Jump to content
IGNORERAD

UDFCs fotbollsäsong 2013


Rebnel

Recommended Posts

Nu blev det ingen seger, dessvärre torsk med 3-1 mot NongKhai så det blir allt längre upp till den hägrande andraplatsen och kvalserien, förstaplatsen är vikt åt RoiEt som går som tåget, 4-0 igår igen, enda trösten i bedrövelsen är väl att UDFC är kvar i Ligacupen, ett tag till!

Men vi ger oss inte, på lördag är det hemmamatch igen och klacken har fått förstärkning i form av John Khonkhaen och Magnus så lite fart ska vi väl kunna sätta på krigarna, blir en viktig 6 poängare mot Surin den 29:e!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 255
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    96

  • Chryzaliz

    21

  • Gorocco

    18

  • Rebnel

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Om det va klackförstärkningen eller det "nya" UDFC som bar största lasset i lördagens match vet jag inte men bra match, den absolut bästa på länge, och seger md 3-1 mot Surin.

Det "nya" UDFC är för mig en gåta, men ungefär halvvägs in i serien så försvinner och kommer det nya spelare varje år, någon sorts "transferfönster" som slår för vinden.

"Våran" stjärnspelare (blackmagic no 20) har flyttat till Phitsanuluk men istället dök det upp minst 4 nya nya, bl.a. en ny nummer 20, vet inte var han kommer ifrån men det är en FARANG! Han är så ny att han fick spela i företrädaren tröja med namn och allt! Man kan ju inte hinne med allt!

Hur som helst, han fungerad mycket bra i laget och krutade upp 3:an i närmsta krysset så nätmaskorna störde flygtrafiken, ska försöka få fram lite mer info om de nya till nästa match, men trots att den "gamla" afrikanska 20 liraren saknas så verkar laget blivit lite homogenare.

För seriens del hände inte så mycket mer än att NongKhai förlorade och Ubon vann vilket i realiteten inte betyder så mycket ännu, de 6 pinnarna upp till Ubon kvarstår emedan det bara skiljer 1 till NongKhai, RoiEt seglar på, vann visserligen inte men leder så stort att dom kan ställa in dojorna ett par fajter (varför inte mot UDFC i sista omgången om det skulle behövas).

Nu väntar cupen mot omöjliga? Buriram innan nästa seriematch borta mot  Yasothon nästa söndag, därefter hemma mot Chaiyaphum den 13 juli!

 

Go UDFC

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

"Små" lag förlorar ofta matcher mot "stora" lag i sista matchminuterna.....så fallet även i går då första delen av kvartsfinalerna i Toyota League Cup avgjordes och UDFC företog resan mot den Thailändska fotbollsmetropolen Buriram.

Första 20 hände ingenting, dom gick o tittade lite på varandra, sedan ökade Buriram takten varpå UDFC fick en halvchans på en kontring, det va i stort sett (ett ströanfall i andra också för all del) allt som Buriram bjöd på bakåt och framåt så trodde dom nog att det va öppet mål, men se det tyckte inte backlinjen i Udon som likt en sprattlande fiskefångst fick undan de flesta bollarna och när Burirams forwards ändå kom till skott var dom närmare gubben i månen än målställningen, men som alla stora lag får dom lite skäll i pausen då det inte går bra och så byter man ett par gubbar...3-4-5 riktigt feta lägen och två idi*träddningar senare smäller det i alla fall och 1-0, inte oförtjänt, men en smula snopet då det kom i matchen absolut sista minut, men som sagt, det är inte över förrän domaren blåst av!

Nu blir det ett par veckors serielunk innan hemmareturen den 31/7, får se hur Burirams spelare gillar att spela på vårt uttorkade risfält till hemmaarena, kan bli en obehaglig överraskning men så långt som att tro på ytterligare ett mirakel sträcker jag mig inte, men kul vore det i alla fall!

