Jump to content
IGNORERAD

Ryssar


Glenn Phuket

Recommended Posts

Ja, jag vet att jag kunde vägrat betala något överhuvudtaget, pga tidigare giftemål och barn.

 

Men jag ville ha ett komplett thaibröllop på vischan :wink:

 

Intressant nog blev det så att denna sin sod på THB 100000 gick till att förbättra faderns hus inför bröllopet. Faranger skulle ju gubevars delta, och då måste det bland annat finnas farangtoalett :wink:

 

Dessa kostnader hade jag mycket möjligen betalat hur som helst i ett annat sammanhang, så jag bryr mig inte så mycket.

 

Och nio baht guld har exfru Chang kvar.

 

Herr Chang har talat.

Förstår ditt tänk,men det är bara det att dom ska blåsa oss i ur och skur,fan kan knappt gå på Lotus innan nån försöker blåsa en.

Det ända roliga är att se när dom blåser tjejen eller försöker,det blir ett jävla liv efteråt,ordet "jävla thai" kommer fram några gånger då :)

PS "jävla thai" är lånat ord från mig som hon kör hårt med nu DS

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 124
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    14

  • udonkaj

    11

  • micke isaan

    10

  • Snucke

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hehe, jag har satt min fot på familjens risfält. Men förstås aldrig utfört något arbete :wink:

 

Herr Chang har talat.

 

Förmodligen ett felsteg från Er sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår ditt tänk,men det är bara det att dom ska blåsa oss i ur och skur,fan kan knappt gå på Lotus innan nån försöker blåsa en.

Det ända roliga är att se när dom blåser tjejen eller försöker,det blir ett jävla liv efteråt,ordet "jävla thai" kommer fram några gånger då :)

PS "jävla thai" är lånat ord från mig som hon kör hårt med nu DS

 

Ja... även exfru Chang blir numera ganska frustrerad när hon besöker Thailand.

 

 

Exactemente! Tyvärr var det närmaste vägen till den lilla vilostuga man hade i anslutning till risfältet. Dessutom skulle jag ju hälsa på exsvärmor Chang som slet i sitt anletes svett på risfältet.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

hehehe japp, jävla thai säger frugan allt som oftast också :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

De thaiare jag umgåtts med utanför barområdena har alltid varit snälla och generösa.

 

Vissa av tjejerna har till och med sagt nej när man velat bjuda på maten.

 

Den typen av tjejer hittar man inte i barområdena

 

KAJ

Tjejerna från barområdena kan väl gott betala sin egen nudelsoppa från tusenbahtingen hon gnott ihop? Fan du har lagt av dig broder :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Min erfarenhet är att många icke-bardamer landet runt föredrar en enkel thairestaurang hellre än en dyr farangrestauarang. De blir liksom besvärade när de inte vet vad de ska beställa från den konstiga menyn.

 

Herr Chang har talat.

 

Jaha, det var hittills dagens andra myt, presenterad av Herr Chang.

 

Jag tror inte det är mer besvärande för normalthaidamen att äta på en dyr "farangrestaurant", som f ö brukar ha thaimat, än det är för normaldamen utan de "fina" manéren i Sverige att äta på Operakällaren.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Om du befinner dig i Pattaya och ser en västerlänning sitta på en fin restaurang med en thaidam så kan man nog i de flesta fall utgå ifrån att så är fallet. Fast i sanningens namn ska sägas att de flesta bardamer inte gärna äter på de finare restaurangerna utan det vanliga thaimatstället duger bra det. Nu är ju detta fenomen enbart något man hittar ex i Pattaya och kring patpong i Bangkok får man väl tillägga så man slipper bli påhoppad och allt förvandlas till en gnälltråd. KAJ Min erfarenhet är att många icke-bardamer landet runt föredrar en enkel thairestaurang hellre än en dyr farangrestauarang. De blir liksom besvärade när de inte vet vad de ska beställa från den konstiga menyn. Herr Chang har talat.
Kan nog stämma. Finns ju förvisso även Thailändska restauranger i alla prisklasser. Kanske dom allra helst föredrar en dyr thai restaurang? Men nu blev det generalisering igen. Men många thai är väldigt konservativa mot utländska kök. Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Så kontentan av vad vissa skriver härinne är att man betraktas som en idi*t om man är snäll och betalar priserna som erbjuds i Thailand.

 

Dumskallar lurar man.

 

Är det verkligen så illa?

 

Möjligen i affärsvärlden och bland cyniska och skrupelfria bardamer.

 

Jag har träffat mängder av thailändare och thailändskor som absolut inte ser det så utan som faktiskt uppskattar snälla och vänliga människor och som tom kan bjuda en farang på både middagar och annat gott.

 

KAJ

 

Sitter man utanför 7/11 med en kikare så blir man säkert väl behandlad, vem vill vara elak mot en sädan man?

 

Är det nån som gillar 7/11 käket? Bar eller icke bardam?

