Jump to content
IGNORERAD

Thai Tangentbord

Guest BpaijingKatai

Recommended Posts

Guest BpaijingKatai

Jag ska installera språket Thai så det går att använda Thailändskt tangentbord och får då alternativen:

Tangentbordslayout:

Thailändsk Kedmanee

Thailändsk Kedmanee (utan ShiftLock)

Thailändsk Pattachote

Thailändsk Pattachote (utan ShiftLock)

Vad ska man välja???????????????

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Inte helt hundra, men nästan säker på att det är 1:a alternativet, thailändsk kedmanee.

Med eller utan ShiftLock?

Datorn är lånad och jag har fått lov att göra detta OM JAG GÖR RÄTT...

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Om du får svar så ber jag att få låna tråden sedan kompis.

Bara låna på.

Det är avsikten med ett forum.

Dela på andra sajter

Frågan är också:

Med eller utan ShiftLock

The difference between 'plain' Kedmanee and non-shift lock Kedmanee is that the lock state only affects the caps lock LED in the latter, while in the former it also interchanges the shift and non-shift characters on each key. I suppose the shift-lockable version would be useful if you wanted to enter a lot of numeric data in the Thai script, as the Thai digits are the shift characters on their keys.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela på andra sajter

Då ställer jag min fråga nu.Eftersom jag bor i Thailand så undrar jag om man kan köpa en ny

thaidator med t.ex. w7 och sen köpa ett svenskt tangentbord och ha 2 språk i den.

Det är mest för en komfortabel bildskärm + den första rena thaidatorn till min

sambo och att slippa släpa den från sverige som jag undrar.

Dela på andra sajter

Då ställer jag min fråga nu.Eftersom jag bor i Thailand så undrar jag om man kan köpa en ny

thaidator med t.ex. w7 och sen köpa ett svenskt tangentbord och ha 2 språk i den.

Det är mest för en komfortabel bildskärm + den första rena thaidatorn till min

sambo och att slippa släpa den från sverige som jag undrar.

Är väl bara att ladda ner svenska språket genom windows uppdate

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela på andra sajter

Ursäkta off topic.Men min kära dotter gav mig en önskelista före jul,där stod att läsa Papa nyt tandjäntbord. :crazy:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

Ja det kan du

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Ja det var det jag trodde och min tro blev förstärkt av stray dog tidigare.

Men då gäller det att hitta antagligen en svensk datanisse som kan tänka sig att hjälpa

till nära hua-hin.

Dela på andra sajter

Ja det var det jag trodde och min tro blev förstärkt av stray dog tidigare.

Men då gäller det att hitta antagligen en svensk datanisse som kan tänka sig att hjälpa

till nära hua-hin.

det klarar du själv, http://windowshjalp.se/?p=61

Möjligheten att växla språk på användargränssnittet i Windows 7 är endast tillgänglig i utgåvorna Ultimate och Enterprise. I övriga utgåvor av Windows 7 (Professional, Home Premium, Starter och Home Basic) är det inte möjligt att installera fler än ett språk.

Dela på andra sajter

Jo allt detta tror jag kommer att funka perfekt,men vilken knapp ska jag trycka på för att ändra och om ingenting händer

vad gör jag då.Om någon som är kunnig vill hjälpa mig så är jag glad,mot ersättning naturligtvis.

Jag hör av mig i juli om någon ställer upp.

Dela på andra sajter

Köper du datorn i Thailand så beställ med Windows 7 Ultimate och att dom installerar thailändska på den från leverans

Sedan lägger du upp ett konto till i den som du skall använda när du sitter vid datorn och när du är inloggad på det kontot går du in i kontrollpanelen och lägger till meny-språket "svenska" så får du alla menyer etc på svenska för dig och på thailändska för tjejen

Eftersom ni har var sitt konto störs era favoritinställningar inte av varandra

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
The difference between 'plain' Kedmanee and non-shift lock Kedmanee is that the lock state only affects the caps lock LED in the latter, while in the former it also interchanges the shift and non-shift characters on each key. I suppose the shift-lockable version would be useful if you wanted to enter a lot of numeric data in the Thai script, as the Thai digits are the shift characters on their keys.

Jag valde både med och utan och det verkar hittills fungera bra.

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Jag ska installera språket Thai så det går att använda Thailändskt tangentbord och får då alternativen: Tangentbordslayout: Thailändsk Kedmanee Thailändsk Kedmanee (utan ShiftLock) Thailändsk Pattachote Thailändsk Pattachote (utan ShiftLock) Vad ska man välja???????????????
Kedmanee säger gumman. Med eller utan ShiftLock frågar jag. Jag förstår inte vad som menas med det säger hon. Är med eller utan ShiftLock som man får dit dom "manjanakrumelurerna"?? Med vänlig hälsning Med vänlig hälsning

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Kedmanee säger gumman. Med eller utan ShiftLock frågar jag. Jag förstår inte vad som menas med det säger hon. Är med eller utan ShiftLock som man får dit dom "manjanakrumelurerna"?? Med vänlig hälsning Med vänlig hälsning

Jag valde båda alternativen men har bara ett TH nere till höger och allt verkar att funka när sambon gjort lite tester.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...