Jump to content
IGNORERAD

skippa kondomen????


Neil

Recommended Posts

Quote

Tjena Sangwal! Korkad? Varför? Du hade oskyddat sex, var sjuk av ångest och sen fick du det positiva/negativa beskedet, eller? Kanske mer korkat att köra moppe i Phuket, Koh Samui och Phuket, skulle tro att skaderisken är 1000/1 jämfört med horisontell aerobics utan regnrock.. Kanske har jag haft tur, troligare är att jag är ett levande bevis på existerande statistik om riskerna.

Jag tror nog att du har hoppat på mopeden och kört iväg fler gånger, än hoppat i bingen med en glädjeflicka.

Sen om du skulle få HIV, så är den permanent,men skulle man råka köra av vägen, så är nog chansen att återhämta sig större..

Skulle nog tro att fler människor dör av HIV i världen än av moppe olycker..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 115
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • soiwalker

    15

  • Herr Chang

    11

  • Soengsang

    10

  • Neil

    9

Mest aktiva i denna tråd

UT006 och Jerker, tackar för minuskarman. Om ni har några kulor så vore det väl bättre att ni deltar i diskussionen snarare än att sitta på avbytarbänken och leka domare. Utskriven ur Sverige, så eventuell bromsmedicin betalar jag själv.

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Sangwal, surfade runt lite och det verkar som om AIDS och trafikolyckor är ungefär jämbördiga på omkring 3% var som dödsorsak globalt. Cancer, felbehandling på sjukhus och hjärtproblem toppar listan med ungefär 20% var. Min poäng är att du kan alltid försöka minimera risken att råka illa ut men risken är att du glömmer att leva för att du enbart försöker överleva...

 

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt handlar om att värdera risker och konsekvenser, oavsett vad det gäller.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Såg på rapport igår att en man blivit kvitt sin HIV genom en ryggmärgstransplantation. Betyder detta att jag äntligen kan skippa kondomen när jag skall ut på äventyr i BKK:s nattliv? ??? ??

:he:

ha det

Neil

Ja du Neil!

Ryskrolett är nog din gren i livet?!

HIV är inget att leka med

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingvar, kliv upp ur sandladan nu.. Oskyddat sex ar mig veterligen inte olagligt i nagot land. Mojligen kan du finna stod i extrema kristna och muslimska kretsar. Att sprida HIV ar troligen olagligt i de flesta lander, sa lange folk respekterar det sa behover du inte vifta med kniven.

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

soiwalker!

Vill du ha dom problemen så lycka till!

Jag aktar mig noga.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Föresten så spelas rysk rolett med en revolver!

Laddad med en skarpladdad patron.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Föresten så spelas rysk rolett med en revolver!

Laddad med en skarpladdad patron.

pigge01

Typiskt exempel på att värdera konsekvens och risk, ungefär som att köra utan kådis.utgången kan bli den samma men riskerna är inte likvärdiga

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Korkat?

Oansvarigt?

Dumt?

Utskriven fran Sverige sa jag betalar sjalv, Jaha, pa vilkas bekostnad da, brudarnas, och du kollar Dig forstass varje gang Du "snedseglat" innan det ar dax igen?

Manga olika omdomen, men ar benagen att skriva under samtliga, dessutom sa javla korkat att skrodera om det att jag misstanker att Du aldrig har sex, bara drommer om det, i varje fall hoppas jag det.

inte sarskilt VH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

I västvärldens rika länder så är hiv smitta idag ingen dödsdom på grund av nya effektiva bromsmediciner.

Livslängden beräknas vara i stort sett normal.

Däremot så är ju en hiv smitta ett socialt stigma som nog kan vara ett helvete att bära på.

Hur berättar man för den snygga och sexiga tjejen på krogen att man har hiv?

Hur känns det att springa var tredje månad på infektionsklinik och kanske få veta att viruset kanske börjat sprida sig igen för att man slarvat med sin medicin?

Hur känns det att ljuga sig igenom alla sociala kontakter på arbetsplatser o dyl.

Eller att bli utfryst om något skulle råka komma fram.

Jag inbillar mig att tuffa grabbarna i Pattaya utan kondom inte fattar vilket oerhört ensamt och nästan förstört socialt liv det måste vara att få en hiv diagnos.

Att de inte fattar vilka fördomar som finns mot hiv smittade i samhället.

Att en hiv smittad människa är en paria i de flesta sammanhang.

Gå in och läs de frågor som ställs på bms.se, så får ni se vilken oerhörd hiv noja och okunskap och fördomar som finns.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det BTT,

Och allra värst är det kanske för barn som fötts HIV-smittade. Hur kul blir det på dagis när alla föräldrar är oroliga för att enkelt skrubbsår eller näsblod smittar ner hela gruppen... Social stigma får en helt ny innebörd.

Det är förstås olika bud om hur stor risken att bli smittad är. Vi kan ju dock konstatera att antalet smittade ökar. En något haltande jämförelse: Jag har aldrig varit med om en trafikolycka, varken i Sverige eller i Thailand. Kan jag då strunta i säkerhetsbältet? Nej, det gör jag inte. Även om en del thailändare skrattar åt mig.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

I västvärldens rika länder så är hiv smitta idag ingen dödsdom på grund av nya effektiva bromsmediciner.

Livslängden beräknas vara i stort sett normal.

Däremot så är ju en hiv smitta ett socialt stigma som nog kan vara ett helvete att bära på.

Hur berättar man för den snygga och sexiga tjejen på krogen att man har hiv?

Hur känns det att springa var tredje månad på infektionsklinik och kanske få veta att viruset kanske börjat sprida sig igen för att man slarvat med sin medicin?

Hur känns det att ljuga sig igenom alla sociala kontakter på arbetsplatser o dyl.

Eller att bli utfryst om något skulle råka komma fram.

Jag inbillar mig att tuffa grabbarna i Pattaya utan kondom inte fattar vilket oerhört ensamt och nästan förstört socialt liv det måste vara att få en hiv diagnos.

Att de inte fattar vilka fördomar som finns mot hiv smittade i samhället.

Att en hiv smittad människa är en paria i de flesta sammanhang.

Gå in och läs de frågor som ställs på bms.se, så får ni se vilken oerhörd hiv noja och okunskap och fördomar som finns.

BTT

Nä det låter inge roligt, Får nog medge att jag känner stor sympati för dig BTT.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och mina sympatier till dig Mankan, som tycks vara oförmögen att förstå att man kan föra ett resonemang om något som inte nödvändigtvis berör en själv.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

På ett dagis i min närhet fick föräldrarna veta att ett invandrarbarn var smittat med hepatit C och gissa om det blev ett jäkla liv!

Föräldrarna enades ock krävde att deras barn inte skulle behöva leka med det smittade barnet ! Det var för att deras egna barn inte skulle smittas av denna i många fall dödliga sjukdom. Det gick åt mycke diplomati och förhandlingar innan känslorna lugnade ner sig .

Ingvar

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och mina sympatier till dig Mankan, som tycks vara oförmögen att förstå att man kan föra ett resonemang om något som inte nödvändigtvis berör en själv.

Herr Chang har talat.

Trampade tydligen Herr Chang på tårna när jag försökte skoja lite med Herr BTT. Ber om ursäkt för det.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

... Det var för att deras egna barn inte skulle smittas av denna i många fall dödliga sjukdom. ...

:gasp:

Och det tycker du är konstigt, att de vill skydda sina barn från att smittas!   :surprised:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Mankan,

Ingen skada skedd. Använd gärna en liten gul gubbe nästa gång du skämtar, inte alltid så lätt att veta om någon menar allvar eller inte!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

He he Herr Chang,

Det har du väl aldrig bett Btt om, eller utgår du i från att han skämtar hela tiden?

Avsaknade av smileys kan nog för övrigt va en anledning till att många trådar där den ofta retsamme skåningen figurerar i

inte sällan blir tämligen långdragna. Speciellt när sådana som Baa och Lappen förorättade går in i stridsställning. :crazy:

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Snalla E-pop

Blev val inge skoj om man inte smiskar nan pa fingrarna ibland, skall alla bara sitta och nicka som en javla nickedocka vid skarmen nar det hettar till dog nog forumet snart.

Na..ut och smiska med lite humoristisk baktanke, lite lagom finess och Du ska se att aven Din skarm borjar skimra. :lol:

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

He he Herr Chang,

Det har du väl aldrig bett Btt om, eller utgår du i från att han skämtar hela tiden?

Avsaknade av smileys kan nog för övrigt va en anledning till att många trådar där den ofta retsamme skåningen figurerar i

inte sällan blir tämligen långdragna. Speciellt när sådana som Baa och Lappen förorättade går in i stridsställning. :crazy:

Edvardpop,

Har som du skriver icke väntat mig några smileys från BTT... det var liksom ändå ganska uppenbart att han drev med oss.

Men det är nog nödvändigt i vissa fall med lite gula gubbar. Fast som Baa skriver kan det i och för sig vara roande när det blir het debatt pga missförstånd.

Förstås inte bra om det leder till att skribenterna börjar hata varandra. Jag uppmanar alla att inte ta det som skrivs på forumen på blodigt allvar. Se skrivandet som en liten hobby.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Såg på rapport igår att en man blivit kvitt sin HIV genom en ryggmärgstransplantation. Betyder detta att jag äntligen kan skippa kondomen när jag skall ut på äventyr i BKK:s nattliv? ??? ??

:he:

ha det

Neil

Skippa kondomen :grrrrrr: skulle alldrig i mitt liv glömma den när man ska ut i nattlivets mörker :whistle: och tjejerna är nog oxå lika vaksam med att skydda sig. :rules::rules:

liten egen erfarenhet :whistle:

Mvh.Plätt :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Edvardpop,

Förstås inte bra om det leder till att skribenterna börjar hata varandra. Jag uppmanar alla att inte ta det som skrivs på forumen på blodigt allvar. Se skrivandet som en liten hobby.

Herr Chang har talat.

En av de klokaste kommentaren jag sett på länge.. :yipi::yipi::yipi:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...