Jump to content
IGNORERAD

First-timer, såld på Thailand, men vad gäller ang. tjejerna..?


Rebourn

Recommended Posts

Det måste ses från hojen, bara jag inte fastnar i Pattaya.. : p

Föredrar livet uppe i norra Thailand,fast man har ju familj där så det påverkar ju mkt..:) Ngn tripp till pattis blir

d varje vinter som omväxling. Inte i år nog då vi har fått tillökning i familjen..:)

Men som du säger,underbar natur och hur mkt som helst att göra om man vill. Vi går ofta på isaan konserter,

kul tillställning med marknader,musik och mat för att inte glömma biran hehe..

Shit vad jag är sugen på att dra nu,vakna ett imorse redan för att packa det sista för resan..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 249
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Rebourn

    27

  • Sam sip sam

    18

  • Baa

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

stopower kan kanske menas med byte vid anslutningsflyg, också.

Inte mycket att tjafsa om.

Jag säger att jag åker direkt från Umeå till Thaland ibland. Det är fel, men min omgivning vet vad jag menar.

Ett stopp på några timmar på Arlanda. 14 timmar till Bkk.

Leif

Om det handlar om anslutningsflyg kanske man inte skriver så här

"Nästan 14 timmar från Arlanda till Phuket med mellanlandning i CPH där vi satt kvar på planet medans de fyllde upp resten av stolarna."

Jag har förövrigt ingen koll på när det går charterflyg.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste ses från hojen, bara jag inte fastnar i Pattaya.. : p

Har du intresse av att åka dessa slingriga vägar måste jag rekommendera dessa inlägg på Stickman:

http://www.stickmanb.../reader7667.htm

http://www.stickmanb.../reader7685.htm

Det finns fler, bara att kolla efter författare Caveman. Och det är inte samma Caveman som vi hade nöjet att ha MPR :wink:

Denna Caveman har lagt in enorma mängder bilder från vägarna i norra Thailand, plus att han har en hel del funderingar om vad för motorcykel man ska välja. I korthet går det väl ut på att en mindre modell är att föredra inne i Chiang Mai, men att en större behövs utanför.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du intresse av att åka dessa slingriga vägar måste jag rekommendera dessa inlägg på Stickman:

http://www.stickmanb.../reader7667.htm

http://www.stickmanb.../reader7685.htm

Det finns fler, bara att kolla efter författare Caveman. Och det är inte samma Caveman som vi hade nöjet att ha MPR :wink:

Denna Caveman har lagt in enorma mängder bilder från vägarna i norra Thailand, plus att han har en hel del funderingar om vad för motorcykel man ska välja. I korthet går det väl ut på att en mindre modell är att föredra inne i Chiang Mai, men att en större behövs utanför.

Herr Chang har talat.

Tack för länkarna, ska kikas närmare på : )

Jag kommer inte riktigt ihåg hur gammal du var, men du var väl typ under 50 i alla fall, så jag förstår nog inte riktigt det uttrycket du nämner ovan "You need a fortune - to make a living in Thailand".. Om det menas med att arbeta i Thailand, så är det väl samma här som hemma i Sverige, visst behövs det investeringar, men det är oerhört krångligt hela den biten tror jag, så de flesta av oss i alla fall, har lagt arbete på hyllan i den bemärkelsen, och bor här nere på gamla dar och försöker att få ett vettigt bra och kul leverna de sista 25 åren i sina liv.

Men om du menar med den engelskan, att det krävs en förmögenhet att bo härhere, så är det ju väldigt fel... utan att gå in på närmare detaljer, så är det ju fel.. Förutom möjligtvis om du skall bo och leva granne med barerna och damerna som jobbar där och umgås frekvent och betala för dessa vareviga dag... DÅ kommer du att bli torsken ekonomiskt..

uncen...

Ja, jag är under 30 till och med, även om jag kan känna mig som närmare 50 i perioder : S

Ja, nej, jag skulle nog klara mig på 5 - 6000:- SEK i månaden i Thailand tror jag, problemet blir ju att man måste få in dom pengarna varje månad vilket jag har svårt att se skulle fungera i min ålder och utan högre utbildning blir det nog väldigt svårt att få jobb i Thailand vad jag har förstått.

Vad jag menade med "you need a fortune - to make a living in Thailand" var att det enda sättet att kunna flytta dit utan högre utbildning och som fortfarande någorlunda ung verkar vara att köpa någon verksamhet med hygglig omsättning, gissar att man bör ha 1 miljon+ för att ha en sportslig chans att lyckas med något sådant.

Jajja, får se vad framtiden kan ha i sitt sköte, har i alla fall beställt studiematerial för att börja med språket.

Föredrar livet uppe i norra Thailand,fast man har ju familj där så det påverkar ju mkt.. :) Ngn tripp till pattis blir

d varje vinter som omväxling. Inte i år nog då vi har fått tillökning i familjen.. :)

Men som du säger,underbar natur och hur mkt som helst att göra om man vill. Vi går ofta på isaan konserter,

kul tillställning med marknader,musik och mat för att inte glömma biran hehe..

Shit vad jag är sugen på att dra nu,vakna ett imorse redan för att packa det sista för resan..

Ahh, det låter det : )

Link to comment
Dela på andra sajter

jag skulle nog klara mig på 5 - 6000:- SEK i månaden i Thailand

Det skulle inte jag, långt därifrån.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Leva thai svensson liv med alla tillbehör, dvs hustru/make, hus, hund och bil ,betingar i vårt fall ca 100.000 B/månad

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag är under 30 till och med, även om jag kan känna mig som närmare 50 i perioder : S

Ja, nej, jag skulle nog klara mig på 5 - 6000:- SEK i månaden i Thailand tror jag

jag kan lova dig att du INTE klarar dig på 5-6.000:- i månaden. Här kommer lite som jag tycker om det. Jag tror att man missar en hel del när man sitter kanonsugen och verkligen vill göra denna grejen, och man ser helt enkelt inte de problem som kommer att dyka upp framför en...

Till att börja med så vill du naturligtvis träffa en thailändska och ha en mysig tillvaro med henne. I hennes ögon så skall du ta hand om henne, och det hade du nog INTE räknat med i din kalkyl. Det kommer ju då att kosta extra. Sedan för att du inte skall vara en snålfis till falang, så förväntar sig familjen att du kanske slänger till mamma och pappa ett par tusenlappar i baht varje månad.

Sedan måste du ha bil, för det vill alla thaitöserha, alltså för att visa upp för omgivningen..Det kommer ju att kosta dig en slant per månad, om du nu ens lyckas med det som de flesta falanger icke lyckas med härnere och det är att få låna pengar till denna bil. Sedan så tillkommer då boendet, och du kommer säkert att hitta något groteskt som ligger runt 4-5.000 baht per månad, men det kommer du snart att ledsna på i dina yngre år, och vill hellre betala mer och bo lite bättre, där försvinner då flera tusen baht till per månad.

Nu så skall du ock köpa mat till dig och din kära och det kan rulla iväg ganska bra. Min matkostnad ligger uppe i billiga Isaan på runt 20.000 baht, Ok vi lever hyggligt bra på den summan. Har du ännu mer tur så har din kära liksom majoriteten av hennes medsystrar i Thailand redan blivit påsatta av en thaikille som stuckit så långt han kunnat i sin strävan att inte göra rätt för sig gentemot barnen och mamman... Så då blir matkostnaden ännu högre, och det tillkommer skolavgifter och kläder.

Men va faaan säger du, jag tänker inte alls leva på det sättet, jag skall jobba och jag skall leva sparsamt... Jag för min del säger kanske lite väl pessimistiskt, men det beror på att jag också har varit under 30 år en gång i tiden. Att även om du väljer att leva utan fast sällskap så kommer dina hormoner att spela dig många spratt i månaden, där du finner dig själv sitta i en bar, skitsugen, och vips där försvann 1.000 baht plus barfee 300 baht..

Du får nu med dig en snygg thaidam ut på stan, och skall naturligtvis bjuda henne på mat och uppföra dig bra och städat, Hon kommer att vilja gå in på 7/11 med dig, och frågar så sött med tindrande ögon om det är Ok om hon får köpa huvud-schampoo, underlivs-schampoo och kroppsschampoo samt mascara, och kanske även lite ditt och datt, och plötsligt så är räkningen inne på 7 /11 uppe på drygt 700 baht bara för damens del.. Men vad gör det, hormonerna i dig lever nu rullan och du är nästintill blind av åstundan.

Detta kommer att upprepa sig flera gånger i månaden, och snart har du dessutom börjat lära känna nya polare som är skittrevliga, OK kanske lite nersöpna, men vad gör det när solen skiner och man är 28 år gammal och oslagbar...

jag säger bara lycka till, men jag tror nog att det istället kommer att krävas runt minst 10-11.000:- för att kunna klara sig hyggligt och slippa att leta mat i soptunnorna.

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

jag kan lova dig att du INTE klarar dig på 5-6.000:- i månaden. Här kommer lite som jag tycker om det. Jag tror att man missar en hel del när man sitter kanonsugen och verkligen vill göra denna grejen, och man ser helt enkelt inte de problem som kommer att dyka upp framför en...

Till att börja med så vill du naturligtvis träffa en thailändska och ha en mysig tillvaro med henne. I hennes ögon så skall du ta hand om henne, och det hade du nog INTE räknat med i din kalkyl. Det kommer ju då att kosta extra. Sedan för att du inte skall vara en snålfis till falang, så förväntar sig familjen att du kanske slänger till mamma och pappa ett par tusenlappar i baht varje månad.

Sedan måste du ha bil, för det vill alla thaitöserha, alltså för att visa upp för omgivningen..Det kommer ju att kosta dig en slant per månad, om du nu ens lyckas med det som de flesta falanger icke lyckas med härnere och det är att få låna pengar till denna bil. Sedan så tillkommer då boendet, och du kommer säkert att hitta något groteskt som ligger runt 4-5.000 baht per månad, men det kommer du snart att ledsna på i dina yngre år, och vill hellre betala mer och bo lite bättre, där försvinner då flera tusen baht till per månad.

Nu så skall du ock köpa mat till dig och din kära och det kan rulla iväg ganska bra. Min matkostnad ligger uppe i billiga Isaan på runt 20.000 baht, Ok vi lever hyggligt bra på den summan. Har du ännu mer tur så har din kära liksom majoriteten av hennes medsystrar i Thailand redan blivit påsatta av en thaikille som stuckit så långt han kunnat i sin strävan att inte göra rätt för sig gentemot barnen och mamman... Så då blir matkostnaden ännu högre, och det tillkommer skolavgifter och kläder.

Men va faaan säger du, jag tänker inte alls leva på det sättet, jag skall jobba och jag skall leva sparsamt... Jag för min del säger kanske lite väl pessimistiskt, men det beror på att jag också har varit under 30 år en gång i tiden. Att även om du väljer att leva utan fast sällskap så kommer dina hormoner att spela dig många spratt i månaden, där du finner dig själv sitta i en bar, skitsugen, och vips där försvann 1.000 baht plus barfee 300 baht..

Du får nu med dig en snygg thaidam ut på stan, och skall naturligtvis bjuda henne på mat och uppföra dig bra och städat, Hon kommer att vilja gå in på 7/11 med dig, och frågar så sött med tindrande ögon om det är Ok om hon får köpa huvud-schampoo, underlivs-schampoo och kroppsschampoo samt mascara, och kanske även lite ditt och datt, och plötsligt så är räkningen inne på 7 /11 uppe på drygt 700 baht bara för damens del.. Men vad gör det, hormonerna i dig lever nu rullan och du är nästintill blind av åstundan.

Detta kommer att upprepa sig flera gånger i månaden, och snart har du dessutom börjat lära känna nya polare som är skittrevliga, OK kanske lite nersöpna, men vad gör det när solen skiner och man är 28 år gammal och oslagbar...

jag säger bara lycka till, men jag tror nog att det istället kommer att krävas runt minst 10-11.000:- för att kunna klara sig hyggligt och slippa att leta mat i soptunnorna.

uncen...

Värre struntprat än detta, var det länge sen jag läste på ett forum. " Min matkostnad ligger uppe i billiga Isaan på runt 20.000 baht". Tydligen kan/vill inte din "kära" köpa mat på marknaden och tillaga den hemma.

Jag undrar vad din matkostnad var i Sverige? "leta i soptunnorna" :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för länkarna, ska kikas närmare på : )

Ja, jag är under 30 till och med, även om jag kan känna mig som närmare 50 i perioder : S

Ja, nej, jag skulle nog klara mig på 5 - 6000:- SEK i månaden i Thailand tror jag, problemet blir ju att man måste få in dom pengarna varje månad vilket jag har svårt att se skulle fungera i min ålder och utan högre utbildning blir det nog väldigt svårt att få jobb i Thailand vad jag har förstått.

Vad jag menade med "you need a fortune - to make a living in Thailand" var att det enda sättet att kunna flytta dit utan högre utbildning och som fortfarande någorlunda ung verkar vara att köpa någon verksamhet med hygglig omsättning, gissar att man bör ha 1 miljon+ för att ha en sportslig chans att lyckas med något sådant.

Jajja, får se vad framtiden kan ha i sitt sköte, har i alla fall beställt studiematerial för att börja med språket.

Ahh, det låter det : )

Håller med tidigare skribenter, 5000-6000 SEK per månad låter lite. Du är ju ung och vill leva livet, inte sitta i en billig lägenhet

och kolla på TV hela dagarna. Planera för mat ute, nöjen, utflykter och annat kul. Kanske träffar du också en trevlig flicka.

Då ska du betala även hennes mat och nöjen när ni går ut.

Att få jobb i Thailand är inte lätt även om du har en så kallad "högre utbildning". Säger inte att det är omöjligt, bara att det är svårt.

Om du inte har stålar att bo heltid i Thailand kan ett alternativ vara att bo i något land i närheten. Vet inte vad du jobbar med men det

är inte omöjligt att hitta jobb t.ex. i Kina. Mycket beroende på vilket avtal, men generellt ganska bra betal om du har en kompetens de behöver.

Beroende på vart i Kina du jobbar/bor är det sen möjligt att åka till Thailand med jämna mellanrum för en ganska billig peng. Finns direktflyg

från bla. Peking, Shanghai, Guangzhou, mfl.

Har inte läst alla inlägg i tråden men jag förstod det som att du kommit hem från din första resa. Kan bara hålla med, ett jäkligt stort sug att åka tillbaka!

Men fråga dig själv, är du VERKLIGEN redo att flytta till Thailand med allt vad det innebär? Jag känner verkligen igen dina känslor, precis allt är fantastiskt.

Trevliga människor, god mat, underbart klimat, osv. Men tro mig, även det kommer att bli vardag. Personligen skulle jag bara kunna tänka mig att bo i Thailand

om jag har ett intressant och välbetalt jobb. Är inte det möjligt så nöjer jag mig med att vara turist några gånger per år.

Hur det blir på ålderns höst återstår att se :) .

Oavsett, lycka till med det stora äventyret!

/Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste ses från hojen, bara jag inte fastnar i Pattaya.. : p

Risken att fastna i Pattaya skulle jag nog bedöma ungefär till i runda slängar vara ganska exakt ca 100% !! :crazy:

post-3397-0-67812500-1354547166_thumb.jp

/ Joe

post-3397-0-67812500-1354547166_thumb.jp

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Värre struntprat än detta, var det länge sen jag läste på ett forum. " Min matkostnad ligger uppe i billiga Isaan på runt 20.000 baht". Tydligen kan/vill inte din "kära" köpa mat på marknaden och tillaga den hemma.

Jag undrar vad din matkostnad var i Sverige? "leta i soptunnorna" :lol:

jag vet inte vilka omständigheter du kommer ifrån, men du bor definitivt inte alls häruppe, för du känner helt enkelt inte till verkligheten. Så prata om struntprat det kan man ju göra då. :lol:

Därför skall jag berätta för dig då. För det första så är det "billigare" för oss häruppe att gå ut och käka på de olika ställena som finns, istället för att gå och handla och göra maten hemma. För det andra så tänker åtminstone inte jag, om jag nu ändå har råd till annat, käka mat som jag inte tycker om och som luktar stenäckligt, och jag vägrar att dricka regnvatten också för den delen. Om detta nu är dina val i livet så är det OK för min del, men kalla inte andras vardag för struntprat.

