marcooleo Inlagd December 6, 2012 Dela Inlagd December 6, 2012 Kan inte föra över pengar till min vän från Nordeas internetbank. Min vän kan inte använda paypal då hon saknar visa-kort, utan det måste ske till hennes bank. Finns det något sätt att föra över pengar till henne enkelt? Vore väldigt tacksam för svar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kollba Inlagd December 6, 2012 Dela Inlagd December 6, 2012 Av vilken anledning går det inte att skyffla över pengar från Nordea ? Det löser sig, sa han som sket i vasken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 6, 2012 Dela Inlagd December 6, 2012 Gå till närmaste bankkontor och gör en utlandsbetalning.Eller skicka direkt med xxxxunion eller vad det heter. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd December 6, 2012 Dela Inlagd December 6, 2012 Från Nordea går det väl bra att föra över till Thailändskt konto. Du måste bara meddela Nordea att du vill aktivera utlandsbetalningar. Går bra att göra via telefon. /GSt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd December 6, 2012 Dela Inlagd December 6, 2012 Western Union tar hemska avgifter och relativt dålig kurs så välj Nordea. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
micke isaan Inlagd December 6, 2012 Dela Inlagd December 6, 2012 Kan inte föra över pengar till min vän från Nordeas internetbank. Min vän kan inte använda paypal då hon saknar visa-kort, utan det måste ske till hennes bank. Finns det något sätt att föra över pengar till henne enkelt? Vore väldigt tacksam för svar Jasa en sann kompis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
marcooleo Inlagd December 6, 2012 Trådstartare Dela Inlagd December 6, 2012 Av vilken anledning går det inte att skyffla över pengar från Nordea ? Det stämmer inte med antal siffror vad gäller iban/swift, och heller ej kontonumret osv, tjänsten är aktiverad hos Nordea och som sagt så funkar det inte Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
somsak Inlagd December 6, 2012 Dela Inlagd December 6, 2012 Jasa en sann kompis. ja man skulle väl inte skicka pengar till en dålig kompis antar jag... memma bra men björta bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
somsak Inlagd December 6, 2012 Dela Inlagd December 6, 2012 Det stämmer inte med antal siffror vad gäller iban/swift, och heller ej kontonumret osv, tjänsten är aktiverad hos Nordea och som sagt så funkar det inte tror felet ligger hos nordea.har för mig att i somras skulle jag hjälpa en arbetskamrat att göra en eu-betalning men hur vi än försökte och allt stämde så kunde inte vi skicka pengar från hans nordea-konto. gör själv överföringar från swedbank och finska motsvarigheten aktia till Thailand utan några problem och samma tillvägagångssätt... memma bra men björta bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kollba Inlagd December 6, 2012 Dela Inlagd December 6, 2012 Det stämmer inte med antal siffror vad gäller iban/swift, och heller ej kontonumret osv, tjänsten är aktiverad hos Nordea och som sagt så funkar det inte Lite roligt att det är just detta problem... Inte så att jag skrattar åt dig men jag hade samma problem tidigare i veckan. Jag var och fick ett konto på Bankok Bank efter att ha blivit nekad på Siam eftersom jag saknade gul bok och bara hade ett svenskt vigselintyg. Men i alla fall... Jag fick kontonummer och BIC/Swift ID som jag omgående åkte hem och skulle testa genom att skicka mig själv en mindre summa. BIC var på bara 7 tecken så det funkade inte... Efter att ha skrivit en fråga till HB i sverige på deras hemsida fick jag inte bara hjälp utan dessutom rätt BIC på 8 tecken. Ditt problem kan vara något liknande. Det löser sig, sa han som sket i vasken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd December 6, 2012 Dela Inlagd December 6, 2012 Du gör nåt fel. SWIFT skall vara bokstäver, för tex Bangkokbank [size=2]SWIFT-BIC: BKKBTHBK[/size], IBAN används inte i Thailand. Här är en sida med SWIFT koder http://www.siam-info.com/english/money.html MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
