Jump to content
IGNORERAD

First-timer, såld på Thailand, men vad gäller ang. tjejerna..?


Rebourn

Recommended Posts

Jag ids inte läsa igenom allt. Jag gjorde själv exakt likadant som du eventuellt tänker göra.

Dock raggade jag upp en attraktiv brud på Grace hotel i Bangkok, löste ut henne + förstörde på detta sätt en lysande framtid (för Li)

Detta var 1976, vi besökte en stor del av norra och nordöstra Thailand - och ja, på en motorcykel som jag köpte i Bangkok.

Språksvårigheterna var snart sagt vårt minsta problem, Li har eller har aldrig haft något lokalsinne och karta ja det visste hon knappt om det överhuvudtaget fanns.

Det vi upplevde under 3 månader svetsade oss samman för all framtid. Ja så kan det bli, så passa dig djävligt noga - var kräsen och välj RÄTT donna.

Du menar att hon fick det sämre med dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 249
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Rebourn

    27

  • Sam sip sam

    18

  • Baa

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ta tjejen från baren efter stängning så slipper du avgift till baren! Det är säkrare med tjejer från baren. Håll dig till short time så du slipper de andra andra utgifterna, som att bjuda på mat etcetra. Skit i kontorstjejerna de ligger mest som plankor.Tänk också på att med de lite äldre erfarna brudarna får du mer valuta för pengarna.

Jaså kontorstjejerna ligger mest som plankor :-)

Min erfarenhet är tvärtom, finns inte ett proffs som kommer i närheten så kanske du gör något fel ;-)

Kan ju va kul också att leka lite med någon som verkligen vill leka utan att få betalt för det.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du grattis i så fall, det skrevs just nu i veckan i nyheterna om att Thailand är väldigt illa ute med AIDS, det smittas en ny människa med AIDS varje timme dygnet runt här i Thailand. Vilken är den största chansen att träffa dessa smittade? Ja varför inte gå ner på beachroad bland brudarna där, dessa brudar som inte fick jobbet inne på baren ovanför, där kan du säkerligen har en jättestor chans att finns HIV_smittade damer. dessa damer som aldrig frivilligt kollar sig, de kör till slutet... Och de vill gärna ta dig med också när det är dags..

Mitt förslag, använd kondom, pippa halva antalet tillfällen istället och betala dubbelt, så har du stora chanser att klara dig bra...Fattigare javisst, men du överlever i alla fall.

men annars så anser jag att detta är urtypen av ungdomar som skall stanna hemma och inte leka på "pappas gata". De är helt enkelt inte kvalificerade för detta leverne ännu,,, vänta 30 år och kom igen då...

lycka till..

uncen..

Hahahaha tur jag inte fick detta rådet 25 år sedan då jag var 19 år.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

F.u. datingsidor finns ju t.ex. facebook och för att inte tala om Instagram, hur lätt som helst att få kontakt med vanliga donnor. Hoppas för guds skull att inte min dam har skaffat Instagram vid det här laget :suicide:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill bara förvarna Rebourn vad som kan hända.

Li är idag mer svenska än vad jag själv är det är jag som tjatar på att åka ned då och då.

Svaret är alltid - vi har inte tid att åka, det är ditt och datt som måste skötas, tidigare var det bl.a barnen och deras skolgång nu är det barnbarnen som absolut inte kan lämnas.

F*n ta mig om jag inte snart slutar att sitta och ödsla bort tid framför datorn, är vad jag titt som tätt får höra.

Ok, jag ska inte klaga trots att det inte varit en lugn stund sedan jag löste ut Li från Grace.

Li är finansgeniet och har backat upp mig i mina satsningar, verkligen pushat på, så det är jag som ska vara evigt tacksam.

Kanske både tur eller otur eftersom Li inte har en endaste koppling kvar till Thailand, släktingarna försköts i princip i samma ögonblick som de placerade henne som servitris på Grace.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai frendly

Prova den, nästa likan dan som thai love links. Sen finns det asiandate b.la

Tack för den. Sen oavsett vilken datingsajt man använder så antar jag att "risken" att det finns en hel del "halvt om halvt" eller F.d. prostituerade tjejer där är ganska stor, vilket väl iofs inte gör så mkt om man inte söker en fru. Iofs är det väl inte hela världen om ens blivande fru har varit bartjej, grejen är väl bara den att en del av dom säkert tagit skada av att sälja sig då det förutom oss reko män även finns en och annan som behandlat dom mindre bra om vi säger så

Jag ids inte läsa igenom allt. Jag gjorde själv exakt likadant som du eventuellt tänker göra.

Dock raggade jag upp en attraktiv brud på Grace hotel i Bangkok, löste ut henne + förstörde på detta sätt en lysande framtid (för Li)

Detta var 1976, vi besökte en stor del av norra och nordöstra Thailand - och ja, på en motorcykel som jag köpte i Bangkok.

Språksvårigheterna var snart sagt vårt minsta problem, Li har eller har aldrig haft något lokalsinne och karta ja det visste hon knappt om det överhuvudtaget fanns.

Det vi upplevde under 3 månader svetsade oss samman för all framtid. Ja så kan det bli, så passa dig djävligt noga - var kräsen och välj RÄTT donna.

Oj, vilka rader, känns som att det där skulle kunna utvecklas till en bok som skulle kunna sälja hyfsat, kändes nästan som de där raderna man läser på baksidan av böcker : )

Link to comment
Dela på andra sajter

.. förutom oss reko män även finns en och annan som behandlat dom mindre bra om vi säger så

Ja här på MPR är det som sagt bara reko män :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Rebourn.

Du pratar om PUT, träffa trevlig donna för mc-tur etc etc.Sätta en hora.mycket svammel fram och tillbaka vad du vill...och det är 6 månader tills du ska åka till Thailand för andra gången efter en två veckors tur till phuket. Ta det lugnt så kommer du lära dig mycket.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Rebourn.

Du pratar om PUT, träffa trevlig donna för mc-tur etc etc.Sätta en hora.mycket svammel fram och tillbaka vad du vill...och det är 6 månader tills du ska åka till Thailand för andra gången efter en två veckors tur till phuket. Ta det lugnt så kommer du lära dig mycket.

Själv tror jag han kan mycket mer än han vill påskina. För att vara ny på forumet och Thailand är han väldigt hemma på såväl fördommar /antaganden baserade på "veteraner" eller självupplevda, utryck och allt.

Man undrar ju varför en så insatt kille frågar om råd i något så simpelt som damer.

Han vill dejta men inte binda sig, Gärna träffa någon fin flicka att glida runt med på bågen men samtidigt gå och ta en sista chansen på Beachroad för 500 Baht.

Vidare har han tid att ägna timmar åt sin tråd som han startade redan samma dag han blev medlem på forumet.

Surin P3!

Jag såg att du kollat hans profil. Har du kollat IP-adressen efter dubbla medlemskap?

Ändrades av Stickan

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahahaha tur jag inte fick detta rådet 25 år sedan då jag var 19 år.

/ SatanG

En stilla undran... du bosatte ju dig inte härnere... så vad bryr du dig om? Du åkte ner till Thailand, hittade en dam som du gillade och sedan stack du hem till "mammas gata" igen. Grattis till en fullträff i alla fall

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tror jag han kan mycket mer än han vill påskina. För att vara ny på forumet och Thailand är han väldigt hemma på såväl fördommar /antaganden baserade på "veteraner" eller självupplevda, utryck och allt.

Man undrar ju varför en så insatt kille frågar om råd i något så simpelt som damer.

Han vill dejta men inte binda sig, Gärna träffa någon fin flicka att glida runt med på bågen men samtidigt gå och ta en sista chansen på Beachroad för 500 Baht.

Vidare har han tid att ägna timmar åt sin tråd som han startade redan samma dag han blev medlem på forumet.

Surin P3!

Jag såg att du kollat hans profil. Har du kollat IP-adressen efter dubbla medlemskap?

Men oavsett,,,, underhållningsnivån är bra, och riktigt kul tråd blev det.

uncen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rebourn.

Du pratar om PUT, träffa trevlig donna för mc-tur etc etc.Sätta en hora.mycket svammel fram och tillbaka vad du vill...och det är 6 månader tills du ska åka till Thailand för andra gången efter en två veckors tur till phuket. Ta det lugnt så kommer du lära dig mycket.