Baa, UDFC supporter i vått o torrt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så har veckans seriespel avgjorts och det blev rättså väntat seger för UDFC borta mot kölaget Yasothon, 4-1 på bortaplan är i alla fall bra gjort, i synnerhet som grannbyn NongBuaLampho skrällvann mot Ubon så nu fattas det "bara" 3 poäng och två lag till kvalplatsen till ettan!

Ska man dömma efter årets cupspel behöver inte UDFC behöva känna sig som slagpåsar i ettan, UDFC har ju skickat hem både div 1 och premier leaguelag med svansen mellan benen, men "vi" skall först komma till kvalserien och bevisa vår storhet!

Lördag kl 18 är det dax för nästa hemmamatch, om det är någon som behöver guidning till matchen är det laddning på nya RuySuk från c:a 14, vid ev. spöregn hittar vi på nåt närmare stadion!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så har veckans seriespel avgjorts och det blev rättså väntat seger för UDFC borta mot kölaget Yasothon, 4-1 på bortaplan är i alla fall bra gjort, i synnerhet som grannbyn NongBuaLampho skrällvann mot Ubon så nu fattas det "bara" 3 poäng och två lag till kvalplatsen till ettan! Ska man dömma efter årets cupspel behöver inte UDFC behöva känna sig som slagpåsar i ettan, UDFC har ju skickat hem både div 1 och premier leaguelag med svansen mellan benen, men "vi" skall först komma till kvalserien och bevisa vår storhet! Lördag kl 18 är det dax för nästa hemmamatch, om det är någon som behöver guidning till matchen är det laddning på nya RuySuk från c:a 14, vid ev. spöregn hittar vi på nåt närmare stadion!
Vart ligger nya ruysyk??

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart ligger nya ruysyk??

Beror på var du kommer ifrån vilken väg du ska välja, kommer du från NongKhaihållet och tar ringvägen mot KhonKhaen så ligger det på vänster sida efter högerkurvan som kommer ett par hundra meter efter jvg korsningen, om du kör sakta ser du det alldeles före ett bygge!

Kommer du från stan eller från KhonKhaenhållet så ta  GlobelHouse som riktmärke, det ligger ju en stor ljusreglerad korsning alldeles invid på ringvägen så att säga, du tar den väg som går ut från stan, ung. norrut,  efter bara 25-meter slutar ett hus på din vänstra sida, där går det in en liten väg alldeles före en bro, tag den och strunta i förbudsskyltar e.t.c. så kommer du in i ett bungalowsområde, kör igenom det och följ vägen så har du poolen där.

 

Rörigt, javisst, men sån är jag, du kan alltid ringa mig på tel 081 0615858 så kanske det blir lite mindre rörigt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror på var du kommer ifrån vilken väg du ska välja, kommer du från NongKhaihållet och tar ringvägen mot KhonKhaen så ligger det på vänster sida efter högerkurvan som kommer ett par hundra meter efter jvg korsningen, om du kör sakta ser du det alldeles före ett bygge! Kommer du från stan eller från KhonKhaenhållet så ta  GlobelHouse som riktmärke, det ligger ju en stor ljusreglerad korsning alldeles invid på ringvägen så att säga, du tar den väg som går ut från stan, ung. norrut,  efter bara 25-meter slutar ett hus på din vänstra sida, där går det in en liten väg alldeles före en bro, tag den och strunta i förbudsskyltar e.t.c. så kommer du in i ett bungalowsområde, kör igenom det och följ vägen så har du poolen där.   Rörigt, javisst, men sån är jag, du kan alltid ringa mig på tel 081 0615858 så kanske det blir lite mindre rörigt!
Kommer från 22, an men typ nu vart det ligger,,, ska bara försöka fixa transport då jag aldrig kör själv med Leo i blodet. .

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer från 22, an men typ nu vart det ligger,,, ska bara försöka fixa transport då jag aldrig kör själv med Leo i blodet. .

Samma väg som jag bor utefter, fixa skjuts o hämtning från PK 3 (ligger på vänster sida mot stan alldeles efter/mittemot den stora trafostationen och den nya bensinstationen,) ring mig så samåker vi härifrån klockan 2!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Idag laddar dom stora pojkarna för ännu en seger. För att peppa Udon FC till ännu en seger så .  Här kommer VIPGÄNGET

post-4718-0-67173400-1373694328_thumb.jp

post-4718-0-80337700-1373694375_thumb.jp

post-4718-0-36231600-1373694401_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för hjälpen John Konkhen o Mange, inte vet jag om det va eran/våran bredd som avgjorde men dagens motståndare fick såvitt jag kan minnas inte ett enda skott på mål, några ströchanser va allt.

UDFC då? Njaaa, sådär men en kassaskåpssäker vinst med 1-0 som borde ha varit minst ett eller två mål större då man lyckades tappa bollen, snubbla eller sätta fram näsan innanför målområdet ett antal gånger, ingen riktig nerv trots bara ett måls ledning, förmodligen beroende på att de bästa spelarna i Chayaphom va målvakten och mittförsvaret.

I morgon får vi se vad de tre poängen är värda, då spelar både Ubon (mot enkelt motstånd) och NongKhai (mot serieledaren RoiEt).

Trots allt en trevlig dag som avslutades alldeles nyss!

Baa, UDFC:s supporter i vått o torrt!  (Fast mer i vått)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Härligt. En vinst är alltid en vinst. Dom kanske laddar för den 31 redan nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Sato sato sato ;)

 

 

länge sedan, sånt skit har vi lagt bakom oss, nu ser vi framåt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

I dag va jag en kortis till stora varuhuset och där sprang jag ihop med UDFC:s nya nr 20 som jag inte ens försöker uttala namnet på, men nu vet jag, han är från Iran och inget annat fast det finns de i klubben som tror han är Gambian eller nåt, fast han är vit, jaja, geografi är väl inte Thailändarnas bästa sport!

 

Så till väsentligheterna, efter de tre poängen i lördags behövde vi lite hjälp och det fick vi, i alla fall lite av RoiEt som slog NongKhai så nu är vi trea, bara Ubon och RoiEt finns före i tabellen och till Ubon (som vann med 2-1 i helgen) är det tre sketna poäng, just dom poäng vi blev bestulna på när lyset falserade, nu jävlar ska det till revanch när vi ska dit om ett par omgångar!

På lördag blir det utflykt till NongBuaLamphu för att sporra våra krigare!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
I dag va jag en kortis till stora varuhuset och där sprang jag ihop med UDFC:s nya nr 20 som jag inte ens försöker uttala namnet på, men nu vet jag, han är från Iran och inget annat fast det finns de i klubben som tror han är Gambian eller nåt, fast han är vit, jaja, geografi är väl inte Thailändarnas bästa sport!

 

Så till väsentligheterna, efter de tre poängen i lördags behövde vi lite hjälp och det fick vi, i alla fall lite av RoiEt som slog NongKhai så nu är vi trea, bara Ubon och RoiEt finns före i tabellen och till Ubon (som vann med 2-1 i helgen) är det tre sketna poäng, just dom poäng vi blev bestulna på när lyset falserade, nu jävlar ska det till revanch när vi ska dit om ett par omgångar!

På lördag blir det utflykt till NongBuaLamphu för att sporra våra krigare!

 

Det blir en lång utflykt för Bualamphu ligger i norra Bangkok

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir en lång utflykt för Bualamphu ligger i norra Bangkok

 

BTT

 

Det står  Nong Bua Lamphu och ligger väster om Udon Thani

 

Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir en lång utflykt för Bualamphu ligger i norra Bangkok

 

BTT

Om du ska Googla sa ar det ratt bara att veta hur man gor,, korkskalle!