marcooleo Inlagd December 6, 2012 Trådstartare Dela Inlagd December 6, 2012 Du gör nåt fel. SWIFT skall vara bokstäver, för tex Bangkokbank [size=2]SWIFT-BIC: BKKBTHBK[/size], IBAN används inte i Thailand. Här är en sida med SWIFT koder http://www.siam-info...lish/money.html MVH Tommy Jag vet men det är för många bokstäver, så det funkar inte Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd December 6, 2012 Dela Inlagd December 6, 2012 Jag vet men det är för många bokstäver, så det funkar inte Nja...du ska bara skriva BKKBTHBK, jag har nordea och det går alldeles utmärkt! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kollba Inlagd December 6, 2012 Dela Inlagd December 6, 2012 Jag vet men det är för många bokstäver, så det funkar inte Enligt HB:s hemsiida skall det vara 8 eller 11 tecken. Vilka banker som har 11 vet jag inte. Det löser sig, sa han som sket i vasken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
marcooleo Inlagd December 6, 2012 Trådstartare Dela Inlagd December 6, 2012 Nja...du ska bara skriva BKKBTHBK, jag har nordea och det går alldeles utmärkt! Det är siam bank och det är så knepiga nummer och siffror, inget passar någonstans Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
marcooleo Inlagd December 6, 2012 Trådstartare Dela Inlagd December 6, 2012 jag får väl gå till banken så kanske de kan hjälpa mig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kalle Satuek Inlagd December 6, 2012 Dela Inlagd December 6, 2012 Varför inte fixa ett konto till i eget namn med kort kopplat. Skicka kortet på posten till din vän. Vännen kan sedan gå till närmaste ATM och plocka ut vad du satt in till henne/honom. Tror det kostar 35 kr i uttagsavgift och kursen är hyfsad. Överföring till kortet går på ca .. 10 sekunder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd December 6, 2012 Dela Inlagd December 6, 2012 Swiftcode SICOTHBK för SCB (Siam Comercial Bank) xxx-xxxxxx-x ger 10 siffror i kontonumret Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd December 6, 2012 Dela Inlagd December 6, 2012 Det är siam bank och det är så knepiga nummer och siffror, inget passar någonstans Siam Commercial bank, SICOTHBK, bokstäver, inte siffror, testa att skriva utan mellanslag och bindestreck när du skriver kontonummret, men det bästa tipset du fått, är: RING DIN BANK. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
marcooleo Inlagd December 6, 2012 Trådstartare Dela Inlagd December 6, 2012 Bankkontorskod? vad skriver jag där?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefantaby Inlagd December 6, 2012 Dela Inlagd December 6, 2012 Litet sido spår jag fick 4,6 thb för svensk krona idag i receptionen på hotellet, det var väl ok? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
marcooleo Inlagd December 6, 2012 Trådstartare Dela Inlagd December 6, 2012 Nu funkade överföringen via Nordea internetbank, jag hade skrivit fel på en siffra bara. Tack mina vänner för tips iaf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd December 7, 2012 Dela Inlagd December 7, 2012 Nu funkade överföringen via Nordea internetbank, jag hade skrivit fel på en siffra bara. Tack mina vänner för tips iaf Och framför allt en lycklig vän.! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
civona Inlagd December 30, 2012 Dela Inlagd December 30, 2012 Det stämmer inte med antal siffror vad gäller iban/swift, och heller ej kontonumret osv, tjänsten är aktiverad hos Nordea och som sagt så funkar det inteFungerar för mig varje månad. Är i Thailand och för över varje månad från Nordea till Bangkok bank. Kostnad 30 kr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd December 30, 2012 Dela Inlagd December 30, 2012 Fungerar för mig varje månad. Är i Thailand och för över varje månad från Nordea till Bangkok bank. Kostnad 30 kr. Hur mycket tar Bangkok Bank i avgift? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu