Jump to content
IGNORERAD

Aktuellare än någonsin.. är svenskar rasister?


Guest jing jing

Hur skulle du rösta om det var val idag?  

180 röster

  1. 1. Hur skulle du rösta om det var val idag?

    • S
      42
    • M
      61
    • fp
      8
    • v
      13
    • kd
      1
    • mp
      2
    • c
      2
    • sd
      44
    • annat
      15


Recommended Posts

  • Svar 383
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    41

  • noBuzz

    33

  • thaikaj

    17

  • Molle

    15

Mest aktiva i denna tråd

Guest LadPrao

Hallå!!!!!

vafan tjafsar ni om??

Spräng hela skiten!!! vadå?

Hur jävla korkad kan man bli?

MCDonalds!!!!!

Vilka är där?? Vilka begår brott??

idi*ter.

Se här tex: 67% av alla som har begått ett brott

har käkat på MCDo´nalds

SPRÄNG SKITEN!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad som än sägs i dessa diskussioner så är det största problemet tabun kring att diskutera detta som är så jävla sjukt för att ta i med kraftord! Att vi ska behöva tassa på tå och inte våga säga vad vi tycker för att på så sätt få igång en diskussion. Det finns folkslag som gjort det till en affärsidé att JO anmäla näringsidkare mm för diskriminering. En god vän till mig med fru driver en butik och har haft stora problem med stölder av just romer, dom har blivit rånade av romer och alldeles nyligen kom två av dessa in i butiken. Inte dom som utförde rånet utan två personer ur samma romska familj och blev då avvisade och till följd av detta en anmälan som troligtvis kommer leda till höga böter. Dessa böter kommer vara bra mycket högre än vad min goda vän och affärsinnehavare kommer få utbetalt till sig själv efter att han blivit hotad till livet, misshandlad samt rånad! Ska det verkligen vara så?

Det var stor debatt när "PK-eliten" slog på stora trumman för något eller några år sedan då dom kommit fram till att glassen "Nogger Black" är rasistiskt, jag skrev då på skämt till idi*terna på "samhälle mot rasism" eller vad fan dom nu hette, hänvisade till glassen 88:an och dess rasistiska kopplingar till den åttonde bokstaven i alfabetet H vilket ger HH dvs Heil Hitler ett känt begrepp i nynazistiska kretser. idi*terna tog inlägget på allvar och kopierade min text rakt av och la ut den på Aftonbladet.

Ska man inte få tänka högt och ventilera sina tankar utan att råka på problem? Om man tar och gör en slagning på dom romer som finns i Sverige hur många av dom är straffade kontra en infödd Svensk att hymla med detta föder bara mer problem. Romernas barn går sällan i skolan ändå är det allmän skolplikt i Sverige. Nej som sagt att göra klart att det faktiskt finns problem med den invandringspolitik/flyktingpolitik som vi har är en god början!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja vad kan man säga  :bag:

Tragiskt men sant, ändå så sitter varenda politiker samt en del vilsna själar i detta avlånga land och vägrar inse att den invandring/flyktingström lett till problem :grrrrrr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har det altats, kastats skit  :fan1:i over en vecka och samtliga, for eller emot, har samma uppfattning. DET BEROR PA VARA POLITIKER. Finns det nagon aktiv politiker pa forumet? Har han/hon i sa fall fatt nagot till livs som vederborande vill eller vagar ta med sig pa nasta politiska mote? Formodligen inte.

Fattar man nagra beslut om invandringen eller letar man strategiska bannbullor mot SD? Tror nog det laggs for mycket energi att svartmala konkurensen an att forbattra sitationer som borjar ga over styr.

Med sa manga starka argument som framlagts pa detta forum borde val atminstanne nagra framlaggas for politiker istallet for att soka trost eller medhall i ett sa begransat befolkningsunderlag MPR trots allt ar.

Ska det bli  "nagon djavla ordning" maste politikerna vackas, ett satt ar ju missnojespartier, men SD ar nog det absolut samsta alternativet, KalleAnka vore nog battre for da fattar kanske nagon att det ar nat som ar fel i riksdagshuset.

Baa, fran solig morgon i LOS, langt ifran svenska fega politiker.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Havsmajoren

varför inte rösta på sd? ge mej mer än gärna motivation till det. ;)

ska bli kul o se hur många som retar sej på detta.fnisss

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja SD är väl de enda partiet som vill göra något konkret åt problematiken. Om man tycker det är en hjärtefråga så finns det ju inget alternativ. Nä det är dag att sluta sopa problemen under mattan.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Havsmajoren

jag tar tillbka allt,klart vi ska öppna gränserna o släppa på allt som vill in.de har ju faktiskt haft det skit jobbigt, bätre de är här o går på bidrag o kommer in i samhället så de får fika o mysa på Rosengård.

japp jag röstar för mer svartingar som fikar o köper våra arrax bollar...vem fan har annars råd med arrax boll i varsel tider

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Hej Kitung, Du skrev detta i nr. 80.

poli

Kitung: Du har som boende i Landskrona kunskaper och erfarenheter om situationen i din hemstad som vi andra på MPR/TT inte har! Jag har ingen anledning att betvivla din beskrivning av situationen i Landskrona!

Däremot är jag inte helt övertygad om din strategi att uppnå en förändring avseende situationen i Landskrona genom att påverka de sju traditionella politiska partierna.

Situationen i Landskrona är skapad av de sju traditionella partierna som anser att deras skapelse Landskrona är paradiset på jorden. Problemet sett genom politikernas ögon är att de okunniga, fördomsfulla, otacksamma och nu även rasistiska Landskronaborna inte förstår att de skulle visa politikerna sin tacksamhet i det senaste valet för att de får lov att bo i det mångkulturella paradiset Landskrona!

http://www.val.se/va.../82/roster.html

Om situationen i Landskrona skall kunna förändras måste först de sju etablerade partierna erkänna att de har gjort helt fel och att Landskrona inte är Edens lustgård utan ett totalt fiasko! Politiker har många egenskaper, men att erkänna att de har fel tillhör inte dessa egenskaper! Problemet är att de sju riksdagspartierna har målat in sig i ett hörn, och nu saknar manöverutrymme! De kan inte erkänna att deras skapelse Landskrona är ett fiasko utan att erkänna att de själva haft fel och ändå värre då även tvingas att erkänna att de vidriga och okunniga människor med en vidrig människosyn som hela tiden har kritiserat mångkulturen har haft rätt!

Inget av de sju riksdagspartierna vågar antyda ens skuggan av ett tvivel på att situationen i Landskrona är perfekt och att hela skulden på eventuella problem helt och hållet beror på Landskronas rasistiska och okunniga infödingar!

De sju riksdagspartierna vet så väl att det parti som gick ut och ens antydde tvivel om projektet med det mångkulturella paradiset skulle hudflängas av de andra sex partierna och all pk-press! Minns vad som hände efter Uppdrag gransknings valstugereportage!

Jag tror tyvärr att situationen först måste bli värre innan den kan bli bättre!

Det är bara väljarna som i allmänna val till slut kan tvinga dagens politiker eller troligen morgondagens nyvalda politiker till att agera med kraftfulla åtgärder för att stoppa detta totalfiasko!

mvh.

Luttrad.

Så vitt jag förstått det hela så är Landskrona och Rosengård i Malmö, mönsterområden som attraherar vissa individer typ Buzzen, svarten, m.fl. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Så vitt jag förstått det hela så är Landskrona och Rosengård i Malmö, mönsterområden som attraherar vissa individer typ Buzzen, svarten, m.fl. 

Nu ar nivan riktigt hog, kom igen ,lagre, kolla glocalnet, Dom har i alla fall nat att erbjuda som alternativ, ta med Tensta ocksa, 08 rasist.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Nu ar nivan riktigt hog, kom igen ,lagre, kolla glocalnet, Dom har i alla fall nat att erbjuda som alternativ, ta med Tensta ocksa, 08 rasist.

MVH

Baa

Normalt räcker detta för att reta upp buzzen.  ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vattenfanjunkaren, Bling-Bling, Kliunge & övriga potensiella SD tifosis.

Ni förfasar er över sandnegrer, svartingar, bidragstagare, balkongmord, könsstympningar osv och det är de etablerade helkassa politikerna som öppnat gränserna som gjort att fel sortsmänniskor kommit hit.

Vi är där vi befinner oss nu och att endast se bakåt löser ju inte era problem.

Kan ni inte tillskillnad från våra helkassa politiker komma med några konstruktiva förslag på hur man skall gå vidare för att lösa era problem?

Era tidigare svar på denna fråga, hårdare tag eller lös det jag bryr mig inte hur, känns ju inte särskilt seriösa.

MVH/BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Havsmajoren

Quote

Vattenfanjunkaren, Bling-Bling, Kliunge & övriga potensiella SD tifosis.

Ni förfasar er över sandnegrer, svartingar, bidragstagare, balkongmord, könsstympningar osv och det är de etablerade helkassa politikerna som öppnat gränserna som gjort att fel sortsmänniskor kommit hit.

Vi är där vi befinner oss nu och att endast se bakåt löser ju inte era problem.

Kan ni inte tillskillnad från våra helkassa politiker komma med några konstruktiva förslag på hur man skall gå vidare för att lösa era problem?

Era tidigare svar på denna fråga, hårdare tag eller lös det jag bryr mig inte hur, känns ju inte särskilt seriösa.

MVH/BanArne

ska skala en banan o fundera på lösningen.återkommer

hehe...vattenfanjunkare...hehe...den var bra...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan  :yes:

Quote

Vi är där vi befinner oss nu och att endast se bakåt löser ju inte era problem.

Kan ni inte tillskillnad från våra helkassa politiker komma med några konstruktiva förslag på hur man skall gå vidare för att lösa era problem?

Era tidigare svar på denna fråga, hårdare tag eller lös det jag bryr mig inte hur, känns ju inte särskilt seriösa.

MVH/BanArne

Ska som lekman försöka ge mig på några konkreta förslag som kanske skulle kunna förbättra situationen.

Och då är det viktigt att ha med i beaktande att jag gärna vill förbättra situationen för dom invandrare som redan finns här idag samt dom som komma skall, m.a.o en betydligt bättre integration än den havererade som existerar idag.

Den massinvandring vi har idag gagnar ingen, så sätt stopp för okontrollerad massinvandring, helst redan idag.

Hur gör man då det?

Jag kommer rikta in mig på så kallad annhöriginvandring då det i visat sig att personer med flyktingstatus enbart utgör 5 till, max 10% av alla nytillkomna.

När så kallad anhöriginvandring tillämpas bör det för samtliga grupper gälla liknande regler som för oss med thaitjej (så ALLA förstår vad jag menar).

Alltså några krav på den som vill ta hit en anhörig.

En stabil inkomst, alltså ett FAST jobb, hos den person som vill ta hit en anhörig så inte skattebetalarna behöver stå för kostnader så som mat, boende, resor, möbler, kläder, ja dom dagliga utgifterna vi alla har.

Sjukvård, skola, kostnader gällande kontakt med myndigheter (tex personnummer) etc, ska precis som för alla andra vara kostnadsfritt eller mot en liten avgift liknande den vi alla betalar då vi tex besöker läkare. 

En obligatorisk kontroll att garanten är väl aklimitiserad i det svenska samhället.

Som jag redan nämt är fast jobb ett självklart kriterium men det borde även göras en kontroll mot brottregistret så den ansvariga garanten inte är notorisk brottsling.

Ett ordnat boende, alltså inte andrahandsboende, inneboende etc.

Goda kunskaper i svenska språket så kontakter med exempelvis myndigheter kan skötas problemfritt.

Goda kunskaper i hur det svenska samhället fungerar.

Naturligtvis svårare att specificera och kontrollera men tex förståelse för hur lagar och förordningar fungerar i Sverige, arbetsmarknad, utbildningssystem, kontakt med myndigheter banker etc.

Vill man ta hit flera anhöriga så ska inkomst och boendekraven naturligtvis vara högre än för enbart en person.

Som exempel kommer det inte att gå att ta hit tre st anhöriga med en månadslön på 18tusen boendes i en 2a.

En prövotid (tiden låter jag vara osagt).

Efter prövotiden en kontroll hur den nytillkomnas situation ser ut, tex bor hon/han kvar hos anhörig.

Om inte!

Har den nytillkomna ett fast jobb, eget ordnat boende, kunskaper i svenska språket, begått eventuella brott etc.

Ytterligare förslag!

Om möjligt - kontrollera den som vill hit mot brottregistret i ursprungligt land.

Ett Europeiskt (gärna fler länder utanför Europa) samarbete i form av ett register så det är lätt att kontrollera ifall sökande fått avslag i andra länder så frågan kan ställas - varför fick hon/han avslag i tex Tyskland.

Men framförallt!

Våga debattera frågan öppet bland politiker och i media.

Både det som är bra och det som är dåligt och inte fungerar.

Och diskutera naturligtvis även dom ytterst känsliga frågorna.

Lyssna på folks vilja.

Jag är som sagt lekman på området men det här va några förslag jag tror skulle kunna förbättra situationen mot den vi har idag.

Finns andra andra eller bättre förslag så skulle det va intressant att ta del av.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

När så kallad anhöriginvandring tillämpas bör det för samtliga grupper gälla liknande regler som för oss med thaitjej (så ALLA förstår vad jag menar).

Alltså några krav på den som vill ta hit en anhörig.

En stabil inkomst, alltså ett FAST jobb, hos den person som vill ta hit en anhörig så inte skattebetalarna behöver stå för kostnader så som mat, boende, resor, möbler, kläder, ja dom dagliga utgifterna vi alla har.

Sjukvård, skola, kostnader gällande kontakt med myndigheter (tex personnummer) etc, ska precis som för alla andra vara kostnadsfritt eller mot en liten avgift liknande den vi alla betalar då vi tex besöker läkare. 

Som jag redan nämt är fast jobb ett självklart kriterium men det borde även göras en kontroll mot brottregistret så den ansvariga garanten inte är notorisk brottsling.

Vill man ta hit flera anhöriga så ska inkomst och boendekraven naturligtvis vara högre än för enbart en person.

Som exempel kommer det inte att gå att ta hit tre st anhöriga med en månadslön på 18tusen boendes i en 2a.

En prövotid (tiden låter jag vara osagt).

Efter prövotiden en kontroll hur den nytillkomnas situation ser ut, tex bor hon/han kvar hos anhörig.

Om inte!

Har den nytillkomna ett fast jobb, eget ordnat boende, kunskaper i svenska språket, begått eventuella brott etc.

Ett Europeiskt (gärna fler länder utanför Europa) samarbete i form av ett register så det är lätt att kontrollera ifall sökande fått avslag i andra länder så frågan kan ställas - varför fick hon/han avslag i tex Tyskland.

Men framförallt!

Våga debattera frågan öppet bland politiker och i media.

Både det som är bra och det som är dåligt och inte fungerar.

Och diskutera naturligtvis även dom ytterst känsliga frågorna.

Lyssna på folks vilja.

Finns andra andra eller bättre förslag så skulle det va intressant att ta del av.

Ganska konkret.

Nu vet jag inte hur det med anhørig invandring fungerar før invandrare. Men det borde ju vara det samma som før svenskar.

Tror inte att min/din fru kan ta några anhøriga hit mer æn på turistvisum och då måste jag/du vara garant. Gæller førstås inte hennes egna/eget barn.

Det ær væl tænkt att man ska kollas upp i brottsregistret nær man tar hem en tjej/kille från Thailand, det samma bør væl gælla om man inte ær Svensk.

Måste jag ha en ordnad ekonomi før att ta hit en Thailændska så borde ju en invandrare vara tvungen att ha en ordnad ekonomi før att ta hit en Thailændska eller en Bosnisk kvinna eller, ja ni førstår.

Det jag tror mig veta ær att ett 1 års UT blir automatiskt till ett 5 års UT nær en icke Svensk ordnar UT till någon. Detta gæller om personen ær Dansk, Finsk, Norsk, Tysk och æven andra nationaliteter.

Just den punkten tycker jag ær på grænsen till diskriminering.

Allt kan ju bli bættre vare sig man vill ha in mer, mindre eller att man tycker att det ær bra som det ær. Førbættringar finns alltid att gøras

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Herr Föda 62, det var ju lite mer konstruktivt än att rekommendera snygga ryskor med spetskompetens.

Lite konstigheter fanns det naturligtvis, varför skall jag med mitt andrahandskontrakt på min lägenhet inte få ta hit mitt bonusbarn?

Finns väl ganska många med andrahandskontrakt i storstäderna som lever helt normala och ordnade liv.

Väl aklimatiserad, lite för vagt och otydligt.

Har den nytillkomna ett fast jobb, eget ordnat boende, kunskaper i svenska språket.

Då skall många av våra thaidamer skickas hem eftersom ett fast jobb inte alltid är så lätt att få även om man heter Nisse och är född i Karlskrona.

Sen bryter man säkert mot någon FN konvention om man nekar barn att komma hit för att deras här boende mor inte har så god ekonomi .

I övrigt så var det ju konstruktivt.

MVH/BanArne

     

Link to comment
Dela på andra sajter

Arne, du är väldigt kvick att kritisera andras åsikter om invandringspolitiken, men du verkar inte ha särskilt mycket att komma med själv.

Det skulle vara intressant att höra hur du ansera att Sveriges invandrings- och flyktingpolitik bör utformas. Är det något du skulle vilja ändra på, eller anser du att det fungerar bra som det är?

Mvh,

Kaj

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Banarne tog mig lite frihet att "rætta" Born 62 i mitt inlægg tidigare.

T.ex

"Nu vet jag inte hur det med anhørig invandring fungerar før invandrare. Men det borde ju vara det samma som før svenskar.

Tror inte att min/din fru kan ta några anhøriga hit mer æn på turistvisum och då måste jag/du vara garant. Gæller førstås inte hennes egna/eget barn."

Och det går helt sækert att ta hit någon på UT också som ær næra anhørig, men jag tycker inte att t.ex "jag saknar min bror och mor så mycket (bror och mor t.ex 39 och 62 år) ær skæl nog" om man sjælv ær 39 år.

Kanske jag anses som radikal åt något håll, men sjælv tycker jag mig stå i mitten.

[move]Anfallare och center møjligtvis mittback [/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Har den nytillkomna ett fast jobb, eget ordnat boende, kunskaper i svenska språket.

Då skall många av våra thaidamer skickas hem eftersom ett fast jobb inte alltid är så lätt att få även om man heter Nisse och är född i Karlskrona.

     

Gæller som før Svenskar nær man ska stå som garant. Dock inte så hård draget.

Men fast inkomst, ej bostadsløs ær ett minimum. Socialbidrag duger inte (hur fick kungen in Silvia???)

Att kunna svenska anser jag vara ett plus før sig sjælv och den som kommer men kanske inte ett krav.

Tror inte att invandrings frågan løses på ett Thaiforum, men det kan vara kul att bolla tankar

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...