Jump to content
IGNORERAD

När jag började lipa, eller är thai utan känslor...


leifen

Recommended Posts

Du e sosse vah?

Lågt, va fan har dt med saken att göra?

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 158
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    24

  • Issanbonde

    11

  • pigge01

    9

  • Baa

    9

Mest aktiva i denna tråd

Nu håller mycket att falla på plats.

Ett eget Swedbank-konto är ordnat för insamling i Sverige, till lille Pops behandlingar och övriga behov.

Mer exakta detaljer kommer under nästkommande dagar om detta.

 

Nu är livet lite lättare.

 

 

Leif

Bra att höra!

Tråkigt att ni valde sämsta banken.

Det blir krångel att sända pengar till deras kontot.

Men det får lösa sig.

Har ofta problem med konto nummerna på Swedbank vid överföring.

Det lilla jag kan göra för tösen, kommer jag att göra.

Bilderna berör mig djupt.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra att höra!

Tråkigt att ni valde sämsta banken.

Det blir krångel att sända pengar till deras kontot.

Men det får lösa sig.

Har ofta problem med konto nummerna på Swedbank vid överföring.

Det lilla jag kan göra för tösen, kommer jag att göra.

Bilderna berör mig djupt.

Hälsar pigge01

Nu är det inte jag som valt bank utan den forummedlem som ställt upp med ett nyöppnat konto endast för detta ändamål.

För honom är det säkert den bästa banken då han har Swedbank på sin hemort, och även konton där tidigare.

Har själv Swedbank sen 40 år och har aldrig haft problem vid överföringar, men sådana små detaljer betyder inte så mycket.

 

Nu är det bara att hoppas, på många bidrag som kan ge tösen ett bättre liv.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra att höra!

Tråkigt att ni valde sämsta banken.

Det blir krångel att sända pengar till deras kontot.

Men det får lösa sig.

Har ofta problem med konto nummerna på Swedbank vid överföring.

Det lilla jag kan göra för tösen, kommer jag att göra.

Bilderna berör mig djupt.

Hälsar pigge01

 

Hm. inte för jag vill spamma denna tråd, men vad är det för problem med att sätta in pengar på Swedbank jämfört med andra, jag har då aldrig haft några problem!

 

Jag kommer definitivt att lämna ett bidrag, och kommer inte att ha några problem med att sätta in pengar på ett Swedbank konto från annan bank!...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm. inte för jag vill spamma denna tråd, men vad är det för problem med att sätta in pengar på Swedbank jämfört med andra, jag har då aldrig haft några problem!

 

Jag kommer definitivt att lämna ett bidrag, och kommer inte att ha några problem med att sätta in pengar på ett Swedbank konto från annan bank!...

Problem med konto nummer vid överföring från Nordea.

Swedbank stämmer inte med övriga bankers standard.

Det ska läggas till nollor i nummerna för att det ska funka.

Normalt är det bara, kopiera konto nummeret och klistra in.

Klart men inte med Swedbank.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Problem med konto nummer vid överföring från Nordea.

Swedbank stämmer inte med övriga bankers standard.

Det ska läggas till nollor i nummerna för att det ska funka.

Normalt är det bara, kopiera konto nummeret och klistra in.

Klart men inte med Swedbank.

Hälsar pigge01

Ser inte det som något problem i detta sammanhang, vet man av det så vad är problemet.. har man en sån skitbank som Nordea så får man väl skylla sig själv, om man nu anser att det är besvärligt att lägga till nollorna mellan clearingnumret och kontonumret om clearing nu börjar på 8(femsiffrigt) så det tot blir 15 siffror, eller om clearing börjar på 7(fyrsiffrigt) så ska det vara tot 11 siffror..vad är problemet?..jo Nordea har en satans kass internetbank som ofta kraschar!

 

Personligen kommer jag inte att ha några som helst problem med att föra över pengar!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Problem med konto nummer vid överföring från Nordea.

Swedbank stämmer inte med övriga bankers standard.

Det ska läggas till nollor i nummerna för att det ska funka.

Normalt är det bara, kopiera konto nummeret och klistra in.

Klart men inte med Swedbank.

Hälsar pigge01

SUCK!!!!!

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser inte det som något problem i detta sammanhang, vet man av det så vad är problemet.. har man en sån skitbank som Nordea så får man väl skylla sig själv, om man nu anser att det är besvärligt att lägga till nollorna mellan clearingnumret och kontonumret om clearing nu börjar på 8(femsiffrigt) så det tot blir 15 siffror, eller om clearing börjar på 7(fyrsiffrigt) så ska det vara tot 11 siffror..vad är problemet?..jo Nordea har en satans kass internetbank som ofta kraschar!

 

Personligen kommer jag inte att ha några som helst problem med att föra över pengar!

 

Har inte valt själva men den funkar inom Sverige.

Jag ser flera dagar innan pengarna kommer till mitt konto från arbetsgivaren .

Då det är deras bank.

 

Det är bra när reseersättningarna kommer.

 

Handlar mm, gör jag via ICA-Banken så klart.

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

bra med mycket kunskap och tips om överföringar mellan banker om det hjälper lille Pop.

 

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det inte jag som valt bank utan den forummedlem som ställt upp med ett nyöppnat konto endast för detta ändamål.

För honom är det säkert den bästa banken då han har Swedbank på sin hemort, och även konton där tidigare.

Har själv Swedbank sen 40 år och har aldrig haft problem vid överföringar, men sådana små detaljer betyder inte så mycket.

 

Nu är det bara att hoppas, på många bidrag som kan ge tösen ett bättre liv.

 

 

Leif

Nyfiken i en strut är jag ,vilken forummedlem är det ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en så fruktansvärd handling som går över gränsen av vad man kan ta in.

Hela familjen tycks vara sjuk med tanke på deras beteende efter dådet, helt j-vla ofattbart.

Normal barn i den ålder vet att man inte gör så, det är ett sjukt  beteende, dom är farliga helt enkelt.

 

Pop är värd den bästa vård och behandling hon kan få och min personliga uppfattning är att alla möjligheter bör övervägas att prövas för att kunna ge henne den absolut bästa vården. Här finns alla möjligheter att finansiera vården för henne, men det kan kosta att bli offentlig till en viss del, men som jag ser det så tycker jag att om det är det som krävs för kunna ge Pop den absolut bästa vården så är det värt det för Pops skull.

 

Det kan göras på flera sett, man bör i så fall noga tänka igenom vilka kanaler man ska använda sig av.

Jag skulle vilja prata med dig Leifen.

Ändrades av Blueday
Link to comment
Dela på andra sajter

Nyfiken i en strut är jag ,vilken forummedlem är det ?

ellim63 är mannen som ordnat kontot. Han skickar ett PM senare i natt då han jobbar till mig.

I morgon kanske jag publisera kontonumret och lite annat...

Denna upplysning får du betala för  :thumbsup:

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

hej, leifen hoppas det kommer in bra med pengar,det var hemskt att läsa om detta.

 

jag skänker gjärna en slant . Ta nu hand om dig så du orkar hjälpa pop.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

ellim63 är mannen som ordnat kontot. Han skickar ett PM senare i natt då han jobbar till mig.

I morgon kanske jag publisera kontonumret och lite annat...

Denna upplysning får du betala för  :thumbsup:

 

 

Leif

Jag är van att betala så lugnt ,du fick ett karma till att börja med

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu finns en ny tråd med kontonummer för insamling.

 

Tack för stöd och inte sönderspammad tråd..

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu finns en ny tråd med kontonummer för insamling.

 

Tack för stöd och inte sönderspammad tråd..

 

 

Leif

Det är det minsta vi kan göra, för Pop!

Det blir ett litet start bidrag, sedan minst 100sek/månaden

Jag och Rochelle lever på min lön detta året.

Jag väntar henne hit efter Påsk på UT.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
andersbangkok

Jag har totalt missat denna tråd intill idag. Vilken fruktansvärd händelse! Jag saknar ord. Bidrag kommer. Jag hoppas innerligt att det här blir en askunge-saga med ett gott slut...även om just nu känner jag med förtvivlan. Lycka till!!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

 

En stor kram till Naree och Pop.

:-(:-(:-(:-(:-(

 

:::

Som thai i Sverige så är min första tanke... Kan man inte göra något åt idi*terna och idi*ter till föräldrar???

 

Sen så tänker jag att om jag vore Naree så skulle jag nog göra som hon gör - att lägga min kraft och all resurs jag har åt min dotter som just behöver mig mest.

Det tar extra mycket kraft och energi åt att driva en rättslig process i Thailand jämfört med Sverige. Man får ingen hjälp.

Rätts(o)säkerhet är väldigt stor.

Och tyvärr så måste jag som mamma välja mitt barn först och hoppas att karma tar hand om idi*terna.

 

Jag delar samma tanke som Naree - att bära eller brista nu för stunden.

Och för att bära måste man fokusera på det viktigaste - dvs Pop.

:::

Hälsa henne så mycket!

 

:::

Och jag hjälper gärna till med kommunikation om ni skulle behöva tolkhjälp vid viktigare samtal.

Jag kommer att finnas i Thailand i april.

(i Roi Ett - grannstaden till Kalasin)

 

Du får mitt thai nummer och svenska nummer via PM.

:::

 

 

Kramar

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ganska så lite nyheter sen Naree och Pop kom hem från Bkk.

Vet bara att nästa operation kan ske den 7-9 oktober, väntetiderna är långa, med röntgen den 2:a oktober

Finns privata alternativ för plastic operation Yanhee Hospital , men Naree skräms av de höga kostnaderna, 100.000bath för en dags operation. Här är väntetiderna mycket kortare.

Kanske viktigaste är att hålla Pop på gott humör och få henne att trivas.

Pengar behövs ju också till annat för Pop.

Naree har nu åkt i väg på en 5 - 7 dagars tempelvistelse,klädd i vitt så jag får vänta ut henne.

Annars är jag ju snart nere själv, och då får vi gå igenom vad som är bäst.

Kommer att bidra med bilder då.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ganska så lite nyheter sen Naree och Pop kom hem från Bkk.

Vet bara att nästa operation kan ske den 7-9 oktober, väntetiderna är långa, med röntgen den 2:a oktober

Finns privata alternativ för plastic operation Yanhee Hospital , men Naree skräms av de höga kostnaderna, 100.000bath för en dags operation. Här är väntetiderna mycket kortare.

Har försökt bilda mig en uppfattning om denna mycket tragiska händelse. Vet inte om det finns något inlägg med fakta om fallet.

Det verkar ha hänt vid fyra års ålder. Sedan såldes företag och bilar för att bekosta ett års sjukhusvistelse. Om flickan är sju idag så har det ju passerat ytterligare två år.

Finns det någon medicinsk rehabiliteringsplan? Den borde vara skriven redan när flickan skrevs ut från det första årets vistelse på sjukhus.

För att återställa dessa allvarliga skador så är det en rehabiliteringsplan som måste gälla. Hudtransplantationer, ortopediska handoperationer samt plastikoperationer för att kunna äta och leva någotsånär drägligt. Kanske utnyttja någon som kan översätta detta (rehabiliteringsplanen) till svenska. Flickans framtid kan inte vila på olika ad-hoc lösningar. Och i något inlägg verkade det som att det nyligen genomförda sjukhusbesöket var planerat sedan tidigare. Ingick det i den rehabiliteringsplan som bör finnas? Kanske kommer allt fram när du är på plats och kan bilda dig en exakt bild av läget!

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har nog aldrig funnits någon plan och den finns nog inte ännu.

Allt har nog bara handlat om vad man har råd med för stunden.

Du har rätt och det är nu det arbetet med en "handlingsplan" kommer att påbörjas.

Lägga upp en budget, inventera alternativ mm.

Tror inte det upprättas rehabiliteringsplaner a svensk model i Thailand.

Finns det sådant så självklart kommer den att översättas till svenska och visas för läkare jag känner privat.

Även MPR får se den om Naree samtycker.

Senaste läkarbesöket blev planerat när jag garanterade pengar till den med hjälp av insamlingen via MPR.

Annars hade Pop varit i kvar i byn med mormor.

Men det blir inte i denna tråd utan i  http://www.maipenrai.se/forum/t/23687-konto-f%C3%B6r-br%C3%A4nnskadade-pop/#entry665085   alla uppdateringar i den tråden om inte ny skapas senare.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Död och med trasiga kläder hittades den 53-åriga trebarnspappan i en vägkorsning utanför Sunnansjö. Hur han hamnade där är ett mysterium för polisen.       http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16441153.ab       Det måste ha varit thai som gjorde det, de är ju utan känslor :crazy:  :ironi:  :ironi:  :ironi:
Inte riktigt rätt tråd att posta i va? Tänk dig för nästa gång. Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Leffen hur går det nu?

 

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte riktigt rätt tråd att posta i va? Tänk dig för nästa gång. Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

 

 

Det borde inte få bli någon nästa gång!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...