Jump to content
IGNORERAD

Polis arresterade 40-årig svensk


acdc

Recommended Posts

Här på MPR döms det hej villt i vanlig ordning - smack, smack smack!

 

Som jag kommer ihåg beskrivningen i media av denna händelsen, så var det tjejen som knallade hem och hämtade kniven, men att det inte var klarlagt vem som utdelade de dödande knivhuggen - tjejen eller killen.

Jag tycker att det fanns ett utrymme för att tolka händelseförloppet som att tjejen blev skogstokig och att killen försökte hindra henne från att sticka ihjäl killen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 48
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    6

  • Baa

    4

  • lang

    4

  • saobaht

    4

Mest aktiva i denna tråd

Tycker du men inte jag tror Thailändare håller med mig. Om det varit en thailändare inblandad så skall han naturligt viss straffas som en utläning i Thailand.

Kostnaden hela vägen till fängelse är onödig för Thailand i detta fallet. Samtidigt är det bättre för Thailand att Sverige får ta hand om sina egna problem invånare.

 

Sverige kan ju välja att betala Thailand för de kostnader som kommer att bli och även under tiden som han eventuellt sitter inne.

 

Så om en Thailändsk bärplockare blir ihjälhuggen av en vitrysk bärplockare utanför Glommersträsk så ska Svenska polisen inte vidta någon åtgärd?

 

Mycket märkligt resonemang tycker jag, brottet ska givetvis utredas och lagföras i det land där brottet begicks och ingen annanstans.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.destinationasien.se/index.php/component/content/article?id=96%3Amisstaenkt-svensk-moerdare-foersvann-ifran-Thailand

 

Vad jag kan förstå så fick han tillbaka sitt originalpass från polisen. Måsta ha kostat honom en slant men han hade ju en hel del mindre rumsrena affärer på sitt samvete så där kan det ju finnas en del pengar att hämta.

 

Det står inget om att thaipolisen lyst honom-vilket ju kan vara förståeligt om det är de som släppt iväg honom...

 

Döms han i Thailändsk domstol så kan han sitta av straffet i Sverige-men vem ska betala för rättegången och polisutredningen?

Jag trodde att han var en svensk sjöman som stationerat sig i Pattaya efter en tid på Koh Samui.  Berätta gärna mer om dom inte helt rumsrena affärerna han skulle ha varit inblandad i.

 

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, man skäms för att vara svensk när dessa sörlänningar skämmer ut landet.

En gång satt jag på en bathbuss med en full sörlänning och han vägrade betala för liften.

Du missade m:et i sörmlänning! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker Thailand gör rätt varför skall de ta hand om detta avskum bättre Sverige får tillbaka honom och att Thailand ser till att han aldrig mera kommer hit

Här finns redan hela världens avskum och kan de inte till föra landet några pengar skall de inte heller vara här.

 

helt rätt...varför skulle dom vilja ha honom...var ju ingen thai som blev mördad, och aussiekillen om han nu var "värsting" lär ju

defenitivt inte komma tillbaka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om Nya Zeeland trycka på tillräckligt hård så finns en (liten) chans att Thailand kan begär att Sverige lämnar ut han. Det fanns en ganska så stort uppmärksammad fall nyligen där Storbritannien lämnade ut en brottsling till just Thailand. Han hade mördat (också med en kniv) en förra detta Amerikanskt Marin soldat (om jag inte minns fel) på Phuket. 

 

Många trodde att Storbritannien skulle aldrig går med att utlämna han men påtryckningar från Staterna (antagligen) och Thailand blev för mycket. Thailand fick också lova att inte utrota honom (synd).