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för all info som rullar in, måste dock säga stopp & belägg ang. ett av inläggen. Jag tänker då inte stadga mig med någon ensamstående mamma och försörja någon annan mans barn, herregud, då kan jag väl lika gärna tacka ja till någon av de svenska ensamstående socialbidragslyftande tvåbarnsmorsorna som fiskar efter mitt nummer med jämna mellanrum! XD

Ok, missförstå mig inte nu, jag är fullt medveten om att jag har dålig koll på läget därnere efter bara några veckor i Patong, inte minst vad gäller tjejerna, har heller inte tänkt att försöka flytta dit i första taget, har långt ifrån både den erfarenhet av semestrar och de resurser som krävs både ekonomiskt, kompetensmässigt och praktiskt. Har inte heller tänkt att stadga mig i första taget utan vill väl leva livet lite där nere några semestrar först även om man blir bra sugen när dom verkar så goa, även om jag inte är mer korkad än att jag förstår att det i en del fall kan vara lika mkt teater.

Men va f*n, bli ATM åt någon ensamstående mamma och andra mäns barn det kan jag väl lika gärna bli i Sverige då om nu det skulle kännas lockande, vilket det absolut inte gör.

Hängde 24/7 med en massage-tjej i Patong, frågade vad det kostade men hon menade på att hon inte ville ha pengar av mig utan ville vara med mig ändå, 21 år var hon och söt som få : )

Gav henne en slant i alla fall för att slippa dåligt samvete då jag förstod att hon kunnat tjäna en slant från andra män under den tiden hon hellre var med mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vet inte vilka omständigheter du kommer ifrån, men du bor definitivt inte alls häruppe, för du känner helt enkelt inte till verkligheten. Så prata om struntprat det kan man ju göra då. :lol:

Därför skall jag berätta för dig då. För det första så är det "billigare" för oss häruppe att gå ut och käka på de olika ställena som finns, istället för att gå och handla och göra maten hemma. För det andra så tänker åtminstone inte jag, om jag nu ändå har råd till annat, käka mat som jag inte tycker om och som luktar stenäckligt, och jag vägrar att dricka regnvatten också för den delen. Om detta nu är dina val i livet så är det OK för min del, men kalla inte andras vardag för struntprat.

uncen...

Dricka regnvatten? var gör man det

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Hos mitt ex drack de faktiskt regnvatten. De har ju fullt med stora krus som samlar upp dem. Sedan köpte de den här och då kunde även jag dricka vattnet påstod de men jag provade aldrig.

post-7918-0-83959500-1354549459_thumb.jp

post-7918-0-83959500-1354549459_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit arbetslös länge, men nu har jag fått jobb så snart har jag det lika gott ställt som vilken arbetare som helst

Nånting skumt är det med dig i alla fall. :ahh::14:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för all info som rullar in, måste dock säga stopp & belägg ang. ett av inläggen. Jag tänker då inte stadga mig med någon ensamstående mamma och försörja någon annan mans barn, herregud, då kan jag väl lika gärna tacka ja till någon av de svenska ensamstående socialbidragslyftande tvåbarnsmorsorna som fiskar efter mitt nummer med jämna mellanrum! XD

Ok, missförstå mig inte nu, jag är fullt medveten om att jag har dålig koll på läget därnere efter bara några veckor i Patong, inte minst vad gäller tjejerna, har heller inte tänkt att försöka flytta dit i första taget, har långt ifrån både den erfarenhet av semestrar och de resurser som krävs både ekonomiskt, kompetensmässigt och praktiskt. Har inte heller tänkt att stadga mig i första taget utan vill väl leva livet lite där nere några semestrar först även om man blir bra sugen när dom verkar så goa, även om jag inte är mer korkad än att jag förstår att det i en del fall kan vara lika mkt teater.

Men va f*n, bli ATM åt någon ensamstående mamma och andra mäns barn det kan jag väl lika gärna bli i Sverige då om nu det skulle kännas lockande, vilket det absolut inte gör.

Hängde 24/7 med en massage-tjej i Patong, frågade vad det kostade men hon menade på att hon inte ville ha pengar av mig utan ville vara med mig ändå, 21 år var hon och söt som få : )

Gav henne en slant i alla fall för att slippa dåligt samvete då jag förstod att hon kunnat tjäna en slant från andra män under den tiden hon hellre var med mig.

