Jump to content
IGNORERAD

Vinn en av Magroods böcker!


Magrood

Recommended Posts

  • Svar 61
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Magrood

    17

  • acarls

    6

  • SatanG

    6

  • conservator

    6

Mest aktiva i denna tråd

Innehållet på hemsidan är:

Mina böcker dvs. Körkortsboken på thailändska och Vardagssvenska för thailändare.

Ingenting om tolkning.

 

Jag kommer att ge tips om att lära sig det svenska språket eller om livet i Sverige - vid senare tillfälle - i mån av tid.

Men huvudtanken är att berätta om böckerna.

 

Fler böcker finns i mitt huvud. Och de kommer att handla om svenska språket eller livet i Sverige.

Men jag har inte tid att sätta mig ned och skriva dem än.

 

 

:::

Tanken är mest att separera bokverksamheten från min nuvarande hemsida som heter thaitolk.nu.

Så jag kommer att flytta allt som har med bokverksamhet därifrån.

För att slippa lämna tillbaka tolkuppdrag... där min tänkta klient är en stor bokkund... t.ex.

Kommer att låta någon annan ta hand om bokförsäljningen i ännu större grad för att slippa ha direkt kontakt med bokkunder.

:::

 

Mvh

Magrood

 

Ps. Några kanske tycker jag är korkade som berättar så mycket om min affärsverksamhet.

Men jag betraktar er som mina goda vänner. Och hoppas ni förstår att jag berättar de här sakerna i förtroend

Är det inte körkortsboken som har många författare/översättare innan det blev "din" bok?

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Nu efter att har svurit en stund har jag insett att det inte tjänade till någonting.

Det kändes inte skönare, tvärtom. Det känns bara jobbigt.

Och jag lyckades inte hitta någon funktion som man kan ignorera honom.

 

Kunde inte mejla till SurinP3 för att få hjälp att ignorera medlemmen.

 

Så jag tog tillbaka mina arga ord - som inte hjälpte mig att känna mig bättre som jag trodde det skulle göra.

 

:::

Till er andra vill jag säga att jag har gått igenom så mycket det senaste halvåret.

Och håller på att gå igenom mycket.

Jag orkar inte med mer bråk na kha.

 

Hatar ni mig eller mitt sätt så får ni ta det med mig sen.

 

Nu försöker jag bara överleva och klara av vardagen så gott det går.

 

Jag menar inte att någon ska tycka synd om mig.

Men snälla - tracka inte mig nu.

Jag orkar inte med en sak till.

 

 

 

 

 

:::

 

Magrood

Ändrades av Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

SatanG..Ge f-n i å hoppa på Magrood..Du vet inte hur många timmar o dagar hon har offrat på det här ..så stäng av tangentbordet o datorn o hela skiten :13: ...såna jäkla påhopp gillas inte av mig och jag misstänker att jag inte är ensam om att tycka det..

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv sett hur Magrood slitet med sina böcker, och hur andra, ofta landsmaninnor och deras svenska män försökt korpa åt sig eller kopiera hennes arbete. Folk som inte har ett uns av kunskap och moral tycks i alla fall vara jävligt duktiga på att försöka lura de som just som Magrood har en enorm kunskap och moral.

Tragiskt att Magrood skall behöva bli påhoppad p.g.a. andras lögner och törst på att tjäna pengar utan att göra och kunna ett skit.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillbaka till grundfrågan. Jag gick in just nu och har läst tråden. SatanGs påhopp var redan raderat så jag har inte sett det och lika bra är väl det, har en känsla av att jag blivit tämligen arg då.
Mitt förslag har lite bäring på SFI, nämligen förkortningen av Svenska För Tailändare:


SFT

 

 


 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu efter att har svurit en stund har jag insett att det inte tjänade till någonting.

Det kändes inte skönare, tvärtom. Det känns bara jobbigt.

Och jag lyckades inte hitta någon funktion som man kan ignorera honom.

 

Kunde inte mejla till SurinP3 för att få hjälp att ignorera medlemmen.

 

Så jag tog tillbaka mina arga ord - som inte hjälpte mig att känna mig bättre som jag trodde det skulle göra.

 

:::

Till er andra vill jag säga att jag har gått igenom så mycket det senaste halvåret.

Och håller på att gå igenom mycket.

Jag orkar inte med mer bråk na kha.

 

Hatar ni mig eller mitt sätt så får ni ta det med mig sen.

 

Nu försöker jag bara överleva och klara av vardagen så gott det går.

