Jump to content
IGNORERAD

Digital eller analog tv ?

borje222

Recommended Posts

Ja, hur är det med det markbundna nätet i Thailand, är det digitalt eller analogt?

Tänkte jag ev. skulle ha tagit med en TV-tillsats till datorn, den är digital, men det känns som det är analogt i Thai...?

Det är väl mest för att kärringen ska kunna titta på lite såpor när vi är i byn.

Någon som har koll?

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

Glenn Phuket
Ja, hur är det med det markbundna nätet i Thailand, är det digitalt eller analogt?

Tänkte jag ev. skulle ha tagit med en TV-tillsats till datorn, den är digital, men det känns som det är analogt i Thai...?

Det är väl mest för att kärringen ska kunna titta på lite såpor när vi är i byn.

Någon som har koll?

Mvh. borje222

Analogt men de ska övergå till digitalt innom en snar framtid datum e spikat men kommer inte ihäg det just nu men det går ju o googla...

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Frågan är bara vilket MPEG de väljer, sverige är väl på gång att gå över till MPEG4 nu.

Dela på andra sajter

Frågan är bara vilket MPEG de väljer, sverige är väl på gång att gå över till MPEG4 nu.

DVB och DVB-T2 sedan lång tid tillbaka nu.

Dela på andra sajter

3 generationer marksänd TV i sverige genom åren nu, bra sätt att skapa omsättning i branschen, senaste är Mpeg4 HD-DVB-T2, alla måste ju byta till nya TV apparater o boxar regelbundet om man vill hänga med, det sänds förnärvarande med alla 3 teknikerna just nu i svenska nätet.

Skulle tro att Thailand börjar med HD teknik direkt i marknätet, men man vet aldrig.

mvh nongmii

Dela på andra sajter

3 generationer marksänd TV i sverige genom åren nu, bra sätt att skapa omsättning i branschen, senaste är Mpeg4 HD-DVB-T2, alla måste ju byta till nya TV apparater o boxar regelbundet om man vill hänga med, det sänds förnärvarande med alla 3 teknikerna just nu i svenska nätet.

Skulle tro att Thailand börjar med HD teknik direkt i marknätet, men man vet aldrig.

mvh nongmii

Sant men det var bara HD som gick i en annan variant. Nu går mig veterligen bara 2 varianter i Sverige.

HD tar mycket av frekvensbandet per kanal så har svårt att se att Thailand skulle köra bara HD, men å andra sidan ganska få kanaler som går markbundet i Thailand.

Beror kanske på region.

I Lampang känns det som cirkus 7st.

Dela på andra sajter

Sant men det var bara HD som gick i en annan variant. Nu går mig veterligen bara 2 varianter i Sverige.

HD tar mycket av frekvensbandet per kanal så har svårt att se att Thailand skulle köra bara HD, men å andra sidan ganska få kanaler som går markbundet i Thailand.

Beror kanske på region.

Njaee ! Tex. ordinarie SVT, Mpeg-2, Acces och Animal Mpeg-4 samt alla HD kanaler med Mpeg-4 T2, så är det väl ?

mvh nongmii

Dela på andra sajter

Beror kanske på region.

Njaee ! Tex. ordinarie SVT, Mpeg-2, Acces och Animal Mpeg-4 samt alla HD kanaler med Mpeg-4 T2, så är det väl ?

mvh nongmii

Ok

Möjligt

Boxer och/eller terracom ger svaret

Dela på andra sajter

Det hann väl aldrig bli några HD sändningar med vanliga Mpeg-4 ?

mvh nongmii

Jo

SVT gick i dom och då kunde jag se med inbyggd mottagare i min TV som var ny då.

Sedan fick jag köpa sagem mottagare för SVT-HD och från början fanns inga.

Så boxer sände ut men ingen kunde se.

Nåväl nu är det mest HBO och Netflix som jag kan se direkt i min Samsung smart TV utan några burkar vid sidan om.

Ska stoppa in en redirect så jag kan kolla här i Thailand oxå.

Dela på andra sajter

Hursomhelst så kan vi ju se fram emot marksänd digital-tv i Thailand, då detta brukar förenkla mottagning samt skapa avsevärt bättre bildkvalitét.

mvh nongmii

Dela på andra sajter

Jo

SVT gick i dom och då kunde jag se med inbyggd mottagare i min TV som var ny då.

Sedan fick jag köpa sagem mottagare för SVT-HD och från början fanns inga.

Så boxer sände ut men ingen kunde se.

Nåväl nu är det mest HBO och Netflix som jag kan se direkt i min Samsung smart TV utan några burkar vid sidan om.

Har du koll på hur bra internet man behöver i thai för att köra slingbox, på ett ungefär ?

mvh nongmii

Dela på andra sajter

Vad menar du ?

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Vad menar du ?

Gå via en växel så det ser ut som om jag är i Sverige istället för Thailand

Dela på andra sajter

En artikel om digitaltv i Thailand. 48 kanel ska det bli totalt. Varav 4 HDTV. (Orkade inte leta rätt på originalartikeln, men det går väl lika bra med den här "undervisningsvarianten")

http://www.bangkokpost.com/learning/learning-from-news/318354/digital-tv-48-channels-hdtvhttp://www.bangkokpost.com/learning/learning-from-news/318354/digital-tv-48-channels-hdtv

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
En artikel om digitaltv i Thailand. 48 kanel ska det bli totalt. Varav 4 HDTV. (Orkade inte leta rätt på originalartikeln, men det går väl lika bra med den här "undervisningsvarianten")

http://www.bangkokpost.com/learning/learning-from-news/318354/digital-tv-48-channels-hdtvhttp://www.bangkokpost.com/learning/learning-from-news/318354/digital-tv-48-channels-hdtv

Detta låter kanon, hoppas det blir en del kanaler på förståeliga språk då.

Dela på andra sajter

Låter lovande med massa nya fria kanaler och gratis box till folket, 80% utbyggt 2017, analoga nätet nedsläckt 2020.

mvh nongmii

Dela på andra sajter

Låter lovande med massa nya fria kanaler och gratis box till folket, 80% utbyggt 2017, analoga nätet nedsläckt 2020.

mvh nongmii

Risken för förseningar kan nog anses vara minst sagt uppenbar. Det är samma myndighet som har hand om både digital tv och 3g. Och utbyggnaden av 3g har visst inte gått så där lysande.

Ändrades av Poffa
Dela på andra sajter

Risken för förseningar kan nog anses vara minst sagt uppenbar. Det är samma myndighet som har hand om både digital tv och G3. Och utbyggnaden av G3 har visst inte gått så där lysande.

Så sant som det är sagt ! Skall bli intressant att följa. Detta med fri box till folket (som jag uppfattade det), kan skapa en del turbulens också.

mvh nongmii

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Så sant som det är sagt ! Skall bli intressant att följa. Detta med fri box till folket (som jag uppfattade det), kan skapa en del turbulens också.

mvh nongmii

Det blir säkert en snygg röd färg på boxen.

Dela på andra sajter

mvh nongmii

Det blir säkert en snygg röd färg på boxen.

Ja iallafall det som kommer ur den

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...