Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Forden34

Tips å råd ang svärmor

Recommended Posts

BBJ

Jag har tyvärr inga råd att komma med Forden, har turen att ha haft en svärmor som inte var intresserad av pengar från oss när vi blev ett par. Numera är svärmor död och damens släkt är självgående med stora odlingar = goda inkomster, vilket gör att hitintills har vi aldrig hört av dem med några pengakrav, vilket damen min heller aldrig skulle acceptera.

Men jag önskar dig och damen din lycka till och att ni får en lösning på problemet innan förhållandet skär sig. :thumbsup:

Mvh

BBJ

:wai:

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

melo

Sammma här jag har köpt bil och vem äger den jo svärmor tror satkärring. Nu när hon ska sätta sig i den vrir jag på musikanlägningen i botten jag har hörlurar så jag kan sitta men det är så högt så kärringjäeln går ut, jag  förstår henne för det går inte att sitta i bilen. Men jag gillar att lyssna på musik högt he he kärringjävel + att jag hyr ett hus 20 kilometer från fanskapet. Hon kan inte läsa kan inte klockan vet var templet ligger och att solen går upp på en sidan och går ner på andra sidan.Men nog fan vet hon allt fanskapet

Guest Forden34
Det var ingen dålig månadslön om du står för alla övriga kostnader också, hon bör ju klara på 100 Baht/dag om ens det. Hur gammal är svärmor, håller hon på med spel och dobbel.

Det är det totala beloppet

Tjejen drar in mellan 6-8000 thb i månaden som svärmor får av henne

Resten står jag för å det kan sträcka sig upp till 20 000thb totalt med allt

Själv har jag en ungefärlig budget på 20 000thb som jag vill nyttja för lite evenemang åt mig själv,ibland blir det bara 5000thb

Ähh jag hoppas ni förstår, vart lite rörigt i skallen just nu

Guest Forden34

Ok jag spaltar lite kostnader nu på en månad

Svärmor får av tjejen 6-8000thb

El                                  1000thb

Styvsonen ca                1500thb med skolgång

Mat                                5000thb

Bensin  ca                     1000thb

Övriga grejor                 1000thb

Mig själv             5000-20000thb beroende vad jag ska göra

Detta är ca priser då det kan bli mycket mindre om man inte gör nått specielt

Edited by Forden34

Guest Forden34

Nej hon spelar inte på lotteri

64 tror jag svärmor är

Baa
Det är det totala beloppet

Tjejen drar in mellan 6-8000 thb i månaden som svärmor får av henne

Resten står jag för å det kan sträcka sig upp till 20 000thb totalt med allt

Själv har jag en ungefärlig budget på 20 000thb som jag vill nyttja för lite evenemang åt mig själv,ibland blir det bara 5000thb

Ähh jag hoppas ni förstår, vart lite rörigt i skallen just nu

Menar du att ni ger henne 6-8000 från din tjej samt att du ger henne c.a 12 000 per månad= 20 000?

Du skrev tidigare att du står för alla hushållsavgifter, el, VA, mat o.s.v.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska tolka detta som, har hon skulder i bank, avbetalningar på MC eller annat?

Om inte, va gör hon då med 20 000? Fortsätter du så här kommer hon snart att vara rikast i byn, och det är kanske det hon vill.

Men till vilket pris för dig och tjejen, split up, inget bra, få en massa skit hela tiden, inge bra, nä, sätt stopp för detta NU annars kommer det snart att kosta 30 000 i månaden, och ni kommer att få det alltsvårare att bromsa.

Sorry Forden, låter som en återvändsgräns för er om ni stannar där ni är!

Guest Forden34
Menar du att ni ger henne 6-8000 från din tjej samt att du ger henne c.a 12 000 per månad= 20 000?

Du skrev tidigare att du står för alla hushållsavgifter, el, VA, mat o.s.v.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska tolka detta som, har hon skulder i bank, avbetalningar på MC eller annat?

Om inte, va gör hon då med 20 000? Fortsätter du så här kommer hon snart att vara rikast i byn, och det är kanske det hon vill.

Men till vilket pris för dig och tjejen, split up, inget bra, få en massa skit hela tiden, inge bra, nä, sätt stopp för detta NU annars kommer det snart att kosta 30 000 i månaden, och ni kommer att få det alltsvårare att bromsa.

Sorry Forden, låter som en återvändsgräns för er om ni stannar där ni är!

El 1000thb

Styvsonen ca 1500thb med skolgång

Mat 5000thb

Bensin ca 1000thb

Övriga grejor 1000thb

Mig själv 5000-20000thb beroende vad jag ska göra

Baa

El 1000thb

Styvsonen ca 1500thb med skolgång

Mat 5000thb

Bensin ca 1000thb

Övriga grejor 1000thb

Mig själv 5000-20000thb beroende vad jag ska göra

OK, så svärmor får alltså inte några 20 lax utan 6-8, resten är kostnader som du står för?

Då låter det mer acceptabelt, det som inte låter acceptabelt däremot är allt tjat från kärringen, så mitt råd är ändå till er att flytta, risken finns att du tappar humöret och därmed ansiktet inför familjen och det är ingen bra sits! Att sätta ner foten och få respons för detta är svårt, skadar väl inte att prova, men se till att ha rätt översättning, ett litet förfluget ord kan förkasta hela saken!

Lycka till, va rädd om tjejen i alla lägen!

thomas001

Tjena!

Får nog hålla med dom flesta här. Försök omedelbart få till en ändring. Din fru måste snacka med svärmodern så hon fattar.

Ställ ultimatum till kärringen...håll käft eller jag tar din dotter och flyttar. Då blir det ingen mer hjälp med pengar till henne,vatten,el,mat m.m

Min svärmor har aldrig bett om 5 Baht. Däremot sticker jag till henne en tusen-battare ibland. Det är min och svärmors hemlighet.(max en gång

i månaden) Tror inte hon gör av med mer än max 500 Baht i månaden. Allt grönt,fisk finns ju i byn gratis. Hon spelar på svart-lotteriet två ggr

i månaden för 20 Baht. Så till dig...ta tag i det nu,visa lite svensk stake. Så tror jag allt löser sig.

Lycka till...oavsett hur det går.

Kung Otto

Jag har varit i samma sits,min fd har en riktig skitkäring till mamma.Jag gav dem ett par chanser att svärmor måste ändra sig,annars drar jag och gör slut.Min fd väljer givetvis sin mamma,hon har inget val.Så jag drog.Att vara tillsamans med tgf=vara med hela familjen och funkar inte det så orkar inte jag=måste må bra med dem.Det är jobbigt att lämna någon man har känslor för,men hällre lämna än bli lämnad,tufft men sant

ArneMorales

Hade liknande problem. för 8 år sedan.  Hyrde en pickup och flyttade till Pattaya.

Mitt råd är  Flytta därifrån snarast!

Testa först om tjejen är mest lojal till dig eller morsan.

Har du mycket grejor där så hyr något i Surin  för lång tid där du kan forvara dina saker.

Flytta därefter ner till Pattaya tills du åker tillbaka till Sverige, med eller utan tjejen.

Inga mer pengar till svärmor!

Jag bor i Buriram och har bil.. Skicka PM om du behöver hjälp.

Edited by ArneMorales

Guest Forden34
OK, så svärmor får alltså inte några 20 lax utan 6-8, resten är kostnader som du står för?

Då låter det mer acceptabelt, det som inte låter acceptabelt däremot är allt tjat från kärringen, så mitt råd är ändå till er att flytta, risken finns att du tappar humöret och därmed ansiktet inför familjen och det är ingen bra sits! Att sätta ner foten och få respons för detta är svårt, skadar väl inte att prova, men se till att ha rätt översättning, ett litet förfluget ord kan förkasta hela saken!

Lycka till, va rädd om tjejen i alla lägen!

Baa,,,Mitt humör är allllltid på topp å jag aktar mig för att förlora ansiktet

Jag kan vara grinig men det kan vi alla vara

Jag har lärt mig att handskas med folk i alla situationer då jag har varit entrevärd å vakt

Guest Forden34
Hade liknande problem. för 8 år sedan.  Hyrde en pickup och flyttade till Pattaya.

Mitt råd är  Flytta därifrån snarast!

Testa först om tjejen är mest lojal till dig eller morsan.

Har du mycket grejor där så hyr något i Surin  för lång tid där du kan forvara dina saker.

Flytta därefter ner till Pattaya tills du åker tillbaka till Sverige, med eller utan tjejen.

Inga mer pengar till svärmor!

Jag bor i Buriram och har bil.. Skicka PM om du behöver hjälp.

Tack för rådet men jag kan säga en sak,,kommer aldrig att flytta till pattis då man lätt tar till flaskan när man är där å det blir fööööör dyrt

Tjejen min är lojal mot mig å det är hon som vill flytta in till Surin med det vill inte jag, då skiter jag hellre i det här å tar hojen på långtur i Thailand

Tack så hemskt mycket

Guest Forden34

En forummedlem ringde till mig å det vill jag tacka för öppet här

Tack du som ringde

Känns lite lättare efter att ha fått prata lite svenska å med en som förstår

Tack än en gång

Du vet vem du är

Guest Forden34

Och så vill jag tacka alla andra här som har skrivit, käns sköööönt å få veta att man har medhåll lite här å där

Å så vill jag tacka för att det inte har gått OT och att ni hållit en jävligt bra nivå här

Tack alla än en gång