Jump to content
IGNORERAD

IKEA skall expandera i BKK

Tallviking

Recommended Posts

Det går bra för IKEA och deras varuhus som centrum i ett köpcenter är en lyckad lösning

Nu skall dom inom den närmaste 10-årsperioden bygga ytterligare två varuhus i Bangkok med samma typ av koncept

Ett i norra delen och ett i västra delen

Såg också att dom importerar riktiga julgranar och säljer i varuhuset.

http://www.pattaya103.com/ikea-Thailand-more-stores/

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Det går bra för IKEA och deras varuhus som centrum i ett köpcenter är en lyckad lösning

Nu skall dom inom den närmaste 10-årsperioden bygga ytterligare två varuhus i Bangkok med samma typ av koncept

Jag köper min Kalles kaviar, ansjovis, knäckebröd och allt annat jag behöver i Pattaya och ger IKEA fingret.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Jag köper min Kalles kaviar, ansjovis, knäckebröd och allt annat jag behöver i Pattaya och ger IKEA fingret.

Kanske går att beställa av dig till Chiangmai här  finns det inget ännu vad jag vet.

Hälsningar

Dela på andra sajter

Kanske går att beställa av dig till Chiangmai här  finns det inget ännu vad jag vet.

Hälsningar

Jag såg häromdagen att dom hade Kalles kaviar på Villa Market här i Hua Hin.

Knäckebröd har dom åxå.

Men ansjovis suktar jag efter.

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Dela på andra sajter

Hälsningar

Ansjovis är en kylvara, så det funkar nog inte så bra att skicka med thaiposten.

Dela på andra sajter

Ansjovis är en kylvara, så det funkar nog inte så bra att skicka med thaiposten.

Kalles kaviar hade varit en hit!men det är kylvara det med eller.

Hälsningar

Dela på andra sajter

Kalles kaviar hade varit en hit!men det är kylvara det med eller.

Hälsningar

Det förvånar mej om ingen av matkedjorna i Chiang Mai har Kalles. Den finns ju i nästan alla större matbutiker i Pattis nu. , även om priserna varierar från 119 B/tub till 240 Baht.

Dela på andra sajter

Det förvånar mej om ingen av matkedjorna i Chiang Mai har Kalles. Den finns ju i nästan alla större matbutiker i Pattis nu. , även om priserna varierar från 119 B/tub till 240 Baht.

Jag har kollat överallt men inte då, Chiangmai är så pass stort så man trodde ju att det skulle finnas.

Hälsningar

Dela på andra sajter

Hälsningar

Var köper du ansjovisen ,märke och vad kostar den ?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Dela på andra sajter

Var köper du ansjovisen ,märke och vad kostar den ?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Friendship.

Monegasque ( Flat fillets of anchovies, in olive oil salt added)

140 Baht

Ungefär halva storleken på burken av den du brukar ha med dej från Sverige.

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Observera att Anchovies och Ansjovis är olika fiskarter. Anchovies är vad vi i Sverige kallar Sardell medans Ansjovis är gjort på skarpsill. Kanske funkar till Jansson ändå? Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

JomtienThomas

Detta var planerat från första början med 3 varuhusi bkk.

Dela på andra sajter

Observera att Anchovies och Ansjovis är olika fiskarter. Anchovies är vad vi i Sverige kallar Sardell medans Ansjovis är gjort på skarpsill. Kanske funkar till Jansson ändå? Med vänlig hälsning,

Tack för den upplysningen! :thumbsup:

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ansjovis http://sv.wikipedia.org/wiki/Ansjovis_(fisk) Förstår inte riktigt vad skillnaden är. För mig verkar det som det inte är någon skillnad. Hur man sedan kryddar dem är skillnad.
Exakt, ansjovis är väl jäst och kryddad på ett visst sätt och det är ju spadet som till stor del gör smaken i Jansson. Sardeller (Anchovies) har man oftast i pasta och på pizza och medelhavsrätter och är kryddad på ett annat sätt. Vet inte om det funkar i Jansson? Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Exakt, ansjovis är väl jäst och kryddad på ett visst sätt och det är ju spadet som till stor del gör smaken i Jansson. Sardeller (Anchovies) har man oftast i pasta och på pizza och medelhavsrätter och är kryddad på ett annat sätt. Vet inte om det funkar i Jansson? Med vänlig hälsning,

Funkar kanske bättre till Lamais schnitzlar.

Dela på andra sajter

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Sardeller har en väldig sälta, tror inte det blir gott till en Jansson.

Dela på andra sajter

De vi köper tycker jag blir god jansson men det är något som saknas i smaken men tycker inte det större.

Feminist

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...