Jump to content
IGNORERAD

First-timer, såld på Thailand, men vad gäller ang. tjejerna..?


Rebourn

Recommended Posts

Det gör vi i frugans by i Isaan. Fullt drickbart och mycket billigt. Fast jag måste väl erkänna att jag klorerar tunnorna det första jag gör när vi kommer dit..

Problemet där uppe är inte regnvatten, utan "lao khao".

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 249
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Rebourn

    27

  • Sam sip sam

    18

  • Baa

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ett lite "roligt" missförstånd jag var med om i Patong med tjejen jag hängde med en vecka var, att en kväll ledde samtalen in på relationer och jag nämnde då att jag hade haft 3 flickvänner under mina år i Sverige, efter detta samtal verkade hon lite missnöjd och smått moloken, jag kunde dock inte begripa varför..

Nästa dag blev till kväll och vi hälsade då på hennes vänner i en lägenhet i ett hyreshus, en av hennes vänner pratade klockren engelska och efter någon halvtimme bad jag henne tolka och fråga om allt var i sin ordning med "min" tjej, hon frågade henne på thai och då svarade "min" tjej med smått upprörd ton i några meningar varpå "tolken" förmedlar vidare till mig, "min" tjej hade föregående kväll uppfattat att jag förutom henne även hade 3 andra flickvänner i Thailand..! :girl_dev:

Så kan det gå när man inte kan prata thai..

Link to comment
Dela på andra sajter

Min åsikt om Thailand och Thai tjejer är att du måste sätta dig in i kultur skillnaderna mellan Thaland och Sverige.

Inte bara kulturen faktiskt, även levnads förhållanden, ekonomi, Thailands politiska framtids strategi mm.

Lyssna inte på de som har blivit cyniska och som förlorat alla sina pengar till en Thai tjej/eller pojk.

Du måste lyssna på din mag känsla i början, känns det fel är det nog så.

Ingen (nästan iaf.) blir förbannad på dig om du håller hårt i DINA pengar, utom de som är ute efter dom med snabba medel.

BLI INTE försälskad med snoppen, då försvinner dina varnings gränser.

Du måste sätta dig in i hur Thailand funkar, korruption, icke existerande pensions system, inga andra att förlita sig på än sin familj mm.

Tjejerna har oftast ett barn i ett tidigare förhållande, dom kommer inte att berätta det första tiden.

Alla lögner som dom har berättat kommer att komma fram så småningom, bit för bit om dom känner förtroende och samhörighet med dig.

Du måste vara man, vara den som tar beslut och fullföljer dessa beslut.

Thai tjejer är väldigt kvinnliga som du kanske vet men om du överlåter beslutsfattande till dom så tar dom över, med hull och hår.

Tolerera inte våld i någon form, från henne eller dig själv.

Då kommer du att skapa trygghet för henne och i längden få respekt.

Om denna enkla regel inte respekteras av henne, stick så fort du kan, oavsett hur förälskad du än är.

Jag bor i Thailand sedan 6 år och har hört och sett otaliga förhållanden där allt ser bra ut på ytan men där det verkligen råder fullt kaos.

Thai tjejer är thai, inte svenskor så översätt eller tolka inte efter svenskt sätt.

Lär dig hur hennes situation ser ut, hennes framtids planer (om hon har några annat än att mjölka dig på pengar).

Självklart kommer vilken thai tjej som helst att försöka fiska ut så mycket hon kan innan du drar, om du drar, vilket de flesta gör.

Om hon kan känna sig trygg med dig, att du inte smaskar på grannens gräs eller att du super dig full i tid och otid, att du tänker

på henne och hennes press från andra, då finns det en stor chans att du skulle kunna gifta dig med någon som du kan leva ett bra liv med.

Med "hennes press" menar jag att det med stor sannolikhet att hon är pressad av familjen att skicka pengar, har hon ett barn hos mormor, då kan jag garantera dig att så är fallet.

Det finns inga ekonomiska skyddsnät för dom och det är något du bara måste acceptera, om du inte accepterar att hon jobbar vidare med vad det än är.

Du måste först förstå hennes värld innan du kan kritisera eller fördömma henne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min åsikt om Thailand och Thai tjejer är att du måste sätta dig in i kultur skillnaderna mellan Thaland och Sverige.

Inte bara kulturen faktiskt, även levnads förhållanden, ekonomi, Thailands politiska framtids strategi mm.

Lyssna inte på de som har blivit cyniska och som förlorat alla sina pengar till en Thai tjej/eller pojk.

Du måste lyssna på din mag känsla i början, känns det fel är det nog så.

Ingen (nästan iaf.) blir förbannad på dig om du håller hårt i DINA pengar, utom de som är ute efter dom med snabba medel.

BLI INTE försälskad med snoppen, då försvinner dina varnings gränser.

Du måste sätta dig in i hur Thailand funkar, korruption, icke existerande pensions system, inga andra att förlita sig på än sin familj mm.

Tjejerna har oftast ett barn i ett tidigare förhållande, dom kommer inte att berätta det första tiden.

Alla lögner som dom har berättat kommer att komma fram så småningom, bit för bit om dom känner förtroende och samhörighet med dig.

Du måste vara man, vara den som tar beslut och fullföljer dessa beslut.

Thai tjejer är väldigt kvinnliga som du kanske vet men om du överlåter beslutsfattande till dom så tar dom över, med hull och hår.

Tolerera inte våld i någon form, från henne eller dig själv.

Då kommer du att skapa trygghet för henne och i längden få respekt.

Om denna enkla regel inte respekteras av henne, stick så fort du kan, oavsett hur förälskad du än är.

Jag bor i Thailand sedan 6 år och har hört och sett otaliga förhållanden där allt ser bra ut på ytan men där det verkligen råder fullt kaos.

Thai tjejer är thai, inte svenskor så översätt eller tolka inte efter svenskt sätt.

Lär dig hur hennes situation ser ut, hennes framtids planer (om hon har några annat än att mjölka dig på pengar).

Självklart kommer vilken thai tjej som helst att försöka fiska ut så mycket hon kan innan du drar, om du drar, vilket de flesta gör.

Om hon kan känna sig trygg med dig, att du inte smaskar på grannens gräs eller att du super dig full i tid och otid, att du tänker

på henne och hennes press från andra, då finns det en stor chans att du skulle kunna gifta dig med någon som du kan leva ett bra liv med.

Med "hennes press" menar jag att det med stor sannolikhet att hon är pressad av familjen att skicka pengar, har hon ett barn hos mormor, då kan jag garantera dig att så är fallet.

Det finns inga ekonomiska skyddsnät för dom och det är något du bara måste acceptera, om du inte accepterar att hon jobbar vidare med vad det än är.

Du måste först förstå hennes värld innan du kan kritisera eller fördömma henne.

Bra där Nitrosnuset - du verkar ha funderat lite grand. För även om även du verkar vara lite väl mycket cynisk själv, så håller jag med dig i det mesta. Bor som du själv härnere, jag dock "bara" 5 år.

Ha det bra

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan låter ni trollet 7/11 driva gäck med er fortfarande?.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Jag är en kille som närmar mig 30, jag hade länge gått i tankarna att besöka landet många snackade om men seg och försiktig som man var så gick åren.

I våras hade jag gått utan både jobb och flickvän i alltför många år, levde ett rätt trist tillbakadraget liv i en sunkig etta i en grå förort, livet blev inte vad man tänkt sig kände jag och jag hade tappat livslusten totalt.

Satt och slösurfade på nätet en kväll då i våras och fick syn på en T&R flygstol till Thailand, hade väl tagit ett par pilsner den kvällen och kände bara att nej, nu räcker det, nu kör vi bara, nu får det bära eller brista!

Ni må tro att det var en mäktig känsla när flyget så en tidig sommarmorgon gick ner för landning i soluppgången efter 14 timmar på planet med shortstop i CPH. När jag klev ut från flygplatsen så möttes jag av en värme jag aldrig upplevt tidigare trots att klockan bara var 7 på morgonen. Tog en taxi in till stan och detta blev sannerligen några av de mest omvälvande veckor i mitt liv, allt kändes så enkelt, livet lekte, och till skillnad från vad jag var van vid i Sverige så var det inga problem att ta kontakt med tjejer som var intresserade av att ses, även icke-prostituerade, kan lätt säga att jag ville ALDRIG återvända till Sverige!!

Nu är det över 3 månader sen jag var tvungen att åka hem men jag kan lätt säga att det har inte gått EN ENDA DAG utan att jag längtat tillbaka!

Nu har jag fått jobb i Sverige från Januari men vart semestern i sommar kommer spenderas råder det ingen som helst tvekan om.

Jag har dock några funderingar jag vill dela med mig av, och känner någon sig manad att svara så tas det tacksamt emot.

Jag bjöd ut en tjej som jobbade på ett massage-institut (Ej HE-massage) på middag och hon tackade ja, sen har jag också hört att man kan träffa "vanliga" tjejer på ex. discotek. Nästa resa är jag grymt sugen på att ragga upp någon schysst tjej och hyra båge och se mer av landet, det enda är väl att många av dom är riktigt charmiga och ett fruset nordbo-hjärta kan lätt värmas upp lite väl mycket kanske, finns väl en risk/chans att det slutar med giftermål kan jag tänka mig om jag känner mig själv rätt..

