad av en ungdomsmobb. Och att Du och Jag kan göra ngt mer än att använda det som slagträ i en debatt i detta psedoforum. Jag har hört mig för  om det finns intrese för en protest utanför Somalias ambassad, är du intresserad eller är detta bara ett politiskt slagträ för dig??

Så vi är överens om att det är bra med nytt blod i sverige och att ALLA innvånare i vårt vackra land ska ha samma rättigheter och skyldigheter? Och att skyldigheterna ska vara jävligt hårda ibland?

Själv är jag väldigt liberal och tycker bla att ALLA bidrag till personer över 20 år ska totalslopas till ALLA oberoende av ursprung och namn. Att skattesatsen i sverige borde ändras till en slät skatt på 33% på alla inkomster av kapital och arbete samt att momsen ökas till en rak skatt på ca 30 %. Jag är också för bra mycket straff för alla brott. Det är för jävligt att småbus ska kunna hålla på så länge utan ett kännbart straff. Jag tror på 1 dagars fängelsestraff tex redan från 10 års ålder Men nu blir det så mycket politik och det är väl inte anledningen till detta forum?

Men vad som tänder mig är när man utan vett och reson går på grupper av människor. SKILJ PÅ PERSON och GRUPP. Alla individer ska ha samma rättigheter och skyldigheter. Hårt men rättvist är min devis.

Ditt snack leder ingenstans och ger ingenting. Använd civilkurage i ditt eget liv och försök påverka människor. Då kan DU göra skillnad. Att smågnälla här på grupper  samhället gör ingen skillnad!! Påverka INDIVIDER. vare sig dom heter Noi, Ingvar eller Hassan!!

mvh LP

mvh LP

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja vi får hoppas att denna smitta inte sprider sig!

Tja, så vad har du gjort åt situationen? Mer än att uttrycka din åsikt på detta psedoforum?? Proteterat till Somaliska ambassaden? Lämnat pengar till Amnesty?

Om alla som ogillade häxprocesserna i Sverige för 4-600 år sedan hade uttrtyckt sin åsikt kúnde dom ha lämnat avtryckt i historien.

Du har din chans att protestera idag!! och ändra vår nutidhistoria!! använd den chansen!!

mvh LP

Realistiskt sett då är nog det enda som skulle kunna förändra situationen i Somalia till det bättre att jänkarna tröttnar på att få sina oljetankers kapade, och asfalterar hela skiten!

I Somalia står valet i praktiken mellan brutala krigsherrar, och lika brutala militanta islamister. För det somaliska folket är förmodligen islamisterna det bättre alternativet, eftersom man då skulle slippa ständiga stridigheter mellan krigsherrarna, och i alla fall få ordning och reda. Att en och annan tonårstjej blir stenad till döds är småpotatis i sammanhanget. Omvärlden skulle också slippa piratdåden, vilka var mycket ovanliga när de muslimska domstolarna hade makten. Problemet är att Somalia i stället skulle bli en fristad för islamistiska terrorister, och därmed ett hot mot västvärlden. Därför försöker USA, med hjälp av grannlandet Etiopien, bekämpa islamisterna, med påföljd att krigsherrarna får fritt spelrum i stället.

Eländet i Somalia är inget vi här i Sverige kan göra något åt. Landet är för farligt för att det ens ska gå att skicka hjälpsändningar dit. Men vi kan i alla fall låta bli att importera problemen hit. Den enda rimliga förklaringen till kaoset i Somalia är mentaliteten hos befolkningen där. De verkar helt enkelt sakna grundläggande empatisk förmåga. Annars skulle de knappast kunna skära bort musen på sin egen minderåriga dotter utan bedövning (vilket drabbar cirka 90% av tjejerna i Somalia). Dessa människor förändras inte i grunden bara därför att de flyttar till Sverige, och att låta dem komma hit är att utsätta oss svenskar för oacceptabla risker. Kan man skära bort musen på sin egen lilla dotter, då kan man begå vilka illdåd som helst utan att blinka, och borde inte få gå lös på öppen gata i ett civiliserat land.

