Jump to content
IGNORERAD

Gamla gubbar som gillar unga pepparkaksgummor


Vaxet

Recommended Posts

Vill du va helt säker på att inte stöta dig med extremisterna i PK och IPK så ät i stället en lussekatt.

Gulingar!!!!! Som om det ska vara PK och IPK.

Vad händer om man tar bort färgen innan man äter?

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 103
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Singha711

    12

  • måne

    11

  • ban99arne

    7

  • Soengsang

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tja, man kan ju undra om det verkligen är så bra att vara icke politiskt korrekt, dvs står för åsikter som gör att man inte har någon politisk framtid.

Att vissa tycker så på ett forum där många sympatiserar med ett främlingsfientiligt parti fast de lever hel- eller deltid med "främlingar" kanske inte så konstigt trots allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Tja, man kan ju undra om det verkligen är så bra att vara icke politiskt korrekt, dvs står för åsikter som gör att man inte har någon politisk framtid.

Att vissa tycker så på ett forum där många sympatiserar med ett främlingsfientiligt parti fast de lever hel- eller deltid med "främlingar" kanske inte så konstigt trots allt.

Och så var allt svart eller vitt igen. Tycker du inte rätt så sympatiserar du per automatik med SD. Blir ni som tycker så rätt jämt aldrig trötta på att hela tiden överträffa er själva i förträfflighet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och så var allt svart eller vitt igen. Tycker du inte rätt så sympatiserar du per automatik med SD. Blir ni som tycker så rätt jämt aldrig trötta på att hela tiden överträffa er själva i förträfflighet?

Jag är ju van eftersom jag alltid har rätt men jag förstår att det för en novis kan te sig jobbigt. Försök att förträffliga er stegvis för att bli felfri är inget dagsverke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kan politisk korrekthet skilja sig beroende på var man befinner sig, men här i Sverige är det inget snack om vad det är för tomtar som dikterar villkoren beträffande hur vi svenskar ska tänka. Att göra tafatta försök att vända på saker och ting som att det som är PK här är inte PK där, är väl verkligen något som visar brist på argument då det vi diskuterar är ju det som vi alla (nästan) här lever i, nämligen det svenska samhället. Vill man diskutera vad som är politiskt korrekt i Kina så är det väl klart att det skiljer sig från vad som är PK i Sverige.

Politisk korrekthet ses nog av de flesta som en form av indoktrinering och pådyvlande av värderingar från framförallt den tredje statsmakten men även vissa förvirrade tjänstemän på olika nivåer som förmodligen är stöpta i samma skola, och som tagit på sig uppgiften att uppfostra oss medborgare och hålla politiker i schack så att ingen skenar iväg och skapar sig egna värderingar som skiljer sig från de "rätta" värderingarna eller än värre, någon politiker som sätter griller i huvudet på befolkningen som får dom att tänka utanför de uppsatta ramar och oskrivna regelverk som skapats för ändamålet.

Man kan tycka vad man vill om svensk kultur och svenska traditioner, men tycker man att det är okej att vi helt förutsättslöst ska göra avsteg och avyttringar från dessa för att hitflyttade människor inte ska "kränkas" medan dom själva tar med sig och lever efter sina traditioner och kulturer så är man indoktrinerad i den svenska politiska korrektheten. Sen spelar det ingen roll om det handlar om att fläskkött inte får serveras i skolbespisningar, nationalsången inte får sjungas på skolavslutningar eller om små grodorna helt plötsligt inte skulle få dansas runt midsommarstången. Våra traditioner ska, hur töntiga och hur otidsenliga de än må vara, inte förändras på grund av någon som helst yttre påverkan eller från förvirrade tjänstemäns iver att framstå som duktiga med tvång. Att sen influenser från övriga världen med tidens gång ändrar traditioner och vår kultur är en helt annan sak.

:thumbsup:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ju van eftersom jag alltid har rätt men jag förstår att det för en novis kan te sig jobbigt. Försök att förträffliga er stegvis för att bli felfri är inget dagsverke.

Ett klassiskt PK-beteende med andra ord.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kan politisk korrekthet skilja sig beroende på var man befinner sig, men här i Sverige är det inget snack om vad det är för tomtar som dikterar villkoren beträffande hur vi svenskar ska tänka. Att göra tafatta försök att vända på saker och ting som att det som är PK här är inte PK där, är väl verkligen något som visar brist på argument då det vi diskuterar är ju det som vi alla (nästan) här lever i, nämligen det svenska samhället. Vill man diskutera vad som är politiskt korrekt i Kina så är det väl klart att det skiljer sig från vad som är PK i Sverige.

Politisk korrekthet ses nog av de flesta som en form av indoktrinering och pådyvlande av värderingar från framförallt den tredje statsmakten men även vissa förvirrade tjänstemän på olika nivåer som förmodligen är stöpta i samma skola, och som tagit på sig uppgiften att uppfostra oss medborgare och hålla politiker i schack så att ingen skenar iväg och skapar sig egna värderingar som skiljer sig från de "rätta" värderingarna eller än värre, någon politiker som sätter griller i huvudet på befolkningen som får dom att tänka utanför de uppsatta ramar och oskrivna regelverk som skapats för ändamålet.

Man kan tycka vad man vill om svensk kultur och svenska traditioner, men tycker man att det är okej att vi helt förutsättslöst ska göra avsteg och avyttringar från dessa för att hitflyttade människor inte ska "kränkas" medan dom själva tar med sig och lever efter sina traditioner och kulturer så är man indoktrinerad i den svenska politiska korrektheten. Sen spelar det ingen roll om det handlar om att fläskkött inte får serveras i skolbespisningar, nationalsången inte får sjungas på skolavslutningar eller om små grodorna helt plötsligt inte skulle få dansas runt midsommarstången. Våra traditioner ska, hur töntiga och hur otidsenliga de än må vara, inte förändras på grund av någon som helst yttre påverkan eller från förvirrade tjänstemäns iver att framstå som duktiga med tvång. Att sen influenser från övriga världen med tidens gång ändrar traditioner och vår kultur är en helt annan sak.

Ett välskrivet inlägg som jag på det stora hela kan skriva under på. Jag kan dock inte köpa att så många tar så illa åt sig av vad en rödvinspimplande kulturskribent eller förvirrad lärare skriver eller tycker. Om en hel kultur kan skakas i sina grundvalar av enskillda personers märkliga uttalanden eller agerande så skulle det ju inte vara mycket till kultur. Jag älskar Sverige och jag kan inte bry mig mindre ifall någon kultursnobb har åsikter om Små Grodorna eller om en nervös lärarinna inte gillar Pepparkaksgubbar, det är ju deras åsikter och det påverkar inte på något sätt mig.

Jag tror också att sättet som PK ofta används på MPR är lika kontraproduktivt och missvisande som rasistkortet. Här på MPR används oftast PK i invandringsdiskussioner men invandringsproblemet är ju bara ett symptom på det riktiga PK problemet vilket är att upphöja "medelmåttig" till nationsmål; alltså kulturelitens motsvarighet till white-trashens jantelag. Kraven, och dessvärre även målen, verkar alltid sättas efter den svagaste länken och istället för att erkänna, och även uppmuntra, att vi alla är olika så ska alla vara ungefär lika dåliga. Det tycker jag är det riktiga PK; att varken politiker, statstjänstemän, journalister eller debattörer vågar säga att vissa männsikor faktiskt är bättre än andra och att det aldrig kan finnas någon ursäkt, om än massor av anledningar, till att inte göra det bästa av sin situation. Jag tror att det problemet kommer av att många som fortfarande sitter i maktpositioner startade sin karriär i början på 70-talet när Sverige verkligen var bäst i det mesta och de har kvar en övertro på Sverige, svenskar och det svenska systemet och tycker därför att vi kan softa och ägna oss åt filantropi och diverse sociala experiment medans white-trashen vältrar sig i dokusåpor och mycket hungrigare länder springer förbi oss.

Vi borde nog minska invandringstakten ett tag medans vi tänker fram hur integrationen ska fungera men jag tror inte invandringen i sig är något stort problem om vi sköter det rätt, problemet är att Sverige som nation, precis som övriga Europa, saknar vision, vilja och framåtanda.

Såja, nu var jag väl nyliberal nog. Imorgon ska vi hem till byn för första gången på 2 månader och jag ska passa på att fira att jag är tillbaka på 2-siffrig vikt med en Singha eller fem. Då plockar jag fram motorsågen och kommer på allvar att kapa alla PK och radhusrasister längs fotknölarna, eventuellt kan andra udda minoriter som AIKare, pensionärer, motorintresserade och Changdrickare också stryka med :)

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

AIKare, pensionärer, motorintresserade och Changdrickare

Nu fick du in hela min CV på en rad, tack för hjälpen, jag tar mig friheten att kopiera!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu fick du in hela min CV på en rad, tack för hjälpen, jag tar mig friheten att kopiera!

Eftersom det enligt många debattörer verkar som att man måste vara antingen PK eller rasist, kanske som man i de politiska trådarna måste vara röd eller gul, så ville jag ju gärna täcka in det lilla fåtalet som faller mellan stolarna. Eftersom jag anses PK så måste jag ju vara rättvis och låta alla få en lika stor del av sleven :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad som är PK eller inte varierar inte bara från land till land, utan även i tiden.

Fredagen den 13:e Maj 1921 antogs sveriges riksdag enhälligt en motion om att inrätta ett rasbiologiskt institut. Motionen hade undertecknats av flera ledande politiker, bland dom högerns Arvid Lindman och Socialdemokraternas Hjalmar Branting. Denna motion hade starkast tänkbara stöd bland alla riksdagspartier.

Det intressanta, och samtidigt skrämmande var att det säkert fanns människor i sverige som inte höll med om detta. Men dessa invånare tillhörde inte den tidens PK-elit och höll tyst om sina åsikter för att slippa att bli beskyllda per automatik av den tidens PK-maffia för att vara okunniga, att de saknade utbildning, att de var efter sin tid, ha en vidrig människosyn och inte förstå att rasbiologi var sveriges väg till framtiden. De beskylldes således med ungefär samma anklagelser som idag riktas mot de invånare som anser att sveriges skattebetalare inte har en skyldighet att försörja resten av värden!

http://sv.wikipedia._för_rasbiologi

Det var inte så länge sedan som Pol Pot i Kambodja hyllades av sveriges PK elit för hans omdaning av det Kombodjanska samhället till ett klasslöst bondeparadis där alla var lika! Efter det att sanningen om the killing fields kommit fram valde alla PK-iter att över en natt samtidigt glömma av vad de hade varit helt övertygade om dagen innan. Detta gick över en natt och alla låtsades samtidigt om att det inte ens hade hänt och i och med att alla var lika skyldiga så höll alla tyst för att skydda varandra. Möjligen med undantag av Jan Myrdal. Jag tror inte att jag hört en enda PK-it som offentligt berättat att dom hade haft helt fel om Pol Pot och de röda kmererna. Självkritik är inte en vanlig eller ens uppskattad egenskap bland PK-iter, för hur skulle det gå för dom om dom erkände att dom haft fel tidigare? Då skulle ju någon person med en vidrig människosyn kunna hävda att om dom hade fel igår, så kan de även kunna ha fel i den fråga som nu anses omöjlig att ens ifrågasätta. Nej, det är mycket bättre att glömma av allt.

Ändå längre tillbaka i tiden var häxbränning högsta PK-mode, som alla kappvändande ryggradslösa PK-iter naturligtvis hängde på.

Ett bra exempel är annars den spanska inkvisitionen som brände tjättare på bål för att de inte trodde på jungfru Marias obefläckade avelse! Själva sakfrågan om jungfrufödsel var möjlig eller inte var naturligtvis helt ointressant. Det handlade ju om att tro på den enda tillåtna läran som naturligtvis var otänkbar att ens i detalj kunna ifrågasätta utan kraftfulla repressalier från den makthavande PK eliten!

