Jump to content
IGNORERAD

Falanger skärp er


Niro

Recommended Posts

Håller med - Töntar var ordet och kanske även pretentiösa primadonnor lite här och där . . .

Skönt att jag inte bor i Pattaya, för då hade jag kanske tagit åt mej. :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 268
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Marlon

    15

  • Jive

    12

  • Herr Chang

    10

  • ban99arne

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Siam-Nilsson

Man betyder i språkligt bruk alla, i skillnad till ingen.

Tror inte vi är oöverns på något sätt.

Ingen vettig man eller kvinna bör ställa sådana frågor till någon annan man eller kvinna på en allmän plats är min uppfattning,

Om det sedan sker så är det ett tecken på brist på sunt bondförnuft, emitionell intelligens, social kompetens.

Jag brukar inte sätta någon epitet på människor därför anser jag att det är oacceptabelt språkbruk, enligt min förmening.

Mvh

Jag håller med dig om att det är ett otrevligt språkbruk (onödigt också),

men sett till den aktuella miljön så är jag väl inte direkt överraskad över att det sker.

Själv utrycker jag mig inte heller på det viset i kontakten med kvinnor, och ska jag uppröras över

saker i Pattaya så är det förmodligen andra och mer graverande saker än ett olämpligt ordval.

Exempelvis pedofilerna och de som utnyttjar småungar att tigga nätterna igenom är väl saker som jag triggas av.

Men även på den punkten så håller vi nog med varandra.

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

FF undrar vad som har hänt med några medlemmar..

Man använder ordet *ora som skulle kunna ingå i en vanliga ord..

I mitt hus används inte detta ord i något sammanhang utan få baner från FF.

När FF o FFF åker Pattaya är det inte för att träffa prosturerade människor..

FFF var inte så glad, när FF skulle åka på en forumträff till Pattaya okey sa FFF vi stannar max 2 dagar..

Denna gång blev vi kvar 9 dgr , det fanns massor att göra + att fanns billig mat från världens alla hörn..

(PS) det gick att sola o bada ute också, men vi letade inte efter något badhus..

Snälla ni använd inte ordet *ora igen, det rimmar så jäkla illa i FFs öron..

FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

FF undrar vad som har hänt med några medlemmar..

Man använder ordet *ora som skulle kunna ingå i en vanliga ord..

I mitt hus används inte detta ord i något sammanhang utan få baner från FF.

När FF o FFF åker Pattaya är det inte för att träffa prosturerade människor..

FFF var inte så glad, när FF skulle åka på en forumträff till Pattaya okey sa FFF vi stannar max 2 dagar..

Denna gång blev vi kvar 9 dgr , det fanns massor att göra + att fanns billig mat från världens alla hörn..

(PS) det gick att sola o bada ute också, men vi letade inte efter något badhus..

Snälla ni använd inte ordet *ora igen, det rimmar så jäkla illa i FFs öron..

FF

ok - jag ska skärpa mig om det låter illa i dina öron.

har ni högläsning hemma hos dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

ok - jag ska skärpa mig om det låter illa i dina öron.

har ni högläsning hemma hos dig?

ok - jag ska skärpa mig om det låter illa i dina öron.

har ni högläsning hemma hos dig?

Nu är inte FF religiös på något sätt , men några använder ordet i massa sammanhang..

Jag skulle inte vara glad om någon kallade min dotter för ordet *ora eller något som Klick*ora, plugg*ora, smart*ora

Men det är ju bara FFs åsikt, men blir inte glad att höra det, Inte minst när någon säger det till mina döttrar..

FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Nu är inte FF religiös på något sätt , men några använder ordet i massa sammanhang..

Jag skulle inte vara glad om någon kallade min dotter för ordet *ora eller något som Klick*ora, plugg*ora, smart*ora

Men det är ju bara FFs åsikt, men blir inte glad att höra det, Inte minst när någon säger det till mina döttrar..

FF

Anser din åsikt borde vara självklar.

Mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Nu är inte FF religiös på något sätt , men några använder ordet i massa sammanhang..

Jag skulle inte vara glad om någon kallade min dotter för ordet *ora eller något som Klick*ora, plugg*ora, smart*ora

Men det är ju bara FFs åsikt, men blir inte glad att höra det, Inte minst när någon säger det till mina döttrar..

FF

Håller med om att det låter värre än att bara läsa ordet i en text.

Och läser man inte högt så slipper man också höra ordet ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

FF undrar vad som har hänt med några medlemmar..

Man använder ordet *ora som skulle kunna ingå i en vanliga ord..

I mitt hus används inte detta ord i något sammanhang utan få baner från FF.

När FF o FFF åker Pattaya är det inte för att träffa prosturerade människor..

FFF var inte så glad, när FF skulle åka på en forumträff till Pattaya okey sa FFF vi stannar max 2 dagar..

Denna gång blev vi kvar 9 dgr , det fanns massor att göra + att fanns billig mat från världens alla hörn..

(PS) det gick att sola o bada ute också, men vi letade inte efter något badhus..

Snälla ni använd inte ordet *ora igen, det rimmar så jäkla illa i FFs öron..

FF

Även om jag helt håller med dig (jag höll en liten monolog om detta ett par sidor tillbaks i tråden), så måste jag ju få fråga, vad står "FF" för?

Link to comment
Dela på andra sajter

Orkar inte läsa igenom tråden, men de som blir förbannade över att Faranger med ofta lägre IQ än normalt tror att Thaitjejer i Pattis och Bangkok går att köpa måste väl ändå tejpat igen både ögon och öron.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vadå.. brukar finnar tanka kosken i Thailand, något som FF har missat..

FF

Det har jag aldrig gjort, brukar köba svenska nubbar på Kastrup innan jau åker ner.- "Tusen kukars Maja" eller Tuhannen mulkun Maija som det heter på finska skulle jag aldrig kalla en kvinna om hon så vart min ovän .- :brunett::wub:

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om jag helt håller med dig (jag höll en liten monolog om detta ett par sidor tillbaks i tråden), så måste jag ju få fråga, vad står "FF" för?

Någon gång i min ungdom blev jag kallad FinnFan, när internet kom så fick förkortningen bli mitt nick..

FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon gång i min ungdom blev jag kallad FinnFan, när internet kom så fick förkortningen bli mitt nick..

FF

Och jag som trodde det stod för "farang fucker" eller "fuck face", där ser man så fel man kan ha :crazy:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lagt lite tid på att bläddra igenom denna tråd, finner bara ett ord; häpnadsväckande!!!

Vad händer med vissa individer när de stiger av planet i Thailand? Verkar bli totalt krontokiga och tror att de kan uppföra sig hur som helst..Tror att varenda människa i landet är till salu efter att svettiga och fulla ha spenderat några veckor i diverse barer...Finns tydligen även individer som spenderat flera år i "Thailand" som har samma åsikt. Hur kan ni ha så sned verklighetsförankning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kan man vidga betydelsen av hora. När jag jobbade som datakonsult var det ofta inte särskilt intressant eller motiverande. Men det var bra betalt, och därmed var jag en hora.

Hur stor är HIV/Aids -risken vid datakonsultuppdrag jämfört med nyttjandet av de "sex-konsulter" som jobbar inom barsvängen i LOS?

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur stor är HIV/Aids -risken vid datakonsultuppdrag jämfört med nyttjandet av de "sex-konsulter" som jobbar inom barsvängen i LOS?

Den är väl minimal... poängen är dock att man mot betalning gör något som man egentligen inte vill göra.

Precis som många bardamer.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast det känns ju inte direkt respektfullt att jämföra ett hyggligt kontorsjobb, eller hantverksjobb för den delen, med att sälja sex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Den är väl minimal... poängen är dock att man mot betalning gör något som man egentligen inte vill göra.

Precis som många bardamer.

Herr Chang har talat.

Jämförelsen kanske haltar något då ofriheten att kunna lämna sitt kneg

brukar vara betydligt större bland prostituerade än bland "Mac OS Programmerare" och rörmokare.

Merparten av de prostituerade i Pattaya har dock en förhållandevis stor frihet

i förhållande till exempelvis svenska tjackluder som brukar utnyttjas av div. hallikar och knarklangare.

Men, men jag förtår din symbolik ;)

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Jag tycker det är konstigt. Om det nu är världens största köttmarknad borde det väl räcka med att prisförhandla på alla tusentals barer med alla sina tusentals "värdinnor" och inte hoppa på alla i kjol utanför dessa etablissemang vare sig de är eller inte är prostituerade. Det kallas för respekt, vanligt sunt förnuft, vett och etikett osv. Borde ju vara mycket lättare att kontrollera sina lustar just i Pattaya. Klarar man inte av den lätta konsten är det något som är fel.

Jag har läst på detta forum att man slipper barfee om man förhandlar utanför arbetstid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast det känns ju inte direkt respektfullt att jämföra ett hyggligt kontorsjobb, eller hantverksjobb för den delen, med att sälja sex.

Nej, den sociala stigma som blir följden av prostitution kan förstås inte jämföras med det obehag man kan känna inför att utföra ett "vanligt" jobb.

Men jag tycker ändå det finns vissa likheter.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att sälja sex är många gånger ett hantverksjobb :y15:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

FF undrar vad som har hänt med några medlemmar..

Man använder ordet *ora som skulle kunna ingå i en vanliga ord..

I mitt hus används inte detta ord i något sammanhang utan få baner från FF.

När FF o FFF åker Pattaya är det inte för att träffa prosturerade människor..

FFF var inte så glad, när FF skulle åka på en forumträff till Pattaya okey sa FFF vi stannar max 2 dagar..

Denna gång blev vi kvar 9 dgr , det fanns massor att göra + att fanns billig mat från världens alla hörn..

(PS) det gick att sola o bada ute också, men vi letade inte efter något badhus..

Snälla ni använd inte ordet *ora igen, det rimmar så jäkla illa i FFs öron..

FF

Dubbelmoral som gränsar till ett troll tycker jag. I så fall om folk skall göra detta, alltså sluta, så skall du ta bort ditt stupida "FarangFucker" ifrån din avatar. Lite stil får du nog själv bjuda på om du skall kräva likadant av alla andra

MVH

Björn,

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Dubbelmoral som gränsar till ett troll tycker jag. I så fall om folk skall göra detta, alltså sluta, så skall du ta bort ditt stupida "FarangFucker" ifrån din avatar. Lite stil får du nog själv bjuda på om du skall kräva likadant av alla andra

MVH

Björn,

FF=FinnFan betyder det enl vad FF har förklarat många gånger

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

FF=FinnFan betyder det enl vad FF har förklarat många gånger

Det står "FarangFucker" ovanför hans avatar vilket borde sätta en nivå för vad man tål!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det står "FarangFucker" ovanför hans avatar vilket borde sätta en nivå för vad man tål!

Det hade jag missat Men var ligger problemet för det stämmer ju :crazy:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...