Guest BpaijingKatai Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 Blev eller är?. Nu börjar begreppen bli oklara, just så som myter skapas. De BLEV skyddade genom palmes försorg och ÄR således skyddade!! Du är inte så smart va? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 Vem som beslutat det ska jag låta vara osagt, men att offentliganställda tjänstemän inte kan ställas till ansvar för felaktiga beslut är iaf sant, fördj*vligt enligt min åsikt. Mvh BBJ Se markering i fetstil ovan, 2 olika saker vi talar om. Myten var väl hurvida Palme beslutade detta eller ej, eller...? Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 Det är den stora mannens verk att "våra" generaldirektörer inte kan ställas till ansvar och få en spark i röven ut! Vad menar du att Palme gjorde för att få till detta? Dessutom, de kan visst ställas till ansvar för brottslighet på samma sätt som övriga vilka omfattas av svensk lag. Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 Blev eller är?. Nu börjar begreppen bli oklara, just så som myter skapas. De BLEV skyddade genom palmes försorg och ÄR således skyddade!! Du är inte så smart va? Saker och ting kan ju upphöra. Det kan t.o.m kontrakt och andra avtal. Du är ju skitsmart..hittar ingen ironiskylt, fast den känns lite övertydlig i detta fall Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 Det är den stora mannens verk att "våra" generaldirektörer inte kan ställas till ansvar och få en spark i röven ut! Vad menar du att Palme gjorde för att få till detta? Dessutom, de kan visst ställas till ansvar för brottslighet på samma sätt som övriga vilka omfattas av svensk lag. Helt riktigt. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 Generaldirektörerna blev skyddade HELA sitt förordnande!! Allt annat är skitsnack!!! Jag tror inte att Christina Lugnet håller med dig Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 Blev eller är?. Nu börjar begreppen bli oklara, just så som myter skapas. De BLEV skyddade genom palmes försorg och ÄR således skyddade!! Du är inte så smart va? Måhända inte så smart, men tillräckligt begåvad för att hålla rätt på begreppen. Du är inte särskilt begåvad va? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 Jag var i Sydafrika och lossade olja , när det var apartheid och sverige inte hade några handelsförbindelser med landet och ett halv år efter var jag där igen och lastade valkött till japan och då gick vi in till Mocambiqe och bytte papper så att det skulle se ut som om lasten kom därifrån och hemma i Sverige stod gaphalsen Palme och sa att det var absolut ingen business mellan Syd afrika och Sverige??? Förbannade lögnhals.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 Vad menar du att Palme gjorde för att få till detta? Dessutom, de kan visst ställas till ansvar för brottslighet på samma sätt som övriga vilka omfattas av svensk lag. Det skrevs mycket om detta i svensk press i samband med personalfest skandalerna i ett par verk/institutioner/myndigheter(stryk det som ej önskas) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vaxet Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 Palme var en karriärpolitiker, med dold agenda, värre än någon annan svensk politiker. Han kritiserade USA i allt, han sa inte ett skit om Sovjet och de länder de våldförde sig på. Han skrek USA ut ur Vietnam, men andades inte ett ord om Sovjets invasion av t.e.x. Afghanistan Det har dock visat sig att han, det socialdemokratiska partiet och svensk militär hade ett hemligt men MYCKET intensivt samarbete med USA och CIA. Vore kul att höra vad de som hyllar honom anser att han gjorde för Sverige och svenskarna, och då inga nostalgiska fantasier utan fakta. VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 Jag tror inte att Christina Lugnet håller med dig Då kan du tala om vad hennes straff blev! Inget! Hon blev av med tjänsten men får behålla lönen hela förordnande tiden ut! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 Jag var i Sydafrika och lossade olja , när det var apartheid och sverige inte hade några handelsförbindelser med landet och ett halv år efter var jag där igen och lastade valkött till japan och då gick vi in till Mocambiqe och bytte papper så att det skulle se ut som om lasten kom därifrån och hemma i Sverige stod gaphalsen Palme och sa att det var absolut ingen business mellan Syd afrika och Sverige??? Förbannade lögnhals.. Var Palme transportminister då, eller menar du att han hade koll på var/vad varenda Svensk båt lossade/lastade 24/7/365? Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 Palme var en karriärpolitiker, med dold agenda, värre än någon annan svensk politiker. Han kritiserade USA i allt, han sa inte ett skit om Sovjet och de länder de våldförde sig på. Han skrek USA ut ur Vietnam, men andades inte ett ord om Sovjets invasion av t.e.x. Afghanistan Det har dock visat sig att han, det socialdemokratiska partiet och svensk militär hade ett hemligt men MYCKET intensivt samarbete med USA och CIA. Vore kul att höra vad de som hyllar honom anser att han gjorde för Sverige och svenskarna, och då inga nostalgiska fantasier utan fakta. Det var därför dom sköt fanskapet,, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 Vad menar du att Palme gjorde för att få till detta? Dessutom, de kan visst ställas till ansvar för brottslighet på samma sätt som övriga vilka omfattas av svensk lag. Det skrevs mycket om detta i svensk press i samband med personalfest skandalerna i ett par verk/institutioner/myndigheter(stryk det som ej önskas) Oppps har det stått i AB så måste det ju stämma. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Axell Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 Det var därför dom sköt fanskapet,, God Fortsättning Solstrålen! Är man så där dumdryg redan innan man mönstrar på sin första båt eller är det nåt som kommer med tiden? A. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 Var Palme transportminister då, eller menar du att han hade koll på var/vad varenda Svensk båt lossade/lastade 24/7/365? Salen rederierna i stockholm var dåtidens största svenska rederi och det stod i alla svenska större tidningar var båtarna lossade och lastade och nog fan fanns det folk som läste dom och informerade skitstöveln om detta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 God Fortsättning Solstrålen! Är man så där dumdryg redan innan man mönstrar på sin första båt eller är det nåt som kommer med tiden? A. Dumdryg eller kommunist det blir man nog bara om man är socialdemokrat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Axell Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 Dumdryg eller kommunist det blir man nog bara om man är socialdemokrat Så vad är du, kommunist eller sosse? A. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 Palme var en karriärpolitiker, med dold agenda, värre än någon annan svensk politiker. Han kritiserade USA i allt, han sa inte ett skit om Sovjet och de länder de våldförde sig på. Han skrek USA ut ur Vietnam, men andades inte ett ord om Sovjets invasion av t.e.x. Afghanistan Det har dock visat sig att han, det socialdemokratiska partiet och svensk militär hade ett hemligt men MYCKET intensivt samarbete med USA och CIA. Vore kul att höra vad de som hyllar honom anser att han gjorde för Sverige och svenskarna, och då inga nostalgiska fantasier utan fakta. ta gärna lite tid och se/lyssna på detta. http://www.youtube.com/watch?v=vRnAQyVPiLw Skriv sedan gärna något om vad du uppfattat att han sa om Sovjet och Afghanistan Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 Så vad är du, kommunist eller sosse? A. Varken det ena eller det andra . men du verkar vara bägge delarna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 De BLEV skyddade genom palmes försorg och ÄR således skyddade!! Du är inte så smart va? Men stopp och belägg. Dom beslut som fattades under Palmes tid är ju inte skrivna i sten för evigheters evigheter. Det räcker med ett nytt riksdagsbeslut i frågan för att skicka det gamla beslutet på soptippen. Och det har varit många tillfällen till det sen Palme dog 1986. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Axell Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 Varken det ena eller det andra . men du verkar vara bägge delarna Ja, och en aning folkpartist. A. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 Det skrevs mycket om detta i svensk press i samband med personalfest skandalerna i ett par verk/institutioner/myndigheter(stryk det som ej önskas) Jag tror att det råder ett grovt missförstånd här. Axel Oxenstierna brukar kallas "den svenska statsapparatens fader" Nu snackar vi 1600-talet. En viktig funktion i det svenska styrelseskicket är att skilja politiker från genomförandet Det är i grundlagen fastslaget att politiker inte får interferera i myndigheters verksamhet. Det brukar kallas ministerstyre när någon minister har någon som helst åsikt om hur myndighetscheferna bedriver sin verksamhet. Det brukar skrikas om konstitutionsutskottet då. Jag kan inte påminna mig att Palme, på något sätt, arbetat för att ändra detta. Kan du beskriva lite tydligare vad du avser med dina påståenden? Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 Ja, och en aning folkpartist. A. Tänkte väll det !! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd December 26, 2012 Dela Inlagd December 26, 2012 Vad har Palme gjort för gott med facit i hand? Det enda jag minns är att han förde in S på villovägar, och de har inte än idag hittat tillbaka till en hållbar politik, efter hans egoistiska politik som enbart gick ut på att göra honom känd. Det han var bra på var att hålla känslosamma tal som var helt utan substans vid ett kritiskt granskande. Lite som kejsarns nya kläder, hehe. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu