Jump to content
IGNORERAD

Ryssar


Glenn Phuket

Recommended Posts

Min erfarenhet är att många icke-bardamer landet runt föredrar en enkel thairestaurang hellre än en dyr farangrestauarang. De blir liksom besvärade när de inte vet vad de ska beställa från den konstiga menyn.

 

Herr Chang har talat.

 

Det är min erfarenhet med. Nu har jag i och för sig inte umgåtts med så många thaidamer ur de högre societerna.

 

Men jag kan tänka mig att många damer ur bland annat rojalistiska kretsar gärna äter på de finare restaurangerna med ibland.

 

KAJ

Jag är ful som stryk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 124
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    14

  • udonkaj

    11

  • micke isaan

    10

  • Snucke

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ni som har betalt Sin Sod (köpt er fru) har ni prutat eller betalt begärt pris ?

 

Ja, jag har prutat på sin sod. Exfru Chang vile ha en miljon baht, något jag fann svårsmält. Speciellt efter att ha studerat diverse forum.

 

Det slutade med hundra tusen baht plus nio baht guld.

 

Nu tror jag inte exfru Chang trodde hon skulle få en miljon baht, men det skadar ju inte att försöka ;)

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte betald någon Sinsod. Måste man det? 

Gammalt svensk tradition var att tjejen hade med sig hemgift då manen tåg hand om henne.

Är du svensk eller thai? 

Frågan va inte ställt till dig eftersom du svarade nej, men ändå tog du åt dig.

Jag e Nordbo...

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan va inte ställt till dig eftersom du svarade nej, men ändå tog du åt dig.

Jag e Nordbo...

Nordbo? Du heter Glenn då måste du vara från Bergsjön eller kanske Partille  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte hur ni beteer er?

Jag och frugan upplevde motsatsen flera gånger, alltså att jag fick ett lägre pris än henne.

Det gällde allt från Bil, TV, kläder på marknader till reparation av dator på Phantip Plaza.

Nu är ju frugan Thai, och prutar som bara på saker som hon redan bestämt sig för att köpa...

 

(ser förresten nu varför vissa tror att BTT är tillbaka :14: )

 

MVH Tommy

Kan bara hålla med har levt länge med två olika thaidamer och jag har oftast blivit irriterad över hur dåliga dom har varit att få till bra priser när dom handlat kanske på grund av blyghet eller respekt mot handlaren (vad jag tror) oavsett om jag varit med eller inte. Jag lyckas oftast fixa bättre priser. Och då handlar det även om deras egna surt förvärvade slantar! Så det där med att pruta verkar inte vara en självklarhet

När jag klagat så har dom båda sagt men gör det själv då!

Snucke

Ändrades av Snucke
Link to comment
Dela på andra sajter

Sen det här med allt klagande på ryssar. Jag har under ca 50-60 resor till Thailand fortfarande inte stöt på nån jobbig eller dryg ryss. Visst dom börjar bli många men jag personligen har inget ont att säga om dem. Nu sist bodde jag på ett hotell i pattya där många ryssar bodde. men tyckte dom väl var som dom flesta charterturister oftast par som inte gjorde nåt större väsen av sig. Låg vid poolen drack drinkar åt maten som fanns och samtalade artigt med både mig. andra och personal . De störde ingen. Tror nog det finns bra många fler jobbiga typer vid ett svenskt charterhotell i medelhavet eller var som. Men jag tvivlar inte på att dom jobbiga ryssarna finns . men jag har inte råkat på nån. Men om man ska tro det som skrivs här verkar ju alla vara idi*ter. Och vi svenskar guds bästa barn. jag undrar varför denna avsky? Sen kan jag väl säga som så att jag söker mig heller inte till varken ryssar eller dom som jag inte har intresse av! Jag har nog träffat på bra många fler jag ogillar från andra länder inklusive Sverige! åtminstone hittils.

 

Snucke

Ändrades av Snucke
Link to comment
Dela på andra sajter

Sen det här med allt klagande på ryssar. Jag har under ca 50-60 resor till Thailand fortfarande inte stöt på nån jobbig eller dryg ryss. Visst dom börjar bli många men jag personligen har inget ont att säga om dem. Nu sist bodde jag på ett hotell i pattya där många ryssar bodde. men tyckte dom väl var som dom flesta charterturister oftast par som inte gjorde nåt större väsen av sig. Låg vid poolen drack drinkar åt maten som fanns och samtalade artigt med både mig. andra och personal . De störde ingen. Tror nog det finns bra många fler jobbiga typer vid ett svenskt charterhotell i medelhavet eller var som. Men jag tvivlar inte på att dom jobbiga ryssarna finns . men jag har inte råkat på nån. Men om man ska tro det som skrivs här verkar ju alla vara idi*ter. Och vi svenskar guds bästa barn. jag undrar varför denna avsky? Sen kan jag väl säga som så att jag söker mig heller inte till varken ryssar eller dom som jag inte har intresse av! Jag har nog träffat på bra många fler jag ogillar från andra länder inklusive Sverige! åtminstone hittils.

 

Snucke

 

Kan aldrig förlåta att det vart dom som annekterade den östra rikshalvan :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan aldrig förlåta att det vart dom som annekterade den östra rikshalvan :ahh:

Fan hadde Finnarna och nazzarna i Ryssland och göra,Göra stor Finnlan :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen det här med allt klagande på ryssar. Jag har under ca 50-60 resor till Thailand fortfarande inte stöt på nån jobbig eller dryg ryss. Visst dom börjar bli många men jag personligen har inget ont att säga om dem. Nu sist bodde jag på ett hotell i pattya där många ryssar bodde. men tyckte dom väl var som dom flesta charterturister oftast par som inte gjorde nåt större väsen av sig. Låg vid poolen drack drinkar åt maten som fanns och samtalade artigt med både mig. andra och personal . De störde ingen. Tror nog det finns bra många fler jobbiga typer vid ett svenskt charterhotell i medelhavet eller var som. Men jag tvivlar inte på att dom jobbiga ryssarna finns . men jag har inte råkat på nån. Men om man ska tro det som skrivs här verkar ju alla vara idi*ter. Och vi svenskar guds bästa barn. jag undrar varför denna avsky? Sen kan jag väl säga som så att jag söker mig heller inte till varken ryssar eller dom som jag inte har intresse av! Jag har nog träffat på bra många fler jag ogillar från andra länder inklusive Sverige! åtminstone hittils.

 

Snucke

 

Kan bara hålla med.

 

De flesta ryssar jag stött på i Pattaya har varit lugna charterresenärer eller ensamma tjejer på vandring längs beach road.

 

Tycker det är mest ryska kvinnor man ser ute i staden.

 

KAJ

Jag är ful som stryk

Link to comment
Dela på andra sajter

Ynger ryska damer på stranden, förhöjer utsikten mot havet.

Har faktiskt blivit bättre i kulringen också.

Tycker jag.(gam gubbe)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara hålla med.

 

De flesta ryssar jag stött på i Pattaya har varit lugna charterresenärer eller ensamma tjejer på vandring längs beach road.

 

Tycker det är mest ryska kvinnor man ser ute i staden.

 

KAJ

tycker själv det verkar vara mest par eller familjer. men även några grabb eller tjejgäng o självklart lite köpedamer. Men mig har dom aldrig då stört- Åtminstone inte mer än några andra! Dom jag har kommit i slang med har varit helt ok trevliga

 

Snucke

Ändrades av Snucke
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag har prutat på sin sod. Exfru Chang vile ha en miljon baht, något jag fann svårsmält. Speciellt efter att ha studerat diverse forum.

 

Det slutade med hundra tusen baht plus nio baht guld.

 

Nu tror jag inte exfru Chang trodde hon skulle få en miljon baht, men det skadar ju inte att försöka :wink:

 

Herr Chang har talat.

Då antar jag att Exfru Chang va ogift,inga barn och en bra utbildning ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen det här med allt klagande på ryssar. Jag har under ca 50-60 resor till Thailand fortfarande inte stöt på nån jobbig eller dryg ryss. Visst dom börjar bli många men jag personligen har inget ont att säga om dem. Nu sist bodde jag på ett hotell i pattya där många ryssar bodde. men tyckte dom väl var som dom flesta charterturister oftast par som inte gjorde nåt större väsen av sig. Låg vid poolen drack drinkar åt maten som fanns och samtalade artigt med både mig. andra och personal . De störde ingen. Tror nog det finns bra många fler jobbiga typer vid ett svenskt charterhotell i medelhavet eller var som. Men jag tvivlar inte på att dom jobbiga ryssarna finns . men jag har inte råkat på nån. Men om man ska tro det som skrivs här verkar ju alla vara idi*ter. Och vi svenskar guds bästa barn. jag undrar varför denna avsky? Sen kan jag väl säga som så att jag söker mig heller inte till varken ryssar eller dom som jag inte har intresse av! Jag har nog träffat på bra många fler jag ogillar från andra länder inklusive Sverige! åtminstone hittils.

 

Snucke

Oj 50-60 resor,bli kompisar på fejjan ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara hålla med har levt länge med två olika thaidamer och jag har oftast blivit irriterad över hur dåliga dom har varit att få till bra priser när dom handlat kanske på grund av blyghet eller respekt mot handlaren (vad jag tror) oavsett om jag varit med eller inte. Jag lyckas oftast fixa bättre priser. Och då handlar det även om deras egna surt förvärvade slantar! Så det där med att pruta verkar inte vara en självklarhet

När jag klagat så har dom båda sagt men gör det själv då!

Snucke

 

Min teori är att det är ett personlighetsdrag som inte har så mycket med ursprung att göra.

 

Alla thailändare är inte bra på att pruta, och alla svenskar är inte dåliga på att pruta.

 

 

Ja, de ryssar jag träffade på senaste resan hade jag inga som helst problem med. Snarare tvärtom, det var trevligt att umgås med dom.

 

 

Nej... hon var tidigare gift, ingen utbildning och har två barn. Men jag är snäll och godtrogen  :wink:

 

Tilläggas bör kanske att det var jag som insisterade på traditionellt bröllop hemma hos exsvärfar Chang... och då får man ju ta seden dit man kommer. Ett bröllop utan sin sod blir liksom lite avslaget.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min teori är att det är ett personlighetsdrag som inte har så mycket med ursprung att göra.

 

Alla thailändare är inte bra på att pruta, och alla svenskar är inte dåliga på att pruta.

 

 

Ja, de ryssar jag träffade på senaste resan hade jag inga som helst problem med.

 

 

Nej... hon var tidigare gift, ingen utbildning och har två barn. Men jag är snäll och godtrogen  :wink:

 

Herr Chang har talat.

Men har jag fattat Sin Sod rätt så ska väl hon inte ha 1 bath vare sig i pengar eller guld ? Kanske skulle vara att man lämnar 100 000b för att genast när gästerna lämnar så ges pengarna tillbaka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min teori är att det är ett personlighetsdrag som inte har så mycket med ursprung att göra.

 

Alla thailändare är inte bra på att pruta, och alla svenskar är inte dåliga på att pruta.

 

 

Ja, de ryssar jag träffade på senaste resan hade jag inga som helst problem med.

 

 

Nej... hon var tidigare gift, ingen utbildning och har två barn. Men jag är snäll och godtrogen  :wink:

 

Herr Chang har talat.

Jag gillar dig Herr Chang och har alltid gjort sen jag gick med i dessa forum och du har så rätt så i detta fall och i en hel del andra fall. Själv är jag en ganska dålig prutare pga att jag ofta när jag ska handla är lite bakis o därmed orkar inte med det helt enkelt men bättre än frugan o exet är jag alltjämt!

 

Snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

Men har jag fattat Sin Sod rätt så ska väl hon inte ha 1 bath vare sig i pengar eller guld ? Kanske skulle vara att man lämnar 100 000b för att genast när gästerna lämnar så ges pengarna tillbaka.

jag har skickat PM till dig

 

Snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart som korvspad att damens föräldrar skall ha en rejäl slant för att behöva dras med en överårig odugling till svärson som aldrig kommer att sätta sin fot i familjens risfält.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men har jag fattat Sin Sod rätt så ska väl hon inte ha 1 bath vare sig i pengar eller guld ? Kanske skulle vara att man lämnar 100 000b för att genast när gästerna lämnar så ges pengarna tillbaka.

 

Ja, jag vet att jag kunde vägrat betala något överhuvudtaget, pga tidigare giftemål och barn.

 

Men jag ville ha ett komplett thaibröllop på vischan :wink:

 

Intressant nog blev det så att denna sin sod på THB 100000 gick till att förbättra faderns hus inför bröllopet. Faranger skulle ju gubevars delta, och då måste det bland annat finnas farangtoalett :wink:

 

Dessa kostnader hade jag mycket möjligen betalat hur som helst i ett annat sammanhang, så jag bryr mig inte så mycket.

 

Och nio baht guld har exfru Chang kvar.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart som korvspad att damens föräldrar skall ha en rejäl slant för att behöva dras med en överårig odugling till svärson som aldrig kommer att sätta sin fot i familjens risfält.

Tur man bara är 38 då :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart som korvspad att damens föräldrar skall ha en rejäl slant för att behöva dras med en överårig odugling till svärson som aldrig kommer att sätta sin fot i familjens risfält.

 

Hehe, jag har satt min fot på familjens risfält. Men förstås aldrig utfört något arbete ;)

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...