Ja, det är väl helt enkelt som så att jag helst av allt skulle vilja ha en mysig och go flickvän och samtidigt sätta på sexiga tjejer (prostituerade).

F*n att det ska vara så svårt att kombinera XD

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta tjejen från baren efter stängning så slipper du avgift till baren! Det är säkrare med tjejer från baren. Håll dig till short time så du slipper de andra andra utgifterna, som att bjuda på mat etcetra. Skit i kontorstjejerna de ligger mest som plankor.Tänk också på att med de lite äldre erfarna brudarna får du mer valuta för pengarna.

Är du släkt med BTT ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

En av de saker som förvånat mig mest efter att ha läst på lite mer och jämfört med mina tidigare förutfattade meningar, är att efter att ha läst en del runt om på nätet så verkar det som att thaitjejer kan vara otrogna mot sin man precis som svenska tjejer.

Tidigare så hade jag fått för mig att det var lika ovanligt med otrohet från thaitjejer som från muslimska tjejer, efter att ha läst en del så verkar det snarare som att visst, dom må vara något trognare än svenskor men att det även förekommer otrohet av thailändska tjejer.

Edit: Jag är medveten om "dubbelmoralen" i min önskan att ha en trogen flickvän samtidigt som jag själv kanske helst skulle vilja ha en söt flickvän och samtidigt kunna få sätta på en och annan sexig tjej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Edit: Jag är medveten om "dubbelmoralen" i min önskan att ha en trogen flickvän samtidigt som jag själv kanske helst skulle vilja ha en söt flickvän och samtidigt kunna få sätta på en och annan sexig tjej.

Här osar det skogsmulle!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

En av de saker som förvånat mig mest efter att ha läst på lite mer och jämfört med mina tidigare förutfattade meningar, är att efter att ha läst en del runt om på nätet så verkar det som att thaitjejer kan vara otrogna mot sin man precis som svenska tjejer.

Tidigare så hade jag fått för mig att det var lika ovanligt med otrohet från thaitjejer som från muslimska tjejer, efter att ha läst en del så verkar det snarare som att visst, dom må vara något trognare än svenskor men att det även förekommer otrohet av thailändska tjejer.

Edit: Jag är medveten om "dubbelmoralen" i min önskan att ha en trogen flickvän samtidigt som jag själv kanske helst skulle vilja ha en söt flickvän och samtidigt kunna få sätta på en och annan sexig tjej.

Thailändska tjejer är trogna pengarna. Eftersom du ska leva på eremitnivå ligger du då lite risigt till. Men du sa ju tidigare att du bara skulle plocka ut en tjej från baren en gång i veckan och inte var intresserad av att binda dig förrän längre fram. Därför är det inget du behöver bry dig om nu. Annars är otrohet allvarligt i Thailand thailändskorna är världsmästare i penis slashing.

http://jezebel.com/penis-slashing/

Eftersom du ska ta en del tjejer från baren ska du få ett bra tips. Sätt dig nära tjejtoaletten så har du bra möjligheter att spana på tjejerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tidigare så hade jag fått för mig att det var lika ovanligt med otrohet från thaitjejer som från muslimska tjejer, efter att ha läst en del så verkar det snarare som att visst, dom må vara något trognare än svenskor men att det även förekommer otrohet av thailändska tjejer.
Hur menar Du? För det är ingen ovanlighet att thaikillen kör sin tjejen till baren/go-go ställen,

för att ragga upp falanger för att sen tillbringa natten med Han. Och av egen erfarenhet vet

jag att Thaitjejer är mera aktiva i sängen än svenska systrar, s.as. mera sällan "ont i huvudet"

Men kan vareken bekräfta eller dementera hur otrogna/trogna Thaitjejer är i allmänhet?

Däremot är Thai killar inga trohets hjältar, för det mesta!

I Sverige vet vi ingenting om dubbelmoralen jämfört med Thailand. Alla i hembyn vet vad tjejen

sysslar med i Pattaya, men det nämns aldrig, allt är i sin ordning så länge pengar sänds hem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jaså kontorstjejerna ligger mest som plankor :-)

Min erfarenhet är tvärtom, finns inte ett proffs som kommer i närheten så kanske du gör något fel ;-)

Kan ju va kul också att leka lite med någon som verkligen vill leka utan att få betalt för det.

/ SatanG

Tycker mig ana en viss ironi i Wangthong´s inlägg, visdomsorden känns som hämtade från baroraklets stora läroplan för nybörjare :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Att både ha en flickvän, och bedra henne med andra,

kräver lite talang, låg moral men framför allt kontanterna.

Cach are King..inget för snikna och lågbudget...

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

En stilla undran... du bosatte ju dig inte härnere... så vad bryr du dig om? Du åkte ner till Thailand, hittade en dam som du gillade och sedan stack du hem till "mammas gata" igen. Grattis till en fullträff i alla fall

uncen...

Bosatte mig i Bkk 2005, träffade frugan i Jan. 2008, vi bor kvar i Bkk.

Vart bor du?

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Kvinna som kvinna oberoende nationalitet, framförallt när det gäller trohet eller otrohet, går absolut inte att generalisera. Något som jag dock tror är ganska vidkommande i vuxenlivet är hur uppväxttiden varit, bl.a präglingen från föräldrar och övriga anhöriga.

Har man växt upp fattigt vill man helst undvika den situationen igen, kosta vad det kosta vill. Bra ekonomi ger i alla fall en ett viss mått av trygghet - ja även frihet. En trygghet inför ålderdomen är väsentlig framförallt för dem som kommer från förhållanden där det tidigare gällt överlevnad för dagen. Har man dessutom i sin ungdom tvingats till handlingar som är emot ens egna intressen så ser man självklart till att undvika sådant i framtiden, kosta vad det kosta vill. När man sedan märker att arbete ger välstånd och pengar = frihet,

Det var dessutom inte speciellt trevligt att komma till Sverige i slutet av 70 talet, alla gick mer eller mindre och tittade snett och pratade skit bakom ryggen, svårt att överhuvudtaget få riktiga vänner. Men med hårt arbete och åter arbete visade Li inom sinom tid vart skåpet skulle stå. Utnyttjade av sitt ekonomiska sinne (ovänner skulle gärna kalla det snålhet) byggde vi tillsamman upp vårt företag. Idag är det omgivningen som söker våra tjänster, det är till Li man ställer frågan om vi kan hjälpa dem med ditt och datt.

Vi förstår självklart att många thatjejer är s.a.s. otrogna - hur blir de behandlade av sina män. Det råder väl ingen oenighet om att det är många män som inte kan få någon kvinna av samma nationalitet som sin egen som söker sig till sydostasien och mer eller mindre köper sig en frilla. Hon betalar priset för sin framtid, ibland kan dock priset blir högre än vad som avtalades från början (hur många fagra löften uttalas inte innan "kärestan" äntligen gett med sig) - och vad göra. Då gäller det att söka en ny trygghetspartner.

Har man sedan ett PUT och ändå blir behandlad som någons ägodel anser jag det helt ok att kvinnan drar. Det måste vara någon måtta med all förnedring.

Många kvinnor som direktimporterats till Sverige, ja till Västeuropa har kommit ur askan in i elden, förhoppningsvis gäller det dock bara en minoritet.

Förändringen för en thai att bosätta sig i Sverige är inte mindre än tvärtom = än för en svensk som bosätter sig i Thailand, visserligen annorlunda men ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Edit: Jag är medveten om "dubbelmoralen" i min önskan att ha en trogen flickvän samtidigt som jag själv kanske helst skulle vilja ha en söt flickvän och samtidigt kunna få sätta på en och annan sexig tjej.

En omogen skitstövel alltså! Tänker du inte ha mer respekt än så för en trogen flickvän, kan jag bara hoppas att du går på en riktig blåsning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bosatte mig i Bkk 2005, träffade frugan i Jan. 2008, vi bor kvar i Bkk.

Vart bor du?

/ SatanG

Bor uppe bland risfältens eldorado, Chaiyaphum

MVh uncen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Kvinna som kvinna oberoende nationalitet, framförallt när det gäller trohet eller otrohet, .
Vilken tur för Dig att Du slupit köpa, bli bedragen o så. Inte jag men de andra.? Lyser självgodhet alltigenom. Men hade inte du också köpt henne fri..?
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...