 

Jag menar inte att någon ska tycka synd om mig.

Men snälla - tracka inte mig nu.

Jag orkar inte med en sak till.

 

 

 

 

 

:::

 

Magrood

Magrood . alla dagar i veckan älskar jag och min fru dig.

Ge inte upp DU ÄR ÄLSKAD.

 

Sköt om dig .

 

Mvh jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

SatanG..Ge f-n i å hoppa på Magrood..Du vet inte hur många timmar o dagar hon har offrat på det här ..så stäng av tangentbordet o datorn o hela skiten :13: ...såna jäkla påhopp gillas inte av mig och jag misstänker att jag inte är ensam om att tycka det..

Tror säkert det ligger många timmars arbete bakom körkortsboken. Men inte bara av henne som sagt.

Var väl många som översatte varsitt kapitel som samlades ihop och sedan började säljas av Magrood och sedan trycktes.

Stämmer det inte Magrood?

Tyckte det var lite unket att ta hela äran av fleras arbete helt enkelt, därav min kommentar.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv sett hur Magrood slitet med sina böcker, och hur andra, ofta landsmaninnor och deras svenska män försökt korpa åt sig eller kopiera hennes arbete. Folk som inte har ett uns av kunskap och moral tycks i alla fall vara jävligt duktiga på att försöka lura de som just som Magrood har en enorm kunskap och moral.

Tragiskt att Magrood skall behöva bli påhoppad p.g.a. andras lögner och törst på att tjäna pengar utan att göra och kunna ett skit.

Hahaha vad svamlar du om?

Eftersom du citerar mig utgår jag ifrån att du menar att jag inte har någon moral eller kunskap samt att jag ljuger och törstar efter att tjäna pengar utan att göra och kunna ett skit.

För att sänka blodtrycket på dig kan jag väl nämna att jag har inget intresse av varken Magrood eller att tjäna pengar på böcker eller översättningar. Pengar tjänar jag mer än jag hinner göra åt med ändå och vad det gäller kunskaper så tror jag mitt jobb kräver mer än att bli nasare. Så lägg din energi på din egna ekonomi istället för min. Pajas!

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket för ert stöd!

:::

 

Jag har inte lyckats hitta någon funktion att ignorera SatanGs inlägg.

Så jag väljer att inte läsa hans sista två inlägg.

 

Av ett enda skäl att jag inte orkar bråka eller höra något elakt.

Det är av överlevnads instinkt bara.

:::

 

 

Jag kan känna mig ibland att jag beter mig som en liten bortskämd flicka som inte tål någonting.

 

Men jag har aldrig velat skada eller vara elak mot någon - så jag har väldigt svårt att inte bli ledsen när jag upplever att någon blir elak mot mig utan anledning.

Jag kommer ihåg den tiden på TT då jag var så ung och naiv och blev upprörd på olika "onödiga" saker.

Nu har några medlemmar sagt att jag har fått mer skinn på näsan.

Men det skinnet jag har räcker inte hur långt som helst, tyvärr.

Jag är fortfarande den gamla känslosamma Magrood.

Fast jag har begränsat det till saker som rör mig och min familj bara.

 

:::

Och jag blir ännu mer känslosamma när jag har mycket börda inom mig.

Och just nu har jag en stor börda inom mig.

 

Jag har inte skrivit så mycket här på senare tiden.

Det finns olika anledningar som jag inte behöver redovisa här.

 

 

 

En bi-fördel med det är att man slipper jobbiga människor.

Jag orkar inte. Jag har inte tid eller ork för det.

 

 

:::

Och idag behövde jag hjälp från folk här som jag anser som mina vänner.

Och jag kom och bad om hjälp.

Och jag vill aldrig utnyttja någon gratis.

Får jag en vinning på någon så försöker jag ge någonting i gengäld.

Jag vill inte utnyttja någon - därför blev det en tävling.

 

:::

Och om ni märker så skriver jag nästan allting något annat än bara att komma och be om hjälp - för att ge något tillbaka till forumet.

:::

 

 

Nu blablar jag för mycket igen.

Jag älskar att skriva...

Det har jag alltid gjort.

 

:::

 

Nu tillbaka till tråden.

 

Ni som har varit med och gett ert bidrag har varit jättkreativa.

Men jag måste tyvärr välja en vinnare.

 

Och det är svårt.

Så jag väljer två.