Och nej, jag är inte rasist. Det är inte somalierna som ras jag har något emot, utan deras kultur, som den ser ut idag. Jag anser inte att våra svenska förfäder på vikingatiden som ägnade sig åt människooffer och annat mysigt hade någon högtstående kultur de heller, fast de genetist sett bör ha varit i stort sett identiska med oss nutida svenskar.

Och ja, jag är inte dummare än att jag inser att det finns enstaka somalier som är utbildade och upplysta och vill bryta med sina barbariska traditioner. Men dessa utgör tyvärr en liten minoritet, i alla fall bland männen.

Mvh,

Kaj

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest LadPrao

Hej Kaj.

Vad trevligt att debattera mot någon som har lite koll på värdsläget och vet vad han pratar om och inte behöver hänvisa till rapporter han inte ens har läst eller länka till dåliga kvällstidningsartiklar där personen inte förstår vad som egentligen säjs.

OK jag håller med dig till 100%!! Och om det är så jävla illa i Somalia så borde vi väl ta emot alla flyktingar därifrån, specillet kvinnor då kanske,  och begränsa anhörighetsinvandringen från tex Thailand? För vi kan ju inte ta emot alla, eller hur?

mvh LP

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Vad som upprör mig i artikeln är att en ung kvinna i början av sitt unga liv har blivit bestaliskt mördad av en ungdomsmobb. Och att Du och Jag kan göra ngt mer än att använda det som slagträ i en debatt i detta psedoforum. Jag har hört mig för  om det finns intrese för en protest utanför Somalias ambassad, är du intresserad eller är detta bara ett politiskt slagträ för dig??

Ungdomsmobb? Jovisst... det gäller att hitta guldkornen! Självklart köper du denna information rakt av! Nu tillhör jag inte den gruppen av människor som fysiskt springer runt med plakat och protesterar, men jag skriver gärna på en lista! Men jag kan ju inte helt släppa tanken att det måste finnas en ganska stor risk att många "milisungdommar" hamnar i Sverige som kvotflyktingar! Tror du inte dessa skapar problem här?

Så vi är överens om att det är bra med nytt blod i sverige och att ALLA innvånare i vårt vackra land ska ha samma rättigheter och skyldigheter? Och att skyldigheterna ska vara jävligt hårda ibland?

Absolut! Sverige mår bra av att bli uppblandat med andra kulturer. Men även här finns lite gränser! Och dessa är väl lite si och så idag!

Själv är jag väldigt liberal och tycker bla att ALLA bidrag till personer över 20 år ska totalslopas till ALLA oberoende av ursprung och namn. Att skattesatsen i sverige borde ändras till en slät skatt på 33% på alla inkomster av kapital och arbete samt att momsen ökas till en rak skatt på ca 30 %. Jag är också för bra mycket straff för alla brott. Det är för jävligt att småbus ska kunna hålla på så länge utan ett kännbart straff. Jag tror på 1 dagars fängelsestraff tex redan från 10 års ålder Men nu blir det så mycket politik och det är väl inte anledningen till detta forum?

Hehe jo lite krav kan man nog ställa tycker jag! Beträffande dina skatteideer så kan det vara intressant att titta närma på dessa.

Men vad som tänder mig är när man utan vett och reson går på grupper av människor. SKILJ PÅ PERSON och GRUPP. Alla individer ska ha samma rättigheter och skyldigheter. Hårt men rättvist är min devis.

Ja, men en mobb på 1000 personer är en grupp! Och jag är ganska övertygad att ingen av dem fått något straff för steningen! Visst är det för jävligt!

Ditt snack leder ingenstans och ger ingenting. Använd civilkurage i ditt eget liv och försök påverka människor. Då kan DU göra skillnad. Att smågnälla här på grupper  samhället gör ingen skillnad!! Påverka INDIVIDER. vare sig dom heter Noi, Ingvar eller Hassan!!

Mitt smågnäll handlar bara om en irritation över att det händer sjuka grejor i islams kölvatten. En del tycker inte man skall uppmärksamma detta för då spär man på främlingsfientligheten. Jag tycker frågan borde ligga högt upp på dagordningen eftersom jag misstänker ett stort antal kvotflyktingar kommer från länder där "undomsmilis" tycks vara vardagsmat! Jag är inte heller intresserad av att finansiera med mat eller uppehälle för dessa individer i Sverige!

mvh LP

mvh LP

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara som en parantes i den pågående diskussionen.

En hobby för mig är att spela datorspel, över emejl då man kan spela i egen takt. Bl a så spelar jag med en sympatisk kille som bor i Kanada. Utöver själva spelet så brukar man utbyta lite erfarenheter, ett trevligt sätt att lära sig lite om hur folk har det runt om på jorden. Hans förfäder valde att emigrera till USA, från Danzig, för länge sedan då de tillhörde en lite udda religös fraktion. Så här skriver han i ett av sina emejl:

"The problem with North America (especially the USA) is that even mentioning devils is kind of verboten. It is extremely religous here but thank goodness that Canada is a little more relaxed about life. That is why my wife and I decided not to move to the United States. My wife is from Hong Kong and some places in the USA do not like mixed marriages. Mostly in Canada, no one cares about race or religion. That is OK with us so we decided to stay."

Var det inte någon som hävdade att USA med sin mixade befolkning var ett föredöme? Uppenbarligen så finns det störningar lite här och var på vår jord.

:wai:

PS!

Citat LP: "För vi kan ju inte ta emot alla, eller hur?"

Det kan vi visst göra; hela jordens befolkning rymms utan problem på Sveriges yta! Om vi sedan kan "ta hand" om alla är en helt annan fråga. Uppenbarligen finns det folk som tycker att det är problemfritt att t ex ge världens alla pensionärer svensk folkpension, åtminstone verkar de inte tycka att det finns några gränser för vilket antal som skall få komma hit. DS

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest LadPrao

Tja UT.

Vi ska inte ta hand om en jävel enligt mitt sätt att se det. Var och en tar hand om sig själv och sin familj är mer min filosofi..

Jag provocerar väl lite i mitt uttalande där. för jag tycker att det är fasinerande att människor i dagen samhälle 2008 inte kan se till INDIVIDEN utan måste se till GRUPPEN.

Enligt mitt sätt att se saker och ting borde det mesta ske på individnivå. Ansvar, Respekt, laglydighet och moral mm.

mvh LP

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Hej Kaj.

Vad trevligt att debattera mot någon som har lite koll på värdsläget och vet vad han pratar om och inte behöver hänvisa till rapporter han inte ens har läst eller länka till dåliga kvällstidningsartiklar där personen inte förstår vad som egentligen säjs.

OK jag håller med dig till 100%!! Och om det är så jävla illa i Somalia så borde vi väl ta emot alla flyktingar därifrån, specillet kvinnor då kanske,  och begränsa anhörighetsinvandringen från tex Thailand? För vi kan ju inte ta emot alla, eller hur?

mvh LP

Nu börjar du påminna om buzzen...   :yes:

Hur var det med din egen förståelse? Du köpte hela resonemanget från herr Ahmed Muhammed, ordförande i den svenska föreningen Somaliskt Forum!

Känns ju tryggt och bra, att du vet vad du pratar om!   :rofl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Tja UT.

Vi ska inte ta hand om en jävel enligt mitt sätt att se det. Var och en tar hand om sig själv och sin familj är mer min filosofi..

Jag provocerar väl lite i mitt uttalande där. för jag tycker att det är fasinerande att människor i dagen samhälle 2008 inte kan se till INDIVIDEN utan måste se till GRUPPEN.

Enligt mitt sätt att se saker och ting borde det mesta ske på individnivå. Ansvar, Respekt, laglydighet och moral mm.

mvh LP

Inte kan se individen? ??? ? Är den 13 åriga stenade flickan ingen individ?

Nu pratar du strunt!

När "gruppen" kritiseras så skall man tydligen se "individen" och när "individen" kritiseras så skall man se "gruppen".  Bra där, bara att välja beroende på läge!  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Kaj.

Vad trevligt att debattera mot någon som har lite koll på värdsläget och vet vad han pratar om och inte behöver hänvisa till rapporter han inte ens har läst eller länka till dåliga kvällstidningsartiklar där personen inte förstår vad som egentligen säjs.

OK jag håller med dig till 100%!! Och om det är så jävla illa i Somalia så borde vi väl ta emot alla flyktingar därifrån, specillet kvinnor då kanske,  och begränsa anhörighetsinvandringen från tex Thailand? För vi kan ju inte ta emot alla, eller hur?

mvh LP

Det är knappast en realistisk lösning på problemen i Somalia att stora delar av den somaliska befolkningen flyttar till Sverige, och andra länder. Det flyttar bara delar av problemen hit. Somalierna måste själva lösa sina problem, och få ordning på sitt land. Omvärlden har försökt hjälpa dem, men det slutade som bekant med ett par nedskjutna amerikanska helikoptrar, och ett flertal döda och sårade amerikanska soldater. Ett mer hopplöst land, och ett mer hopplöst folk, får man leta efter.

Mvh,

Kaj

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest LadPrao

Quote

Inte kan se individen? ??? ? Är den 13 åriga stenade flickan ingen individ?

Nu pratar du strunt!

När "gruppen" kritiseras så skall man tydligen se "individen" och när "individen" kritiseras så skall man se "gruppen".  Bra där, bara att välja beroende på läge!    :great:

Tja ..

De var väl de jag sa, eller åtmindstonde försökte säga att min största upprördhet är att denna 13-åriga INDIVIDS öde används som politiskt slagträ för att kritisera en GRUPP av människor?

Kajjan: Dina uttalanden nu gränsar till rasism och jag bevärdigar mig inte att bemöta dom!!

mvh LP

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

så för att "rädda" gruppen på 1000 islamistiska miliser så offrar du den 13 åriga flickans heder och respekt!  :aww:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest LadPrao

Quote

så för att "rädda" gruppen på 1000 islamistiska miliser så offrar du den 13 åriga flickans heder och respekt!    :aww:

Hej Jing Jing.

Jag vet inte om jag är dålig på att uttrycka mig eller om du är dålig på att förstå, eller om du bara vänder på allt pga av jag vet inte vad???.

Vilka är dom 1000 islamisterna? Flickan blev väl stenad av en mobb på 40-50 unga grabbar. Var och en av dom borde straffas dubbelt enligt mitt sätt att se det.

spöstraff + livstid vore lagom för ligisterna. Men individuellt dömda!!

Någon invänder kanske med att fängelse inte bättrar ngn. Det kanske stämmer men det blir jävligt svårt att göra om brottet om man sitter inne. Hårda straff är min melodi, men på INDIVID-nivå.

Man måste som individ ta ansvar för sina egna handlingar.

mvh LP

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Hej Jing Jing.

Jag vet inte om jag är dålig på att uttrycka mig eller om du är dålig på att förstå, eller om du bara vänder på allt pga av jag vet inte vad???.

Vilka är dom 1000 islamisterna? Flickan blev väl stenad av en mobb på 40-50 unga grabbar. Var och en av dom borde straffas dubbelt enligt mitt sätt att se det.

spöstraff + livstid vore lagom för ligisterna. Men individuellt dömda!!

Någon invänder kanske med att fängelse inte bättrar ngn. Det kanske stämmer men det blir jävligt svårt att göra om brottet om man sitter inne. Hårda straff är min melodi, men på INDIVID-nivå.

Man måste som individ ta ansvar för sina egna handlingar.

mvh LP

Jo det är riktigt att det var ett 50 tal som tog död på den lilla tjejen, men ett 1000 tal såg på! Några försökte faktisk ingripa men då skjöt dom ihjäl en liten grabb istället!

Uppgifter om bakgrunden till det inträffade går isär. Talesmän för islamisterna säger till lokala medier att flickan hade erkänt äktenskapsbrott och var ”nöjd” med att straffas enligt islamisk lag.

Finns väl ingen som kan påstå att den här typen av händelser utföres av män med mycket stark tro på sitt islam!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest LadPrao

Tja.

Tja ... vi har alla olika källor för vårt nyhetsflöde. Själv anväder jag mig mycket av svd och cnn som jag anser vara pålitliga.

http://cnnwire.blogs...ath-in-somalia/

http://www.svd.se/ny...kel_1955287.svd

Som jag förstår av dessa artiklar så var det väl 1000 civilister som såg på utan att göra ett skit? Såg inget om milis i dessa artiklar ? men du kanske har annat underlag?

mvh LP

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet ligger väl iofs i att det är så accepterat i vissa regioner att stena ihjäl en flicka på 13 år som har blivit våldtagen och där med svärtat ner sin familj. Bara för att vissa människor från dessa trakter väljer att fly till tex Sverige och åberopa politisk asyl, så innebär inte det att det bryter med sina kulturella och religiösa åsikter och tro.

Dom kommer oavsett hur mycket utbildning och förståelse av det svenska samhället ändå ha kvar sina åsikter och sin religiösa tro och där med fortfarande slå ihjäl sina döttrar om de bryter med deras kulturella och religiösa tro oavsett om fadern i familjen jobbar på volvo eller är arbetslös.. För tyvärr så får inte vederbörande personer veta vad svenskens inställning är förrän det är försent pga av den flathet som samhället visar upp...

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är knappast en realistisk lösning på problemen i Somalia att stora delar av den somaliska befolkningen flyttar till Sverige, och andra länder. Det flyttar bara delar av problemen hit. Somalierna måste själva lösa sina problem, och få ordning på sitt land. Omvärlden har försökt hjälpa dem, men det slutade som bekant med ett par nedskjutna amerikanska helikoptrar, och ett flertal döda och sårade amerikanska soldater. Ett mer hopplöst land, och ett mer hopplöst folk, får man leta efter.

1. Flyktingmottagning syftar till att hjälpa människor, inte till att "lösa" samhällsproblem i utsatta länder.

2. Migration hjälper genom att folkgrupper får erfarenhet från länder med individuell frihet, social trygghet och rättssäkerhet.

3. Vad menar du med "hopplöst"? Om du menar att de är det folk i vår värld som står utan hopp så är det väl än viktigare att

omvärlden hjälper till. För vilka är mest i behov av vår hjälp, om inte de med minst hopp?

Eller så menade du kanske något annat med "hopplöst"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Var det inte någon som hävdade att USA med sin mixade befolkning var ett föredöme? Uppenbarligen så finns det störningar lite här och var på vår jord.

:wai:

Det var jag.  :yes:   Förstår inte vad du menar. Förtydliga gärna för en oförstående stackare.  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om vi skulle vilja, kan vi inte härbärgera alla de närmare 10 miljoner människor som bor i Somalia på obestämd framtid.

Om det handlar om enstaka oppositionella intellektuella, som i en brutal diktatur, med fredliga medel, kämpar för demokrati och mänskliga rättigheter, och därför hotas av avrättning, tortyr, eller långvariga fängelsestraff, då kan det vara rimligt att ge dessa politisk asyl. Om det handlar om att en viss folkgrupp är utsatt för etnisk rensning, och därför tvingas fly i stora skaror för att klara livhanken, då kan det vara rimligt att tillfälligt härbärgera dessa tills världssamfundet hunnit skicka in trupp, och satt stopp för folkmordet. Men när det handlar om ett land i totalt kaos, där alla verkar kriga med alla, och det inte finns något hopp om ett slut på eländet, då är det inte mycket vi kan göra, utan somalierna måste själva lösa sina egna interna problem på hemmaplan.