Hall dig till barfantasierna!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har vi varit i Nong<bua<lamphu och hämtat  tre pinnar till, 2-0 med mersmak och tack till Kalasin som spelade 2-2 med Ubon, nu jävlar är det nära, bara en sketen pinne kvar till andraplatsen och kvalserien.

Kvällens match hade rätt mycket derbykaraktär med hårt närkampspel och rätt många sena glidtacklingar och armbågar i luften men trots det ingen som behövde lämna planen p.g.av skada, målen kom i den 23 och 58 matckminuterna och var båda mycket välförtjänta, men som vanligt (och lite enögt) sumpades det rätt många fina chanser men om planen i Udon är ett risfält så va detta rena djungeln, bollen studsade och for utan chans för spelarna att veta var den skulle hamna så OK, 2-0 får nog  anses som ett förhållandevis rättvist resultat.

Anmärkningsvärt var att läktarkampen vann Udon med 100-0...minst 1000 Udonfans triggade spelarna hela matchen igenom och farangerna fick utlopp för sina "hata dommare" vrål emellanåt, bara så ni vet!

På söndag den 28:e kommer AmnartCharoen till Udon, då hoppas jag att vi blir ett gäng!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Regn o rusk men 3 pinnar i alla fall kan ge en smula solsken aven man fick vanta till 30 minuten i andra halvlek pa malet, det blev bara ett, men eftersom alla topplagen vann blir det status quo jmf tidigare, d.v.s. RoiEt ohotat i toppen och Ubon 2 pinnar fore oss.

Onsdag, cupen mot Buriram.....de blir lite mer svartuggat!

Kom igen...UDFC

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ute ur cupen med huvudet högt!

 

Säg de träd som får växa upp i himmelen. ikväll blev det förlust i cupens kvartsfinal mot Buriram, men det är i o för sig ingen skam att förlora mot det bästa lag Thailand haft på många år, men lite bittert känns det efter övertidsförlusten i första matchen, hade varit intressant med ett Buriram som varit tvungna att vinna! Siffrorna 1-2 i dag och 0-1 i första mötet är inget att hänga läpp över, bara att hoppas det finns energi att ladda om inför slutet av serien, gäller ju att komma tvåa för att få kvala till ettan och med den kapacitet man visat i cupen kan jag inte se detta som ett oöverstgligt hinder, men Thai är Thai och därmed inga säkra kort!

 

GO UDFC

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

NU E VI PA KVALPLATS....bortaseger mot Kalasin med 1-0 och Ubon fick noja sig med oavgjort ger en intressant tabell dar UDFC har 1 pinne upp till Ubon...RoiEt kommer vi nog inte ikapp, men nu ska sacken knytas ihop..kvalserie vill vi ha!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kvällens hemmamatch bedrevs på en plan som väl inte var i allra bästa skick efter den senaste tidens regnande, icke förty spelades det förhållandevis riktigt bra fotboll med hemmalaget UDFC som segerherrar med 3-0 mot NakhonPhanom, sanningen att säga hade inte SN ett enda riktigt skott på mål trots att UDFC bästa försvarare, en mittback blev utvisad efter 10 minuter i andra halvlek, något grinigt av dommaren som hade svårt att läsa situationer som uppstod på potatisåkern.

Våran Iranske kelgris stod för ett hat-trick emedan han gjorde alla tre målen varav de två sista med en man mindre på banan, snygga baljor alla tre!

Vi får se vad de andra hittar på, men andraplatsen behåller vi tillsvidare och med den en hägrande kvalserieplats, men, vi har trean Ubon kvar att möta på bortaplan, en riktig sexpoängare!

Avslutning av serien blir tuff, men inspirerande, de tre sista matcherna spelas mot Ubon borta, just nu trea, Loei, just nu femma och seriesuveräna RoiEt, de två senare på hemmaplan, faaan va spännande det ser ut att kunna bli!

 

 

PS detta va 5'e matchen i rad UDFC höll nollan DS

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...