Jump to content
IGNORERAD

Thailand 9e bästa landet att pensionera sig i

MPR Nyheter

Recommended Posts

Thailand hamnade på nionde plats på en lista som rankade världens bästa ställen att pensionera sig på som sammanställts av International Living.

Utgivaren av pensionsrelaterade tidskrifter sade att Thailand endast är bättre än Malaysia - som var det enda landet i Asien utöver Thailand som fanns med på listan - när det kommer till klimatet. Malaysia fick totalt 89 poäng, jämfört med Thailands 82,3. På första plats kom Ecuador med 91,9 poäng.

International Livings pensionsindex rankar destinationer i åtta kategorier: fastigheter, speciella fördelar för pensionärer, levnadskostnader, lätthet att integrera sig, underhållning och bekvämligheter, sjukvård, pensionsrelaterad infrastruktur samt klimat. Thailand hamnade bakom Ecuador, Panama, Malaysia, Mexico, Costa Rica, Uruguay, Colombia och Spanien.

Källa: http://www.nationmultimedia.com/breakingnews/Thailand-named-ninth-best-for-retirees-30197419.html

d80f22aa4bd7a5cc3258b6739647465b.jpg

Läs artikeln på huvudsidan

Dela på andra sajter

Ok jag skulle inte sätta min fot i något av de länder som räknas upp, tex spanien på vintern vad är det för klimat att förorda, prisbilden samma som sverige, fattar nada.Malaysia muslimskt tilltalar inte mig, Mexico enorm brottslighet,knarkkrig Övriga länder i sydamerika halvdiktaturer nej tack/Stefantaby

Dela på andra sajter

Tror inte thailändska pensionärer känner sig vara på tio-i-topp listan i världen.

Jag kan inte tänka mig ett bättre land än Thailand att vara pensionär i.

Även om hettan i april kan vara lite besvärlig så går det ju hur bra som helst de andra månaderna. Jag kan inte påstå att jag saknar svenska årstider.

Slipper man bara betala dubbla räkningar så har vi pensionister det hur bra som helst härnere nu.

Kaj

Jag är ful som stryk

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Ok jag skulle inte sätta min fot i något av de länder som räknas upp, tex spanien på vintern vad är det för klimat att förorda, prisbilden samma som sverige, fattar nada.Malaysia muslimskt tilltalar inte mig, Mexico enorm brottslighet,knarkkrig Övriga länder i sydamerika halvdiktaturer nej tack/Stefantaby

Jag har visserligen aldrig satt min fot i Malaysia men de har mycket bättre viilkor för oss när vi går i pension visa 10 år, äga mark osv.

Lite info:

http://www.mm2h.com/

Dela på andra sajter

Colombia är helt ok för mig.

En kultur som ligger närmare.

Både religion, musik och övrigt.

Jag gillar Colombia.

Dela på andra sajter

EU sjukvården i Spanien måste värderas väldigt högt.

I Thailand har nog ingen pensionär råd att vara sjuk så länge.

Rättsäkerheten för utlänningar och att inte få äga mark gör Thailand kom oväntat högt.

Klimat och billiga levnadskostnader är inte allt.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

EU sjukvården i Spanien måste värderas väldigt högt.

I Thailand har nog ingen pensionär råd att vara sjuk så länge.

Rättsäkerheten för utlänningar och att inte få äga mark gör Thailand kom oväntat högt.

Klimat och billiga levnadskostnader är inte allt.

Leif

Ok för mig, men inte nåt ökenlandskap typ torre vieja utan då får det bli Madrid.

Dela på andra sajter

Läste i en tidning nyligen att Thailand inte finns med i topp listan över de länder som svenskar mest pensionerar sig i - däremot i princip i topp över att de svenska pensionärerna hade bäst (högst) pension från Sverige i just Thailand.

Hoppas jag uttryckte mig begripligt...

Dela på andra sajter

Läste i en tidning nyligen att Thailand inte finns med i topp listan över de länder som svenskar mest pensionerar sig i - däremot i princip i topp över att de svenska pensionärerna hade bäst (högst) pension från Sverige i just Thailand.

Hoppas jag uttryckte mig begripligt...

Inget som förvånar i och för sig.

Har man en yngre thaidam så kostar det att ligga på topp ska man sen försörja ett antal andra familjemedlemmar med så vill det till att pensionen är väl tilltagen.

KAJ

Jag är ful som stryk

Dela på andra sajter

Halvdiktaturer? Å va tror du att Thailand är? Ett land som styrs av militären som Usa håller om ryggen.-

Själv vill jag tillbringa några månader om året (vintern) i nåt varmare land när (om ) jag blir pensionär.-

Då skiter jag totalt i om där e diktatur eller ej bara det e hyfsat billigt.- :crazy:

Dela på andra sajter

Thailand är en monarki med rätt för flera partier att deltaga i val att det styrs av militären är din uppfattning att det stöds av USA är kanske bättre än att det stöds Ryssland eller KIna det är diktaturer med lång erfarenhet av att inte respektera mänskilga rättigheter .Stefantaby

Dela på andra sajter

Halvdiktaturer? Å va tror du att Thailand är? Ett land som styrs av militären som Usa håller om ryggen.-

Själv vill jag tillbringa några månader om året (vintern) i nåt varmare land när (om ) jag blir pensionär.-

Då skiter jag totalt i om där e diktatur eller ej bara det e hyfsat billigt.- :crazy:

Det var en knasig inställning.

Så du menar att du gärna stöder diktaturer som förtrycker sitt folk med dina pengar?

KAJ

Jag är ful som stryk

Dela på andra sajter

Det var en knasig inställning.

Så du menar att du gärna stöder diktaturer som förtrycker sitt folk med dina pengar?

KAJ

Ja rösta får vi ju inte.

Och ta på sig världssamvetet har jag slutat med.

Varje folk får den regering dom förtjänar.

Ödet i deras händer.

Ligger inte på mig som besökare att fixa detta.

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Thailand är en monarki med rätt för flera partier att deltaga i val att det styrs av militären är din uppfattning att det stöds av USA är kanske bättre än att det stöds Ryssland eller KIna det är diktaturer med lång erfarenhet av att inte respektera mänskilga rättigheter .Stefantaby

Thailand och mänskliga rättigheter i samma inlägg!!

EDIT: Detta måste redan nu aspirera på titeln årets inlägg!

Dela på andra sajter

Det finns inga länder som uppfyller de internationella definitionerna av mänskliga rättigheterna till 100% inte ens Sverige, jag har inte hävdat att Thailand gör det heller utan jag jämförde USA, Ryssland och Kina avseende mänskliga rättigheter, men det finns säkert nån gammelkommunist som tycker att Kina och Ryssland är bättre på att uppfylla de de vedertagna kraven på mänskliga rättigheter än USA enligt många  internationella konventioner. etc. Jag hoppas att kravet på årets inlägg är högre än mina blysamma påståenden. Stefantaby

Dela på andra sajter

Jag förstår att du undviker att nämna ordet demokrati. Antalet militärkupper i landet är ju inte så tilltalande.

Det jag ser som de stora problemen med Thailand, är det inte fungerande rättsväsendet. Naturligtvis med en korrupt polis och politiker i topppositioner på korruptionsligan. Mänskliga rättigheter finns bara om du kan betala för dom. 

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...