Jump to content
IGNORERAD

World travel team i konkurs?


aasoiskawbeach

Recommended Posts

Bokar också med Nonki. Det vore intressant om Nonki kunde kommentera detta som insatt i branchen. Nonki - när jag bokar med dig får jag en länk till själva bokningen och ser biljetterna. När jag sen betalar får jag en ny länk till samma biljett. Hur ser jag på den senare att allt är betalt och klart till Thai?? Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2

Hejsan

 

När du bokat din resa skickar jag dig en länk till bokningen, precis som du säger. Men det du ser är inte biljetterna utan endast, som sagt bokningen. Biljetterna är vid detta stadium inte utfärdade.

När du sedan betalat så utfärdar jag biljetterna. I och med detta blir din bokning uppdaterad till att bli färdiga e-biljetter. Då brukar jag skicka länken igen, även om det inte behövs. Jag gör detta för att du skall veta att biljetterna nu är klara. Ett bevis på att biljetterna verkligen är utfärdade är att det nu finns ett biljettnummer till varje passagerare. Det fanns inte tidigare när det endast förelåg en bokning. 

För Thai är biljettnumret på 13 siffror varav de första tre är 217.

Finns inte biljettnumret är det heller ingen flygbiljett utan endast en bokning. 

 

Det kan alltså vara så att den oseriösa resebyrån har underlåtit att utfärda själva biljetterna och bara tagit betalt. Kunderna har trott att de har flygbiljetter men de har bara haft reservationerna, ej utfärdade till flygbiljetter.

 

MVH Nonki

Ändrades av Nonki
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 144
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    8

  • IsaanWarrior

    8

  • pigge01

    7

  • Bosse Boy

    5

Mest aktiva i denna tråd

Kanske lite OT men jag har märkt att en del nätresebyråer som man hittar på söksiter bara erbjuder sina billigaste biljetter om man överför pengarna från sin nätbank. Då bommar man vad jag har förstått det skydd som ett VISA kort eventuellt ger?

 

Hur som helst, jävligt tråkigt för det som drabbas.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske lite OT men jag har märkt att en del nätresebyråer som man hittar på söksiter bara erbjuder sina billigaste biljetter om man överför pengarna från sin nätbank. Då bommar man vad jag har förstått det skydd som ett VISA kort eventuellt ger?

 

Hur som helst, jävligt tråkigt för det som drabbas.

Gäller inte "Visakortsgarantin" om man betalar från det kontot som kortet är kopplat till?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäller inte "Visakortsgarantin" om man betalar från det kontot som kortet är kopplat till?

Nix, då går inte pengarna via Visa, utan som en vanlig betalning.

Det enda jag kan tänka mig ersätta är nån slags försäkring, rese-,

avboknings-, hem-, eller "strul försäkring" (såm som ersätter om jag välter Eiffeltornet av misstag)

Ändrades av Lemoni
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäller inte "Visakortsgarantin" om man betalar från det kontot som kortet är kopplat till?

Ja det är då vad min bank sagt mig tidigare att om det inte är möjligt att betala med kort ska det räcka med att betala från kontot. Tål kanske att kollas upp

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är då vad min bank sagt mig tidigare att om det inte är möjligt att betala med kort ska det räcka med att betala från kontot. Tål kanske att kollas upp

Ja det har dom sagt till mig också och vi har ju samma bank

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det har dom sagt till mig också och vi har ju samma bank

Så här betalar du resan för att försäkringen ska gälla

  • Betala med kort direkt hos resebyrån
  • Uppge kortnummer per telefon, fax eller på resebyråns hemsida
  • Betala via Internet/giro- eller telefontjänst i Nordea

Undantag från ovanstående betalningssätt

  • Om resebyrån inte tar emot kort ska det styrkas med ett intyg från resebyrån.

http://www.nordea.se/Privat/Vardagstj%c3%a4nster/Kort/Bankkort%2bVisa%2beller%2bMasterCard/776432.html?vanity=www.nordea.se200204

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara flyg

Inga vanliga fattiglappar precis´, 160,000.- att lägga ut tot på flygbiljetter!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga vanliga fattiglappar precis´, 160,000.- att lägga ut tot på flygbiljetter!
Efter detta är dom fattiga..

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter detta är dom fattiga..

Vad vet du om det?

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att inte folk kollar upp innan man bokar AB World travel team norden har ingen resegaranti utställd hos kammarkollegiet så man kan boka hur många hotel nätter man vill du kommer

ändå inte få resa någonstans eftersom ingen garanti är ställd. Dom har även ingen iata licens och får inte skriva ut flygbiljetter åt flygbolagen utan köper in biljetterna från någon. Det är ett bra

sätt att skydda sig eftersom det finns krav på att få licensen ett av dom är att man måste ha pengar och missar dom inbetalningar så dras licensen tillbaks.

 

 

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Inga vanliga fattiglappar precis´, 160,000.- att lägga ut tot på flygbiljetter!

Då är det rätt åt dem!

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det rätt åt dem!

 

 

För att dom har pengar att köpa billjetter för, så är det rätt att dom blir blåsta ?

 

Kan du förklara det resonemanget  ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

För att dom har pengar att köpa billjetter för, så är det rätt att dom blir blåsta ?

 

Kan du förklara det resonemanget  ?

 

Fan släpp sargen nu o kom in i matchen, trodde du hade en dålig dag igår men det sitter tydligen i idag med.

Är livet så jävligt just så du tar allt som skrivs här personligt ?

Trevlig kväll och uppryckning//Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan släpp sargen nu o kom in i matchen, trodde du hade en dålig dag igår men det sitter tydligen i idag med. Är livet så jävligt just så du tar allt som skrivs här personligt ? Trevlig kväll och uppryckning//Hn

 

Så du tycker det är roligt att någon blir blåst på 160 K ? Du som

får hjärnblödning om dina bilskyltar blir repade ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du tycker det är roligt att någon blir blåst på 160 K ? Du som

får hjärnblödning om dina bilskyltar blir repade ?

 

Nej jag tycker inte det är ett piss roligt, skadeglädje har aldrig glatt mig-

 

Men min hjärna funkar ivf till o se ironi i ett inlägg.

 

För dig behövs det nog en nummerskylt med IRONI rätt i pannbenet för o ens se första bokstaven  i ordet.

 

Fan du är påväg att spurta förbi tallviking som årets torraste forumpersonlighet...grattis till 1:a platsen//Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag tycker inte det är ett piss roligt, skadeglädje har aldrig glatt mig-

 

Men min hjärna funkar ivf till o se ironi i ett inlägg.

 

För dig behövs det nog en nummerskylt med IRONI rätt i pannbenet för o ens se första bokstaven  i ordet.

 

Fan du är påväg att spurta förbi tallviking som årets torraste forumpersonlighet...grattis till 1:a platsen//Hn

Tack , att bli liknad vid TV är inte det sämsta.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Polaren och hans familj klarar sig, värre med stackarna som snålat/sparat bra länge för deras livs resa...

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack , att bli liknad vid TV är inte det sämsta.

 

Sedärja..sargen var visst inte så skoj och  ironi var inte din svaga punkt.

Nu e du med i matchen igen :thumbsup:

Skål på dig :17: //Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske lite OT men jag har märkt att en del nätresebyråer som man hittar på söksiter bara erbjuder sina billigaste biljetter om man överför pengarna från sin nätbank. Då bommar man vad jag har förstått det skydd som ett VISA kort eventuellt ger?

 

Hur som helst, jävligt tråkigt för det som drabbas.

 

Hmm, när jag nyss beställde resa var jag nöjd över att spara 50 kr och slippa mata in kreditkortsnumret genom att betala med internetbanken. Nu inser man ju att det fanns en nackdel, nämligen att försäkringen man har via kortet inte gäller. Å andra sidan vore det överraskande om Lufthansa gick i konkurs...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen årsredovisning 2011 (se då till att stoppa skiten!!!!!!!) 2010 omsatte de 31 000 000 kr och redovisade en förlust !!!!!!!!!!! på 23 000 kr fy faan att de kunde hålla på ett år till. Tack för att Sveriges kontroll funkar jävligt bra och håller oss om ryggen som lägger ut stora pengar på privata affärer.

Källa finns i länken på första sidan men ingen som kommenterat ännu :-)

En katoey är en tjej med glimten i örat

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...