andersbangkok Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 Då kan du tala om vad hennes straff blev! Inget! Hon blev av med tjänsten men får behålla lönen hela förordnande tiden ut! Vilken brottslig gärning gjorde hon? Vi har ju den ordningen i Sverige att man inte sparkas utan skäl. Tyvärr är uppenbar dumhet inte skäl nog. Om det vore det så skulle vi få göra oss av med en hel del politiker och tjänstemän Jag undrar om du tänker på det beslut som togs 1974 att ta bort begreppet "Tjänstemannaansvar" (ett utmärkt begrepp som jag personligen tycker skulle återinföras) Genom att ta bort det begreppet ur lagen så togs också möjligheten bort att straffa för sådana försumligheter. Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 Vad har Palme gjort för gott med facit i hand? Det enda jag minns är att han förde in S på villovägar, och de har inte än idag hittat tillbaka till en hållbar politik, efter hans egoistiska politik som enbart gick ut på att göra honom känd. Det han var bra på var att hålla känslosamma tal som var helt utan substans vid ett kritiskt granskande. Lite som kejsarns nya kläder, hehe. Satte sprätt på pengar som svenskarna intjänade med sin hårda arbetet till statskassan till att ge alla än mera bidrag oavsett om man behövde det eller inte, sedan lånade pengar för att behålla väljare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 (ändrad) Vilken brottslig gärning gjorde hon? Vi har ju den ordningen i Sverige att man inte sparkas utan skäl. Tyvärr är uppenbar dumhet inte skäl nog. Om det vore det så skulle vi få göra oss av med en hel del politiker och tjänstemän Jag undrar om du tänker på det beslut som togs 1974 att ta bort begreppet "Tjänstemannaansvar" (ett utmärkt begrepp som jag personligen tycker skulle återinföras) Genom att ta bort det begreppet ur lagen så togs också möjligheten bort att straffa för sådana försumligheter. Detta bör det vara!! Jag är inte 100 säker, årtalet verkar att stämma. Stod massor i samband med Lugnets partaj + några andras(skatteverket?säpo? någon stiftelse?) Brottslig gärning? Överskred sina befogenheter! Räcker inte det? Ändrades December 26, 2012 av BpaijingKatai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 Detta bör det vara!! Jag är inte 100 säker, årtalet verkar att stämma. Stod massor i samband med Lugnets partaj + några andras(skatteverket?säpo? någon stiftelse?) Brottslig gärning? Överskred sina befogenheter! Räcker inte det? Mycket svammel nu i denna tråd....Svensk politik, lås skiten!! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 Mycket svammel nu i denna tråd....Svensk politik, lås skiten!! Du svammlar herr svammelman!! Var är din myt??????? På något ställe där solen aldrig skiner?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 Oppps har det stått i AB så måste det ju stämma. AB låter det som att du är en stor fan av... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 AB låter det som att du är en stor fan av... Tror han är halv komminist Kapten Korat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 (ändrad) Jag undrar om du tänker på det beslut som togs 1974 att ta bort begreppet "Tjänstemannaansvar" (ett utmärkt begrepp som jag personligen tycker skulle återinföras) Genom att ta bort det begreppet ur lagen så togs också möjligheten bort att straffa för sådana försumligheter. När man ser konsekvenserna av detta idi*tiska beslut så känns det som det behövs återinföras något annant som avskaffats: Spöstraff!! (För de tjänstemän som inte gör sitt jobb och analyserar konsekvenserna av sina beslut utan spolierar livet för massor av människor, de vet ju att de inte behöver oroa sig för någon konsekvens av sitt eget handlande!) Mvh BBJ Edit: (Mitt sista inlägg i denna tråd då den är för mycket off-topic för forumet.) Ändrades December 26, 2012 av BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 Tror han är halv komminist Kapten Korat Jag komintesist och någon kommunist är jag nog inte heller för den delen Men jag är rätt bra att skilja på svammel och fakta! Och jag gillade Palme och Sträng, de stod fan upp, till skillnad från dagens rötägg och svamlade till politiker...är ju fan bara Åkesson som är hemma i stugan när ljuset är tänt! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 ta gärna lite tid och se/lyssna på detta.http://www.youtube.com/watch?v=vRnAQyVPiLw Skriv sedan gärna något om vad du uppfattat att han sa om Sovjet och Afghanistan Det vart på den tiden Sverige var ett världssamvete, idag blott en rövslickande nation bland alla andra :-( Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Offe1609 Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 Du måste ha svenskt IP-nr för att kunna se vissa program på play-kanalerna och det kan du få genom att skaffa dig en VPN-tunnel som tex https://www.anonine.com/sv Klaga om ni inte kan se Srt i Los Som licensbetalare har ni rätt att se programen Har klagat flera gånger och vissa prg. som ej gått att se har kunnat setts senare tex. Eurovisins schlager mm "Licenshaveristen" Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
b-tung Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 (ändrad) Palme var en karriärpolitiker, med dold agenda, värre än någon annan svensk politiker. Han kritiserade USA i allt, han sa inte ett skit om Sovjet och de länder de våldförde sig på. Han skrek USA ut ur Vietnam, men andades inte ett ord om Sovjets invasion av t.e.x. Afghanistan Det har dock visat sig att han, det socialdemokratiska partiet och svensk militär hade ett hemligt men MYCKET intensivt samarbete med USA och CIA. Vore kul att höra vad de som hyllar honom anser att han gjorde för Sverige och svenskarna, och då inga nostalgiska fantasier utan fakta. Han var med och byggde upp en välfärd som kunde kallas välfärd som det har tagit två mandatperioder att rasera för vissa partier Ändrades December 26, 2012 av b-tung Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 27, 2012 Dela Inlagd December 27, 2012 Palme var en karriärpolitiker, med dold agenda, värre än någon annan svensk politiker. Han kritiserade USA i allt, han sa inte ett skit om Sovjet och de länder de våldförde sig på. Han skrek USA ut ur Vietnam, men andades inte ett ord om Sovjets invasion av t.e.x. Afghanistan Det har dock visat sig att han, det socialdemokratiska partiet och svensk militär hade ett hemligt men MYCKET intensivt samarbete med USA och CIA. Vore kul att höra vad de som hyllar honom anser att han gjorde för Sverige och svenskarna, och då inga nostalgiska fantasier utan fakta. Han var med och byggde upp en välfärd som kunde kallas välfärd som det har tagit två mandatperioder att rasera för vissa partier Nja ang välfärden Palme grundade och utvecklade håller jag med dig. Ang raset så var det nog Palmes efterträdare som med katastrofalt lam politik grundade den raserade välfärden. De nu sittande har nog mest fått försöka rädda vad som kunna räddas. Sent by my flintaphone and Tapatalk Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 1, 2013 Dela Inlagd Januari 1, 2013 Det vart på den tiden Sverige var ett världssamvete, idag blott en rövslickande nation bland alla andra :-( Det var han som lurade maj to the land of milk and honey...och nu kan jau bara konstatera: I have seen the promised land :* Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 2, 2013 Dela Inlagd Januari 2, 2013 ta gärna lite tid och se/lyssna på detta.http://www.youtube.com/watch?v=vRnAQyVPiLw Skriv sedan gärna något om vad du uppfattat att han sa om Sovjet och AfghanistanDet vart på den tiden Sverige var ett världssamvete, idag blott en rövslickande nation bland alla andra :-( Totalitär kommunist diktatur menar du? Där makten uttrycktes i betong i bästa öst-Tyskland style. TV huset. Filminstitutet. Bergwaldshallen. Kulturhuset. Och så varenda liten betong Konsum som mal-placerades i varje småstads centrum.. Satan så mycket enklare det är att andas idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Januari 2, 2013 Dela Inlagd Januari 2, 2013 Totalitär kommunist diktatur menar du? Där makten uttrycktes i betong i bästa öst-Tyskland style. TV huset. Filminstitutet. Bergwaldshallen. Kulturhuset. Och så varenda liten betong Konsum som mal-placerades i varje småstads centrum.. Satan så mycket enklare det är att andas idag. Klippet som finns med i inlägget du citerade kom första gången till 17 minuter efter att Vaxet skrev bl.a följande om Palme. "Han skrek USA ut ur Vietnam, men andades inte ett ord om Sovjets invasion av t.e.x. Afghanistan" Sedan dess har det varit ovaxat i denna tråd. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 2, 2013 Dela Inlagd Januari 2, 2013 Klippet som finns med i inlägget du citerade kom första gången till 17 minuter efter att Vaxet skrev bl.a följande om Palme. "Han skrek USA ut ur Vietnam, men andades inte ett ord om Sovjets invasion av t.e.x. Afghanistan" Sedan dess har det varit ovaxat i denna tråd. Fritz.. Jag är lite bortkollrad nu men är säker på att du försöker säga mig nåt som är helt rätt. over and out. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Januari 2, 2013 Dela Inlagd Januari 2, 2013 Han kritiserade USA i allt, han sa inte ett skit om Sovjet och de länder de våldförde sig på. Jomenvisst är jag det. Over and out från mig oxå. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Januari 2, 2013 Dela Inlagd Januari 2, 2013 Ojdå, fick inte med klippet, solly. http://www.youtube.com/watch?v=vRnAQyVPiLw Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Atom Inlagd Januari 2, 2013 Dela Inlagd Januari 2, 2013 Totalitär kommunist diktatur menar du? Där makten uttrycktes i betong i bästa öst-Tyskland style. TV huset. Filminstitutet. Bergwaldshallen. Kulturhuset. Och så varenda liten betong Konsum som mal-placerades i varje småstads centrum.. Satan så mycket enklare det är att andas idag. Kan inte nagon moderator dela ut en barmhartighets-8-timmars-avstangning sa vi slipper onodigt muckande och fyllemoderering framat smatimmarna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RoiET Inlagd Januari 2, 2013 Dela Inlagd Januari 2, 2013 Kan inte nagon moderator dela ut en barmhartighets-8-timmars-avstangning sa vi slipper onodigt muckande och fyllemoderering framat smatimmarna? Det vore just typfall av konsumifiering av MPR. Fram för mer fyllemoderering! http://www.maipenrai.se/forum/t/23687-konto-för-brännskadade-pop/#entry665085 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nirch Inlagd Januari 2, 2013 Dela Inlagd Januari 2, 2013 Jag börjar bli jäkligt trött på all politik. Om folk börjde bry sig om varandra istället för att jaga mera dollar/kronor skulle jorden vara en åtråvärd planet att populera. Sawat dee pee mai suckers! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Januari 2, 2013 Dela Inlagd Januari 2, 2013 Ni som gillar historier om tidsandan och Palme speciellt. Idag hittade jag en författare som heter Anders jallai som skriver om Palme och mordet. Finns en massa bakrundsfakta som är väldigt intressanta. Jag ska försöka köpa boken Landförräddarna. Eller är det någon som läst den Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Repe Inlagd Januari 2, 2013 Dela Inlagd Januari 2, 2013 Jag har läst eller lyssnat på alla tre böckerna.Helt ok tycker jag. mvh Repe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sakaeo Inlagd Januari 2, 2013 Dela Inlagd Januari 2, 2013 Hej Palmes tal visste nog Sovjet om inann, dom hade säkert fått det inann så dom var på det klara med det. Det är politik på den höga nivån och spel för galirian och folket för att behålla makten. Palme skrek på USA men samtidigt sammarbetade vi med dom med militär underrätelsetjänst. MVH Sakaeo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu