Jump to content
IGNORERAD

Nu har det hänt igen.


Jompa

Recommended Posts

Jag har bara EN erfarenhet och då var barn inblandade; därav det där med betänketid.

 

Angående delning av boet; är ni säkra på det?

Bodelning mellan sambor sker vid separation om någon av samborna begär det. Vid bodelningen delas er gemensamt anskaffade bostad och bohag efter avräkning för skulder. Kan ni i något av fallen ovan inte enas om delningen kan bodelningsförrättare tillsättas. Detta innebär, i sista hand, att bodelningen görs under tvång.

http://www.familjensjurist.se/vara-tjanster/bodelning

Några andra länkar.

http://www.domstol.se/Familj/Bodelning/

http://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/aktenskappartnerskap/aktenskapsregistret/bodelning.4.8639d413207905e9480002512.html

http://www.xn--skilsmssa-02a.se/bodelning/

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 140
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jompa

    21

  • Sam sip sam

    10

  • andersbangkok

    9

  • Wangthong

    7

Mest aktiva i denna tråd

Ingen som vet ett bra sätt att hänga ut detta luder.

Mvh Jompa.

Lägg ut henne med namn,bild på denna webbsida www.ladyinter.com. Berättar allt och be dess medlemmar om hjälp (det går bra med eng) var beredd dock att de komma ifrågasätta din historien. Var bara ärlig så tror jag att du får hjälp lr råd. Lycka till . Ha det så gott det gå o God Jul

Mvh Svfarang

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Om båda skriver under så går den igenom snabbt om inga gemensamma barn finns,

 

Bodelning med 50/50 av allt är inte aktuellt när man bott ihop "bara" 2-3 år, det blir siffror efter vad man bidragit med / köpt in.

Om ni köpt gemensamt boende tillsammans så delas det ja.

Om du ägde det när hon kom hit så knallar hon inte iväg med hälften såvida du inte skrev över det på henne.

 

 

Gemensamma barn eller inte spelar ingen roll.

Vad som har betydelse är om det i förhållandet finns barn under 16 år!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gemensamma barn eller inte spelar ingen roll.

Vad som har betydelse är om det i förhållandet finns barn under 16 år!

Som tur är så finns det inga barn med i bilden, vi planerade att skaffa men visade sig att det var skit snack från hennes sida.

Jompa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart man vet var man bygger ett hus om man verkligen gör det. Att bara trolla fram en adress nånstans på thailändska landsbygden tar ju en stund. Give the man a break!

Ganska lätt att leta upp huset med hjälp av google maps.

(om det nu finns något hus att leta upp)

Ändrades av Bananen

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Som tur är så finns det inga barn med i bilden, vi planerade att skaffa men visade sig att det var skit snack från hennes sida.

Jompa.

 

 

Har du hittat ditt hus?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska lätt att leta upp huset med hjälp av google maps.

(om det nu finns något hus att leta upp)

Är GoogleMap så uppdaterat i obygden? Trodde det va ganska långt mella dessa!

Vårt hus är inte uppdaterat på 8 år så är det ett nybygge tvivlar jag på om det går, om det nu finns eller va det nu va!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är GoogleMap så uppdaterat i obygden? Trodde det va ganska långt mella dessa!

Vårt hus är inte uppdaterat på 8 år så är det ett nybygge tvivlar jag på om det går, om det nu finns eller va det nu va!

Nej antagligen inte, men platsen går ju garanterat att hitta ändå om man nu vill det, har man byggt ett hus så borde man känna till vägar och omgivningen tycker jag allt...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej antagligen inte, men platsen går ju garanterat att hitta ändå om man nu vill det, har man byggt ett hus så borde man känna till vägar och omgivningen tycker jag allt...

HiHi..jo det gäller ju att hitta hem...ibland!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej antagligen inte, men platsen går ju garanterat att hitta ändå om man nu vill det, har man byggt ett hus så borde man känna till vägar och omgivningen tycker jag allt...

Tjena!

Credit till trådskaparen. Han har PM-at mig adress ,namn på familjen m.m Så inget mer snack om troll och dyligt!!

Allt verkar stämma.

 

GOD JUL

Ändrades av thomas001
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har många gånger, från Sverige, köpt biljetter med resestart Thailand. Gå in på valfri rese-site så ser du att det funkar.

 

 

 Nä det har alltid fungerat.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Credit till trådskaparen. Han har PM-at mig adress ,namn på familjen m.m Så inget mer snack om troll och dyligt!!

Allt verkar stämma.

 

GOD JUL

Men så bra, då vet vi det. Då kan alltså härmed alla självutnämda trollexperter dra sig tillbaka, i alla fall från denna tråd.

Mera kan man nog inte begära.

God Jul på dig själv och de dina.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jompa jag hoppas du har närstående och vänner som du kan vara tillsammans med under julen, ha en så god jul du kan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har lyckats få tag på reseagenten i Thailand nu och bokat om min biljett samt avbokat frugans biljett.

Och för hoppningsvis så får jag tillbaka dom resterande pengarna när jag kommer ner.

Nä nu skall jag leta efter bilpapper så att jag kan skriva över bilen på morsan.

Börjar redan kännas bättre nu.

God Jul & Gott Nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har lyckats få tag på reseagenten i Thailand nu och bokat om min biljett samt avbokat frugans biljett.

Och för hoppningsvis så får jag tillbaka dom resterande pengarna när jag kommer ner.

Nä nu skall jag leta efter bilpapper så att jag kan skriva över bilen på morsan.

Börjar redan kännas bättre nu.

God Jul & Gott Nytt

:14:  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bara EN erfarenhet och då var barn inblandade; därav det där med betänketid.

 

Angående delning av boet; är ni säkra på det?

När det gäller Sverige så är det så.

Vad som gäller i Thailand är frågetecken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan faktiskt vara en mycket bra idé, beroende på hur mycket respekt hon har för sina föräldrar och släkt.

 

Jag har själv hotat med detta mot exfru Chang, och det visade sig räcka med hotet...

 

Herr Chang har talat.

 

Mr Chang har alldeles rätt! Jag råkade ut för i princip samma sak för tio år sedan, drygt. Fast hon kom aldrig åt att blåsa mig på pengar, i övrigt samma visa. Jag tog en flight ner till Thailand och tåget upp till Udon och letade några dar efter hennes lilla by innan jag äntligen hittade den och tog familjen med total överraskning. Mamman säckade ihop, hon trodde hon såg ett spöke.

I alla fall stannade jag tre dar i byn och pratade igenom alltihop med släkten och med munkarna i templet. Exet hade mycket att förklara per telefon och lyckades dåligt. Till sist erbjöds jag en ny fru! eftersom den förra inte var bra, men avböjde artigt. Det kanske jag inte borde ha gjort, för jag kunde lika gärna ha tagit henne eftersom jag i alla fall snubblade ihop med en tjej i Bangkok på vägen hem. Henne har jag varit gift med i tio år nu.

 

Så ta Herr Changs råd på allvar, familjen kan vara en bra ände att nysta i. Hon kan mycket väl vara mycket rädd för att förlora ansiktet där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä nu skall jag leta efter bilpapper så att jag kan skriva över bilen på morsan.
Vems morsa? Du kan väl skriva bilen på Dig själv istället.
Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska lätt att leta upp huset med hjälp av google maps.

(om det nu finns något hus att leta upp)

 

För mig är det inte lätt för fem öre. I stan synns husen bra, men när man som oss bor ca 12km utanför stan blir det sämre. En bit utanför stadsgränsen blir det bara ett sudd på Google Earth. Där man kan gå på korsningar och räkna U-turn för att hitta dit man tror man har huset. Samma på Google Maps har man huset efter en lång väg som inte har något speciellt kännetecken så är det omöjligt.

 

Där vi har huset kan det vara km på km utan att vägen böjer av eller har en korsning. I Google Maps finns inga hus utsatta och då är det bara att gissa och göra som thailändarna. Peka ut ett ställe och säg här bor jag, ingen kommer att kunna motbevisa dig så det är bara att hålla med.

 

I Google Earth däremot kan man urskilja den fotbollsplan som finns på andra sidan vägen i suddet och därifrån gå vidare till den plats där vårt hus kunde tänkas vara. Men där finns det inte trots att det är en del år sedan det byggdes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska lätt att leta upp huset med hjälp av google maps. (om det nu finns något hus att leta upp) Är GoogleMap så uppdaterat i obygden? Trodde det va ganska långt mella dessa! Vårt hus är inte uppdaterat på 8 år så är det ett nybygge tvivlar jag på om det går, om det nu finns eller va det nu va!
Samma med min frus hus. Bilden är från 2007 :( /GSt Sent from my iPad using Tapatalk HD
Link to comment
Dela på andra sajter

Vems morsa? Du kan väl skriva bilen på Dig själv istället.

Är bilen skriven på exet så är väl bilen hennes, oavsett vem som betalat den.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vems morsa? Du kan väl skriva bilen på Dig själv istället.

Bilen står skriven på svärmor då den köptes in så var inte frugan på plats, allt för att få tillbaka pengar som förste gångs köpare.

Jompa.

Link to comment
Dela på andra sajter

God jul Jompa och ha det så skönt som möjligt!

Tack för att du delar med dej.

När reser du ner igen?

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilen står skriven på svärmor då den köptes in så var inte frugan på plats, allt för att få tillbaka pengar som förste gångs köpare.

Jompa.

Då  kan du glömma bilen, inte fan ger dom dig bilen och dessutom missar den skatterabatt som dom får om dom behåller den i 5 år.

Kör en Sven Ingvar...börja om från början!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

God jul Jompa och ha det så skönt som möjligt!

Tack för att du delar med dej.

När reser du ner igen?

 

MVH Tommy

Som det ser ut nu så åker jag ner 1 mars i tre veckor,har inte haft semester på 1.5 år.

Man har jobbat och sparat så att man kunde ta hit frugan, men det hade man inget för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...