Jump to content
IGNORERAD

World travel team i konkurs?


aasoiskawbeach

Recommended Posts

LOL säger ju mycket

Ja om din kunskap.

Du får nog läsa in lite företagande och företagsekonomi.

Det är en stor fördel om denna kunskap finnes.

Innan man hoppar i galen tunna.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 144
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    8

  • IsaanWarrior

    8

  • pigge01

    7

  • Soengsang

    5

Mest aktiva i denna tråd

Jag har åkt med nonki och och han hjälpte även mig att få hit min fru och grabb för några år sen plus att han hjälper gärna till och ändrar när något krånglar för en

All kredit till Nonki 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag ville visa med mitt inlägg var att om jag gör som Bosse Boy rekommenderade

att söka på kammarkollegiet om en resebyrå/arrangör har en resegaranti så visar det att Nonkis inte finns med.

 

Vi som köpt av Nonkis tidigare vet att det inte är några problem

Jag kommer snart att maila en förfrågan om flygbiljett

 

men säg att Pelle Svensson med familj ska åka till Thailand,

han kanske drar öronen åt sig

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Skalisไอ้หนุ่มกระดองเต่า
Vad jag ville visa med mitt inlägg var att om jag gör som Bosse Boy rekommenderade att söka på kammarkollegiet om en resebyrå/arrangör har en resegaranti så visar det att Nonkis inte finns med.

 

 

Fattar du inte ?

 

Han ska inte finnas med eftersom han inte är en researrangör.

 

// Skalis 

Facts do not cease to exist because they are ignored.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt SRF:
"Både resebyråer och researrangörer är skyldiga att ställa garantier till Kammarkollegiet, som skyddar dig som resenär vid t.ex. en konkurs."
 
Men vad jag förstår omfattas inte rena transporter av resegarantilagen, därför behöver inte den som enbart säljer biljetter ställa sådana garantier.
Link to comment
Dela på andra sajter

Av den enkla anledningen att han inte är en researrangör.

 

Nonki driver en resebyrå. Håll isär begreppen. 

 

Det skulle förvåna mig om han har ett eget IATA nummer ?

 

 

// Skalis

 

 

 

 

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Skalisไอ้หนุ่มกระดองเต่า

Nonki säljer bara raka flygbiljetter och behöver därför inte ställa några garantier. Sålunda finns han inte med på listan.

 

Busenkelt

 

// Skalis

Facts do not cease to exist because they are ignored.

Link to comment
Dela på andra sajter

det är riktigt, endast flygbiljetter ingen garanti behöver ställas.

 

säljer man paketresor ink. hotell så måste man ställa garanti.

 

mvh

Challenger98 :thumbsup:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

 

Helt riktigt så behöver jag inte ställa någon ekonomisk garanti eftersom jag enbart säljer flygstolar och inte hela arragemang.

Men som ni ser så är det inte säkret att denna garanti värd någonting.

 

Den garanti jag ställer till alla mina kunder är hela min heder. De som känner mig vet vad det betyder. 

De nya kunder som vänder sig till mig och således inte känner mig,  har för det allra mesta fått en rekommendation från någon som redan har köpt resa av mig. 

 

Jag vill inte slå mig för bröstet och säga att jag är bättre än andra. Men så mycket kan jag garantera här helt öppet, och det är  att den som handlar flygbiljett av mig kommer aldrig någonsin att bli blåst på sina pengar. Skulle jag av någon anledning inte kunna leverera det jag utlovat efter inbetalda slantar och felet beror på mig så får kunden sina slantar tillbaka.

 

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

 

Helt riktigt så behöver jag inte ställa någon ekonomisk garanti eftersom jag enbart säljer flygstolar och inte hela arragemang.

Men som ni ser så är det inte säkret att denna garanti värd någonting.

 

Den garanti jag ställer till alla mina kunder är hela min heder. De som känner mig vet vad det betyder. 

De nya kunder som vänder sig till mig och således inte känner mig,  har för det allra mesta fått en rekommendation från någon som redan har köpt resa av mig. 

 

Jag vill inte slå mig för bröstet och säga att jag är bättre än andra. Men så mycket kan jag garantera här helt öppet, och det är  att den som handlar flygbiljett av mig kommer aldrig någonsin att bli blåst på sina pengar. Skulle jag av någon anledning inte kunna leverera det jag utlovat efter inbetalda slantar och felet beror på mig så får kunden sina slantar tillbaka.

 

MVH Nonki

Varför skall man köpa biljett via resebyrå när man lika lätt kan köpa biljetten direkt via flygbolaget

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skall man köpa biljett via resebyrå när man lika lätt kan köpa biljetten direkt via flygbolaget

 

Hejsan

 

Kan du preliminärboka direkt hos flygbolaget, utan förpliktelse och vänta med att betala tills du är säker på att du verkligen skall åka?

 

Om du vill ha fler fördelar, maila mig.

 

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Varför skall man köpa biljett via resebyrå när man lika lätt kan köpa biljetten direkt via flygbolaget

 

 

 

Thai vill inte att man ska boka direkt med dom, verkar det som.

Gäller det SAS så bokar jag alltid själv via nätet

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte lätt för en resenär o veta vad som är sant när man får den här informationen på reseguiden

 

Hos oss bokar du drömresan!