Men, hur är det egentligen det här med Thailändska tjejer, hotell-receptionisten där jag bodde var en go tös, dock redan gift, men hon varnade mig för Thaitjejen jag hängde med en vecka, visserligen träffade jag den tjejen på en bar då, jag vet inte, receptionisten tyckte väl att jag var så pass reko att hon inte kunde låta bli att varna mig lite, men vad varningen innefattade verkade hon inte kunna precisera..(?)

Är det vanligt att Thaitjejer utnyttjar en för PUT i Sverige om det skulle sluta i giftermål och sticker när hon får PUT trots att man är en riktigt schysst kille..?

Varför jag haft svårt med tjejer i Sverige är för att dom anser mig vara för blyg i början.

Dessa icke-prostituerade tjejer man kan träffa lite varstans, är dom i själva verket också prostituerade..?

Handlar det bara om ekonomi på ett eller annat vis samt drömmen om väst..?

Är verkligen såld på Thailand kan jag säga, värmen, priserna, maten, folket, solen, you name it!

Behöver nog lite feedback inför nästa vända.

Hej, jag bor själv i Thailand sedan fem år tillbaks och stortrivs. Bor ihop med en rekordelig tös som inte bara försöker klå mig på pengar.

Angående damer så kan du lugnt räkna med att dom du träffar på barer bara är ute efter dina pengar och dom kan gå hur långt som helst för att få dom. Thai tar inget extra för att ljuga en ATM-kille full. Ska du träffa ordentliga flickor får du ge dig ut på mindre orter eller försöka hitta nån på Thailovelinks site eller motsvarande.

Lycka till (själv bor jag i Bangsean, ca 9 mil österut från BKK)

Link to comment
Dela på andra sajter

Samling vid stenbordet ser jag, ja det är väl bara till att knalla ned till sjuelvan och köpa sig en Sangsom och lite jordnötter så kanske man kan bidra med några visdomsord framåt kvällen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, jag bor själv i Thailand sedan fem år tillbaks och stortrivs. Bor ihop med en rekordelig tös som inte bara försöker klå mig på pengar.

Angående damer så kan du lugnt räkna med att dom du träffar på barer bara är ute efter dina pengar och dom kan gå hur långt som helst för att få dom. Thai tar inget extra för att ljuga en ATM-kille full. Ska du träffa ordentliga flickor får du ge dig ut på mindre orter eller försöka hitta nån på Thailovelinks site eller motsvarande.

Lycka till (själv bor jag i Bangsean, ca 9 mil österut från BKK)

Tjena!

Tror du har lite fel. Typiskt svensk fördom. GIVETVIS finns det massor med brudar i barerna som endast ser pengar m.m blåsa

så mycket det går. Men faktum är att det även finns kanon-tjejer i barerna.(hur konstigt det nu låter) Är många falanger världen över som

är lyckligt gifta med f.d bartjejer. Alla kan ju inte ha farit ut på landsbygden,risfälten och letat. Är man bara lite öppen,nyfiken,håller i

kulorna(menar pengar) och inte köper alla historier man får höra. Så kan man även hitta en bra tjej i baren. Tro mig!!

Känner en hel del tjejer som jobbar i barer m.m Några dåliga och en del kanon-tjejer för rätt man.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, jag bor själv i Thailand sedan fem år tillbaks och stortrivs. Bor ihop med en rekordelig tös som inte bara försöker klå mig på pengar.

Angående damer så kan du lugnt räkna med att dom du träffar på barer bara är ute efter dina pengar och dom kan gå hur långt som helst för att få dom. Thai tar inget extra för att ljuga en ATM-kille full. Ska du träffa ordentliga flickor får du ge dig ut på mindre orter eller försöka hitta nån på Thailovelinks site eller motsvarande.

Lycka till (själv bor jag i Bangsean, ca 9 mil österut från BKK)

Aj fan, det var ord och inga visor :crazy: , träffade frugan i baren för 17 år sedan, hon har inget överflöd och jag är inte fattig ???

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Thomas001. Vågar nog säga att merparten har träffat sin partner i baren. Och känner säkert 25 par som

är lyckliga trots det. Har man lite sunt förnuft så märker man snart vilka motiver flickan har. Fast i längden blir gubben

alltid urmjölkat oavsett hur man träffar sitt blivande fru.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Thomas001. Vågar nog säga att merparten har träffat sin partner i baren. Och känner säkert 25 par som

är lyckliga trots det. Har man lite sunt förnuft så märker man snart vilka motiver flickan har. Fast i längden blir gubben

alltid urmjölkat oavsett hur man träffar sitt blivande fru.

