Jump to content
IGNORERAD

Falanger skärp er


Niro

Recommended Posts

Om du vidgar betydelsen av ordet "hora" som egentligen är ett nedlåtande ord för en prostituerad kvinna till att även infatta dig själv och andra som har ett tråkigt men välbetalt jobb så tycker jag att ordet "hora" tappar sin betydelse.

Själv skulle jag aldrig komma på tanken att kalla vare sig mig själv eller någon annan för "hora"

Fritz..

Nej, det tycker jag inte. Jag ser i princip ingen skillnad. Man gör något man egentligen inte vill göra, endast för pengarna.

Fast jag kan hålla med om att ordet kan bli väl urvattnat... det är nog många som har ett jobb som man egentligen inte vill utföra.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 268
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Marlon

    15

  • Jive

    12

  • Moipenyang

    10

  • Nemo

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är väl just det som är meningen att få ordet mindre värdeladdat. Då blir det inte lika illa att anlita en hora :wink:

/GSt

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Det beror väl på hur mycket man skäms för att anlita en hora...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror väl på hur mycket man skäms för att anlita en hora...

Herr Chang har talat.

Precis vad jag menar. Ju mer urvattnat ordet blir, desto mindre behöver man ju skämmas :)

/GSt

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det tycker jag inte. Jag ser i princip ingen skillnad. Man gör något man egentligen inte vill göra, endast för pengarna.

Fast jag kan hålla med om att ordet kan bli väl urvattnat... det är nog många som har ett jobb som man egentligen inte vill utföra.

Herr Chang har talat.

Att du inte ser någon skillnad är ju beklagligt, men man kunde ju ha hoppats på att Fritz klockrena inlägg ändå skulle få dej att inse värdeladdningen i ordet och få dej att sluta använda det i tid och otid i irrelevanta sammanhang, som du brukar göra, men det är tydligen för mycket begärt av Herr Chang att tacka för påpekandet och utlova skärpning.

Ditt sätt att använda ordet är i mina ögon/öron stötande.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att du inte ser någon skillnad är ju beklagligt, men man kunde ju ha hoppats på att Fritz klockrena inlägg ändå skulle få dej att inse värdeladdningen i ordet och få dej att sluta använda det i tid och otid i irrelevanta sammanhang, som du brukar göra, men det är tydligen för mycket begärt av Herr Chang att tacka för påpekandet och utlova skärpning.

Ditt sätt att använda ordet är i mina ögon/öron stötande.

Att jag håller med torde inte komma som någon överraskning.

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag noterar er synpunkter, men kommer antagligen att fortsätta skriva klickhora när jag anser det befogat.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag noterar er synpunkter, men kommer antagligen att fortsätta skriva klickhora när jag anser det befogat.

Herr Chang har talat.

Jag har fått inlägg raderade för betydligt mindre stötande innehåll, så jag tror att det här kommer att lösa sej trots din arrogans.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så för 6 miljoner får jag köra dig hårt och brutalt i rökarn?

Skickat från en halvfet helgalkis.

skulle nog fundera på det iaf, men bara för dig Korven :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: . (pengarna på kontot först)

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle nog föra en betydligt längre konversation med en kvinna innan jag frågar henne om hon vill följa med någonstans.

Det handlar om respekt. Bland annat. Eller så är jag bara jävl...gt gammalmodig.

(Om det nu inte är så att jag står i ett horhus, eller liknande arrangemang)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag kan väl i och för sig förstå TS irritation över att andra män misstolkar hans fru som arbetande prostituerad.

Dock får han nog räkna med fler sådana inviter när han och hon bosätter sig i Pattaya.

En ökänd stad som förmodligen är världens största köttmarknad där 24/7 många prostituerade syns i stort sett

i alla stadsdelar, hotell, marknader, stränder, restauranger, på taxi-flak, i varuhus mm.

När staden tack vare detta utbud drar till sig över hundra tusen k*ta torskar årligen (ca 2 miljoner turister besöker Pattaya årligen)

så är det nog inte så konstigt om även icke-prostituerade kvinnor får en del skamliga förslag i Pattaya eller

om de meddelar att de är på väg dit med bussen.

Är damen dessutom lite lättklädd och utmanande så lär nog inte de skamliga förslagen bli mindre i antal.

Visst är det trist att dessa farangsnubbar inte kan ha lite mer hyffs gentemot thai-kvinnor över lag eller

att de inte förlägger sin semester i andra lite mer rumsrena delar av landet?

Men å andra sidan så hör det väl inte till ovanligheterna att även thaikillar nästan med automatik

förutsätter att alla farang-killar är potentiella torskar som måste hjälpas att hitta en ung prostituerad.

Själv har jag säkerligen 50 – 100 gånger eller mer blivit söndertjatad av olika tuck-tuck förare, taxichaffisar och

andra manliga thailändska grannar och bekanta om att de minsann känner till någon ung thailändska

som de kan hjälpa farangen att hyra.

Speciellt motbjudande har det varit när dessa thai-män utan att skämmas refererar till dessa tjejer som ”Deck” (barn/minderårig).

- Men det ingen ide att brusa upp och riva sitt hår över dessa förslag – bättre att bara vänligt o bestämt tacka nej

till de thailändska männens ”omtanke” om farangernas sexuella behov.

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan väl i och för sig förstå TS irritation över att andra män misstolkar hans fru som arbetande prostituerad.

Dock får han nog räkna med fler sådana inviter när han och hon bosätter sig i Pattaya.

En ökänd stad som förmodligen är världens största köttmarknad där 24/7 många prostituerade syns i stort sett

i alla stadsdelar, hotell, marknader, stränder, restauranger, på taxi-flak, i varuhus mm.

När staden tack vare detta utbud drar till sig över hundra tusen k*ta torskar årligen (ca 2 miljoner turister besöker Pattaya årligen)

så är det nog inte så konstigt om även icke-prostituerade kvinnor får en del skamliga förslag i Pattaya eller

om de meddelar att de är på väg dit med bussen.

Är damen dessutom lite lättklädd och utmanande så lär nog inte de skamliga förslagen bli mindre i antal.

Visst är det trist att dessa farangsnubbar inte kan ha lite mer hyffs gentemot thai-kvinnor över lag eller

att de inte förlägger sin semester i andra lite mer rumsrena delar av landet?

Men å andra sidan så hör det väl inte till ovanligheterna att även thaikillar nästan med automatik

förutsätter att alla farang-killar är potentiella torskar som måste hjälpas att hitta en ung prostituerad.

Själv har jag säkerligen 50 – 100 gånger eller mer blivit söndertjatad av olika tuck-tuck förare, taxichaffisar och

andra manliga thailändska grannar och bekanta om att de minsann känner till någon ung thailändska

som de kan hjälpa farangen att hyra.

Speciellt motbjudande har det varit när dessa thai-män utan att skämmas refererar till dessa tjejer som ”Deck” (barn/minderårig).

- Men det ingen ide att brusa upp och riva sitt hår över dessa förslag – bättre att bara vänligt o bestämt tacka nej

till de thailändska männens ”omtanke” om farangernas sexuella behov.

SN

Det stämmer att det finns en väldigt stor "köttmarknad" i Pattaya, men här finns också väldigt många vackra och sexigt klädda kvinnor som har en helt normal livsstil långt ifrån prostitutionen.

Jag tycker faktiskt att dessa kvinnor kan kräva, även av kåta torskar, att bli behandlade med vanlig sund respekt trots att de befinner sej i Pattaya.

Du skriver att "det är trist att dessa farangsnubbar inte kan ha mer hyfs". Jag säger att det är för djävligt.

Jag anar ett ursäktande för dessa torskars beteende bara för det äger rum i Pattaya eller har pattayaanknytning och det tycker jag också är för djävligt!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Det stämmer att det finns en väldigt stor "köttmarknad" i Pattaya, men här finns också väldigt många vackra och sexigt klädda kvinnor som har en helt normal livsstil långt ifrån prostitutionen.

Jag tycker faktiskt att dessa kvinnor kan kräva, även av kåta torskar, att bli behandlade med vanlig sund respekt trots att de befinner sej i Pattaya.