 

Grävd upp detta:

 

http://www.nydailynews.com/news/crime/british-kickboxer-charged-murder-death-ex-u-s-marine-article-1.1227411

 

Be om ursäkt om detta har redan tagits upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Antagligen har har han gått under radarn för svenska myndigheter då det inte har funnits några signaler på att han vistats i Sverige men vad händer nu? Undrar också om det kan tänkas att rättegången läggs ner eller kommer den ske efter påtryckningar från NZ? Att han skulle bli utlämnad finner jag föga troligt även om jag har fallet med UK fightern som knivade US soldaten och blev utlämnad för inte länge sedan i minnet. Här är det helt andra dimensioner, ingen elitsoldat utan "bara"(sorry men så är det) en mycket missanpassad expat som var ökänd för misshandel och bedrövligt beteende hos den lokala polisen i Pattis.(google is our friend)

 

Om det nu skulle bli rättegång fast den misstänkte är frånvarande och dom faller så undrar om Sverige kan ta över straffansvaret på något sätt? Tror nog att det är mycket diplomati i görningen i detta nu.

För att dömas för mord,dråp eller vållande till annans död i Sverige krävs stark bevisning och då duger inte vittnesmål på internet eller rykta citat från en folksamling på gärningsplatsen.

 

Thailand har tabbat sig och nu nått regeringsnivå iom att de konfirmerar att han släpptes iväg pga familjeskäl , NZ är arga för denna tabben och lilla oskyldiga Sverige har hamnat mitt i utan att de visste det..

 

Fortsättning lär följa!

 

Mvh Lang

Måste bara rätta dig här. Det var Nya Zeeländare, han som blev kniv mördat som var känd hos Pattaya polisen efter många bråk och fylla, inte Svensken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om Nya Zeeland trycka på tillräckligt hård så finns en (liten) chans att Thailand kan begär att Sverige lämnar ut han. Det fanns en ganska så stort uppmärksammad fall nyligen där Storbritannien lämnade ut en brottsling till just Thailand. Han hade mördat (också med en kniv) en förra detta Amerikanskt Marin soldat (om jag inte minns fel) på Phuket. 

 

Många trodde att Storbritannien skulle aldrig går med att utlämna han men påtryckningar från Staterna (antagligen) och Thailand blev för mycket. Thailand fick också lova att inte utrota honom (synd).

 

Grävd upp detta:

 

http://www.nydailynews.com/news/crime/british-kickboxer-charged-murder-death-ex-u-s-marine-article-1.1227411

 

Be om ursäkt om detta har redan tagits upp.

 

Om det var den thailändska flickvännen som höll i kniven, så vill nog thailändska myndigheter lägga locket på.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand brukar väl dömma ut dödsstraff som sen i och för sig omvandlas till fängelse. Och Sverige har väl som praxis att lämna ut människor som riskerar dödsstraff. Så vi får nog dras med honom i sverige.

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det var den thailändska flickvännen som höll i kniven, så vill nog thailändska myndigheter lägga locket på.

Må vara vilket som, men man släpper väl inte ut en person som är så intimt förknippad med en mordutredning, skyldig eller ej är en sekundär fråga!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Thailand brukar väl dömma ut dödsstraff som sen i och för sig omvandlas till fängelse. Och Sverige har väl som praxis att+++++++++++++ lämna ut människor som riskerar dödsstraff. Så vi får nog dras med honom i sverige.

mvh. Lars

 

 

Du har nog missat ett INTE i din text.

Link to comment
Dela på andra sajter

Må vara vilket som, men man släpper väl inte ut en person som är så intimt förknippad med en mordutredning, skyldig eller ej är en sekundär fråga!

Det var Svensken som höll i kniven, påhejad av sin kraftigt berusade fru.

Link to comment
Dela på andra sajter

Må vara vilket som, men man släpper väl inte ut en person som är så intimt förknippad med en mordutredning, skyldig eller ej är en sekundär fråga!

Det var Svensken som höll i kniven, påhejad av sin kraftigt berusade fru.

Jag det är nog det mest sannolika.

Thailands rättssäkerhet får kraftigt ifrågasättas, släppa mördare på bail är skrämmande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara rätta dig här. Det var Nya Zeeländare, han som blev kniv mördat som var känd hos Pattaya polisen efter många bråk och fylla, inte Svensken.

 

Svensken är enligt en snabb slagning i registren känd för liknande saker i Sverige-han har ju dock bott på Samui under några år så han är kanske inte helt okänd för polisen där heller?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Svensken är enligt en snabb slagning i registren känd för liknande saker i Sverige-han har ju dock bott på Samui under några år så han är kanske inte helt okänd för polisen där heller?

Men vaa vilket skitsnack? Du brukar göra ett hyfsat intryck. Om du nu har någon känning som påstår sig gjort slagningar på den misstänkte så kan jag tala om att det är riktigt jävla bullshit. Killen hade sjömansvisa för både AUS och US dessutom krävs det vanligt inresevisum för påmönstring i AUS. Killen i fråga har gått igenom många viseringsfaser.

Snubben ville inte ens köra moppe i Thailand innan han skaffat ett Thailändskt körkort.

 

Jag tar ingen i försvar men skitsnack är inte ok!

 

Lang

En katoey är en tjej med glimten i örat

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan leva ett helt liv i Sverige det är först när man kommer till Thailand som man inser hur många galna och sjuka svenskar det finns. Att detta skulle vara första gången för Ringvall köper jag inte. Men det är väl klart att på ett forum just om Thailand så kan ju bilden av vad som är normalt vara lite skruvad.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker Thailand gör rätt varför skall de ta hand om detta avskum bättre Sverige får tillbaka honom och att Thailand ser till att han aldrig mera kommer hit

Här finns redan hela världens avskum och kan de inte till föra landet några pengar skall de inte heller vara här.

D kommer ju att bygga upp trovärdigheten på polisen i Thailand o tryggheten hos turister..hihihiiiiiiiiiiiii...roligaste jag hört på länge.. :)

Ändrades av alienfin
Link to comment
Dela på andra sajter

Men vaa vilket skitsnack? Du brukar göra ett hyfsat intryck. Om du nu har någon känning som påstår sig gjort slagningar på den misstänkte så kan jag tala om att det är riktigt jävla bullshit. Killen hade sjömansvisa för både AUS och US dessutom krävs det vanligt inresevisum för påmönstring i AUS. Killen i fråga har gått igenom många viseringsfaser.

Snubben ville inte ens köra moppe i Thailand innan han skaffat ett Thailändskt körkort.

 

Jag tar ingen i försvar men skitsnack är inte ok!

 

Lang

 

Det personnummer som jag har som verkar stämma ger en del utslag i svenska register-vilka utslag det ger i Thailand utöver hos Pattaya polisen har jag inte fått svar på.

 

Men du vet att han inte förekommer i några polisregister?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det personnummer som jag har som verkar stämma ger en del utslag i svenska register-vilka utslag det ger i Thailand utöver hos Pattaya polisen har jag inte fått svar på.

 

Men du vet att han inte förekommer i några polisregister?

Du kanske ska  vara säker på personnumret innan du yttrar dig på ett offentligt forum!? Om han har fortkörningsbot vet jag inte men du hävdar att han är känd för likande brott i Sverige och nu försöker du komma undan ditt inlägg med att hans personnummer VERKAR stämma!!

 

Lang

En katoey är en tjej med glimten i örat

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kanske ska  vara säker på personnumret innan du yttrar dig på ett offentligt forum!? Om han har fortkörningsbot vet jag inte men du hävdar att han är känd för likande brott i Sverige och nu försöker du komma undan ditt inlägg med att hans personnummer VERKAR stämma!!

 

Lang

Men sakfrågan är väl densamma, det undras ju hur i helvete polisen i Thailand är så jävla slapp att dom skulle släppa iväg en person intimt förknippad till en mordutredning.

Om det inte luktar mutor i detta fall så vete fan!

Skuldfrågan är irrelevant utan förundersökning och ev. åtal!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt medlemmar på thaivisa.com så skall han som mördade en britisk man på nyåret i koh phangan också vara "fri".

http://www.ibtimes.com/Thailand-safe-tourist-killing-koh-phangan-nye-celebration-reignites-concerns-989432.

 

Din länk fungera inte. Hur som helst det är en sak att släppa någon mot borgen (även om det är främmande för de flesta länder när det gäller mord) och en helt annan att släppa någon ut ur landet!

Ändrades av Gray
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...