Låter inte som du kommer att klara det på 5-6000kr. Det innebär nästan eremitliv, att leva livet innebär att du slantar upp mera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen till skaran av Thailands tokiga! Men ett par varningens ord ang motorcykel.

Är Du inte van moppeförare redan är Thailand det sämsta stället att lära sig köra. Trafiken i Thailand

har helt annan tempo o rytm än i Sverige. Så jag rekommenderar att förflytta längre sträckor med

buss, tåg eller flyg eller bil med annan förare.

Sen är det med Pattaya att den fångar en, det blir näst intill omöjligt att komma därifrån. Antingen älskar

man stället eller så hatar man det. Finns ingen mellan läge.

Det som du beskriver med massage tjejen i Patong, det är bara en del av strategin, tyvärr. Och jag menar inte

att det inte skulle finnas "familjeflickor" också i Thailand men de följer knappast med första natten till hotellet.

Visserligen om man är ung, atletisk ljus kille så har man bättre flyt än +50, ölmage + 40 kg övervikt.

Men lev livet och njut. Det där att klara med 6 000 SEK är bara att glömma, om man lever permanent i landet

behövs många andra saker som man inte behöver som turist, t.e.x försäkringar fast allt är individuellt, jag skulle

klara mig på 11 000 SEK, eller rättare sagt ska klara mig. Men jag sitter inte i barer, röker inte och klarar mig utan

falangmat (utom lite då o då)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är väldigt vackert i Chiang Mais omgivningar. Fantastiska vyer på vägen mellan Chiang Mai och Chiang Rai.

Herr Chang har talat.

Eller mot Pai norrut, eller söderut mot DoiTao :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som du beskriver med massage tjejen i Patong, det är bara en del av strategin, tyvärr. Och jag menar inte

att det inte skulle finnas "familjeflickor" också i Thailand men de följer knappast med första natten till hotellet.

Visserligen om man är ung, atletisk ljus kille så har man bättre flyt än +50, ölmage + 40 kg övervikt.

En del av strategin.. Utveckla gärna. Menar du att hennes dolda agenda är att det ska leda till giftermål, att vi sedan lever ihop i Sverige och när 2 år har passerat så ligger det bara ett brev på köksbordet när jag kommer hem från jobbet medans hon packat en väska, tagit tåget till några landsmän och hennes riktiga pojkvän sitter redan på flyget till Arlanda, eller..? :ledsen:

Link to comment
Dela på andra sajter

En del av strategin.. Utveckla gärna. Menar du att hennes dolda agenda är att det ska leda till giftermål, att vi sedan lever ihop i Sverige och när 2 år har passerat så ligger det bara ett brev på köksbordet när jag kommer hem från jobbet medans hon packat en väska, tagit tåget till några landsmän och hennes riktiga pojkvän sitter redan på flyget till Arlanda, eller..? :ledsen:

Hon behöver inte alls ha någon pojkvän.

Ett scenario kan vara att du åker hem och inte släpper taget om henne. Till slut så sitter du och skickar ner pengar till en tjej i Thailand som du inte ser röken av igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

En del av strategin.. Utveckla gärna.
Bara egen erfarenhet, om barflickor och så kallade familjeflickor De som inte velat ha betalt i början har kostat mest i längden, oavsett om det har varit fråga om en vecka eller om ett år.

I grova drag kan man säga att falangen betalar alltid, på ett eller annat sätt. Nu behöver det inte drabba dig, bar hur jag har upplevt det.

Det gäller att hålla huvudet kallt, så att säga. Akta för förälskelsen, hur underbara de än är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hos mitt ex drack de faktiskt regnvatten. De har ju fullt med stora krus som samlar upp dem. Sedan köpte de den här och då kunde även jag dricka vattnet påstod de men jag provade aldrig.

All vatten i denna värld har kommit ner som regnvatten (många gånger om) i fast (snö) eller flytande form.

Regnvattnet i Thailand är efter en primitiv (mekanisk) filtrering och/eller med enkla kemiska hjälpmedel minst lika drickbart som vattnet i Sverige.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

filtrera 2 gånger, och ta den säkra vägen...drick öl.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dricka regnvatten? var gör man det

Ha det

Bland annat i Isaan. Om man har thailändsk stålmage...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...