Du skriver att "det är trist att dessa farangsnubbar inte kan ha mer hyfs". Jag säger att det är för djävligt.

Jag anar ett ursäktande för dessa torskars beteende bara för det äger rum i Pattaya eller har pattayaanknytning och det tycker jag också är för djävligt!

Det är ingen ursäkt, men väl en förklaring till att det inträffar.

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ingen ursäkt, men väl en förklaring till att det inträffar.

SN

Tag avstånd ifrån dessa töntars beteenden och skippa alla krystade förklaringar!!!

Nog sagt.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Tag avstånd ifrån dessa töntars beteenden och skippa alla krystade förklaringar!!!

Nog sagt.

Du är pensionär och bor i Pattaya. Du är förlåten för att du inte förstår.

Men för oss vanliga människor så är inte en förklaring det samma som en bortförklaring.

Betala in skatten nu och bidrag till samhället!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är pensionär och bor i Pattaya. Du är förlåten för att du inte förstår.

Men för oss vanliga människor så är inte en förklaring det samma som en bortförklaring.

Betala in skatten nu och bidrag till samhället!

Vad är jag mest förlåten för - för att jag är pensionär eller för att jag bor i Pattaya?

Ibland, som i detta fallet, är en förklaring snubblande nära en bortförklaring.

Var inte orolig, jag bidrar varje månad med 25% av min pension till ert samhälle.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Vad är jag mest förlåten för - för att jag är pensionär eller för att jag bor i Pattaya?

Ibland, som i detta fallet, är en förklaring snubblande nära en bortförklaring.

Var inte orolig, jag bidrar varje månad med 25% av min pension till ert samhälle.

För att du bor i Pattaya, såklart!

Det finns väl ingen som förlåter en pensionär.

Skatterabatt! Du bör betala full skatt som andra oförlåtbara människor.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att du bor i Pattaya, såklart!

Det finns väl ingen som förlåter en pensionär.

Skatterabatt! Du bör betala full skatt som andra oförlåtbara människor.

Det är hemskt med skattesmitare.Sedan ska bara folk som arbetar ta del av välfärden!!!! :crazy:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att du bor i Pattaya, såklart!

Det finns väl ingen som förlåter en pensionär.

Skatterabatt! Du bör betala full skatt som andra oförlåtbara människor.

Du har så underbar retorik att jag tror jag får ge mej. :14:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är jag mest förlåten för - för att jag är pensionär eller för att jag bor i Pattaya?

Ibland, som i detta fallet, är en förklaring snubblande nära en bortförklaring.

Var inte orolig, jag bidrar varje månad med 25% av min pension till ert samhälle.

Inget att hetsa upp sig över, bara vanlig Svensk avundsjuka. smile.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Tag avstånd ifrån dessa töntars beteenden och skippa alla krystade förklaringar!!!

Nog sagt.

Du är bra rolig du Jive - det är inte utan att man får intrycket att du mycket starkt ogillar prostituerande

kvinnor i Thailand eftersom du kräver ett avståndstagande från mig och att tycker att det är "för djävligt"

att vanliga kvinnor ska behöva misstolkas som säljande av sådana tjänster.

För att inte tala om de där oborstade torskarna i staden som ve och fasa saknar gentlemanna-hyfs och

inte kan se skillnad på en sexigt klädd familjeflicka och en raffigt ekiperad frilansare!

Men vad hade du väntat dig när du på äldre dar flyttade till den genomkorrumperade staden

som hyser världens i särklass största köttmarknad sedan drygt 30 år tillbaka?

- Vilka var där först – var det Du eller tvivelaktiga torskarna med sina lättköpta damer?

Redan i början av 1980-talet när jag började åka som turist till Pattaya så drällde det av prostituerade kvinnor där (fulla torskar också).

Den blomstrande sexhandeln har under åren bara förpackas i lite olika omslagspapper.

Det har funnits bordelltjejer, barbrudar, go-go dansöser, massageflickor och frilansare av olika slag, och det mesta finns kvar ännu idag.

Hela stadens välstånd bygger ju på sol och bad, billiga hotel, samt lättillgänglig sex och alkohol.

Detta affärsupplägg kan väl inte ha kommit som en överraskning för dig?

