Jump to content
IGNORERAD

Lokalproducerat snus löjligt dyrt

lang

Recommended Posts

Hej!

På samui är det förhållandevis billigt med svenskt snus som i de flesta fallen redan beskattats i svensk hårdvaluta.En dosa general/grov går att komma över för 300-350 Baht utan att behöva leta allt för länge.

Många svenskar har gett sig in på att sälja egen producerat snus. Jag har provat endel "bjudprover" och det har varierat VÄLDIGT mycket i upplevelse måste jag säga men några fåtal skulle jag kunna tänka mig att handla av MEN va i helsike är det för priser som begärs!?!? 220/250 och nu såg jag senast 290 baht för en dosa oskattad snus på 50 gram!!!

Om folk nu skaffar licenser på att de lagligt får tillverka snus i Thailand se då till att få en stadig kundkrets och distributionsnät. Alla får ju lägga ner sin rörelse efter några månader verkar det som.

Det fungerar inte att sälja någon dosa i veckan över nätet. 

Är snuset gott så kan ni skriva upp mig på en prenumeration(jag betalar portot) för 1000-1200Baht för en stock i veckan.

Hälsningar Snusmumrik

En katoey är en tjej med glimten i örat

Dela på andra sajter

Du måste vara tankeläsare då jag för en timme sedan satt och rotade i gamla låsta trådar om hur man ska kunna få tag i denna drog i Thailand.

Själv använder jag portion och har bara www.vikingsnus.nu som tillverkar lokalt. Annars verkar det bli att skicka med postorder. Utan svensk skatt så blir det inte så mycket dyrare att skicka, som jag har uppfattat det.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Dela på andra sajter

Varför inte  http://www.buysnus.com/sv/ om man inte vill baka själv

Tycker mig ha sett en massa positiva kommentarer om dom//Lp

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Guest Chan2011
jag har nyttjat Viking portion flera ar,, utmarkt enligt min smak

Haller med,samma har,billigt och snabba leveranser.

Halsningar

Chan2011

Dela på andra sajter

Jag lessnade på att strula med å beställa snus när jag bodde i BKK i 5 år, lärde mej att göra snus istället, 200-250 bath i månaden (1 dosa om dagen).

Testade ett par varianter av Thaitillverkat snus också, Vikingsnus var OK som portion, allt annat var sämre än mitt egna.

Håller med om att thaisnuset var väl dyrt.

Fick av en händelse med mej min "snusugn" från Thailand när vi vart på besök i våras (det är i princip bara en kylbox och frugan packade frysta varor i den).

Nu gör jag snuset själv här i Sverige också, 220 spänn för en sats Cobra-snus betalte jag senast och det ger ca50 dosor snus.

Det är enklare att göra här eftersom tobaken redan är mald till pulver, det var det största jobbet med att göra snus i Thailand, tog vär 45 minuter eller så.

Finns en tråd på MPR om hemkört snus.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Buysnus.com

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Buysnus.com
e2umere8.jpg 105 baht per dosa! Med vänlig hälsning,

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

var fan koper Du detta ??? kollade pa buysnus, alla portion mellan 3,40 och 3.90 Euro per dosa, innehaller 24 pasar medans viking innehaller 50 pasar/dosa 250 bth

Dela på andra sajter

var fan koper Du detta ??? kollade pa buysnus, alla portion mellan 3,40 och 3.90 Euro per dosa, innehaller 24 pasar medans viking innehaller 50 pasar/dosa 250 bth

Och just det var de fina med Vikings portionssnus! 50 prillor i en mycket bra snusdosa som höll vattnet ute även under de blötaste songkran festiviteter!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Ordinarie pris per dosa ligger kanske där men alltid billigare för stock dom har många extraerbjudanden. Köpte 10 dosor general portion och fick 4 general plus en deras val "thunder" på köpet + att jag köpte en djungelvrål ... Priset för bara snusen inklusive frakt blev då 23 kronor per dosa. Sålde vidare till polarn för 105 THB per dosa. Med vänlig hälsning

Dela på andra sajter

Jag lessnade på att strula med å beställa snus när jag bodde i BKK i 5 år, lärde mej att göra snus istället, 200-250 bath i månaden (1 dosa om dagen).

Testade ett par varianter av Thaitillverkat snus också, Vikingsnus var OK som portion, allt annat var sämre än mitt egna.

Håller med om att thaisnuset var väl dyrt.

Fick av en händelse med mej min "snusugn" från Thailand när vi vart på besök i våras (det är i princip bara en kylbox och frugan packade frysta varor i den).

Nu gör jag snuset själv här i Sverige också, 220 spänn för en sats Cobra-snus betalte jag senast och det ger ca50 dosor snus.

Det är enklare att göra här eftersom tobaken redan är mald till pulver, det var det största jobbet med att göra snus i Thailand, tog vär 45 minuter eller så.

Finns en tråd på MPR om hemkört snus.

MVH Tommy

Här har vi din tråd om snustillverkning

http://nonkisthaihorna.forum24.se/nonkisthaihorna-about69.html&highlight=snus

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...