Jump to content
IGNORERAD

World travel team i konkurs?


aasoiskawbeach

Recommended Posts

Flertalet "anställda" i deras butik på fridhemsgatan 51 i somras. Riktigt jävla skitföretag.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 144
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    8

  • IsaanWarrior

    8

  • pigge01

    7

  • Bosse Boy

    5

Mest aktiva i denna tråd

Flertalet "anställda" i deras butik på fridhemsgatan 51 i somras. Riktigt jävla skitföretag.

Dom behöver ju inte vara anställda , dom kan komma från bemannings företag

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis, därav mina citattecken. Men känslan jag fick var att det var familjemedlemmar som arbetade där. Förutom nån utländsk gubbe.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Säkert har du rätt men. Har du läst årsredovisningen eller litar du på dina positiva vibbar? Jag menar inte att dissa Nonki men hur många har EGENTLIGEN koll på vem de anförtror sina pengar? Jag har inte det.

Du har rätt i sak.

Men om Nonki skulle klanta till det på samma vis så har han inga kunder kvar.

Han har en stor del av sina kunder via forum.

Det går fort om någon klantar sig.

Sedan tror jag inte att det ligger i Nonkis natur att blåsa folk.

Han är för ärlig för det.

Sedan vad ska han göra efter åt.

Då detta TS skrev är bara små pengar!

Det gäller att våga tro på sig och vad man har för känsla för sin resebyrå.

Det finnes ett stort antal resebyråer.

Och för vissa kan det vara tufft att överleva.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ett bevis på att biljetterna verkligen är utfärdade är att det nu finns ett biljettnummer till varje passagerare.

 

Ja, det var just detta jag menade (och jag var nog inte direkt ensam)

 

Alltså är det både stöld och svindel av WTT anser jag. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Om du bara visste. :)

 

 

Erkänn! 

Du är även cymbal-spelande jude!

 

EDIT:

Vist var det väl cymbaler han lirade?

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Du har rätt i sak.

Men om Nonki skulle klanta till det på samma vis så har han inga kunder kvar.

Han har en stor del av sina kunder via forum.

Det går fort om någon klantar sig.

Sedan tror jag inte att det ligger i Nonkis natur att blåsa folk.

Han är för ärlig för det.

Sedan vad ska han göra efter åt.

Då detta TS skrev är bara små pengar!

Det gäller att våga tro på sig och vad man har för känsla för sin resebyrå.

Det finnes ett stort antal resebyråer.

Och för vissa kan det vara tufft att överleva.

Hälsar pigge01

 

WTT har väl heller inga kunder kvar eller hur? Men jag ger mig fan på att ägaren har pengar kvar.

 

Detta inte sagt som kritik mot Nonki-han verkar vara en hyvens kille som sköter sig mycket bra. Men just när det gäller småresebyråer så kanske det kan vara en idé att kolla upp dem lite innan man skickar iväg hundratusentals kronor...

 

Såg att du nämnde Reseåunkten innan , jag var en ganska stor kund där innan när King drev det, efter hon sålde så hade jag för avsikt att fortsätta med det men jag fick inte personkemin att stämma med hon den nye ägaren (Annicka?) och slutade köpa biljetter där.

 

Innan dess köpte jag biljetter för ibland uppemot 250 000 per år, nu köper jag oftast biljetterna direkt från flygbolagen eller i vissa fall från Jade Travel.

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Beklagar om folk blivit blåsta av WTT, det finns väl en möjlighet att firman försökt rädda sig, men helt enkelt gått omkull?

hur som helst är det trist att kunderna blivit av med sina surt förvärvade slantar...

 

All respekt för Nonkis, men om jag hittat hans hemsida via en "Googling" så hade jag antagligen inte varit kund där, den är ytterst torftig och senaste uppdateringen i "Nyheter" påstår att sensommaren är här... 

Nu har jag köpt biljetter där och kanske gör det igen, men det beror på att jag känner Nonki, inte på att hemsidan inger nåt förtroende, inte ett ord om resegaranti där iaf...

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

WTT har väl heller inga kunder kvar eller hur? Men jag ger mig fan på att ägaren har pengar kvar.

Detta inte sagt som kritik mot Nonki-han verkar vara en hyvens kille som sköter sig mycket bra. Men just när det gäller småresebyråer så kanske det kan vara en idé att kolla upp dem lite innan man skickar iväg hundratusentals kronor...

Såg att du nämnde Reseåunkten innan , jag var en ganska stor kund där innan när King drev det, efter hon sålde så hade jag för avsikt att fortsätta med det men jag fick inte personkemin att stämma med hon den nye ägaren (Annicka?) och slutade köpa biljetter där.

Innan dess köpte jag biljetter för ibland uppemot 250 000 per år, nu köper jag oftast biljetterna direkt från flygbolagen eller i vissa fall från Jade Travel.

Ja det är en av två ägare till Resepunkten.

Annika har ändrat sig.

Vi var många som bytte resebyrå, av olika skäl.

Jag fick bra hjälp med Rochelles biljetter, när vi omboka dem.

Dom har fattat att det inte går att ta för mycket i avgifter av privata resenärer.

Efter ägarbytet, numera ingår oftast en returresa via Helsingör i biljetterna.

Och prisen är i rätt nivå.

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips är att alltid göra en kreditupplysning på resebyrån. Kontrollerar man bolaget i fråga syns det tydligt sedan lång tid tillbaka att de var på väg i konkurs.

 

Nu har de flesta inte tillgång till verktyg för kreditupplysning gratis men via allabolag.se kan man ta en UC "Risk" för 79 kr vilket är en bra trygghet innan man förskottsbetalar sina biljetter.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr så finns det en massa lycksökare inom denna bransch

som förstör för alla seriösa aktörer.

 

Vem som helst har rätt att starta resebyrå och utan branscherfarenhet.

 

Dessa svampar som man kallar för "Kalle i Väggen " resebyrå med

kontoret på fickan.

 

Dessa är s.k NON IATA och de köper sina biljetter av de aktörer

som ställer ut flygbiljetter s.k IATA rättigheter.

För att ansöka om att bli IATA agent med rättighet att ställa ut

flygbiljetter krävs minimum SEK 1 miljon i bankgaranti.

 

Många av dessa oseriösa gör inte ens bokningarna utan de kanske

ligger på hos deras consolidar.

 

Nonki Travel har inte IATA rättigheter utan han gör på samma sätt

handlar via grossist som tex Flexresor/Big Travel i Malmö

och de ställelr ut hans biljetter när betalning skett från honom.

 

mvh Challenger98 :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Ja det är en av två ägare till Resepunkten.

Annika har ändrat sig.

Vi var många som bytte resebyrå, av olika skäl.

Jag fick bra hjälp med Rochelles biljetter, när vi omboka dem.

Dom har fattat att det inte går att ta för mycket i avgifter av privata resenärer.

Efter ägarbytet, numera ingår oftast en returresa via Helsingör i biljetterna.

Och prisen är i rätt nivå.

Hälsar pigge01

 

 

Resepunkten var svindyra för några år sedan så jag köper allt mitt på Ticket på Väla.

Link to comment
Dela på andra sajter

JAG har bara bra saker att säga om Nonki. Därför köper jag mina biljetter hos honom. ( dock inte denna gång då Thais  priser var groteska på min nästa resa ).

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Resepunkten var svindyra för några år sedan så jag köper allt mitt på Ticket på Väla.

Ja och många kunder flytta.

 

Jag till Vår sponsor Nonki.

 

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland känns det som om HA har ett berättigande i vårt samhälle när vissa jävla skitstövlar helt medvetet blåser människor som vill göra rätt för sig och betalar för överenskomna tjänster i tid sen klarar inte rättssamhället av att driva in pengarna från dessa förbannande  tjuvar som gömmer sig bakom ett firma namn  och glider runt i sina kokainslädar, prova med mig om ni törs/Stefan Täby

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland känns det som om HA har ett berättigande i vårt samhälle när vissa jävla skitstövlar helt medvetet blåser människor som vill göra rätt för sig och betalar för överenskomna tjänster i tid sen klarar inte rättssamhället av att driva in pengarna från dessa förbannande  tjuvar som gömmer sig bakom ett firma namn  och glider runt i sina kokainslädar, prova med mig om ni törs/Stefan Täby

Exakt, just HA är ju kända för sin ärlighet och viljan att göra rätt för sig.

 

A.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok HA skall inte tolkas bokstavligt jag menar att det verkar vara väldigt lätt att smita  undan åtagande genom att hitta juridiska kryphål, typ konkurs etc och samhället har inte medel att klämma åt dessa parasiter/lycksökare/tjuvar, missar du att betala skatt finns det hur mycket resurser som hellst för att driva in några sketna kronor. ARN är en tandlös organisation vars beslut bara är en rekomendation, vill du inte följa den så skit i den, det kostar inget, mer än möjligen badwill.Kronofogdemyndigheten verkar ha svårt att hantera icke statliga företag, jag kan ha fel där .Så att jag föreslog HA innebär inte att jag på något sätt vill  förhärliga deras rykte utan mer söker något i vårt rättssystem som tar bättre hand om privatpersoner som med ärliga avsikter blir blåsta av dessa tjuvar som smiter undan med lagliga omskrivningar eftersom samhällets ärliga rättssäkra  möjligheter att lagföra dem verkar väldigt svaga.

Stefan Täby

Link to comment
Dela på andra sajter

Att inte folk kollar upp innan man bokar AB World travel team norden har ingen resegaranti utställd hos kammarkollegiet så man kan boka hur många hotel nätter man vill du kommer

ändå inte få resa någonstans eftersom ingen garanti är ställd. Dom har även ingen iata licens och får inte skriva ut flygbiljetter åt flygbolagen utan köper in biljetterna från någon. Det är ett bra

sätt att skydda sig eftersom det finns krav på att få licensen ett av dom är att man måste ha pengar och missar dom inbetalningar så dras licensen tillbaks.

 

 

Inte lätt för en resenär o veta vad som är sant när man får den här informationen på reseguiden

 

Hos oss bokar du drömresan!

Vi har resor till världens alla hörn. Våra säljare har lång erfarenhet i resebranschen och kan ge dig den bästa servicen. Vi har många värdefulla råd och tips som du kan ta med dig på resan. Sök bland 1000-tals billiga resor i vår prisdatabas.

Vi har ställd resegaranti till Kammarkollegiet och är auktoriserad IATA-agent.

Vi talar även thai

 

http://www.reseguiden.se/reseforetag/ab-world-travel-team-norden-6008

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte lätt för en resenär o veta vad som är sant när man får den här informationen på reseguiden

 

Hos oss bokar du drömresan!

Vi har resor till världens alla hörn. Våra säljare har lång erfarenhet i resebranschen och kan ge dig den bästa servicen. Vi har många värdefulla råd och tips som du kan ta med dig på resan. Sök bland 1000-tals billiga resor i vår prisdatabas.

Vi har ställd resegaranti till Kammarkollegiet och är auktoriserad IATA-agent.

Vi talar även thai

 

http://www.reseguiden.se/reseforetag/ab-world-travel-team-norden-6008

http://www.kammarkollegiet.se/rattsavdelningen/resegarantier/kolla-din-researrangor/

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för länken

 

Söker man på World travel team så har dom en ställd resegaranti på 300 000 sek,

nu har inte jag satt mig in i vad det betyder

 

men om jag istället söker på Nonkis travel agency,där jag har köpt mina biljetter dom senaste resorna

 

så finns inte han med under länken kolla din researrangör

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för länken

 

Söker man på World travel team så har dom en ställd resegaranti på 300 000 sek,

nu har inte jag satt mig in i vad det betyder

 

men om jag istället söker på Nonkis travel agency,där jag har köpt mina biljetter dom senaste resorna

 

så finns inte han med under länken kolla din researrangör

Dom heter AB World Travel Team Norden inte World travel team.. 2 helt olika bolag.

Resegarantin är ställd på detta företag www.voir.se/

 

Voir AB
  • Organisationsnummer
  • 556375-4687
  • Ställd resegaranti
  • 300 000 kr
  • Kammarkollegiets beslut
  • 300 000 kr
Övriga namn
  • World Travel Team            

 

AB world travel team norden har 556777-8294 som org nr..

 

 

     
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för länken

 

Söker man på World travel team så har dom en ställd resegaranti på 300 000 sek,

nu har inte jag satt mig in i vad det betyder

 

men om jag istället söker på Nonkis travel agency,där jag har köpt mina biljetter dom senaste resorna

 

så finns inte han med under länken kolla din researrangör

Detta går enkelt att finna.

Om Nonki.

http://www.foretagsfakta.se/Lund/Nonkis_Travel_Agency_AB/1927117

Och det så

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skalisไอ้หนุ่มกระดองเต่า
men om jag istället söker på Nonkis travel agency,där jag har köpt mina biljetter dom senaste resorna   så finns inte han med under länken kolla din researrangör

 

 

 

Av den enkla anledningen att han inte är en researrangör.

 

Nonki driver en resebyrå. Håll isär begreppen. 

 

Det skulle förvåna mig om han har ett eget IATA nummer ?

 

 

// Skalis

Facts do not cease to exist because they are ignored.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...