Så jag vill stå fast vid det jag skrev om att det är förklarligt att även ärbara kvinnor kan få ett skamligt förslag.

(och det är inget försvar av dåligt uppförande).

Tycker du verkligen att det är så konstigt att även ickeprostituerade kvinnor som traskar runt i Pattaya

kan råka ut för "skamliga förslag" och är det verkligen en så stor sak att uppröra sig över?

Att vara moralens väktare i Pattaya kan nog bli en minst sagt övermäktig uppgift och även en källa till migrän :crazy:

SN :thumbsup:

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Du är bra rolig du Jive - det är inte utan att man får intrycket att du mycket starkt ogillar prostituerande

kvinnor i Thailand eftersom du kräver ett avståndstagande från mig och att tycker att det är "för djävligt"

att vanliga kvinnor ska behöva misstolkas som säljande av sådana tjänster.

För att inte tala om de där oborstade torskarna i staden som ve och fasa saknar gentlemanna-hyfs och

inte kan se skillnad på en sexigt klädd familjeflicka och en raffigt ekiperad frilansare!

Men vad hade du väntat dig när du på äldre dar flyttade till den genomkorrumperade staden

som hyser världens i särklass största köttmarknad sedan drygt 30 år tillbaka?

- Vilka var där först – var det Du eller tvivelaktiga torskarna med sina lättköpta damer?

Redan i början av 1980-talet när jag började åka som turist till Pattaya så drällde det av prostituerade kvinnor där (fulla torskar också).

Den blomstrande sexhandeln har under åren bara förpackas i lite olika omslagspapper.

Det har funnits bordelltjejer, barbrudar, go-go dansöser, massageflickor och frilansare av olika slag, och det mesta finns kvar ännu idag.

Hela stadens välstånd bygger ju på sol och bad, billiga hotel, samt lättillgänglig sex och alkohol.

Detta affärsupplägg kan väl inte ha kommit som en överraskning för dig?

Så jag vill stå fast vid det jag skrev om att det är förklarligt att även ärbara kvinnor kan få ett skamligt förslag.

(och det är inget försvar av dåligt uppförande).

Tycker du verkligen att det är så konstigt att även ickeprostituerade kvinnor som traskar runt i Pattaya

kan råka ut för "skamliga förslag" och är det verkligen en så stor sak att uppröra sig över?

Att vara moralens väktare i Pattaya kan nog bli en minst sagt övermäktig uppgift och även en källa till migrän :crazy:

SN :thumbsup:

Ja, du är rolig du. Bada i Pattaya. laugh.gif

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan väl i och för sig förstå TS irritation över att andra män misstolkar hans fru som arbetande prostituerad.

Dock får han nog räkna med fler sådana inviter när han och hon bosätter sig i Pattaya.

En ökänd stad som förmodligen är världens största köttmarknad där 24/7 många prostituerade syns i stort sett

i alla stadsdelar, hotell, marknader, stränder, restauranger, på taxi-flak, i varuhus mm.

När staden tack vare detta utbud drar till sig över hundra tusen k*ta torskar årligen (ca 2 miljoner turister besöker Pattaya årligen)

så är det nog inte så konstigt om även icke-prostituerade kvinnor får en del skamliga förslag i Pattaya eller

om de meddelar att de är på väg dit med bussen.

Är damen dessutom lite lättklädd och utmanande så lär nog inte de skamliga förslagen bli mindre i antal.

Visst är det trist att dessa farangsnubbar inte kan ha lite mer hyffs gentemot thai-kvinnor över lag eller

att de inte förlägger sin semester i andra lite mer rumsrena delar av landet?

Jag tycker det är konstigt. Om det nu är världens största köttmarknad borde det väl räcka med att prisförhandla på alla tusentals barer med alla sina tusentals "värdinnor" och inte hoppa på alla i kjol utanför dessa etablissemang vare sig de är eller inte är prostituerade. Det kallas för respekt, vanligt sunt förnuft, vett och etikett osv. Borde ju vara mycket lättare att kontrollera sina lustar just i Pattaya. Klarar man inte av den lätta konsten är det något som är fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...