Vi har resor till världens alla hörn. Våra säljare har lång erfarenhet i resebranschen och kan ge dig den bästa servicen. Vi har många värdefulla råd och tips som du kan ta med dig på resan. Sök bland 1000-tals billiga resor i vår prisdatabas.

Vi har ställd resegaranti till Kammarkollegiet och är auktoriserad IATA-agent.

Vi talar även thai

 

http://www.reseguiden.se/reseforetag/ab-world-travel-team-norden-6008

 

 

 

Svenska myndigheter är så flata mot de som luras och bedrar att man kan snart inte lita på något. De ställer stora krav på den enskilde att man både ska kunna juridik och vara medicinskt utbildad för att kolla upp alla dumheter som man utsätts för. Inte undra på att vi utsätts för än den ena avarten efter den andra.

 

 Till och med kammarkollegiet garderar med:

Sök på företagets namn eller organisationsnummer. I vissa fall fungerar även andra namn som används i arrangörens eller återförsäljarens verksamhet.

 

En försäljare som är lite påhittlig snurrar snabbt bort de som läst detta på kammarkollegiets hemsida med att de ska söka på något annat namn som finns med i kammarkollegiets lista.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

 

Helt riktigt så behöver jag inte ställa någon ekonomisk garanti eftersom jag enbart säljer flygstolar och inte hela arragemang.

Men som ni ser så är det inte säkret att denna garanti värd någonting.

 

Den garanti jag ställer till alla mina kunder är hela min heder. De som känner mig vet vad det betyder. 

De nya kunder som vänder sig till mig och således inte känner mig,  har för det allra mesta fått en rekommendation från någon som redan har köpt resa av mig. 

 

Jag vill inte slå mig för bröstet och säga att jag är bättre än andra. Men så mycket kan jag garantera här helt öppet, och det är  att den som handlar flygbiljett av mig kommer aldrig någonsin att bli blåst på sina pengar. Skulle jag av någon anledning inte kunna leverera det jag utlovat efter inbetalda slantar och felet beror på mig så får kunden sina slantar tillbaka.

 

MVH Nonki

Inget illa om dig Nonki.

Men för den som inte känner dig eller har insikt i din bokföring så är ju inte detta värt ett dugg!

Dom flesta som gör konkurs gör det ju knappast med vilje. Och konkurs betyder ju att tillgångarna är klart mindre än tillgångarna. Du menar att du skulle personligen borga för ett lån för att dom du var skyldiga pengar skulle få tillbaka dessa?

Ofta beror konkurs på bristande förmåga att driva företag. Alternativt ändrade förhållanden i branschen.

Med internets intåg så har ju dom tradionella resebyråerna fått det klart kämpigare.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

 

Kan du preliminärboka direkt hos flygbolaget, utan förpliktelse och vänta med att betala tills du är säker på att du verkligen skall åka?

 

Om du vill ha fler fördelar, maila mig.

 

MVH Nonki

Hemsida?

 

Hälsningar

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai vill inte att man ska boka direkt med dom, verkar det som.

Gäller det SAS så bokar jag alltid själv via nätet

Thai har delegerat biljettförsäljning till olika resebyråer, b.la Oden resor, Jade resor, Jorden resor mm.

Det går att köpa via hemsidan men vad jag har märkt kampanjpriser finnes sällan där. Har alltid fått

en tre gånger högre pris via hemsidan än vad likadan biljett kostar hos ovanstående byråer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thais biljettförsäljning från deras hemsida här i Norden (Europa?) måste vara creme de la creme. Höga priser, inga provisioner, betalt direkt vid bokning.

Däremot är priserna via hemsidan rimligare för sträckor i Asien. Och, viktigt att notera, Asienflygen har inte en hel radda med olika klasser, begränsningar etc, man får till och med poäng i billiga klassen.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Thai har delegerat biljettförsäljning till olika resebyråer, b.la Oden resor, Jade resor, Jorden resor mm.

Det går att köpa via hemsidan men vad jag har märkt kampanjpriser finnes sällan där. Har alltid fått

en tre gånger högre pris via hemsidan än vad likadan biljett kostar hos ovanstående byråer.

 

 

Därav min "gissning" att Thai vill att man ska gå via resebyråer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det var just detta jag menade (och jag var nog inte direkt ensam)

 

Alltså är det både stöld och svindel av WTT anser jag. 

Så fort plåtarna blivit utställda så spelar det ingen roll att resebyrån konkar ? Kan man tolka det så ? Då är det bara att hoppas att inte flygbolaget konkar ?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Så fort plåtarna blivit utställda så spelar det ingen roll att resebyrån konkar ? Kan man tolka det så ? Då är det bara att hoppas att inte flygbolaget konkar ?

 

 

Ja, så tänker jag också.

 

Så om man inte får sina biljetter så betyder det att dom tog betalt av dig, men gav dig aldrig någon vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, så tänker jag också.

 

Så om man inte får sina biljetter så betyder det att dom tog betalt av dig, men gav dig aldrig någon vara.

Jo så borde det vara. De tog nog slantarna till något annat än de var meningen till..

 

Nä, det blir att fortsätta att boka via Internet på kända sidor. Då får man plåtarna direkt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...