Konstigt! Jag har sett massor av välbeställda Thai ¨på fina restauranger, både med och utan västerländska medspisare, är då dessa katöyer och bardamer?

Hjälp en okunnig som bara sett detta i 8 år!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Någon som har receptet på en riktig borsjtj? Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som har receptet på en riktig borsjtj? Med vänlig hälsning,

 

Finns lika många recept på det som det finns kockar har jag upptäckt, jag har personligen gjort borsts från de recept jag hittat på nätet, vad jag lärt mig är att inte snåla på rödbetorna i alla fall.

 

Jag rekommenderar också salijanka, en god soppa som också görs med stora variationer...

 

De Ryska husmanskosten är normalt helt ok, vissa kockar är givetvis duktigare än andra.har en som är uppväxt i Modavien nu, han är totalt värdelös....längtar riktigt efter att få komma till Thailand och äta riktig Svensk husmanskost ;) 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Någon som har receptet på en riktig borsjtj? Med vänlig hälsning, Finns lika många recept på det som det finns kockar har jag upptäckt, jag har personligen gjort borsts från de recept jag hittat på nätet, vad jag lärt mig är att inte snåla på rödbetorna i alla fall. Jag rekommenderar också salijanka, en god soppa som också görs med stora variationer... De Ryska husmanskosten är normalt helt ok, vissa kockar är givetvis duktigare än andra.har en som är uppväxt i Modavien nu, han är totalt värdelös....längtar riktigt efter att få komma till Thailand och äta riktig Svensk husmanskost ;)
Ja riktigt bra rysk mat är gott. Dessutom passar det faktiskt med vodka som bordsdryck till den. Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag har prutat på sin sod. Exfru Chang vile ha en miljon baht, något jag fann svårsmält. Speciellt efter att ha studerat diverse forum.

 

Det slutade med hundra tusen baht plus nio baht guld.

 

Nu tror jag inte exfru Chang trodde hon skulle få en miljon baht, men det skadar ju inte att försöka :wink:

 

Herr Chang har talat.

Så med facit i handen så försökte Exfru Chang blåsa dig redan innan bröllopet genom att begära för mycket pengar,kan tänka mig att Exfrun sitter i sin massage shop som du betalat och skrattar hela vägen till banken. Om vi nu ska vara äckligt ärliga så används musen som betalning redan som 13 åringar för att få det dom vill ha,inte konstigt att tjejerna väljer att jobba i bar när dom ändå får "sälja" musen till diverse fulla,otrogna thai killar. Sen att Ove 78 tror att hans nyfunna thai tjej på 27 tror att hon älskar han är en annan 5a.

Nej som nån annan sa så ville jag inte ha en kärring på 65 när jag va 25 och det vet jag att Noi 25 inte vill ha gubbballe på 65 heller.

Så nu ska jag upp och sova bakruset av mig. 

Puss.

 

PS fast jag är 38 nu så vill jag fortfarande inte ha en kärring på 65,skulle känns äckligt,vidrigt,perverst DS

Link to comment
Dela på andra sajter

Så med facit i handen så försökte Exfru Chang blåsa dig redan innan bröllopet genom att begära för mycket pengar,kan tänka mig att Exfrun sitter i sin massage shop som du betalat och skrattar hela vägen till banken. Om vi nu ska vara äckligt ärliga så används musen som betalning redan som 13 åringar för att få det dom vill ha,inte konstigt att tjejerna väljer att jobba i bar när dom ändå får "sälja" musen till diverse fulla,otrogna thai killar. Sen att Ove 78 tror att hans nyfunna thai tjej på 27 tror att hon älskar han är en annan 5a.

Nej som nån annan sa så ville jag inte ha en kärring på 65 när jag va 25 och det vet jag att Noi 25 inte vill ha gubbballe på 65 heller.

Så nu ska jag upp och sova bakruset av mig. 

Puss.

 

PS fast jag är 38 nu så vill jag fortfarande inte ha en kärring på 65,skulle känns äckligt,vidrigt,perverst DS

 

Jag tror inte hon försökte blåsa mig, då hon säkert anade att jag sannolikt inte skulle gå på det.

 

Här är det snarare ett annat fenomen, den thailändska benägenheten till "friskt vågat, hälften vunnet". Och det är förstås inget att skämmas för. Anser thailändare.

 

Jag har för all del betalat aktiekapitalet för det AB som jag startade åt exfru Chang. Dessa pengar får jag dock inom kort tillbaka när detta aktiebolag likviderats. Det är inte en konkurs, bara en ordnad avslutning av ett företag. I övrigt har exfru Chang tjänat sina pengar själv.

 

Ja, exfru Chang skrattar hela vägen till banken. Men inte med mina pengar.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Jag tror inte hon försökte blåsa mig, då hon säkert anade att jag sannolikt inte skulle gå på det.   Här är det snarare ett annat fenomen, den thailändska benägenheten till "friskt vågat, hälften vunnet". Och det är förstås inget att skämmas för. Anser thailändare.   Jag har för all del betalat aktiekapitalet för det AB som jag startade åt exfru Chang. Dessa pengar får jag dock inom kort tillbaka när detta aktiebolag likviderats. Det är inte en konkurs, bara en ordnad avslutning av ett företag. I övrigt har exfru Chang tjänat sina pengar själv.   Ja, exfru Chang skrattar hela vägen till banken. Men inte med mina pengar.   Herr Chang har talat.
Som majotitetsägare i ett framgångsriktt aktiebolag borde deltävling ha blivit lite fina aktieutdelningar genom åren? :) Med vänlig hälsning

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter man utanför 7/11 med en kikare så blir man säkert väl behandlad, vem vill vara elak mot en sädan man?

 

Är det nån som gillar 7/11 käket? Bar eller icke bardam?

Konstigt! Jag har sett massor av välbeställda Thai ¨på fina restauranger, både med och utan västerländska medspisare, är då dessa katöyer och bardamer?

Hjälp en okunnig som bara sett detta i 8 år!

 

Farangen är hemma i sitt land och på sitt slitsamma jobb för att jobba in till livslånga uppehållsbidarag till hela släkten 

som slutade odla ris sitter i skuggan under huset hela dagarna och på kvällen på en fin restaurang och tycker 

att farangen är snål för den två år gammal bil farangen köpte duger inte längre. Det finns ju nya modeller. :crazy:

Tyvärr så har jag och min fru sätt alldeles för många exempel på detta 

Link to comment
Dela på andra sajter

Som majotitetsägare i ett framgångsriktt aktiebolag borde deltävling ha blivit lite fina aktieutdelningar genom åren? :) Med vänlig hälsning

 

Vet inte riktigt vad du menar... men jag har just inte fått några pengar från exfru Changs AB. Hon tyckte att hon tjänat pengarna, och jag ska inte ha något av det  :wink:

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sawade

 

Måste säga att det är ett otroligt tjötande om pengar så fort man diskuterar ett sprucket förhållande på forummet.

Det är hela tiden, hur mycket blåste hon dej på? Hur mycket har du gett till släkten? Hur mycket gav du i Sin Sod?

Sticker hon med alla dina pengar nu? Hur mycket har hon kostat dej?

 

Nu har jag bott med Tanten i sju år och om vi skulle separera så JA, det skulle betyda att jag på sätt och vis förlorar

en del  pengar. Men å andra sidan så har jag haft förbaskat mycket roligt dom här åren vi vart ihop. Vi har gjort trevliga

resor ihop. Jag har träffat massor med trevliga människor som jag inte hade träffat om jag inte varit sambo med en Thai.

Även den grå vardagen har varit mindre grå tillsammans med Tanten.

 

Ja, det finns mycket man kan räkna upp som har varit bättre med Tanten än utan henne. Skulle det helt plötsligt inte

vara värt någonting bara för att man flyttar isär? Tror knappast det. Som det känns nu så har det varit värt varenda krona.

 

Så sluta att bara se till pengar. Ett bra förhållande brukar innebära kraftigt höjd livskvalite (så länge det varar) och det går

inte ens att mäta i kronor och ören.

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

När räknas man som rik? När man har 100,000,000 på kontot i ren cash eller när man har aktier för 1,000,500.-?

Tycker inte 1 mille e mycket, själv har jag omsatt under mina 25 år nästa månad (grattis) ca 30, 000,000.- och det har inte blivit mycket över kan jag säga!

Men man slipper sprionga till psyket varje dag!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja riktigt bra rysk mat är gott. Dessutom passar det faktiskt med vodka som bordsdryck till den. Med vänlig hälsning,

 

Vill bara förtydliga att vodka passar till all mat.

Däremot så är sill utan snaps en jäkla blandning och bör undvikas.

Link to comment
Dela på andra sajter

När räknas man som rik? När man har 100,000,000 på kontot i ren cash eller när man har aktier för 1,000,500.-?

Tycker inte 1 mille e mycket, själv har jag omsatt under mina 25 år nästa månad (grattis) ca 30, 000,000.- och det har inte blivit mycket över kan jag säga!

Men man slipper sprionga till psyket varje dag!

Varför skulle bara rikedom räknas i pengar. Man kan vara rik på mycket.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Handlade inte den här tråden om Ryssar ?

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Handlade inte den här tråden om Ryssar ?

 

Vissa Ryssar har ofta mycket pengar!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Kan bara hålla med.

 

De flesta ryssar jag stött på i Pattaya har varit lugna charterresenärer eller ensamma tjejer på vandring längs beach road.

 

Tycker det är mest ryska kvinnor man ser ute i staden.

 

KAJ

 

Vilkt av dom 2 Pattaya var du vid då? Finns det fler ställen som heter Pattaya??

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...