 

Det är: Nyckeln till framgång i Sverige.

som passar bäst för de här två böckerna samt kommande böcker. (Kanske när barnen har fyllt 18. :-)

 

och

 

Kunnig och klok, svaren finns i en bok.

 

...

Kan ni Conservator och Acarls skicka era namn och adresser samt telefonnummer till mig via pm? Tack!

 

Ni får gärna välja vilken bok ni vill ha.

:::

 

Det är så att jag håller på att trycka en ny och uppdaterad version av Vardagssvenska för thailändare med en tillhörande CD.

Men det dröjer ett tag innan den kan tryckas av tekniska skäl.

Jag har den gamla versionen kvar hos min syster.

 

Så om ni vill ha Vardagssvenska för thailändare får ni säga om ni vill ha den NU (då blir det den gamla).

Eller om ni vill vänta på den uppdaterade versionen.

 

:::

Vill ni att jag signera så kan jag bara göra med Körkortsboken eftersom jag har några stycken kvar hos mig.

Jag har inte Vardagssvenska hemma hos mig och kan därför inte signera.

:::

 

Just det: En till viktig sak.

 

Jag ber härmed om lov att använda era två texter i marknadsföringssyfte för mina böcker.

Och att ni inte kommer att beskylla mig på att jag utan lov har tagit något som är ert.

Jag har förklarat noga vad jag ska använda ert slogan till.

Och som gengäld för att få använda er text har jag lovat att ge er en av mina böcker.

Då har vi inget innehavande hos varandra efter att ni har fått boken, Ok?

 

När ni har skickat in era namn och adresser till mig för bokleverans så innebär det att ni accepterar mina villkor här ovan med det fetmarkerade rader.

 

:::

 

Natti natti!

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nyckeln till framgång (i Sverige)

 

Grattis!

Du vann tillsammans med en till medlem.

Kan du läsa inlägget innan det här inlägget kha?

 

Tack för hjälpen!

 

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt andra förslag:

 

"Kunnig och klok, svaren finns i en bok"

 

Grattis!

Du vann, tillsammans med en annan medlem.

Kan du läsa tidigare två inlägg innan detta inlägg kha?

 

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket för ert stöd! :::   Jag har inte lyckats hitta någon funktion att ignorera SatanGs inlägg. Så jag väljer att inte läsa hans sista två inlägg.   Av ett enda skäl att jag inte orkar bråka eller höra något elakt. Det är av överlevnads instinkt bara. :::     Jag kan känna mig ibland att jag beter mig som en liten bortskämd flicka som inte tål någonting.   Men jag har aldrig velat skada eller vara elak mot någon - så jag har väldigt svårt att inte bli ledsen när jag upplever att någon blir elak mot mig utan anledning. Jag kommer ihåg den tiden på TT då jag var så ung och naiv och blev upprörd på olika "onödiga" saker. Nu har några medlemmar sagt att jag har fått mer skinn på näsan. Men det skinnet jag har räcker inte hur långt som helst, tyvärr. Jag är fortfarande den gamla känslosamma Magrood. Fast jag har begränsat det till saker som rör mig och min familj bara.   ::: Och jag blir ännu mer känslosamma när jag har mycket börda inom mig. Och just nu har jag en stor börda inom mig.   Jag har inte skrivit så mycket här på senare tiden. Det finns olika anledningar som jag inte behöver redovisa här.       En bi-fördel med det är att man slipper jobbiga människor. Jag orkar inte. Jag har inte tid eller ork för det.     ::: Och idag behövde jag hjälp från folk här som jag anser som mina vänner. Och jag kom och bad om hjälp. Och jag vill aldrig utnyttja någon gratis. Får jag en vinning på någon så försöker jag ge någonting i gengäld. Jag vill inte utnyttja någon - därför blev det en tävling.   ::: Och om ni märker så skriver jag nästan allting något annat än bara att komma och be om hjälp - för att ge något tillbaka till forumet. :::     Nu blablar jag för mycket igen. Jag älskar att skriva... Det har jag alltid gjort.   :::   Nu tillbaka till tråden.   Ni som har varit med och gett ert bidrag har varit jättkreativa. Men jag måste tyvärr välja en vinnare.   Och det är svårt. Så jag väljer två.   Det är: Nyckeln till framgång i Sverige. som passar bäst för de här två böckerna samt kommande böcker. (Kanske när barnen har fyllt 18. :-)   och   Kunnig och klok, svaren finns i en bok.   ... Kan ni Conservator och Acarls skicka era namn och adresser samt telefonnummer till mig via pm? Tack!   Ni får gärna välja vilken bok ni vill ha. :::   Det är så att jag håller på att trycka en ny och uppdaterad version av Vardagssvenska för thailändare med en tillhörande CD. Men det dröjer ett tag innan den kan tryckas av tekniska skäl. Jag har den gamla versionen kvar hos min syster.   Så om ni vill ha Vardagssvenska för thailändare får ni säga om ni vill ha den NU (då blir det den gamla). Eller om ni vill vänta på den uppdaterade versionen.   ::: Vill ni att jag signera så kan jag bara göra med Körkortsboken eftersom jag har några stycken kvar hos mig. Jag har inte Vardagssvenska hemma hos mig och kan därför inte signera. :::   Just det: En till viktig sak.   Jag ber härmed om lov att använda era två texter i marknadsföringssyfte för mina böcker. Och att ni inte kommer att beskylla mig på att jag utan lov har tagit något som är ert. Jag har förklarat noga vad jag ska använda ert slogan till. Och som gengäld för att få använda er text har jag lovat att ge er en av mina böcker. Då har vi inget innehavande hos varandra efter att ni har fått boken, Ok?   När ni har skickat in era namn och adresser till mig för bokleverans så innebär det att ni accepterar mina villkor här ovan med det fetmarkerade rader.   :::   Natti natti! Magrood
Tryck på ditt namn högst upp till höger på skärmen så finns där ett alternativ ignora medlem, sedan måste du skriva in vilken medlem du ignorera.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha vad svamlar du om?

Eftersom du citerar mig utgår jag ifrån att du menar att jag inte har någon moral eller kunskap samt att jag ljuger och törstar efter att tjäna pengar utan att göra och kunna ett skit.

För att sänka blodtrycket på dig kan jag väl nämna att jag har inget intresse av varken Magrood eller att tjäna pengar på böcker eller översättningar. Pengar tjänar jag mer än jag hinner göra åt med ändå och vad det gäller kunskaper så tror jag mitt jobb kräver mer än att bli nasare. Så lägg din energi på din egna ekonomi istället för min. Pajas!

 

/ SatanG

Hahaha själv du, jag har inte citerat dig, inte idag, inte förut, läs om läs rätt.

I övrigt är det ju kul att du tjänar så mycket pengar att du inte hinner göra av med dem, grattis.

Kul att du vill dela med dig av din enorma framgång, vi andra som t.e.x. bara är nasare blir gröna av avund.

Jag vet dock vem som skrivet körkortsboken, det gör inte du uppenbarligen.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket för ert stöd!

:::

 

Jag har inte lyckats hitta någon funktion att ignorera SatanGs inlägg.

 

Natti natti!

Magrood

Gå högst upp på sidan - klicka på ditt medlemsnamn - ignorera medlemmar så kan du skriva in mitt nick där.

 

/ S

 

Någon hann visst före

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Tryck på ditt namn högst upp till höger på skärmen så finns där ett alternativ ignora medlem, sedan måste du skriva in vilken medlem du ignorera.

 

Tack så mycket för hjälpen!

 

Natti natti

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha själv du, jag har inte citerat dig, inte idag, inte förut, läs om läs rätt.

I övrigt är det ju kul att du tjänar så mycket pengar att du inte hinner göra av med dem, grattis.

Kul att du vill dela med dig av din enorma framgång, vi andra som t.e.x. bara är nasare blir gröna av avund.

Jag vet dock vem som skrivet körkortsboken, det gör inte du uppenbarligen.

Du citerade inte mig, my mistake. Ursäkta!

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis!

Du vann, tillsammans med en annan medlem.

Kan du läsa tidigare två inlägg innan detta inlägg kha?

 

Mvh

Magrood

Man tackar!

 

Ja jag har läst även dessa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis!

Du vann, tillsammans med en annan medlem.

Kan du läsa tidigare två inlägg innan detta inlägg kha?

 

Mvh

Magrood

 

Jättekul att du tyckte om mitt förslag.

Naturligtvis får du använda det och du behöver inte nämna vem som hittat på det.

Från och med nu är denna slogan din Magrood

 

Ska fråga min kära fru vilken bok hon vill ha, sen PM:ar jag dig imorgon

 

Natti natti och lycka till med både böcker och tolk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man tackar!

,

Ja jag har läst även dessa!

givetvis får du använda slogan precis som du vill utan anspråk ifrån min sida!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man tackar!

 

Ja jag har läst även dessa!

 

Det är jag som ska tacka!

 

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...