Jump to content
IGNORERAD

Ryssar


Glenn Phuket

Recommended Posts

Hej. när jag och tjejen var på marknad i Phimai,så skulle hon köpa fisk och jag stod breve henne. Men när säljaren såg mig så höjde hon priset, då frågade tjejen varför hon höjde priset. Då sa säljaren det är ju farangen som betalar. då svarade tjejen henne, det är mina pengar oxså. Så vi gick därifrån till nästa marknadsstånd  och köpte fisk för det rätta priset.

 

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 124
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    14

  • udonkaj

    11

  • micke isaan

    10

  • Snucke

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu ska du få ett tips. Om du går på en marknad och ser något du vill ha så tar du först en bild av ständet och sen bilder på de varor du är intresserad av. Din thaidam ska inte vara med då.

 

Senare går thaidamen utan dig till samma ställe och köper med hjälp av bilderna i din kamera det du vill ha. Till thaipris.

 

Detta har jag gjort många gånger med exfru Chang.

 

Herr Chang har talat.

Vet inte hur ni beteer er?

Jag och frugan upplevde motsatsen flera gånger, alltså att jag fick ett lägre pris än henne.

Det gällde allt från Bil, TV, kläder på marknader till reparation av dator på Phantip Plaza.

Nu är ju frugan Thai, och prutar som bara på saker som hon redan bestämt sig för att köpa...

 

(ser förresten nu varför vissa tror att BTT är tillbaka :14: )

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Så kontentan av vad vissa skriver härinne är att man betraktas som en idi*t om man är snäll och betalar priserna som erbjuds i Thailand.

 

Dumskallar lurar man.

 

Är det verkligen så illa?

 

Möjligen i affärsvärlden och bland cyniska och skrupelfria bardamer.

 

Jag har träffat mängder av thailändare och thailändskor som absolut inte ser det så utan som faktiskt uppskattar snälla och vänliga människor och som tom kan bjuda en farang på både middagar och annat gott.

 

KAJ

Jag är ful som stryk

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte hur ni beteer er?

Jag och frugan upplevde motsatsen flera gånger, alltså att jag fick ett lägre pris än henne.

Det gällde allt från Bil, TV, kläder på marknader till reparation av dator på Phantip Plaza.

Nu är ju frugan Thai, och prutar som bara på saker som hon redan bestämt sig för att köpa...

 

(ser förresten nu varför vissa tror att BTT är tillbaka :14: )

 

MVH Tommy

 

Hmm... ja det är väl jag som är förskråckligt dålig på att pruta. Tycker det är obehagligt, och skulle föredra att få ett rimligt pris direkt.

 

Men nu är det ju så att många prutar, och då måste ju försäljaren först dra till med ett hutlöst pris. Sen kan köparen känna sig nöjd efter att ha lyckats pruta rejält. Slöseri med tid enligt min mening.

 

I Thailand har vi ju också problemet att farang anses ha råd att betala mer.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så kontentan av vad vissa skriver härinne är att man betraktas som en idi*t om man är snäll och betalar priserna som erbjuds i Thailand.   Dumskallar lurar man.   Är det verkligen så illa?   Möjligen i affärsvärlden och bland cyniska och skrupelfria bardamer.   Jag har träffat mängder av thailändare och thailändskor som absolut inte ser det så utan som faktiskt uppskattar snälla och vänliga människor och som tom kan bjuda en farang på både middagar och annat gott.   KAJ
Klart de kan bjuda på nåt om du är så korkad att du betalar " asking price ", 2-10 ggr mer än det är värt. Det gör de nog bara för de tycker synd om den oerfarne idi*ten som inte förstår bättre. " A pity gift ". Sen gör de nog nästan allt för dig ändå då det bara är en ren fantasi som bara utspelar sig i ditt huvud i påstorp. Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fått uppfattningen att prutning kan jämställas lite med vårat "prat om väder". Dvs ngt som är helt naturligt.
Själv är jag urusel på att pruta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så kontentan av vad vissa skriver härinne är att man betraktas som en idi*t om man är snäll och betalar priserna som erbjuds i Thailand.

 

Dumskallar lurar man.

 

Är det verkligen så illa?

 

Möjligen i affärsvärlden och bland cyniska och skrupelfria bardamer.

 

Jag har träffat mängder av thailändare och thailändskor som absolut inte ser det så utan som faktiskt uppskattar snälla och vänliga människor och som tom kan bjuda en farang på både middagar och annat gott.

 

KAJ

 

Ja, det är inte alls dumt att bli bjuden på något gott.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är inte alls dumt att bli bjuden på något gott.

 

De thaiare jag umgåtts med utanför barområdena har alltid varit snälla och generösa.

 

Vissa av tjejerna har till och med sagt nej när man velat bjuda på maten.

 

Den typen av tjejer hittar man inte i barområdena

 

KAJ

Jag är ful som stryk

Link to comment
Dela på andra sajter

De thaiare jag umgåtts med utanför barområdena har alltid varit snälla och generösa.

 

Vissa av tjejerna har till och med sagt nej när man velat bjuda på maten.

 

Den typen av tjejer hittar man inte i barområdena

 

KAJ

 

Jag för min del umgås bara med snälla thai. De andra vill jag absolut inte umgås med.

Ändrades av Gorobei

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa av tjejerna har till och med sagt nej när man velat bjuda på maten.

 

På restaurang eller din egen lagade frukost? ;)

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

På restaurang eller din egen lagade frukost? :wink:

 

Thaitjejer utanför barerna går inte gärna på restaurang utan äter oftast på de små och billiga thaihaken längs soierna.

 

Bara bardamerna som blivit bortskämda med att gå på fina restauranger och äta.

 

Så det var på ett vanligt nudelsoppeställe.

 

KAJ

Jag är ful som stryk

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag behövde nya skallmar till glasögona. Hade special förr. Frugan gick själv och sa att det var till pappa. Då fick hon dom för 300 bath. Då var hon mycket nöjd och skrattade hjärtligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaitjejer utanför barerna går inte gärna på restaurang utan äter oftast på de små och billiga thaihaken längs soierna.

 

Bara bardamerna som blivit bortskämda med att gå på fina restauranger och äta.

 

Så det var på ett vanligt nudelsoppeställe.

 

KAJ

 

Exactemente, ser man en dam som äter på restaurang så är det ett luder och är det en man så är det en torsk. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår de tjejer som säger nej till att bli bjuden på en nudelsoppa utanför 7Eleven.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, ser man en dam som äter på restaurang så är det ett luder och är det en man så är det en torsk. 

 

Om du befinner dig i Pattaya och ser en västerlänning sitta på en fin restaurang med en thaidam så kan man nog i de flesta fall utgå ifrån att så är fallet.

 

Fast i sanningens namn ska sägas att de flesta bardamer inte gärna äter på de finare restaurangerna utan det vanliga thaimatstället duger bra det.

 

Nu är ju detta fenomen enbart något man hittar ex i Pattaya och kring patpong i Bangkok får man väl tillägga så man slipper bli påhoppad och allt förvandlas till en gnälltråd.

 

KAJ

Jag är ful som stryk

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast i sanningens namn ska sägas att de flesta bardamer inte gärna äter på de finare restaurangerna utan det vanliga thaimatstället duger bra det.

 

 

 

 

 

 

 

 

Så restaurangnäringen i Thailand är helt beroende av bortskämda bardamer.

 

Nåt mer du lärt dig från Google idag?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du befinner dig i Pattaya och ser en västerlänning sitta på en fin restaurang med en thaidam så kan man nog i de flesta fall utgå ifrån att så är fallet.

 

Fast i sanningens namn ska sägas att de flesta bardamer inte gärna äter på de finare restaurangerna utan det vanliga thaimatstället duger bra det.

 

Nu är ju detta fenomen enbart något man hittar ex i Pattaya och kring patpong i Bangkok får man väl tillägga så man slipper bli påhoppad och allt förvandlas till en gnälltråd.

 

KAJ

 

Blir lite konfys trodde det var bardamerna som körde omkring i pickupper, tänk va mycket det finns att lära för oss noviser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du befinner dig i Pattaya och ser en västerlänning sitta på en fin restaurang med en thaidam så kan man nog i de flesta fall utgå ifrån att så är fallet.

 

Fast i sanningens namn ska sägas att de flesta bardamer inte gärna äter på de finare restaurangerna utan det vanliga thaimatstället duger bra det.

 

Nu är ju detta fenomen enbart något man hittar ex i Pattaya och kring patpong i Bangkok får man väl tillägga så man slipper bli påhoppad och allt förvandlas till en gnälltråd.

 

KAJ

 

Min erfarenhet är att många icke-bardamer landet runt föredrar en enkel thairestaurang hellre än en dyr farangrestauarang. De blir liksom besvärade när de inte vet vad de ska beställa från den konstiga menyn.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som har betalt Sin Sod (köpt er fru) har ni prutat eller betalt begärt pris ?

 

Jag har inte betald någon Sinsod. Måste man det? 

Gammalt svensk tradition var att tjejen hade med sig hemgift då manen tåg hand om henne.

Är du svensk eller thai? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som har betalt Sin Sod (köpt er fru) har ni prutat eller betalt begärt pris ?

 

Jag betalar forfarande en massa och kan inte överblicka slutkostnaden men det blir betydligt mer än offerten jag fick. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...