Jump to content
IGNORERAD

Bensinpris i Thailand idag - Hyra bil: Ett alternativ?


Pele

Recommended Posts

Om man kommer med thaiairways kl 5.55 på morgonen hinner man då till planet som ska till Udon Thani med avgångstid 7.05?

PianoPele

En darrning vid ögonens möte

www.thaitribes.com

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Pele

    7

  • Baa

    6

  • Tack och Hej

    3

  • Nicholas

    3

Mest aktiva i denna tråd

Om man kommer med thaiairways kl 5.55 på morgonen hinner man då till planet som ska till Udon Thani med avgångstid 7.05?

Mycket styvt.

Immigration

Hämta väska

Köpa biljett

Checka in

Och en hygglig promenad till gate

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket styvt.

Immigration

Hämta väska

Köpa biljett

Checka in

Och en hygglig promenad till gate

Biljetten kommer vi redan ha om detta är ett alternativ.

PianoPele

En darrning vid ögonens möte

www.thaitribes.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Biljetten kommer vi redan ha om detta är ett alternativ.

 

Som ensamresande med endast handbagage, hade jag inte varit orolig...så länge det inte är någon större försening...men det är ju oftast i god tid, före angiven ankomsttid.

 

Med familj, barn och fru...så kan det bli tightare, men bör ju gå med lite flyt.men vist är det en liten chansning!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

tanken rymmer 58 L men får i c;a 45 L , så c,a 35-40 mil på en tank beroende på hur korningen är

 

kostar här i lampang 14,60 L

Link to comment
Dela på andra sajter

Biljetten kommer vi redan ha om detta är ett alternativ.

Nu vet jag inte hur du köper dina biljetter men internetbolagen säljer inte biljetter ARN-UTH med den tidiga avgången från BKK, dom anser det för knappt med tid, men hittils har ingen jag känner missat anslutningen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett förslag är att boka ett senare flyg för hela resan och gå till incheckning,då frågar de om du vill boka om till tidigare flighten om plats finns,och bagaget är väl inbokat till slutdestinasion.Har bekanta som gjort så,de fick även med sig sitt bagage till nya flighten. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett förslag är att boka ett senare flyg för hela resan och gå till incheckning,då frågar de om du vill boka om till tidigare flighten om plats finns,och bagaget är väl inbokat till slutdestinasion.Har bekanta som gjort så,de fick även med sig sitt bagage till nya flighten. 

 

Precis sa gjorde vi men hade business ticket vet inte om det spelade nagon roll?

Vi kopte biljetterna genom ett resebolag och de sa att de inte saljer till tidiga avgangen.

Bra service av Thai att vi fick byta flight trots att det INTE skulle ga att omboka dem. 

Link to comment
Dela på andra sajter

don muang har flyg 10.15 på morgonen..vågade inte chansa själv..:) stressa på semestern,nä usch..

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, du menar väl att de helst inte vill se det så att de kan lugga dig på en 400-bathare :wink:

 

Tänker mest på att slipa ge de 400 bath varje gång man bli stoppad och i fall det händer något så gäller mina försäkringar och 

uttrycket farang är skyldig gäller inte heller.

 

 

Om du vill till Udon Thani och redan har biljet så checkar di in bagage på ARN till Udon Thani.

Du bara går över till nästa gate i BKK .

Passkontroll, utcheckning osv har de i Udon Thani. Det är en internationell flygplats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänker mest på att slipa ge de 400 bath varje gång man bli stoppad och i fall det händer något så gäller mina försäkringar och 

uttrycket farang är skyldig gäller inte heller.

 

 

Om du vill till Udon Thani och redan har biljet så checkar di in bagage på ARN till Udon Thani.

Du bara går över till nästa gate i BKK .

Passkontroll, utcheckning osv har de i Udon Thani. Det är en internationell flygplats.

Dessvärre är det inte så, den internationella delen är numera bara namnet så ingen tull längre!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessvärre är det inte så, den internationella delen är numera bara namnet så ingen tull längre!

 

Ok, det måste ha hänt inte så länge sedan, det var nytt. Bra att veta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänker mest på att slipa ge de 400 bath varje gång man bli stoppad och i fall det händer något så gäller mina försäkringar och 

uttrycket farang är skyldig gäller inte heller.

 

 

Om du vill till Udon Thani och redan har biljet så checkar di in bagage på ARN till Udon Thani.

Du bara går över till nästa gate i BKK .

Passkontroll, utcheckning osv har de i Udon Thani. Det är en internationell flygplats.

Dessvärre är det inte så, den internationella delen är numera bara namnet så ingen tull längre!

Vi flyger till Lampang som man hinner med precis lagom efter anlänt med thaiairways.

Tror den går 7:30 kolla turlista på Bangkok air för den tiden, så får man indikation på vad som funkar lagom.

Mycket tajtare än så ska man inte ha.

Då köper vi biljetter på plats.

Ps

Oklart vilka andra än chiangmai som räknas som internationella.

Ds

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett förslag är att boka ett senare flyg för hela resan och gå till incheckning,då frågar de om du vill boka om till tidigare flighten om plats finns,och bagaget är väl inbokat till slutdestinasion.Har bekanta som gjort så,de fick även med sig sitt bagage till nya flighten. 

 

Kostar det något att boka om?

PianoPele

En darrning vid ögonens möte

www.thaitribes.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...