Jump to content
IGNORERAD

Tips å råd ang svärmor


Guest Forden34

Recommended Posts

Ja ironi er jo ikke din stærke side.

 

Og ja jeg har nok været naiv og troet at siden var en debat.

 

Mangler du rygklappere så er det ikke mig, og jeg beklager, at mit

syn på Thailand ikke er det samme som dit.

 

Så jo jeg beklager at der ikke var plads til lidt kritiske røster.

 

Men hvad med at bruge denne funktion?

 

http://www.maipenrai.se/forum/index.php?app=core&module=usercp&tab=core&area=ignoredusers

 

Hur ska man förstå att det är ironi,,,,när det du skriver på din rotvälska är i stort sett oläsbart på Svenska!!!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 406
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • micke isaan

    24

  • Soengsang

    19

  • ole

    16

  • hamnoi

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

olle123987
Hur ska man förstå att det är ironi,,,,när det du skriver på din rotvälska är i stort sett oläsbart på Svenska!!!

Funkar inte google-translate på apple?

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar inte google-translate på apple?

 

Vet inte vad dansken har för fabrikat, men nog kunde han försöka översätta med tex "google-translate" om han ska bli förstådd ordentligt och inte endast framstå som dryg, istället för ironisk som han tydligen önskar!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
Vet inte vad dansken har för fabrikat, men nog kunde han försöka översätta med tex "google-translate" om han ska bli förstådd ordentligt och inte endast framstå som dryg, istället för ironisk som han tydligen önskar!

 

Jag uppfattar inte Ole som avvikande i någon mening från de flesta medlemmarna som gör inlägg här.

 

Det är ynkligt om man inte kan förstå skriven danska.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag uppfattar inte Ole som avvikande i någon mening från de flesta medlemmarna som gör inlägg här.

 

Det är ynkligt om man inte kan förstå skriven danska.

 

Herr Chang har talat.

Där har jag tyvärr avvikande åsikt... Jag har mycket svårt att förstå danska vare sig den är skriven eller talad och det är inget jag valt själv... Att kalla detta enkla faktum för ynkligt är lika lågt som att skratta åt en dyslektikers svenska...

 

Jag hade under flera år en dansk tjej som chatvän. Vi möttes på ett forum och chattade även ibland privat på MSN, men både på forumet och privat så var vi tvungna att använda engelska för att det skulle fungera.

Och faktum är att jag inte vet om Ole är ironisk eller inte eftersom jag oftast hoppar över hans inlägg helt enkelt därför att det tar mig för lång tid att läsa, översätta i huvudet och sen fundera på om översättningen verkligen är rätt...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom
Jag uppfattar inte Ole som avvikande i någon mening från de flesta medlemmarna som gör inlägg här.

 

Det är ynkligt om man inte kan förstå skriven danska.

 

Herr Chang har talat.

 

Att förstå orden och att förstå meningen är två väsensskillda saker. Det vimmlar av skribenter, som skriver på svenska, som jag sällan förstår vad de skriver, trots att jag förstår varenda ord och försöker förstå meningen. Jag tycker inte Oles ord är svåra att förstå men jag förstår sällan vad han vill ha sagt och det har nog mindre med hans danska att göra.

 

Jag tycker inte det är ynkligt att inte förstå och inte heller ynkligt att inte lyckas göra sig förstådd, det enda som är ynkligt är väl personer som inte försöker förstå eller göra sig förstådda och de är ganska många.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag uppfattar inte Ole som avvikande i någon mening från de flesta medlemmarna som gör inlägg här.

 

Det är ynkligt om man inte kan förstå skriven danska.

 

Herr Chang har talat.

 

Ynkligt om man inte kan förstå skriven danska?. jag tycker det är tämligen svårläst jämfört med tex norska.

 

Tycker du också att dyslexi är ynkligt, det är knappast lättare att förstå en rotvälska som danska om du lider av det.. faktum är att du kan upplevas ynklig ibland i dina statement!

 

Jag tycker det är jävligt ynkligt att skriva på ett svenskt forum utan att ens försöka skriva "svenskt"..att använda sin danska för att provocera det är ynkligt!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

olle123987
Att förstå orden och att förstå meningen är två väsensskillda saker. Det vimmlar av skribenter, som skriver på svenska, som jag sällan förstår vad de skriver, trots att jag förstår varenda ord och försöker förstå meningen. Jag tycker inte Oles ord är svåra att förstå men jag förstår sällan vad han vill ha sagt och det har nog mindre med hans danska att göra.

 

Jag tycker inte det är ynkligt att inte förstå och inte heller ynkligt att inte lyckas göra sig förstådd, det enda som är ynkligt är väl personer som inte försöker förstå eller göra sig förstådda och de är ganska många.

Nu förstod jag inte vad du ville ha sagt med dina ord ;-)

Menar du att de som har lite svårare med att utrycka sig i skrift kanske borde överväga att enbart läsa här på MPR, eller hur tänkte du nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom
Nu förstod jag inte vad du ville ha sagt med dina ord ;-)

Menar du att de som har lite svårare med att utrycka sig i skrift kanske borde överväga att enbart läsa här på MPR, eller hur tänkte du nu?

 

Nej tvärtom, alla ska skriva och det är inte "ynkligt", som den gamle moderatorn så olyckligt uttryckte sig, vare sig att inte förstå eller att inte bli förstådd. Blir man förbannad varje gång man inte förstår eller inte blir förstådd så är det dock ynkligt att utgå ifrån att det alltid är någon annans fel.

 

Du ser, jag uttryckte mig otydligt och nu är jag oynklig nog att göra ett försök till :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag uppfattar inte Ole som avvikande i någon mening från de flesta medlemmarna som gör inlägg här.

 

Det är ynkligt om man inte kan förstå skriven danska.

 

Herr Chang har talat.

 

Jag tycker det är ynkligt att du som är moderator inte har vett att uttrycka dig bättre. Vi är nog många här som har svårt att läsa skriven danska. Att du då nedvärderar de som inte kan läsa och förstå danska tycker jag är väldigt lågt. Hoppas du blir avstängd.

 

Kunde inte ha skrivit det bättre själv. Läsa norska går väl an, men danska är inte speciellt begripligt för mig. Pratar hellre engelska med danskarna än försöka förstå danskan.

Link to comment
Dela på andra sajter

olle123987
Jag tycker det är ynkligt att du som är moderator inte har vett att uttrycka dig bättre. Vi är nog många här som har svårt att läsa skriven danska. Att du då nedvärderar de som inte kan läsa och förstå danska tycker jag är väldigt lågt. Hoppas du blir avstängd.

 

Kunde inte ha skrivit det bättre själv. Läsa norska går väl an, men danska är inte speciellt begripligt för mig. Pratar hellre engelska med danskarna än försöka förstå danskan.

Är du så pass "obegåvad" så att du inte behärskar de skandinaviska språken så får du väll scrolla förbi dessa, är det 0,00001% av inläggen som skrivs på Norska/Danska ?

Nu har jag inte tid att leka längre för nu skall jag lobba för sänkt pension för pankisar

Link to comment
Dela på andra sajter

Dansken får väl skriva på engelska så alla blir nöjda, men svara också på engelska så han förstår.  :thumbsup:

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du så pass "obegåvad" så att du inte behärskar de skandinaviska språken så får du väll scrolla förbi dessa, är det 0,00001% av inläggen som skrivs på Norska/Danska ?

Nu har jag inte tid att leka längre för nu skall jag lobba för sänkt pension för pankisar

Du får nog lära dig läsa så att du förstår vad jag skriver på svenska!

Link to comment
Dela på andra sajter

olle123987
äsa norska går väl an, men danska är inte speciellt begripligt för mig. Pratar hellre engelska med danskarna än försöka förstå danskan.

På tal om att förstå!

Allvarligt! jag har inte tid att leka nu.skall ju lobba lite..

Link to comment
Dela på andra sajter

Dansken får väl skriva på engelska så alla blir nöjda, men svara också på engelska så han förstår.  :thumbsup:

 

 

Leif

Dåligt inlägg!

Danska och Norska är lätta att förstå!

Om viljan finnes.

Jag titta ofta på Dansk TV.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dåligt inlägg!

Danska och Norska är lätta att förstå!

Om viljan finnes.

Jag titta ofta på Dansk TV.

Hälsar pigge01

Om du läser inläggen före mitt, så har många stora problem med danskan.

Men läser man bara sista  inläggenså blir det så..backa några sidor.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

olle123987
Om du läser inläggen före mitt, så har många stora problem med danskan.

Men läser man bara sista  inläggenså blir det så..backa några sidor.

 

 

Leif

Backar du lite till så var Danmark och Sverige i union

Link to comment
Dela på andra sajter

Backar du lite till så var Danmark och Sverige i union

Ja, historien har sina skamfläckar.

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag för min del har jätteproblem med att förstå danska, norska går bättre, men när jag pratar med folk från nordnorge så har jag svårt att förstå.

 

Så dom danska inläggen har jag inte förstått alls faktiskt, men då scrollar man vidare bara.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

olle123987
Ja, historien har sina skamfläckar.

 

Leif

År du rasist? eller ogillar du bara danskar/norrmän, eller hur menar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Den svenska historien är inte alls så "ljus", vi borde stannat hemma istället.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

År du rasist? eller ogillar du bara danskar/norrmän, eller hur menar du?

 

Såklart man ogillar dansken!

Är ju arvfienden och tänk på alla hemska och orätta saker danskarna har gjort oss svenskar genom historien...

Link to comment
Dela på andra sajter

olle123987
Såklart man ogillar dansken!

Är ju arvfienden och tänk på alla hemska och orätta saker danskarna har gjort oss svenskar genom historien...

Ogillar?

Tvärtom! vi gillar Dansken och hoppas att vi får smuggla starkvaror via er i många år till :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

En snabelöl nere vid nyhavn en sommardag är svårslaget! Fan vad kul man haft där! :)

 

Jag gillar köpendanmark!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Danskar är ett dejligt folk men norrmän... Tur för dem att de hittade olja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...