Här finns en principiell likhet med dagens Sverige, ty alla som på medeltiden ville slippa att hamna på bålet upprepade naturligtvis ständigt att de trodde på tesen om jungfru Marias obefläckade avelse! Vad de i verkligheten trodde eller inte trodde var ointressant, här gällde det att överleva, och inte hamna på bålet. På samma sätt upprepar alla i sverige att de tror att invandring av analfabeter som inte kan ett ord svenska är bra för sverige! På samma sätt är det i detta exempel helt ointressant vad vederbörande i verkligheten tror, eller inte tror. Det enda viktiga är att överleva repressalierna från vår tids spanska inkvisition. Att jungfrufödsel och att invandrade analfabeter skulle vara bra för sverige är ungefär lika omöjliga företeelser, men vad spelar det för roll, det handlar ju om att officiellt tro på den enda tillåtna rätta läran för att, oavsett tidsperiod slippa represallier från samhällets PK-elit!

mvh.

Luttrad.

Ändrades av Luttrad
Link to comment
Dela på andra sajter

Naturligtvis skiftar det som är politiskt okorrekt.

I min ungdom så var det inte PK att vara homosexuell men idag är det knappast något hinder.

I min farfars ungdom så var det inte PK att vara kvinna.

Så visst går det framåt, trots att en del individer går bakåt.

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

det handlar ju om att tro på den enda tillåtna rätta läran för att, oavsett tidsperiod slippa represallier från samhällets PK-elit!

Jag tycker att dina liknelser haltar betänkligt eller menar du att vi inte sen länge har fria val där vi kan rösta fram vilka som vi vill ska styra landet ?

Vi har helt enkelt dom politiker vi röstberättigade förtjänar är min bestämda uppfattning.

Sköter dom sig inte kan man ju välja nya och är alla dom gamla av samma skrot och korn så får man väl själv ta tag i saken och börja jobba politiskt. Det är ju enligt många ett jobb med både bra lön och anställningsavtal.

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt riktigt!

Precis på samma sätt som dagens PK-iter imorgon kommer att tycka precis tvärt om och dessutom totalt ha glömt av vad de tycker idag!

mvh.

Luttrad.

Ändrades av Luttrad
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

det är ju deras åsikter och det påverkar inte på något sätt mig

Nja, när man som ansvarig person med någon form av bestämmanderätt förbjuder saker för andra, då är det nära att man själv råkar befinna sig i den grupp som blir drabbad.

Lite principsak över det hela angående pepparkakor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att dina liknelser haltar betänkligt eller menar du att vi inte sen länge har fria val där vi kan rösta fram vilka som vi vill ska styra landet ?

Vi har helt enkelt dom politiker vi röstberättigade förtjänar är min bestämda uppfattning.

Sköter dom sig inte kan man ju välja nya och är alla dom gamla av samma skrot och korn så får man väl själv ta tag i saken och börja jobba politiskt. Det är ju enligt många ett jobb med både bra lön och anställningsavtal.

Fritz..

Hej Fritz.

Visst har vi fria val, och visst får vi de politiker vi förtjänar.

Problemet är att den så kallade PK-eliten är rejält välbetald och dessutom påtagligt ofta är boende i Stockholms innerstad. Detta innebär att de alltid måste tycka rätt för att få behålla sin priviligierade ställning. Om dessa personer blir av med sina välavlönade tjänster måste de sälja sin bostadsrätt i innerstaden och flytta till en hyreslägenhet i ett mångkulturellt paradis. Detta innebär att de alla blir väldigt försiktiga med vad de skriver och tycker, ty vem vill ramla ner i verkligheten?

Ett resultat av detta är att tidningsägarna, journalisterna, politikerna och den övriga PK-eliten hamnar i knät på varandra. Ingen vågar att ha en avvikande åsikt i en kontroversiell fråga, ty vem vill störa lugnet och det allmänna ryggkliandet i ankdammen?

Problemet blir att det blir omöjligt att arbeta politiskt för en fråga som de nuvarande makthavarna anser inte skall få diskuteras. För att oskadliggöra detta hot sätts en rad åtgärder in, bland annat att alla oliktänkande av de existerande medierna beskylls för att vara okunniga, lågutbildare, inte vilja sitt eget och samhällets bästa, ha en vidrig människosyn och att vara allmänt dumma i största allmännhet. Själva sakfrågan diskuteras inte, den är helt ointressant, ty det handlar om de godas kamp mot de onda.

Precis som den spanska inkvisitionen på sin tid ansåg att dom handlade rätt mot det onda och för det goda när de brände kättare på bål så anses dagens makthavare att de kämpar för det goda mot det onda när de bekämpar de som tycker fel!

mvh.

Luttrad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Årets lucia på TV från Uppsala Domkyrka var ju en PKG

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

...

problemet är att Sverige som nation, precis som övriga Europa, saknar vision, vilja och framåtanda.

..

Bra inlägg som tar upp Sveriges egentliga problematik. :thumbsup:

Att det i Europa saknas visioner tycker jag dock är snarare ett friskhetstecken när man tolkar visioner på nationalstatsnivå. För Europa vore det förödande om ett av de större länderna skulle gå sin egen väg utan att rycka med de andra. Nationella visioner kan i Europa lätt slå över i "destruktiv tävlan" och försök att uppnå dominans på de andras bekostnad. Att detta är ingen framkomlig väg har vi fått lära oss av historien och vi har betalat ett ohyggligt hög pris för denna insikt.

Europas utmaning ligger därför i att integrera nationalstaterna till ett effektivt samarbetskollektiv utan att de enskilda länder behöver ge upp sin särart, kultur och sitt självbestämmande. Och visst det är en vision som i sin storhet och ambitionsnivå saknar varje jämförelse i historien. Allt detta kan inte uppnås över en natt och det krävs därför många årtionden av successiva anpassningar genom ett slags "trial and error" förfarande. Under denna långa tid kan processen då och då upplevas som byråkratisk och tråkig och det är lätt att förlora siktet på de överordnade målsättningarna.

Personligen tycker jag det är synd att intresset och förståelsen för detta gigantiska samarbetsprojekt är så klent i Sverige. I synnerhet när det är Sveriges enda chans att överleva på sikt (med sin nästan extremt lilla befolkning) som framgångsrik och välmående nation i den globala konkurrensen. Men har man i årtionden varit indoktrinerad att vara "världsmästrare" på i stort sett allt som har med välfärd att göra då är det inte lätt att se bortom den lilla ankdammen.

Men när de verkliga problemen tornar upp sig på horisonten så har ändå det svenska politiska och ekonomiska etablissemanget alltid haft en enastående förmåga att tala klarspråk och ta fram konstruktiva lösningar i samarbete över intressegränserna. Det är inget som man gör utan att ha klara föreställningar eller visioner om hur man gemensamt ser på framtiden.

Så, visst finns det gott om visioner både i Sverige och övriga Europa. Skillnaden är att de inte längre högljutt orienterar sig på förlegade nationalistiska "vi vet/kan bäst" målsättningar utan på framgång genom samarbete över nationsgränserna för att säkerställa och bibehålla vår redan höga levnadsstandard. Dit måste de flesta länder utanför Europa och den "västliga" världen först komma för att kunna jämföras.

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Vill du va helt säker på att inte stöta dig med extremisterna i PK och IPK så ät i stället en lussekatt.

En läcker godsak med 2 russin blir nog för mycket for oss pensionärer :crazy:

born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra inlägg som tar upp Sveriges egentliga problematik. :thumbsup:

Att det i Europa saknas visioner tycker jag dock är snarare ett friskhetstecken när man tolkar visioner på nationalstatsnivå. För Europa vore det förödande om ett av de större länderna skulle gå sin egen väg utan att rycka med de andra. Nationella visioner kan i Europa lätt slå över i "destruktiv tävlan" och försök att uppnå dominans på de andras bekostnad. Att detta är ingen framkomlig väg har vi fått lära oss av historien och vi har betalat ett ohyggligt hög pris för denna insikt.

Europas utmaning ligger därför i att integrera nationalstaterna till ett effektivt samarbetskollektiv utan att de enskilda länder behöver ge upp sin särart, kultur och sitt självbestämmande. Och visst det är en vision som i sin storhet och ambitionsnivå saknar varje jämförelse i historien. Allt detta kan inte uppnås över en natt och det krävs därför många årtionden av successiva anpassningar genom ett slags "trial and error" förfarande. Under denna långa tid kan processen då och då upplevas som byråkratisk och tråkig och det är lätt att förlora siktet på de överordnade målsättningarna.

Personligen tycker jag det är synd att intresset och förståelsen för detta gigantiska samarbetsprojekt är så klent i Sverige. I synnerhet när det är Sveriges enda chans att överleva på sikt (med sin nästan extremt lilla befolkning) som framgångsrik och välmående nation i den globala konkurrensen. Men har man i årtionden varit indoktrinerad att vara "världsmästrare" på i stort sett allt som har med välfärd att göra då är det inte lätt att se bortom den lilla ankdammen.

Men när de verkliga problemen tornar upp sig på horisonten så har ändå det svenska politiska och ekonomiska etablissemanget alltid haft en enastående förmåga att tala klarspråk och ta fram konstruktiva lösningar i samarbete över intressegränserna. Det är inget som man gör utan att ha klara föreställningar eller visioner om hur man gemensamt ser på framtiden.

Så, visst finns det gott om visioner både i Sverige och övriga Europa. Skillnaden är att de inte längre högljutt orienterar sig på förlegade nationalistiska "vi vet/kan bäst" målsättningar utan på framgång genom samarbete över nationsgränserna för att säkerställa och bibehålla vår redan höga levnadsstandard. Dit måste de flesta länder utanför Europa och den "västliga" världen först komma för att kunna jämföras.

//Singha711

Men måste vi vidga våra gränser så enormt för att överleva,eller har vi råd med att vara ett "världssamvete"?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

SD, för eller emot?

som svensk skattebetalare tycker jag nog att åsikten bör vara fri för invandring eller inte

våra thaitjejer, är dom invandrare eller inte

såsom ordet är utformat, JA dom vandrar in i vårat land från ett annat

men det finns stora skillnader,

Vi måste garantera ekonomiskt och även vad det gäller bostad för dessa tjejer, desstom betald hemresa

däremot vad det gäller andra, iran,irak, somalia, från dom länder som kommer som flyktingar

och ofta kastar sin handlingar innan dom kommer till sverige, (papperslösa individer)

dom belastar vårat samhälle ekonomiskt, och det är inga småpengar det handlar om, våra skattepengar, kanske pensionspengar?

och dessutom så är det ett ganska stort antal lägenheter som går till dom papperlösa

så våra ungar får bo hemma tills dom är typ 45

Men sverige är underbart, man får ha vilka åsikter man vill

kenta

Link to comment
Dela på andra sajter

Genetiska skillnader mellan olika hundraser är ca 0,1 %

Genetiska skillnader mellan olika människoraser kan uppgå till 1,5%

Vi får inte lov att säga att det finns människoraser men det går bra med hundraser trots att skillnader är 10 gånger högre

Ändå tycker jag trots att det finns skillnader mellan olika människoraser att alla människor har lika värde.

Men ge fan i pepparkaksgubbar och andra traditioner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men måste vi vidga våra gränser så enormt för att överleva,eller har vi råd med att vara ett "världssamvete"?

Att agera "världssamvete" var kanske en lönsam strategi under kalla krigets dagar där ekonomier fungerade i nationalstatliga sammanhang. M.a.o. inget som man i dagens globaliserade ekonomi ens kan köpa en varmkorv för.

Och följaktligen är det ganska länge sedan Sverige betraktades som "världssamvete" i internationella sammanhang. Det är mera en av svenskarna kultiverad "ankdammsmyt" som uppenbarligen är till för andra och mera inhemska ändamål. Iaf inget som man hört talas om i världen utanför Sverige de senaste årtionden.

Men det är ju alltid en bra början att försöka utvidga de mentala gränserna.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad hittar man inte om inte en till tråd ämnad för rasist vs SD tjat....

Tyckte det nog var roligare med gamla gubbar och unga flickor..inkl 100miljoners mannen :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Genetiska skillnader mellan olika hundraser är ca 0,1 %

Genetiska skillnader mellan olika människoraser kan uppgå till 1,5%

Vi får inte lov att säga att det finns människoraser men det går bra med hundraser trots att skillnader är 10 gånger högre

Ändå tycker jag trots att det finns skillnader mellan olika människoraser att alla människor har lika värde.

Men ge fan i pepparkaksgubbar och andra traditioner.

Det verkligt intressanta i detta sammanhang är att de genetiska skillnader mellan "etniska svenskar" är större än mellan dessa och den afrikanska ursprungspopulationen.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...