Jump to content
IGNORERAD

Tips å råd ang svärmor


Guest Forden34

Recommended Posts

Nja jag känner både bra och dåliga norrmän och danskar. Finns nog båda sorter ;)

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 406
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • micke isaan

    24

  • Soengsang

    19

  • ole

    16

  • hamnoi

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Dåligt inlägg!

Danska och Norska är lätta att förstå!

Om viljan finnes.

Jag titta ofta på Dansk TV.

Hälsar pigge01

 

För oss som spottade ut gröten ur truten när vi började prata så är danska en obegriplig sörja av läten.

 

Pratar alltid engelska med danskar, baggarna är lättare att förstå.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

olle123987
För oss som spottade ut gröten ur truten när vi började prata så är danska en obegriplig sörja av läten.

 

Pratar alltid engelska med danskar, baggarna är lättare att förstå.

Jag försöker alltid att prata svenska med dylika, men skall jag vara ärlig så funkar Engelska bättre med en dryg Götegorgare ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Och faktum är att jag inte vet om Ole är ironisk eller inte eftersom jag oftast hoppar över hans inlägg helt enkelt därför att det tar mig för lång tid att läsa, översätta i huvudet och sen fundera på om översättningen verkligen är rätt...

 

Tyvärr så gör jag exakt som du och hoppar över det mesta Ole skriver då jag inte riktigt förstår vad som skrivs. Men jag tycker inte Ole ska bannlysas för det, han väcker ju onekligen till debatt och det är ju bra.. Så Ole, även om jag inte förstår mkt av det du skriver så fortsätt för fan, alltid retar det någon :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försöker alltid att prata svenska med dylika, men skall jag vara ärlig så funkar Engelska bättre med en dryg Götegorgare ;-)

 

Och jag undviker att driva med förståndshandikappade så jag nöjer mig med ett enkelt godkväll :)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Såklart man ogillar dansken!

Är ju arvfienden och tänk på alla hemska och orätta saker danskarna har gjort oss svenskar genom historien...

 

Nu hoppas jag inteat der skal göres klapjakt på alla danskar her på MPR :not_i:

En dansk som ber om ursäkt för hans konstiga svenska

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu hoppas jag inteat der skal göres klapjakt på alla danskar her på MPR :not_i:

Finns många gemytliga danskar, att de inte kan svälja gröten de har i halsen hörs ju inte lika mycket när de pratar engelska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu hoppas jag inteat der skal göres klapjakt på alla danskar her på MPR :not_i:

 

Näe, var inte orolig!

Vi moderna svenskar har inte mycket gemensamt med vara förfäder på både gott o ont...

Så danskar och Norrbaggar kan vara lugna.   

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu hoppas jag inteat der skal göres klapjakt på alla danskar her på MPR :not_i:

 

Du skriver ju så man förstår utan problem, kanske något för lille ole att ta efter!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skriver ju så man förstår utan problem, kanske något för lille ole att ta efter!

 

Tacker, efter 12 år har man lykkas och plugge op lite gran av språket :)

En dansk som ber om ursäkt för hans konstiga svenska

Link to comment
Dela på andra sajter

För oss som spottade ut gröten ur truten när vi började prata så är danska en obegriplig sörja av läten.

Pratar alltid engelska med danskar, baggarna är lättare att förstå.

Att prata engelska är som att spotta på dem!

Jag hade bett dig dra till varmare ställe.

Fy vad lågt.

Skolbänken nästa tack!

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som storstad i Norden så är Köpenhamn oslagbar!

Nordens huvudstad!

Klart speciell.

Stortrivs på den sidan.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att prata engelska är som att spotta på dem!

Jag hade bett dig dra till varmare ställe.

Fy vad lågt.

Skolbänken nästa tack!

Hälsar pigge01

 

Finns många här som skulle behöva skolbänk.

 

Skånska och danska har ingen som helst likhet i mina öron, det är bara rappsnegernas våta dröm att det är så....av någon konstig anledning verkar de avguda danskar?

 

Skånska är bara en raspig dialekt av svenskan, medan danska är något helt annat!

 

Så ligg lite lågt om vilka ska till skolbänken.fler än en här med låg studieskuld!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nordens huvudstad!

Klart speciell.

Stortrivs på den sidan.

Hälsar pigge01

 

Men packa och flytta dit då för böveln...sitt inte här och våndas!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns många här som skulle behöva skolbänk.

 

Skånska och danska har ingen som helst likhet i mina öron, det är bara rappsnegernas våta dröm att det är så....av någon konstig anledning verkar de avguda danskar?

 

Skånska är bara en raspig dialekt av svenskan, medan danska är något helt annat!

 

Så ligg lite lågt om vilka ska till skolbänken.fler än en här med låg studieskuld!

Du får ta och bo med kölsvinet din dravlare.

Bryggan är för fin för dig.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men packa och flytta dit då för böveln...sitt inte här och våndas!

Har 20 minuter över till, andra sidan med båten.

Kram pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får ta och bo med kölsvinet din dravlare.

Bryggan är för fin för dig.

Hälsar pigge01

 

Vad är en dravlare?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har 20 minuter över till, andra sidan med båten.

Kram pigge01

 

Hejdå! ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

olle123987

Har 20 minuter över till, andra sidan med båten.

Kram pigge01

Du är inte saknad, hoppas båten hem fick fel....

ps. ordnar inte Thaiair resor dit med 5cm(2") mer benutrymme vid VISSA fönsterplatser

Ändrades av olle123987
Link to comment
Dela på andra sajter

Att prata engelska är som att spotta på dem!

Jag hade bett dig dra till varmare ställe.

Fy vad lågt.

Skolbänken nästa tack!

Hälsar pigge01

 

 

Hahahaha roligast idag efter atoms inlägg.

 

 

Har bara mött en dansk som blev lite stött över att jag inte förstod hans danska,men det var en överspänd dyngkuk oxå.

Det begriper väl varenda människa att sån smörja inte går att tyda för ett normalt öra.

 

Inga som helst problem att prata engelska med danskar,  ska jag låtsas förstå tycker du?

 

Fan kamma till dig nu pigge, sätta sig i skolbänken för o lära sig förstå danska.

Ska jag klanka ner på din inte alltför felfria svenska och be dig ta en komvux kurs kanske?

 

Jo jag vet dyslexi.. Men vi kan väl säga att jag har dansk-dyslexi och är inte ett dugg intresserad av att "bota" den.

Danskar är precis som svenskar... oftast bra på engelska så det är ett ickeproblem för mig och dom.

 

Problemet kommer när "reservare"  tror att dom vet vad varenda dansk tycker o tänker.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

 

ps. ordnar inte Thaiair resor dit med 5cm(2") mer benutrymme vid VISSA fönsterplatser

 

 

Hahahha de där 2'' gäller ju bara typ halva ekonomi om jag nu inte har fel...vilket jag sällan har.

 

Tank vad spaltmeter i inlägg efter inlägg det skrivits om de där 2''

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahahaha roligast idag efter atoms inlägg.

 

 

Har bara mött en dansk som blev lite stött över att jag inte förstod hans danska,men det var en överspänd dyngkuk oxå.

Det begriper väl varenda människa att sån smörja inte går att tyda för ett normalt öra.

 

Inga som helst problem att prata engelska med danskar,  ska jag låtsas förstå tycker du?

 

Fan kamma till dig nu pigge, sätta sig i skolbänken för o lära sig förstå danska.

Ska jag klanka ner på din inte alltför felfria svenska och be dig ta en komvux kurs kanske?

 

Jo jag vet dyslexi.. Men vi kan väl säga att jag har dansk-dyslexi och är inte ett dugg intresserad av att "bota" den.

Danskar är precis som svenskar... oftast bra på engelska så det är ett ickeproblem för mig och dom.

 

Problemet kommer när "reservare"  tror att dom vet vad varenda dansk tycker o tänker.

 

Och det ännu roligare i kråksången är att de gånger man varit över med skåningar, så visar det sig att danskarna har väldigt svårt att förstå skånskan, och är så trötta på de dagsturarna som kommer över och tror de är någon typ av bröder.och till råga på allt inte pratar riktigt förståelig svenska så danskarna förstår!

 

Och missförstå mig inte nu, jag har givetvis inget emot varken skåningar eller danskar..bara vissa skåningar vars våta dröm, är att de är någon typ av reserv-danska bröder!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...