Om jag ska vara helt ärlig anser jag att den absoluta merparten av somalierna över huvud taget inte förtjänar någon hjälp. Har man låtit skära bort muttan på sin dotter utan bedövning, ägnat sig åt klanstrider, rånat hjälptransporter, attackerat FN-trupper, stött islamsk fundamentalism, varit delaktig i piratdåd, stenat kvinnor till döds, eller gift bort sin dotter mot hennes vilja, då förtjänar man inget annat än ett skott i pannan.

Att döma av hur de somaliska invandrarna fungerar här i Sverige, så är de som kommer hit inte ett dugg bättre än ett tvärsnitt av den somaliska befolkningen. De verkar inte heller hysa någon vilja att förändras, och anpassa sig till ett modernt civiliserat samhälle. Varför i hela fridens namn ska vi härbärgera dessa råa barbarer här hos oss?

Den enda invandring från Somalia som skulle kunna vara acceptabel är unga, ensamstående tjejer, som ännu har alla kroppsdelar i behåll, och behöver skydd för att slippa få musen bortskuren.

Mvh,

Kaj

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan   :yes:

Quote

Hej Born62,

Vad jag kan se sammanfallar dina tankar en del med direktiven för den utredning som tydligen är tillsatt. Har du sett detta?

http://www.sou.gov.s.../dir2008_12.pdf

Speciellt under rubriken "Behov av en utredning om försörjningskrav som villkor för

anhöriginvandring".

Herr Chang har talat.

Herr Chang   :yipi:

Nej det här hade jag inte sett.

Fick snabbt äta upp min mening där jag skrev att vi troligtvis inte skulle få se ett liknande förslag inom överskådlig framtid - men i det här fallet gör jag det gärna.

Jag minns för övrigt att Thaikaj i ett inlägg på TT skrev något om att man borde könskvotera flyktingar.

Hans tanke när han skrev det bottnade nog en del i hans svårigheter att träffa en egen tjej här i Sverige men som helhet är det egentligen inte alls dumt.

För övrigt gillar jag hans sakliga inlägg i den här tråden :great:

Borde man inte kunna ställa sig frågan?

Varifrån/vilka kulturer kommer dom invandrare som skapar mest problem i svenska samhället?

Är det män eller kvinnor som skapar mest problem?

Några har även ställt frågan till andra!

Vad gör du åt problemet förutom att sitta och skriva på ett forum.

Det är ju inte så lätt att göra något rent konkret men visst kan man skriva till olika politiska partier, demonstrera etc.

Jag har ibland skrivit till både V och MP utan att få svar i diverse frågor, troligtvis läses inte detta utan hamnar slentrianmässigt i papperskorgen.

Demonstrera är helt enkelt inte min grej.

Och för den som eventuellt misstänker rasistiska tankar hos mig kan jag meddela att jag har ett fadderbarn i Afrika.

Inte i mycket i det stora hela, jag vet det, men iallafall något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaikaj.Jag tycker du skrev ett bra inlägg,där jag bor är det ett helvetes problem med just somalierna och då bor jag inte i Malmö.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Rasism är kul ibland, stog i baren på Nana igår och en färgad man kom och slog sig ner. Tittade på mig och sa Hello there white man. Tittade tillbaka och svarade Well hello there black man.. då gick han... :neutral:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ett rimligt förstasteg för att få lite ordning på torpet...eller?

Skrev jag inte tidigare, SD:s framgångar kommer att tvinga de etablerade partierna att komma med pseudoförslag för att tillfredsställa de invandrarkritiska marginalväljarna.   :neutral:

Förslaget är rent löjligt; lagar skall naturligtvis följas utan att man skriver på ett kontrakt. Thailands lagar gäller för dig som besöker landet - inget man ingår avtal om. Asyl skall ges även om man inte följer Sveriges lagar, men om man nu väljer att inte göra detta så skall bidragen "ses över". :surprised:

Nu förväntar sig naturligtvis M att Änglakören/PK-maffian skall anklaga dem för rasism och att pressen skall hitta något ömmande fall som drabbas av dessa "stränga regler". Allt för att kunna upprepa FP:s framgångar och locka till sig s k "smygrasistiska" väljare.

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...