Jump to content
IGNORERAD

TV-licens för datorn

Guest BpaijingKatai

Recommended Posts

Hörde att det även gällde svenskar boende utomlands och att avgiften kan tas ut retroaktivt.

Med vänlig hälsning,

Smart.

Varför inte ta ut avgiften av alla som har datorer och internet och därmed tillgång till svt.

Finns säkert närmare en miljard ute i världen.

1000 000 000 x 2000 i avgift ger 2000 000 000 000 till statskassan och välfärden är tryggad :crazy:

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

• Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• andrejsdenruskige

3

• audirs2

3

• Tommy

3

• Chryzaliz

2

Mest aktiva i denna tråd

Därför ska folk som är skattepliktiga i Sverige betala.

Jobbar en kines i Sverige så är det klart att kinesen ska betala licens eftersom han kan se på SVT.

Jobbar han så ska han betala skatt. 

Lättast och bäst blir att ta ut avgiften på skattsedeln!

Detta kommer att komma in som medborgarförslag inom en snar framtid. SINK-skattare kommer inte undan.

Jag skulle inte ha något emot att betala för att se program som t ex Stjärnorna på slottet, som förmedlar så mycket mänsklig värme och som känns så befriande att se efter en tids läsning på MPR.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Däremot vill SVT strimma alla sändningar direkt på internet, då blir alla som har internet och dator tvungna att betala licens.

Det lilla knepet gör att 100% blir tvungna att betala oavsett du tittat eller inte.

Jupp, vi bor ju i ett övervaknings samhälle redan så,,,,,

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Jag kör bara netflix så slipper jag all reklam och kan kika på det jag vill, slopa skiten eller lägg det på skatten eller skaffa ett innehåll som man är intresserad av. TV4 går ju inte att kolla på längre mer reklam än sänd tv och så får man hålla på och höja och sänka konstant då ljudet inte är jämnt. Kör bara tv via internet sen 3 månader tillbaka, går ju bra om man är i Sverige men skulle jag stanna i Thailand så skippar jag tv helt om man inte stannar centralt.

Dela på andra sajter

Hurra för "skatteparadiset" Sverige. :crazy: .man är inte förvånad över nåt längre som politiker föreslår eller gör.. :nono:

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...