Jump to content
IGNORERAD

Formel 1 2013

Oregistrerad

Vem vinner F1 chaufförs mästerskapet 2013?  

84 röster

1. 1. Vem är bäst 2013

• Sebastian Vettel, Red Bull
      15
    • Mark Webber, Red Bull
      3
    • Fernando Alonso, Ferrari
      16
    • Felippe Massa , Ferrari
      2
    • Jenson Button, McLaren
      8
    • Sergio Perez, McLaren
      1
    • Kimi Räikkönen Lotus
      28
    • Romain Grosjean Lotus
      0
    • Nico Rosberg Mercedes
      4
    • Lewis Hamilton Mercedes
      6
    • Nico Hulkenberg Sauber
      0
    • Esteban Gutierrez Sauber
      0
    • TBC Force India (chaufför inte klar)
      0
    • TBC Force India (chaufför inte klar)
      0
    • Pastor Maldonado Williams
      0
    • Valtteri Bottas Williams
      0
    • Jean-Eric Vergne Toro Rosso
      0
    • Daniel Ricciardo Toro Rosso
      0
    • Charles Pic Caterham
      1
    • Nån utanför listan?
      0

Recommended Posts

Dokumentären om Rally var verkligen sevärd, lite tragisk också.

Veckans Nascar är en (av två) "Road course", Watkins Glen och en av förarna lär var den danske Jan Magnussen, Trodde jag, hittar inte honom på deras hemsida, men är nästan säker på att nån nordbo ska köra det loppet iaf.

Aja, sevärt i vilket fall :)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

• Svar 284
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Bibben

61

• audirs2

43

• Drik

22

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Dokumentären om Rally var verkligen sevärd, lite tragisk också.

Veckans Nascar är en (av två) "Road course", Watkins Glen och en av förarna lär var den danske Jan Magnussen, Trodde jag, hittar inte honom på deras hemsida, men är nästan säker på att nån nordbo ska köra det loppet iaf.

Aja, sevärt i vilket fall :)

Det var verkligen ett sevärt race i helgen och det kryddades av ett besök av Alx Danielsson som bisittare. Han bidrog verkligen med en del lysande kommentarer och förklaringar, en mycket kunnig och vältalig kille.

Jan Magnussen var inte med, därav att jag inte hittade honom.

Nå, på tal om Alx så kör han ett lopp i Nationwide-serien på lördag, det ska bli kul att se.

Från Viasat:

ALX DANIELSSON & NASCAR NATIONWIDE I VIASAT MOTOR PÅ LÖRDAG

Som ni antagligen känner till vid det här laget kommer vi på lördag att visa Alx Danielssons debut i NASCAR Nationwide på Mid-Ohio kl 20.30 på lördag i Viasat Sport. Oerhört roligt tycker vi!

Alx befinner sig just nu på plats i USA och uppdaterar en videoblogg om hela upplevelsen löpande, ta er en titt på första avsnittet här:

http://vimeo.com/72316785

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Dela på andra sajter

Grand Prix: RacinghjältarTV10     Längd: 65 minIdag 21:00Börjar om: 1h 32 min

no-image.png
FaktaDokumentärGrand Prix: Racinghjältar

Avsnitt 10Brittisk dokumentärserie från 2010. Ronnie Peterson betraktas som en av de bästa förare som aldrig lyckades vinna världsmästerskapet i Formel 1. Han var en mer naturlig talang än Andretti, men efter en överenskommelse om att han skulle vara amerikanens ersättare, fick han enbart agera bakgrundsfigur under tävlingar. Tragiskt nog dog han alltför tidigt, efter en stor krock på Monza.

manstekerliksom.com

Dela på andra sajter

Åter till tråden:

Blir inte Red Bull för Iceman http://f1blogg.teknikensvarld.se/2013/08/20/inget-red-bull-for-kimi-raikkonen/

Sen kan man undra vad menas på Ferraris hemsida http://formula1.ferrari.com/ Big names behind Ferrari wins in Belgium.

Sen följer bild från 2009 när Kimi vann därborta. Djärvt t.o.m av Ferrari antyda på detta sätt, ifall det inte finns nån sanning i ryktena?

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Risk för ett sömnpiller till race idag tyvärr.

Hoppas någon av Ferrari förarna kan få en bra start och komma förbi Vettel annars så blir det tråkigt...

Som vanligt hoppas man på Mclaren men inte så troligt att de ska orka med någon topplacering...

Dela på andra sajter

Fortfarande mycket rykten om Kimi´s blivande arbetsgivare. Starkaste ryktet påstår att han blir stallkompis med Alonso.

Dela på andra sajter

Fortfarande mycket rykten om Kimi´s blivande arbetsgivare. Starkaste ryktet påstår att han blir stallkompis med Alonso.

Massa drar tydligen och får se om det blir så roligt för Alonso och få pisk :Spankarse:  av Räikkönen och bli andreförare efter ett tag.

Dela på andra sajter

Hehe. då får jag användning för min Ferrari keps som jag köpte i Kuala Lumpur igen.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Dela på andra sajter

F1, världens mest onödiga "sport", då den avgörs dagen innan loppet startar.

Och vissa är världsmästare i onödiga inlägg, förvisso ibland rätt finurliga och träffade, ingen nämnd ingen glömd.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Hehe. då får jag användning för min Ferrari keps som jag köpte i Kuala Lumpur igen.

Jag är inte helt säker om jag har mina tröjor kvar från 2008? Och dessutom finns de 823 mil borta, på vinden kanske.

Ändrades av Loikkari
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

F1, världens mest onödiga "sport", då den avgörs dagen innan loppet startar.

Du skriver som du har förstånd till...

Dela på andra sajter

Du skriver som du har förstånd till...

Ja, och själv har du inget förstånd att dras med, vilket säkert känns befriande.

F1, är ju lite som agility, den som köpt bästa jycken vinner.

Dela på andra sajter

Då har det bekräftats. http://www.formula1.com/news/headlines/2013/9/14971.html

Raikkonen to partner Alonso at Ferrari in 2014 11 Sep 2013

Kimi Raikkonen will leave Lotus and make a sensational return to Ferrari in 2014, it was confirmed on Wednesday. It follows Tuesday’s news that Felipe Massa will exit the Italian team at the end of the year.

Raikkonen - who previously drove for Ferrari between 2007 and 2009, winning nine races and the 2007 drivers’ title - has signed a two-year deal with the Scuderia, ending intense speculation about his future.

The Finn will join Fernando Alonso, meaning that Ferrari will enter next season with an all-world champion line-up.

“I am really happy to be returning to Maranello where I previously spent three fantastic and very successful years,” Raikkonen told the Ferrari website. "I have so many memories of my time at Ferrari, memories which have stayed with me these past years, first and foremost, winning the world championship title in 2007, which was really unforgettable.

"I can’t wait to be driving a Prancing Horse car again and to reacquaint myself with so many people with whom I had such close links, as well as working with Fernando, whom I consider a great driver, in order to bring the team the success it deserves.”

Ferrari team principal, Stefano Domenicali, commented: “I am pleased to welcome Kimi back to the Scuderia, the team with which he won his world championship title. I sense he is very happy to be returning to Maranello and very determined to tackle the work that awaits him in the best way possible.”

Alonso echoed his team principal’s sentiments, saying: “I’d like to welcome my new travelling companion: together, starting next year, we will have to tackle a very demanding technical and racing challenge.”

Raikkonen left Formula One racing after his first stint with Ferrari came to an end, but returned to the sport in 2012 with Lotus, finishing an impressive third in the championship. He’s scored one victory so far this season and currently sits fourth in the drivers’ standings, 88 points behind championship leader Sebastian Vettel.
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Jag hade access till depån och såg deras truck race i december förra året och här är vinnaren.

post-4721-0-49035000-1379655124_thumb.jp

manstekerliksom.com

Dela på andra sajter

Jag hade access till depån och såg deras truck race i december förra året och här är vinnaren.

Visst e det ,,,,,,,SNAKIE BABY? ???? :crazy:

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Alonso tillbaka till Mclaren 2014?

Rykte som påstår det och tror att det skulle vara bra för teamet faktiskt om det är sant.

Alonso är en bättre och snabbare förare än Button men vet inte om han passar in i Mclaren och deras sätt att ge bägge förarna lika förutsättningar?

Lite primadonna/diva över spanjoren tycker jag allt...

Men trots allt så är jag positiv och tror Alonso kan hjälpa till och göra Mclaren till ett toppteam igen

Dela på andra sajter

Alonso tillbaka till Mclaren 2014?

Rykte som påstår det och tror att det skulle vara bra för teamet faktiskt om det är sant.

Alonso är en bättre och snabbare förare än Button men vet inte om han passar in i Mclaren och deras sätt att ge bägge förarna lika förutsättningar?

Lite primadonna/diva över spanjoren tycker jag allt...

Men trots allt så är jag positiv och tror Alonso kan hjälpa till och göra Mclaren till ett toppteam igen

Tycker jag med!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Tycker jag med!

Hehe, tror inte att Alonso och Kimi funkar ihop så ryktet känns inte helt fel!

Men, men man får väl veta mera snart.

Dela på andra sajter

Hehe, tror inte att Alonso och Kimi funkar ihop så ryktet känns inte helt fel!

Men, men man får väl veta mera snart.

Räikkönen har sagt att dom är vuxna och kommer nog att komma överens.

Men som jag skrev tidigare Alonso är inte så sugen att tävla mot Räikkönen,kan bli problem för han.

Alonso söker annat stall.

Dela på andra sajter

Förstår inte de som anser att Alonso ska flytta på sig. Han har ju en ganska stabil sits hos Ferrari. Tror nog Kimi får bevisa att han hör hemma där.

manstekerliksom.com

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...