Guest BpaijingKatai Inlagd Januari 22, 2013 Dela Inlagd Januari 22, 2013 Nu har det kommit på bordet! http://www.svd.se/naringsliv/branscher/teknik-och-telekom/lasarna-rasar-mot-tv-avgift-for-datorn_7849104.svd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 22, 2013 Dela Inlagd Januari 22, 2013 Nu har det kommit på bordet! http://www.svd.se/naringsliv/branscher/teknik-och-telekom/lasarna-rasar-mot-tv-avgift-for-datorn_7849104.svd Ja det sköna med Sverige är att det är 1:a April varje dag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd Januari 22, 2013 Dela Inlagd Januari 22, 2013 (ändrad) Men det har väl varit tv-licens på datorer sedan tidigare? Kommer ihåg att det pratades om det för flera år sedan. Nåja, för de som vill slippa undan så är det bara att köra VPN eller liknande för att vara anonym. /Martin Ändrades Januari 22, 2013 av Marlon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 22, 2013 Dela Inlagd Januari 22, 2013 Visst är Sverige underbart! Och kött skatt var på bordet tidigare. Har inte Sverige redan dyraste köttet i EU? Jag själv använder aldrig datorn till TV tittande. Det har jag en TV till. Och mobil till att ringa med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd Januari 22, 2013 Dela Inlagd Januari 22, 2013 Den dagen dom kommer på HUR dom ska beskatta svenskarna för att dom andas ut koldioxid är snart här. Så passa på att andas medans NI kan, för snart har vi ta mig faaaan inte råd med det längre. Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Januari 22, 2013 Dela Inlagd Januari 22, 2013 Nu börjar det likna något! Hoppas avgiften tas ut schablonmässigt på skatten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 22, 2013 Dela Inlagd Januari 22, 2013 Äntligen “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Januari 22, 2013 Dela Inlagd Januari 22, 2013 Hoppas på stegskatt osså efter hur många steg vi går per dag! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Januari 23, 2013 Dela Inlagd Januari 23, 2013 Politiker, dom är tamef*n inte kloka Som någon klok gubbe här sa; "Man skulle slå in pannbenet på dom!" Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chryzaliz Inlagd Januari 23, 2013 Dela Inlagd Januari 23, 2013 (ändrad) Jag själv använder aldrig datorn till TV tittande. Det har jag en TV till. Och mobil till att ringa med. Det räcker med att betala en licens även om man har flera mottagare, TV, dator, mobil, etc. Så då gör det ingen skillnad. Ändrades Januari 23, 2013 av Chryzaliz https://www.facebook...erPattayaUnited http://int.soccerway...-season/r30292/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Januari 23, 2013 Dela Inlagd Januari 23, 2013 Det räcker med att betala en licens även om man har flera mottagare, TV, dator, mobil, etc. Så då gör det ingen skillnad. För oss som valt att inte ha TV så gör det en jävla skillnad. Dessutom så använder jag 3G internet =kan inte se mycket innan hastigheten stryps till mycket långsamt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chryzaliz Inlagd Januari 23, 2013 Dela Inlagd Januari 23, 2013 För oss som valt att inte ha TV så gör det en jävla skillnad. Dessutom så använder jag 3G internet =kan inte se mycket innan hastigheten stryps till mycket långsamt. Där håller jag med dig. Nu är det dock väldigt många som tittar på SVT utan att betala och jag tror att det är de som protesterar mest. https://www.facebook...erPattayaUnited http://int.soccerway...-season/r30292/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Januari 23, 2013 Dela Inlagd Januari 23, 2013 Där håller jag med dig. Nu är det dock väldigt många som tittar på SVT utan att betala och jag tror att det är de som protesterar mest. Det är ett icke problem, koda skiten så får de som vill ha skiten betala! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Januari 23, 2013 Dela Inlagd Januari 23, 2013 Där håller jag med dig. Nu är det dock väldigt många som tittar på SVT utan att betala och jag tror att det är de som protesterar mest. Sedan finns det de som betalar utan att titta på SVT PK korrekta program Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Navanan Inlagd Januari 23, 2013 Dela Inlagd Januari 23, 2013 Alla program på SVT går nu att se live på svtplay. Enligt någon hög chef på SVT så betalar idag 97% av svenska hem tv-avgiften. Låter som en väldigt hög siffra, undrar om det verkligen stämmer ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Januari 23, 2013 Dela Inlagd Januari 23, 2013 Alla program på SVT går nu att se live på svtplay. Enligt någon hög chef på SVT så betalar idag 97% av svenska hem tv-avgiften. Låter som en väldigt hög siffra, undrar om det verkligen stämmer ? Däremot vill SVT strimma alla sändningar direkt på internet, då blir alla som har internet och dator tvungna att betala licens. Det lilla knepet gör att 100% blir tvungna att betala oavsett du tittat eller inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Januari 23, 2013 Dela Inlagd Januari 23, 2013 Hörde att det även gällde svenskar boende utomlands och att avgiften kan tas ut retroaktivt. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 23, 2013 Dela Inlagd Januari 23, 2013 Det "hörs" mycket trots att det inte ens är bestämt hur avgiften skall tas ut än... Avgift för TV i dator och på surfplatta "Ny" lag gäller redan I och med att allt fler tv-kanaler sänds på webben ökar fokus på att även den som använder dator eller surfplatta ska betala avgift. Men för den som redan betalar för sin tv blir det inga nya avgifter. -Redan med nuvarande lag är man skyldig att betala TV-avgift om man kan ta del av en TV-kanal via internet, säger SVT:s vd Eva Hamilton. Enligt lagen är det inte hur man tittar utan att man ser program som ska kosta. Lagen om finansiering av radio och TV ändrades och blev teknikneutral 2007. I princip innebär det att det inte ska spela någon roll vilken teknik som används då man tar del av någon av SVT:s UR:s eller SR:s kanalutbud i framtiden. SVT:s vd Eva Hamilton bekräftar att tv-avgiften kommer att tas ut även för datorer och surfplattor. – Sedan TV4 lade ut sina kanaler på webben, jag tror det var i höstas, så gäller den lagen, säger Hamilton. Men i dag betalar 9 av 10 tv-avgift och 97 procent av svenska folket har redan tv. Så det kommer inte att drösa in en förfärlig massa krav till människor som aldrig varit i närheten av att betala tv-licens. Hur den nya avgiften ska se ut rent tekniskt och hur den ska tas ut är ännu oklart. Det är Radiotjänst i Kiruna som har uppdraget att ta ut avgiften för utbudet på andra plattformar än TV, till exempel datorer och surfplattor. Ingen aktiv jakt Diskussionen om avgiftssystemet tog ny fart efter att Eva Hamilton i en debattartikel i Dagens Nyheter berättat att det från den 1 februari ska gå att se SVT:s alla kanaler via internet på mobiler, datorer och surfplattor. Så länge det pågår en politisk diskussion om hur SVT ska finansieras i framtiden kommer Radiotjänst inte att vara särskilt aktiv för att jaga surfplatteägare som inte betalar tv-licens. – Eftersom vi vet att det ska komma en ny konstruktion för hur public service ska betalas så har Rikab (Radiotjänst) valt att avstå från att fråga: Har du något annat än tv? Men rent formellt så är man betalningspliktig ända sedan det först fanns tv-kanaler på nätet. Det ändras inte av att SVT kommer att lägga ut sina kanaler i början av februari, säger Eva Hamilton, som också är styrelseordförande i Radiotjänst. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Januari 23, 2013 Dela Inlagd Januari 23, 2013 En licens per hushåll gäller väl fortfarande? Dags att starta storhushåll, 100 studenter som lever i storfamilj, undrar om det skulle funka? Annars kan de flesta väl fortsätta att vara skrivna hos sina föräldrar? Skönt med reklamfria kanaler! Det värsta är betalkanaler, som tar dubbelt betalt genom avgifter OCH reklam, tex ingen TV3 i vårt hem... SVT blixtrar till ibland, med bra serier och dokumentärer, fast en hel del skit också, kan ju inte passa alla. Att lägga TV avgiften på skatten gör ju bara att skattesmitare slipper det också... MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Januari 23, 2013 Dela Inlagd Januari 23, 2013 Det är ett icke problem, koda skiten så får de som vill ha skiten betala! Nja, bäst är att ta ut allt på skattsedeln som jag skrivit tidigare. Både bredband och TV-licens bör tas ut på det sättet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Januari 23, 2013 Dela Inlagd Januari 23, 2013 Hörde att det även gällde svenskar boende utomlands och att avgiften kan tas ut retroaktivt. Med vänlig hälsning, Öppnar fantastiska möjligheter! Alla som kan se svensk TV skall betala, undrar hur många människor som har tillgång till internet 3-4 miljarder? Dax att skicka räkningar. Antar att MBFPK, behagar skämta? MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Januari 23, 2013 Dela Inlagd Januari 23, 2013 Öppnar fantastiska möjligheter! Alla som kan se svensk TV skall betala, undrar hur många människor som har tillgång till internet 3-4 miljarder? Dax att skicka räkningar. Antar att MBFPK, behagar skämta? MVH Tommy Därför ska folk som är skattepliktiga i Sverige betala. Jobbar en kines i Sverige så är det klart att kinesen ska betala licens eftersom han kan se på SVT. Jobbar han så ska han betala skatt. Lättast och bäst blir att ta ut avgiften på skattsedeln! Detta kommer att komma in som medborgarförslag inom en snar framtid. SINK-skattare kommer inte undan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jordvarme Inlagd Januari 23, 2013 Dela Inlagd Januari 23, 2013 Lättast och bäst blir att ta ut avgiften på skattsedeln! Då kommer nog många att börja jobba svart Bara det inte blir det svart i rutan då Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 23, 2013 Dela Inlagd Januari 23, 2013 Därför ska folk som är skattepliktiga i Sverige betala. Jobbar en kines i Sverige så är det klart att kinesen ska betala licens eftersom han kan se på SVT. Jobbar han så ska han betala skatt. Lättast och bäst blir att ta ut avgiften på skattsedeln! Detta kommer att komma in som medborgarförslag inom en snar framtid. SINK-skattare kommer inte undan. Frågan utreddes av regeringen i höstas och dom kom fram till att det inte var möjligt http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article15650963.ab Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Januari 23, 2013 Dela Inlagd Januari 23, 2013 Nja, bäst är att ta ut allt på skattsedeln som jag skrivit tidigare. Både bredband och TV-licens bör tas ut på det sättet. Ja det skulle ju vara särskilt förmånligt för de som bor i Sverige men jobbar tex i Norge och betalar skatt där MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu