Peter_BKK Inlagd Januari 11, 2013 Dela Inlagd Januari 11, 2013 Min 3 år gamla Laptop har lagt av igen, och det efter typ 3-4ggr på verkstad... Har haft strul med hårdvaran i denna maskin sedan den var ny. Tangentbordet slutade att funka till och från. HP kunde inte hitta felet och någon ny dator fick jag inte. Fick ett frispel på den när tangentbordet slutade funka precis när jag verkligen behövde den och näven kunde inte hålla sig och datorn dog. 10 000 baht senare och med nytt mainboard och laptopen fick nytt liv och tangentproblemet var som bortblåst. Men då började andra spökfel att uppträda. Så det blir ALDRIG en HP laptop för mig mera. Skall ha den för sängsurfande och sängbio... Bra om det går att spela spel på den oxå. Är inne på MSI GT60 eller som budget MSI GX60 men är lite skraj för AMD som det även är i gamla HP'n Har även MSI GE60K i5 som budgetalternativ. I5'a räcker och lägger hellre pengar på ett bättre grafikkort som 670 typ. Vill gärna ha12-15 tums HD skärm och bakbelysta tangenter då jag måste se tangenterna för att kunna skriva i hygglig takt... Någon här som är påläst och vill rekommendera någon annan laptop som har ovanstående? Peter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
khun-petch Inlagd Januari 11, 2013 Dela Inlagd Januari 11, 2013 Jag är nog den sämsta på forumet på data men skulle jag köpa dator till ditt ändamål så blev det 2 eller 3 för runt 3000.När den första lägger av så tar du fram den andra och har en i reserv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter_BKK Inlagd Januari 12, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Januari 12, 2013 Ingen här i samma situation som jag som är på spaning efter en ny laptop och kanske mer påläst än jag på vad det nu är som gäller... Är påväg till Tucom nu, men vet sedan MÅNGA andra gånger när jag har försökt att hitta "Mid/high-end prylar" så är det bara BKK som gäller eller beställa via postorder då Tucom i princip bara lagerför "low/mid-end- prylar". Det lutar nog nu ändå till att det blir en MSI GX60. Har visst helt oslagbar pris/prestanda (33000b) enligt massor med tester och användare på nätet. Närmaste jämförbara dator är Asus G75 ("G" tror jag att det var) som kostar nästen dubbelt så mycket (63000b). Enda minuset med MSI GX60 är att den inte har bakgrundsbelyst tangentbord och att CPU'n är i klenaste laget (AMD A10-4600) (men spelprestandan ligger i toppskiktet för dagens laptops tack vare AMD's snabbaste grafikkortet 7970M. Dock sitter både CPU och Grafikkort på sockel och går lätt att byta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Januari 12, 2013 Dela Inlagd Januari 12, 2013 33000 baht var billigt, den kostar 11990 kr som billigast på prisjakt.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erik-sson Inlagd Januari 12, 2013 Dela Inlagd Januari 12, 2013 var inne hos en granne som hade lite liknande problem o fixa den.. från HP,s hemsida.. Det här kan bero på ett fel på en maskinvarukomponent eller ett fel i instruktionen från BIOS till en maskinvarukomponent. GÖR DETTA FÖRST! Utför en maskinvaruåterställning Om datorn plötsligt inte startar ordentligt ska du som första åtgärd utföra en maskinvaruåterställning . Koppla bort all kringutrustning och avlägsna alla USB-enheter och mediekort. Syftet med detta är att det är datorn som ska testas, inte tillbehören. Koppla bort nätadaptern, ta ut batteriet och håll sedan in strömknappen i minst 15 sekunder . Anslut nätadaptern igen (men sätt inte i batteriet) och tryck på strömbrytaren. Kontrollera om lysdioderna för Caps Lock och Num Lock lyser och lyssna efter fläktsus och ljud från hårddisken som roterar.-- kolla in felsök hos HP... OCH framförallt allt avinstallera Java , rensa datorn med Ccleaner filrens o registret... java är rena dyngan just nu massvis med säkerhetshål Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter_BKK Inlagd Januari 13, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Januari 13, 2013 33000 baht var billigt, den kostar 11990 kr som billigast på prisjakt.. Wow.. det var nästan halva priset... Var på Tukcom igår och kollade. Och som vanligt hade dom bara budgetprylar på lager. Kan ju beställa den men man vill ju fingra lite på den innan man bestämmer sig för att köpa. Skitdrygt att behöva åka till BKK bara för att får pilla på den. Vill testa den då jag är orolig över att CPU'n är skitseg. Och det verkar ju inte finnas någon snabbare A10 för stunden att sätt in. Måste googla lite mera om CPU'n. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter_BKK Inlagd Januari 13, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Januari 13, 2013 Dock är det helt obegripligt att storebror GT60 med I7 och GTX670M kostar samma som GX60 i Sverige... Den ligger på 43 000b här Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.