Gäller bara att dra ut på mjölkandet så det räcker länge!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra där Nitrosnuset - du verkar ha funderat lite grand. För även om även du verkar vara lite väl mycket cynisk själv, så håller jag med dig i det mesta. Bor som du själv härnere, jag dock "bara" 5 år.

Ha det bra

uncen...

Jag bor och verkar i Thailand sedan 6 1/2 år tillbaka.

Har inte varit "hemma" i Sverige på 3 1/2 år och har ingen lust att åka en enda gång till.

Det kanske verkar som jag är cynisk men det är jag absolut inte, jag är däremot helt befriad från verklighets flykt i form av rosa drömmar.

Thailand är ett hårt land för de flesta, inte allra minst Thai själva.

Det som visas upp för turister och drömmare är ganska missvisande.

Jag tror man som västerlänning måste se den verkligheten som existerar för Thai innan man sätter sig själv i centrum av världen.

Jag har hört alldeles för många som tycker synd om sig själva och att vi blir utnyttjade av hela Thai samhället.

Tyvärr är det väl så att även Thai blir riktigt duktigt utnyttjade dom med, majoriteten av dom till råga på allt.

Det korrupta samhället fungerar som en kuvös för parasiter.

Läste precis om en undersökning som sa att 64% av alla Thai (dom frågade nog inte alla, utan stickprov förekom nog) tycker att korruption är Ok, så länge dom som individen tjänar på det.

Den 9'de December ska student föreningen MOT korruption demonstrera i Bangkok.

"Hands up in the AIR" - hurra kommentar av mig -

Det är under dessa förutsättningar (mångt mycket mer än korruption men du fattar vad jag menar, va?) som Thai tjejer växer upp och är man det "svaga" könet så gör man nog vad man kan för att klara sig.

För att ingen man ska misstolka (nu måste jag bara säga en sak, som ett djävla svenskt fruntimmer, som alltid feltolkar eller försöker tolka) så måste man skriva så djäkla mycket.

Ni kvinnor som läser på forumet så måste jag säga till er att jag inte menar något nedsättande om er som kvinnor, mera män som försöker sig på den svåra konsten att tolka som kvinnor inte alltid är bra på heller :)

Det blev ett långt svar till dig och det var väl heller inte riktat bara till dig uncen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Thomas001. Vågar nog säga att merparten har träffat sin partner i baren. Och känner säkert 25 par som

är lyckliga trots det. Har man lite sunt förnuft så märker man snart vilka motiver flickan har. Fast i längden blir gubben

alltid urmjölkat oavsett hur man träffar sitt blivande fru.

Jodå, visst är det nog så, tror nog faktiskt alla har träffat sin tjej i baren, dom som säger annat ljuger antagligen.

Eller tja, det är väl kanske vad dom som träffat sin tjej i baren tror.

Eller nej, så kan det ju inte vara, va fel det blev, klart som fan att merparten har träffat sin tjej i baren.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, visst är det nog så, tror nog faktiskt alla har träffat sin tjej i baren, dom som säger annat ljuger antagligen.

Eller tja, det är väl kanske vad dom som träffat sin tjej i baren tror.

Eller nej, så kan det ju inte vara, va fel det blev, klart som fan att merparten har träffat sin tjej i baren.

Har för mig att jag inte skrev nåt om att ljuga. Om 75 av 100 träffar sin tjej i baren är nog merpart, eller hur?
Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att jag inte skrev nåt om att ljuga. Om 75 av 100 träffar sin tjej i baren är nog merpart, eller hur?

Ja det va ju det jag skrev.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Samling vid stenbordet ser jag, ja det är väl bara till att knalla ned till sjuelvan och köpa sig en Sangsom och lite jordnötter så kanske man kan bidra med några visdomsord framåt kvällen.

Ok, jag är på plats, kommer du snart eller ?

post-6184-0-90093100-1354879670_thumb.jp

Fritz..

post-6184-0-90093100-1354879670_thumb.jp

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, jag är på plats, kommer du snart eller ?

post-6184-0-90093100-1354879670_thumb.jp

Fritz..

Ser trevligt ut, där skulle man nog kunna lösa både Israel-Palestina konflikten och fundera ut om det går att griljera en julskinka med nam plaa. Ser dock lite för idylliskt ut för de hardcorefrågor angående barlivet och thailändska kvinnor som de riktiga stenbordsexperterna debatterar.

Bjuder du in till ett stenbords- alternativt rangligt-plastbord-med-dvärg-stolar-party i Pattaya i veckan mellan jul och nyår så kommer jag och då finns de inga begränsningar för vilka problem vi kan lösa. Vi skulle till och med kunna ha en tråd på MPR där medlemmar får skicka in frågor de vill ha svar på, lite som när Saida hittade borttappade förlovningsringar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bjuder du in till ett stenbords- alternativt rangligt-plastbord-med-dvärg-stolar-party i Pattaya i veckan mellan jul och nyår så kommer jag och då finns de inga begränsningar för vilka problem vi kan lösa. Vi skulle till och med kunna ha en tråd på MPR där medlemmar får skicka in frågor de vill ha svar på, lite som när Saida hittade borttappade förlovningsringar

Lysande ide' Sickan !! Du å ja, ett stenbord/plastbord, några flaskor Sang Som samt en dator uppkopplad till MPR så startar vi en tråd där du och jag som tillsammans har all kunskap svarar på frågor. Det ska bli skoj ! Jag hör av mig via PM.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lysande ide' Sickan !! Du å ja, ett stenbord/plastbord, några flaskor Sang Som samt en dator uppkopplad till MPR så startar vi en tråd där du och jag som tillsammans har all kunskap svarar på frågor. Det ska bli skoj ! Jag hör av mig via PM.

Fritz..

Vi kör på ett stenbord i Naklua eller ett ranligt plastbord i South Pattaya under mellandagarna. MPR-medlemmar kan ringa in sina frågor via skype, skriva i en speciell tråd eller skicka anonyma PM och vi reder ut alla problem. Kanske någon äldre herre; typ Måne eller Clion, givetvis inte deras riktiga namn, har några frågor om sex för äldre eller några yngre herrar, typ Knasen eller Hamnoi (jag maskerade deras namn genom att använda versaler) har några frågor om bromance. Dessutom inbjuder vi lokala förmågor att ställa livefrågor; kanske Jimmy666 vill ha lite kostrådgivning, Jive vill ha bowlingtricks och Maitan har några allmänna frågor om rävjakt. Inga frågor är för svåra för en så dynamisk duo som Fritz-Atom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kör på ett stenbord i Naklua eller ett ranligt plastbord i South Pattaya under mellandagarna. MPR-medlemmar kan ringa in sina frågor via skype, skriva i en speciell tråd eller skicka anonyma PM och vi reder ut alla problem. Kanske någon äldre herre; typ Måne eller Clion, givetvis inte deras riktiga namn, har några frågor om sex för äldre eller några yngre herrar, typ Knasen eller Hamnoi (jag maskerade deras namn genom att använda versaler) har några frågor om bromance. Dessutom inbjuder vi lokala förmågor att ställa livefrågor; kanske Jimmy666 vill ha lite kostrådgivning, Jive vill ha bowlingtricks och Maitan har några allmänna frågor om rävjakt. Inga frågor är för svåra för en så dynamisk duo som Fritz-Atom.

Jag kan ta hand om frågorna angående städning och hushållsskötsel om inte dom riktiga giganterna på området( måne o clion) har lust.

Vill ni ha en expert på billiga vita viner och cider så tror jag wUThai kan bidra med en hel del iom sin mångåriga erfarenhet .

Och vill någon ha tips på hur man går upp i vikt så är väl oraklet inom viktökning knasen ,rätt kvinna att fråga.

Trevlig kväll//Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kör på ett stenbord i Naklua eller ett ranligt plastbord i South Pattaya under mellandagarna. MPR-medlemmar kan ringa in sina frågor via skype, skriva i en speciell tråd eller skicka anonyma PM och vi reder ut alla problem. Kanske någon äldre herre; typ Måne eller Clion, givetvis inte deras riktiga namn, har några frågor om sex för äldre eller några yngre herrar, typ Knasen eller Hamnoi (jag maskerade deras namn genom att använda versaler) har några frågor om bromance. Dessutom inbjuder vi lokala förmågor att ställa livefrågor; kanske Jimmy666 vill ha lite kostrådgivning, Jive vill ha bowlingtricks och Maitan har några allmänna frågor om rävjakt. Inga frågor är för svåra för en så dynamisk duo som Fritz-Atom.

Och när stensmaken i herrarnas akterkastell har blivit alltför påtaglig, så föreslår jag en förflyttning till ett nytt vattenhål i ombonad engelsk pubmiljöstil under svensk flagg, som premiäröppnar nästa vecka och där duon kan tänkas utökas till en trio.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser fram mot denna frågestund då jag har en massa frågor jag vill ha svar på :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...