Jump to content
IGNORERAD

UDFCs fotbollsäsong 2013


Rebnel

Recommended Posts

Trenden håller i sig, inga insläppa mål i dag heller, och framåt rullar det på, en skön seger i bortamötet med Sakhon Nakhon med 3-0, ska man börja hoppas på kval?

RoiEt och Ubon spelade 0-0 och därmed är det 6 poäng upp till RoiEt och 3 neråt till Ubon samt 10 mål bätter kvot, men nu räknar man inte det i Thailand utan vid seriens slut hamnar det lag som har bästa resultat i inbördes möten före om det är lika poäng, och då har den förargliga 0-2 förlusten hemma mot Ubon en ännu större betydelse emedan det stod 0-0 då lyset la av och Ubon fick "segern", ett mycket märkligt beslut, men TIT!

På lördag den 24 är det sista blindskäret, Mukhdahan på besök i Udon, sen kommer....Ubon borta sedan Loei och RoiEt hemma.tuff avslutning, men fortsätter försvaret hålla tätt så...Bring them on!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 255
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    96

  • Chryzaliz

    21

  • Gorocco

    18

  • Rebnel

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu blev man sugen på att besöka Udon igen för fotboll, mest för de härliga svenska supportrarna.

Skall försöka få egen tid för detta, fast jag är en oturskorp.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för rapporten Baa, jag satt precis och letade efter dagens resultat. Det ser lovande ut så här långt.

Vill det sig bra för Udon så lär det bli matcher mot Pattaya i div. 1 nästa säsong då de är helt under isen.

Det tändes ett litet hopp då Chonburi besegrades i veckan men i dagens match blev det torsk mot Muang Thong med 3-1.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trenden är tydlig, det går just nu vår väg spikrakt mot kvalserien, hoppas jag!

Dagens match präglades av lite underskattning men efter ett par vassa situationer från Muhkdahan skärpte man till sig och 0-0 i halvtid kunde lika gärna varit ett par måls övervikt för UDFC, men bollen ska in också!

In kom den i andra halvlek efter ett bra anfall där vänstermittfältaren i UD had godheten att stå i exakt linje från oss så vi såg hela den vackra bågen på hans skruvade skott runt målvakten , 1-0, sedan dröjde det tills det va 10 minuter kvar innan UD spikade igen matchen, ett mycket mäktigt anfallsspel som till stor del får tillskrivas publiken som hade laktarmatch, norra mot södra, snacka om drag på arenan, inte många svenska klubbar som matchar UDFC klack.

Så måste vi skicka ett tack till Loei som piskade våra konkurenter om kvalplatsen, Ubon, med 2-0 så det skiljer i skrivande stund 6 pinnar, men, vi har Ubon borta i nästa match, en vinst där är det klart med säsongsförlängning, tosk är lika med två nerviga fajter mot Loei och RoiEt, De båda sista dock på hemmaplan..NU bränns det!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Tack för rapporten Baa, jag satt precis och letade efter dagens resultat. Det ser lovande ut så här långt.

Vill det sig bra för Udon så lär det bli matcher mot Pattaya i div. 1 nästa säsong då de är helt under isen.

Det tändes ett litet hopp då Chonburi besegrades i veckan men i dagens match blev det torsk mot Muang Thong med 3-1.

 

Vad bra då kanske fader Baa vågar ta sig en tur till Pattaya och stötta sitt lag

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad bra då kanske fader Baa vågar ta sig en tur till Pattaya och stötta sitt lag

 

BTT

Även du skulle må bra av att sitta på läktaren i Thailand, men i december är fotbollssäsongen över.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad bra då kanske fader Baa vågar ta sig en tur till Pattaya och stötta sitt lag

 

BTT

 

Vågar? Är det dig jag riskerar att träffa kommer jag garanterat!

Skulle det gå så bra för UDFC och illa för Pattaya så, kanske det, men inte för att jag tror på det ännu!

Många blindskär att passera!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har inte UDFC slappt in nagot bakat pa 8 matcher men i kvall lyckade man inte skicka in kulan o motstandarnas kasse heller 0-0 borta mot huvudkonkurenten Ubon och fortsatt spanning i kampen om kvalplatsen, 2 matcher kvar och 6 pinnars forsprang kan ju kannas ganska sakert, men det behovs 1 till for att det ska vara klart och den hoppas vi ta nasta sondag mot Loei som ikvall kryssade mot suverana ledarna RoiEt som vi har hemma i sista omgangen....Ser bra ut, men det finns alltid risk att lira pa resultat, basta vore nog att ga fullt och kirra detta pa egen hand!

Nu javlar ska vi till kval!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Snälla

Kan ni uppge gatan  eller ge ett namn på affären som ni köpt UDFC fotbollströja?

Försökte i fjol när jag var i UDON men ingen i släkten visste var man fick tag i den.

Dåligt med fotbollsintresse i släkten

mvh

janne

Link to comment
Dela på andra sajter

Snälla

Kan ni uppge gatan eller ge ett namn på affären som ni köpt UDFC fotbollströja?

Försökte i fjol när jag var i UDON men ingen i släkten visste var man fick tag i den.

Dåligt med fotbollsintresse i släkten

mvh

janne

Jag köpte min i Udon Town när laget hade lite promotion för en match.

Annars hittar man dem inne på köpcentret med Tesco Lotus på en liten resebyrå som ligger på höger sida om man går in från Udon Town hållet. Ganska anspråkslöst ställe och man skyltar inte direkt med tröjorna heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte min i Udon Town när laget hade lite promotion för en match.

Annars hittar man dem inne på köpcentret med Tesco Lotus på en liten resebyrå som ligger på höger sida om man går in från Udon Town hållet. Ganska anspråkslöst ställe och man skyltar inte direkt med tröjorna heller.

Affären i UD Town hade inga matchtröjor i vintras kvar.

Några få pikétröjor med Udontryck fanns vid en sportaffär vid ena stora rondellen men inga matchtröjor.

Det enda ställe man nu kunde köpa matchtröjor, vad jag vet, var utanför arenan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Affären i UD Town hade inga matchtröjor i vintras kvar.

Några få pikétröjor med Udontryck fanns vid en sportaffär vid ena stora rondellen men inga matchtröjor.

Det enda ställe man nu kunde köpa matchtröjor, vad jag vet, var utanför arenan.

Alldeles riktigt, dessutom har storlekarna borjat ta slut pa de oranga hemmatrojorna, finns en bla och en rod bortatroja men nu efter alla cupmatcher med utsalda hus ar det sa har dax pa sasongen bara lite kvar!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alldeles riktigt, dessutom har storlekarna borjat ta slut pa de oranga hemmatrojorna, finns en bla och en rod bortatroja men nu efter alla cupmatcher med utsalda hus ar det sa har dax pa sasongen bara lite kvar!

Hur är det vid den blå ladan (eller vad den nu heter) nära Ruysuk 2 ?

 

Såg en affär där som bara sålde olika fotbollskläder

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det vid den blå ladan (eller vad den nu heter) nära Ruysuk 2 ?

 

Såg en affär där som bara sålde olika fotbollskläder

Vad jag vet så säljs inga kopior av Udons matchtröjor i Udon och utanför Udon är efterfrågan på deras matchtröjor minst sagt svalt, konstigt :)

Jag tror inte att du finner dem till försäljning i någon annan stad än Udon.

Däremot hittar du lätt kopior på matchtröjor från lag i högsta ligan i Thailand eller västvärlden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det vid den blå ladan (eller vad den nu heter) nära Ruysuk 2 ?

 

Såg en affär där som bara sålde olika fotbollskläder   

Du menar BoBay kan jag tro, men som Gorocca skrev finns icke UDFC, om det nu blir kvalserie kommer det ju att spekas ytterligare 5 hemmamatcher med troligtvis utsalda hus, borde ju vara ett ypperligt tillfalle att forbattra ekonomin! Men    TIT

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar BoBay kan jag tro, men som Gorocca skrev finns icke UDFC, om det nu blir kvalserie kommer det ju att spekas ytterligare 5 hemmamatcher med troligtvis utsalda hus, borde ju vara ett ypperligt tillfalle att forbattra ekonomin! Men    TIT

 

Sitter och väntar på den sista poängen som behövs för att säkra en plats i kvalserien. Hur gick det mot Loei?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit utan internet ett par dagar men nu:

 

 

Vi är i kvalserien!

 

 

 

Fast egentligen Var det klart i lördax, men då va det annat som skulle avhamndlas, det lär ha varit supporterparty i ett dygn på vissa håll och redan 2 timmar före kickoff började trummorna mullra vid stadion och inför nästan fulla läktare vann man den tuffa fighten mot Loei med 2-1, inte alla de bästa spelarna på plan, eller det som skulle varit plan för ett kraftigt regnande hade gjort gräsmatan mer lämplig för risodling än fotboll.

Nu är det en match till på söndag innan lottningen blir av, spännande tider väntar i Val o Kvalstaden Udon!

Lite blandade bilder inför matchen!

 

 

post-3426-0-34116200-1378682456_thumb.jp

post-3426-0-02258000-1378682467_thumb.jp

post-3426-0-05892500-1378682477_thumb.jp

post-3426-0-25303200-1378682487_thumb.jp

post-3426-0-44182600-1378682496_thumb.jp

post-3426-0-76924800-1378682506_thumb.jp

post-3426-0-36209800-1378682517_thumb.jp

post-3426-0-09307700-1378682528_thumb.jp

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi är nere i början av oktober men sån tur har man väl inte att kvalserien fortfarande pågår så man hinner se en match innan säsongen är slut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi är nere i början av oktober men sån tur har man väl inte att kvalserien fortfarande pågår så man hinner se en match innan säsongen är slut.

Veckan (24/9) efter det att serierna är färdigspelade så blir det förkval till Play Off mellan 2:an från Södra gruppen och den bästa 3:an av Norra och Nordöstra gruppen. Sedan pågår Play Off brukar fram till mitten av december så du hinner se de flesta matcherna.

Ändrades av Chryzaliz
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi är nere i början av oktober men sån tur har man väl inte att kvalserien fortfarande pågår så man hinner se en match innan säsongen är slut.

Satter in spelchemat sa snart det ar lottat!

Blir garanterat nagra for o efterpilsner innan detta aventyr ar over!

Nar val regnperioden ar over atergar livet till det normala med samling vid poolside pa nya RuySuk innan det blir avmarch till arenan!

 

No worries!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så, då är grunserien avklarad och eftersom kvalplatsen va fixad ställde UDFC upp med ett minst sagt reservbetonat lag mot serieledarna och vinnarna RoiEt, men om sanningen ska fram hade nog inte RoiEt heller sitt allra bästa lag på plan men vann gjorde dom om än ganska turligt med 1-0, turligt därför att UDFC hade minst 5 klarare målchanser än Roi Et som gjorde sitt mål tidigt i matchen och sedan slog ifrån sig med både tur (mycket) och skicklighet (lite mindre) men välförtjänta och ganska överlägsna seriesegrare är dom, Grattis till det.

Nu kommer en veckas väntan på lottningen till kvalserierna dit ettan o tvåan i respektive div 2 går, förutom södra där tvåan skall kvala mot trean i norr!

Tre ettor och tre tvåor i varje serie där endast vinnarna tar klivet upp i div 1 (motsvarar superettan i Sverige, dock ick kvalitetsmässigt).

Vi kommer att bevaka både lottning och spelchema som blir publicerade här när det är klart!

Nu jävlar gäller det!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som varande total rookie har jag i entusiastiskt sällskap idag besökt Udon fotbollen för första gången i mitt liv. Sammanfattar min uppfattning av matchen så här:

 

Bäst:  Udons fanclub/hejarklackar.

Tvåa:  Roi ET.

..

..

Udon FC. Målet var för lågt, stod alltid på fel plats ;-) 

 

Vill tacka mina vänner som bjöd mig komma med för en trevlig eftermiddag :-)

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...