L64 Inlagd Januari 30, 2013 Dela Inlagd Januari 30, 2013 Skall köpa en 2.5-a till den bärbara och vill ha en som är rejält tyst framförallt. Finns några olika i 300-500 Gb av märkena WD, Seagate och Hitachi som är aktuella och är det någon som kan rekommendera ett märke/modell som är tyst så vore det trevligt! Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Januari 30, 2013 Dela Inlagd Januari 30, 2013 Köp en SSD-disk, ganska dyra men, knäpptyst, sval, strömsnål och extremt snabb! //S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Januari 30, 2013 Dela Inlagd Januari 30, 2013 Skall du ha en tyst så är det en SSD som gäller. Seagate har en hybrid som jag tycker verkar intressant http://www.dustinhome.se/product/5010456523/seagate-momentus-xt-hybrid-2-5-500gb-7200rpm-sata-300/#intcmp=searchProvider_dacsa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ducce Inlagd Januari 30, 2013 Dela Inlagd Januari 30, 2013 JAG skulle också köpt en SSD 120-256 GB för att om behovet finns köra extern eller en NAS hårddisk för stor lagring av filer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Januari 30, 2013 Dela Inlagd Januari 30, 2013 Jag kör denna på de bärbara på kontoret, fungerar väldigt bra! http://www.dustin.se/product/5010610016/intel-520-series-2-5-240gb-ssd-sata-600-mlc-25nm-bulk/#intcmp=searchProvider_dacsa //S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Januari 30, 2013 Dela Inlagd Januari 30, 2013 Är väl inte speciellt datakunnig men denna tycker jag går tyst, är inköpt i Pattaya mittemot Foodland för 4790 Baht. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 30, 2013 Dela Inlagd Januari 30, 2013 Är väl inte speciellt datakunnig men denna tycker jag går tyst, är inköpt i Pattaya mittemot Foodland för 4790 Baht. disk.JPG Köpte en likadan i Udon. Mycket tyst och snabb “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Januari 30, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Januari 30, 2013 Tackar för svaren! SSD verkar ju vara grymt och jag skall köpa ny bärbar senare i år är det tänkt och då får det bli en med SSD om det inte har kommit nåt nytt Fanns en liten testvideo i Stefans länk och SSD verkar ju vara jäkligt snabbt och tyst och strömsnålt... Men till gamla Bettan så tänkte jag stoppa i en vanlig snurr-HD så det har kanske ingen större betydelse vad de blir egentligen... Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Borgmästarens Son Inlagd Januari 30, 2013 Dela Inlagd Januari 30, 2013 Jag skulle ha köpt en western digital.. Klart bästa hårddisken tycker jag Jag gick i ett kvarter idag Som en gång var min hela värld Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Jimmy 666 Inlagd Januari 30, 2013 Dela Inlagd Januari 30, 2013 Är väl inte speciellt datakunnig men denna tycker jag går tyst, är inköpt i Pattaya mittemot Foodland för 4790 Baht. Dock inte så lätt att mecka in i en dator Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Januari 30, 2013 Dela Inlagd Januari 30, 2013 Dock inte så lätt att mecka in i en dator Sorry, trodde inte att han skulle köpa en intern hårddisk. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Januari 30, 2013 Dela Inlagd Januari 30, 2013 SSD är definitivt att rekommendera, när du köper nästa laptop bör du köpa en med SSD. Jag har en 512 GB SSD i min MacBook Pro, och prestandaskillnaden mot "vanlig" hårddisk är märkbar. Den är förstås knäpptyst, och man behöver inte oroa sig för att röra på laptopen medan disken används. Det är liksom inga rörliga delar. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Januari 30, 2013 Dela Inlagd Januari 30, 2013 Jag skulle ha köpt en western digital.. Klart bästa hårddisken tycker jag Kan bara hålla med om WD, jag har flera stycken och de fungerar länge och är tysta. Detta om du vill ha den gamla tekniken "snurr-HD" till "Gamla Bettan". Annars kan jag bara hålla med övriga när det gäller SSD, det bästa om du köper en ny dator. Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.