Jump to content
IGNORERAD

Bra/dåliga och Billiga/dyra restauranger i Pattaya?


StefanJ

Recommended Posts

Är det nån som testat Kitchen i Jomtien?

 

Ja, jag hann med att testa några gånger innan de stängde.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    8

  • Sam sip sam

    6

  • StefanJ

    2

  • FalangDao

    2

Mest aktiva i denna tråd

Guest Fredman
När Bowlerskan och jag går ut på krogen för att äta gott och må sådär mysigt bra, så blir det ett säkert kort - Beefeater, men det är kul att nån gång emellanåt testa något annat.

Det har ju inte hänt något på Beefeaters meny på flera år, så det börjar faktiskt bli lite trist och ospännande i det avseendet att sätta sej till bords.

 

Nu skall de stänga tre veckor i augusti för renovering och utökning och jag kan bara hoppas på att det kommer att bli lite uppfräschning i menyn också.

 

Jag håller helt med dig, var där senast för en månad sedan och även om maten var ok så var menyn som från en svensk bowlinghall på 70-talet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag hann med att testa några gånger innan de stängde.

Okej, redan stängt.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, redan stängt.

 

Det har blivit lite konkurrens här nere i det prissegmentet.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, redan stängt.

 

 

Jag käkade där ett par gånger och det var väl okay men inte mera. Jo dom stängde men öppnade sedan igen men jag ser aldrig några kunder där.

 

Mina favoriter är efter att ha provat en massa restauranger i fiskebyn:

Thaimat - Beargarden Pattaya beach road - Bästa Thaimaten, Stora portioner, Härlig miljö på en pir.

Steak - Beefeater Soi Diana

Seafood - Mom Arroy Nakglua - Letar dock något bättre där köket använder smör och ost i sin matlagning som Kan Eng 2 i Chalong Phuket för 10-12 år sedan.

Pizza - Siambylla Jomtien

Buffé - Cherrys internationella på Lördagar och Onsdagar. GRYM och OSLAGBAR buffé för ynka 390 baht.

Svensk husman - Letar fortfarande efter ett bra ställe. Många är sådär men de varierar KRAFTIGT i kvalitet från ena till andra dagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille
Jag käkade där ett par gånger och det var väl okay men inte mera. Jo dom stängde men öppnade sedan igen men jag ser aldrig några kunder där.

 

Mina favoriter är efter att ha provat en massa restauranger i fiskebyn:

Thaimat - Beargarden Pattaya beach road - Bästa Thaimaten, Stora portioner, Härlig miljö på en pir.

Steak - Beefeater Soi Diana

Seafood - Mom Arroy Nakglua - Letar dock något bättre där köket använder smör och ost i sin matlagning som Kan Eng 2 i Chalong Phuket för 10-12 år sedan.

Pizza - Siambylla Jomtien

Buffé - Cherrys internationella på Lördagar och Onsdagar. GRYM och OSLAGBAR buffé för ynka 390 baht.

Svensk husman - Letar fortfarande efter ett bra ställe. Många är sådär men de varierar KRAFTIGT i kvalitet från ena till andra dagen.

 

Peter, när du hitter ett ställe som serverar bra god svensk husmansmat så messa mig gärna, gäller både Pattaya och Bangkok, jag har bott i Bangkok i 3 år och inte hittat något bra ställe för denna mat, är även i Pattaya 1 gång i månaden (en bad o sol weekend) så det vore trevligt att hitta ett ställe där med god riktig svensk husmanskost. Efter 3 år i Thailand så längtar man ibland efter svensk god mat.

Ändrades av bangkokkille
Link to comment
Dela på andra sajter

Jättevarning för restaurangen "KISS" alldeles intill marknaden vid Jomtien "second road" (ovanför soi 5-7).

 

En solklar turistfälla med sitt "farangstyle", jättesnåla portioner, illasmakande likt uttorkad flygplansmat, serverad av förvirrat omkringspringande  endagspraktikanter och mängder med dolda avgifter på slutnotan.

 

Det tragiska är att det finns samma mat intill på marknaden till en tredjedel av priset och betydligt mera välsmakande samt i en genuin thailändsk miljö. Där får man alla thailändska standardrätter (KaoPadGai, PadThai, Sweet&SourChicken&Rice etc) för under 50 bath (kall vatten ingår). Att man här ytterst lätt kan få kontakt med thailändskor utanför barsvängen kan inte anses vara en nackdel precis.

 

//Singha711

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har dom flyttat ner köket redan, eller är det det dom ska göra i augusti? :17: 

 

Det blev Beefeater igår och ett snack med Danne.

 

De kommer inte att flytta ner köket, bara toiletterna.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Pingislover
Ja, jag hann med att testa några gånger innan de stängde.

 

 

 

 

Hellsicke vad konstigt, jag träffade killen som byggde restaurangen

när jag var nere i September, han jobbade då som rest chef på Beefeater

verkade mycket seriös skulle under oktober utbilda personalen för att sen

öppna i November. Platsen är väl perfekt med granne till Aqvavit. Han skulle

ligga under dom & Beefeater prismässigt, men med samma mat & service.

och nu bara ett ½ år senare så är restaurangen borta. Eller kanske blir en

ny ägare?

Vad hette killen? Och vad gör han idag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sailor Bar Soi7

Billigt och bra, finns all möjligt käk från falangfood till thaifood. Minns inte exakt matpriserna, minns bara att de va billigt som tusan, börjar oftast min dag där då jag bor i närheten.

Och är man törstig så är det nog det billigaste haket i hela Pattaya (vad jag vet iaf) 1st Sangsom Coke 20baht. Maithais och andra liknande drinkar 60baht (om jag minns rätt)

 

:crazy:  :17:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sailor Bar Soi7

Billigt och bra, finns all möjligt käk från falangfood till thaifood. Minns inte exakt matpriserna, minns bara att de va billigt som tusan, börjar oftast min dag där då jag bor i närheten.

Och är man törstig så är det nog det billigaste haket i hela Pattaya (vad jag vet iaf) 1st Sangsom Coke 20baht. Maithais och andra liknande drinkar 60baht (om jag minns rätt)

 

:crazy:  :17:

 

Sorry, menade Soi8 såklart :13:

 

 

 

Ska man snacka Buffé så kom jag på att Hiltons buffé är ju oslagbar, ta med kameran för allting är så jävla snyggt uppdukat. Helt ok pris, självklart inte lika billigt som på gatorna.

Vi brukar gå dit och "fira av" folk som ska åka hem till Sverige igen. Och det som händer efter middagen är inte till för era öron här. :54:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hellsicke vad konstigt, jag träffade killen som byggde restaurangen

när jag var nere i September, han jobbade då som rest chef på Beefeater

verkade mycket seriös skulle under oktober utbilda personalen för att sen

öppna i November. Platsen är väl perfekt med granne till Aqvavit. Han skulle

ligga under dom & Beefeater prismässigt, men med samma mat & service.

och nu bara ett ½ år senare så är restaurangen borta. Eller kanske blir en

ny ägare?

Vad hette killen? Och vad gör han idag?

 

Killen heter Fredrik.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hellsicke vad konstigt, jag träffade killen som byggde restaurangen

när jag var nere i September, han jobbade då som rest chef på Beefeater

verkade mycket seriös skulle under oktober utbilda personalen för att sen

öppna i November. Platsen är väl perfekt med granne till Aqvavit. Han skulle

ligga under dom & Beefeater prismässigt, men med samma mat & service.

och nu bara ett ½ år senare så är restaurangen borta. Eller kanske blir en

ny ägare?

Vad hette killen? Och vad gör han idag?

 

Fredrik hette han. Ingen aning vad han gör idag.

 

Jag skrev en liten recension angående Kitchen när vi var där i Januari. Finns här http://www.maipenrai.se/forum/t/22817-joe-firar-jul-ny%C3%A5r/page-7 inlägg #104

 

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...