Jump to content
IGNORERAD

Hur kan jag föra över pengar till min vän i Thailand

marcooleo

Recommended Posts

Kan inte föra över pengar till min vän från Nordeas internetbank. Min vän kan inte använda paypal då hon saknar visa-kort, utan det måste ske till hennes bank. Finns det något sätt att föra över pengar till henne enkelt? Vore väldigt tacksam för svar

Dela på andra sajter

• Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• marcooleo

7

• Kollba

3

• Tommy

2

• somsak

2

Mest aktiva i denna tråd

Av vilken anledning går det inte att skyffla över pengar från Nordea ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Dela på andra sajter

Gå till närmaste bankkontor och gör en utlandsbetalning.Eller skicka direkt med xxxxunion eller vad det heter.

Måne

Dela på andra sajter

Från Nordea går det väl bra att föra över till Thailändskt konto. Du måste bara meddela Nordea att du vill aktivera utlandsbetalningar. Går bra att göra via telefon.

/GSt

Dela på andra sajter

Kan inte föra över pengar till min vän från Nordeas internetbank. Min vän kan inte använda paypal då hon saknar visa-kort, utan det måste ske till hennes bank. Finns det något sätt att föra över pengar till henne enkelt? Vore väldigt tacksam för svar

Jasa en sann kompis. :ok:
Dela på andra sajter

Av vilken anledning går det inte att skyffla över pengar från Nordea ?

Det stämmer inte med antal siffror vad gäller iban/swift, och heller ej kontonumret osv, tjänsten är aktiverad hos Nordea och som sagt så funkar det inte

Dela på andra sajter

Jasa en sann kompis. :ok:

ja man skulle väl inte skicka pengar till en dålig kompis antar jag...

memma bra men björta bäst.

Dela på andra sajter

Det stämmer inte med antal siffror vad gäller iban/swift, och heller ej kontonumret osv, tjänsten är aktiverad hos Nordea och som sagt så funkar det inte

tror felet ligger hos nordea.har för mig att i somras skulle jag hjälpa en arbetskamrat att göra en eu-betalning men hur vi än försökte och allt stämde så kunde inte vi skicka pengar från hans nordea-konto.

gör själv överföringar från swedbank och finska motsvarigheten aktia till Thailand utan några problem och samma tillvägagångssätt...

memma bra men björta bäst.

Dela på andra sajter

Lite roligt att det är just detta problem...

Inte så att jag skrattar åt dig men jag hade samma problem tidigare i veckan.

Jag var och fick ett konto på Bankok Bank efter att ha blivit nekad på Siam eftersom jag saknade gul bok och bara hade ett svenskt vigselintyg.

Men i alla fall... Jag fick kontonummer och BIC/Swift ID som jag omgående åkte hem och skulle testa genom att skicka mig själv en mindre summa.

BIC var på bara 7 tecken så det funkade inte... Efter att ha skrivit en fråga till HB i sverige på deras hemsida fick jag inte bara hjälp utan dessutom rätt BIC på 8 tecken.

Ditt problem kan vara något liknande.

Dela på andra sajter

Du gör nåt fel. SWIFT skall vara bokstäver, för tex Bangkokbank [size=2]SWIFT-BIC: BKKBTHBK[/size], IBAN används inte i Thailand.

Här är en sida med SWIFT koder http://www.siam-info.com/english/money.html

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Jag vet men det är för många bokstäver, så det funkar inte

Nja...du ska bara skriva BKKBTHBK, jag har nordea och det går alldeles utmärkt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Jag vet men det är för många bokstäver, så det funkar inte

Enligt HB:s hemsiida skall det vara 8 eller 11 tecken.

Vilka banker som har 11 vet jag inte.

Dela på andra sajter

Nja...du ska bara skriva BKKBTHBK, jag har nordea och det går alldeles utmärkt!

Det är siam bank och det är så knepiga nummer och siffror, inget passar någonstans

Dela på andra sajter

Varför inte fixa ett konto till i eget namn med kort kopplat. Skicka kortet på posten till din vän. Vännen kan sedan gå till närmaste ATM och plocka ut vad du satt in till henne/honom. Tror det kostar 35 kr i uttagsavgift och kursen är hyfsad. Överföring till kortet går på ca .. 10 sekunder.

Dela på andra sajter

Swiftcode SICOTHBK för SCB (Siam Comercial Bank)

xxx-xxxxxx-x ger 10 siffror i kontonumret

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Det är siam bank och det är så knepiga nummer och siffror, inget passar någonstans

Siam Commercial bank, SICOTHBK, bokstäver, inte siffror, testa att skriva utan mellanslag och bindestreck när du skriver kontonummret, men det bästa tipset du fått, är: RING DIN BANK.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Nu funkade överföringen via Nordea internetbank, jag hade skrivit fel på en siffra bara. Tack mina vänner för tips iaf :)

Dela på andra sajter

Nu funkade överföringen via Nordea internetbank, jag hade skrivit fel på en siffra bara. Tack mina vänner för tips iaf :)

Och framför allt en lycklig vän.!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...
Fungerar för mig varje månad. Är i Thailand och för över varje månad från Nordea till Bangkok bank. Kostnad 30 kr.
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Fungerar för mig varje månad. Är i Thailand och för över varje månad från Nordea till Bangkok bank. Kostnad 30 kr.

Hur mycket tar Bangkok Bank i avgift?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...