Jump to content
IGNORERAD

Falanger skärp er


Niro

Recommended Posts

Guest Fredman

Man kan ju leka med tanken att det inte skulle finnas en enda prostituerad i Pattaya. Vad skulle bli kvar, vem skulle då vilja bo där och hur många skulle åka dit på semester? Bosätter man sig i världens största bordell så är man i symbios med de prostitueade på ett eller annat sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 268
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Marlon

    15

  • Jive

    12

  • Herr Chang

    10

  • ban99arne

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Siam-Nilsson

Jag tycker det är konstigt. Om det nu är världens största köttmarknad borde det väl räcka med att prisförhandla på alla tusentals barer med alla sina tusentals "värdinnor" och inte hoppa på alla i kjol utanför dessa etablissemang vare sig de är eller inte är prostituerade. Det kallas för respekt, vanligt sunt förnuft, vett och etikett osv. Borde ju vara mycket lättare att kontrollera sina lustar just i Pattaya. Klarar man inte av den lätta konsten är det något som är fel.

Ja - Det kan säkert vara något "fel" som ger upphov till beteendet.

Men med anledning av känt turistklientel i staden så tycker jag inte att sådana händelser är särskilt konstiga eller förvånande. Och heller inget att förfasa sig över.

Det är ju lite skillnad på att få en obekväm fråga på stan eller om någon snubbe offentligt tafsar på en tjej, vilket även jag tycker är ett ”för jävligt” beteende (vare sig det gäller en prostituerad eller någon annan kvinna.)

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja - Det kan säkert vara något "fel" som ger upphov till beteendet.

Men med anledning av känt turistklientel i staden så tycker jag inte att sådana händelser är särskilt konstiga eller förvånande. Och heller inget att förfasa sig över.

Det är ju lite skillnad på att få en obekväm fråga på stan eller om någon snubbe offentligt tafsar på en tjej, vilket även jag tycker är ett ”för jävligt” beteende (vare sig det gäller en prostituerad eller någon annan kvinna.)

SN

Inte är det särskilt stor skillnad.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns Badhus :wink:

Ursäkta ett/en (jag hade en 2:a i Svenska) sent/sen inlagd Karma. Men det var det var det roligaste inlägget idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Inte är det särskilt stor skillnad.

Blir du lika upprörd om du själv får en verbal invit av en prostituerad kvinna i Pattaya?

Det är säkert inte så lätt för Noi att se skillnad på en vanlig "sexy man" och en potentiell torsk . . .

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir du lika upprörd om du själv får en verbal invit av en prostituerad kvinna i Pattaya?

Det är säkert inte så lätt för Noi att se skillnad på en vanlig "sexy man" och en potentiell torsk . . .

Nä, det blir jag inte - eller rättare sagt ungefär lika småirriterad som när vilken annan försäljare som helst försöker pracka på mej sina varor/tjänster på gatan.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Nä, det blir jag inte - eller rättare sagt ungefär lika småirriterad som när vilken annan försäljare som helst försöker pracka på mej sina varor/tjänster på gatan.

Varför då så upprörd om din fru skulle få en sådan fråga på stan i Pattaya?

Hon är väl inte mer prostituerad än vad du är torsk får jag väl anta?

Det ena är väl inte värre än det andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför då så upprörd om din fru skulle få en sådan fråga på stan i Pattaya?

Hon är väl inte mer prostituerad än vad du är torsk får jag väl anta?

Det ena är väl inte värre än det andra.

Jo, jag tycker det.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Annons:

"Äldre svensk herre söker sig lämplig bostadsort för en lugn pensionärsvistelse utomlands"

Krav:

Varmt och skönt i en etiskt och moraliskt o-antastlig miljö.

Ogillar starkt:

Försäljare, byrackor, korruption, prostituerade, torskar och oborstade typer som ställer o-önskade frågor om ditt och datt på stan.

Val av lämplig bostadsort faller naturligtvis på Pattaya :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tokotha Thong

Annons:

"Äldre svensk herre söker sig lämplig bostadsort för en lugn pensionärsvistelse utomlands"

Krav:

Varmt och skönt i en etiskt och moraliskt o-antastlig miljö.

Ogillar starkt:

Försäljare, byrackor, korruption, prostituerade, torskar och oborstade typer som ställer o-önskade frågor om ditt och datt på stan.

Val av lämplig bostadsort faller naturligtvis på Pattaya :crazy:

Ha ha ha, jag får magknip!

Pattaya - "Lite finare", "Lite bättre".

It`s nice to be important but it`s more important to be nice

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför då så upprörd om din fru skulle få en sådan fråga på stan i Pattaya?

Hon är väl inte mer prostituerad än vad du är torsk får jag väl anta?

Det ena är väl inte värre än det andra.

Det är en fundamental skillnad. Oavsett om vi pratar om Thailand eller Sverige, Tunisien eller Sri Lanka eller vilka andra länder som helst så anses det av de allra flesta betydligt mer skamligt och framförallt förnedrande att sälja sex än att köpa sex. De flesta som säljer sex gör det som en sista utväg medans de som köper sex gör det för att de vill och kan.

Det finns säkert en eller annan man, och förmodligen något fler kvinnor, som skulle bli lite förnärmade om någon erbjöd dem ett sexköp men ingen skulle nog känna sig förnedrad. Jag tror dock att nästan alla världens kvinnor, och män, skulle känna sig förnedrade och bli förbannade om någon frågade om de ville sälja sex. Jag tror även en prostituerad skulle känna sig förnedrad om hon tillfrågades på "allmän" plats. I Thailand, med sitt rykte, så upplevs det nog som ännu mer förnedrande framförallt om det kommer från en utlänning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bättre att vara torsk än att vara prostituerad?
Nä, det tycker jag inte - om du inte menar att en torsk i regel har en bättre sits än en prostituerad. Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag tycker det är konstigt. Om det nu är världens största köttmarknad borde det väl räcka med att prisförhandla på alla tusentals barer med alla sina tusentals "värdinnor" och inte hoppa på alla i kjol utanför dessa etablissemang vare sig de är eller inte är prostituerade. Det kallas för respekt, vanligt sunt förnuft, vett och etikett osv. Borde ju vara mycket lättare att kontrollera sina lustar just i Pattaya. Klarar man inte av den lätta konsten är det något som är fel.

Något som vore konstigt är om ett fyllo skulle börja ragga på något kloster där sannolikheten är minimal att få napp.

Att packade västerlänningar har dåligt omdöme och att alla möjliga konstiga sexuellt snedvridna västerlänningar finns i Pattaya är vida känt.

Och att dessutom några tror att man kan köpa allt och alla i Pattaya är väl inte heller okänt.

Det är dock ingen ursäkt för att göra något dumt, där emot är det en förklaring varför många gör dumma saker i Pattaya.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Det är en fundamental skillnad. Oavsett om vi pratar om Thailand eller Sverige, Tunisien eller Sri Lanka eller vilka andra länder som helst så anses det av de allra flesta betydligt mer skamligt och framförallt förnedrande att sälja sex än att köpa sex. De flesta som säljer sex gör det som en sista utväg medans de som köper sex gör det för att de vill och kan.

Det finns säkert en eller annan man, och förmodligen något fler kvinnor, som skulle bli lite förnärmade om någon erbjöd dem ett sexköp men ingen skulle nog känna sig förnedrad. Jag tror dock att nästan alla världens kvinnor, och män, skulle känna sig förnedÄrade och bli förbannade om någon frågade om de ville sälja sex. Jag tror även en prostituerad skulle känna sig förnedrad om hon tillfrågades på "allmän" plats. I Thailand, med sitt rykte, så upplevs det nog som ännu mer förnedrande framförallt om det kommer från en utlänning.

Hej.

Så sant som det är sagt.

Borde vara det naturligaste världen att man inte erbjuder en random kvinna på stan att köpa sex.

Det är helt klart trakasseri.

Det som förut betecknades helt sunt bondförnuft och nu kanske betecknas som högt EQ eller normal social squill.

Ibland undrar jag om medlemmar här gillar att provocera eller om ett flertal helt har tappat den sociala kontakten med övriga samhället?

Mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Det är en fundamental skillnad. Oavsett om vi pratar om Thailand eller Sverige, Tunisien eller Sri Lanka eller vilka andra länder som helst så anses det av de allra flesta betydligt mer skamligt och framförallt förnedrande att sälja sex än att köpa sex. De flesta som säljer sex gör det som en sista utväg medans de som köper sex gör det för att de vill och kan.

Det finns säkert en eller annan man, och förmodligen något fler kvinnor, som skulle bli lite förnärmade om någon erbjöd dem ett sexköp men ingen skulle nog känna sig förnedrad. Jag tror dock att nästan alla världens kvinnor, och män, skulle känna sig förnedrade och bli förbannade om någon frågade om de ville sälja sex. Jag tror även en prostituerad skulle känna sig förnedrad om hon tillfrågades på "allmän" plats. I Thailand, med sitt rykte, så upplevs det nog som ännu mer förnedrande framförallt om det kommer från en utlänning.

"Varför då så upprörd om din fru skulle få en sådan fråga på stan i Pattaya?"

Så löd min fråga till Jive.

Rent kulturellt så har Pattaya ganska lite att göra med städer i Sverige eller i Tunisien eller Sri Lanka, vilket du säkert känner till.

Promenerar en vanlig dam på Reeperbahn, på Malmskillnadsgatan eller vid Istedgade i Köpenhamn

så lär hon också snart få en del förslag som kanske inte faller henne på läppen.

Trist upplevelse kanske, eller också är hela prostitutionsbusinessen en jäkla trist företeelse.

Jag vet av egen erfarenhet vad Pattaya är för ett ställe, och jag förväntar mig heller inget annat i den staden om jag nu tar mig för att besöka stället.

Jag förargas inte om jag skulle bli kontaktad av någon sutenör, prostituerad, lögnhalsig juvelnasare eller blow-jobs-lysten katöj på beach road.

Jag vägrar att försköna verkligheten och omdömet av staden och vad den lever på.

Skygglappar får andra bära om det gör att de mår bättre av det.

På andra håll och kanter (platser) gäller dock andra företeelser och andra umgängesformer,

och på dessa ställen både kan man och bör man förvänta sig ett mer städat och belevat uppträdande utan trista förslag.

Men i just Pattaya – Nä inget förvånar mig där!

Link to comment
Dela på andra sajter

"Varför då så upprörd om din fru skulle få en sådan fråga på stan i Pattaya?"

Så löd min fråga till Jive.

Rent kulturellt så har Pattaya ganska lite att göra med städer i Sverige eller i Tunisien eller Sri Lanka, vilket du säkert känner till.

Promenerar en vanlig dam på Reeperbahn, på Malmskillnadsgatan eller vid Istedgade i Köpenhamn

så lär hon också snart få en del förslag som kanske inte faller henne på läppen.

Trist upplevelse kanske, eller också är hela prostitutionsbusinessen en jäkla trist företeelse.

Jag vet av egen erfarenhet vad Pattaya är för ett ställe, och jag förväntar mig heller inget annat i den staden om jag nu tar mig för att besöka stället.

Jag förargas inte om jag skulle bli kontaktad av någon sutenör, prostituerad, lögnhalsig juvelnasare eller blow-jobs-lysten katöj på beach road.

Jag vägrar att försköna verkligheten och omdömet av staden och vad den lever på.

Skygglappar får andra bära om det gör att de mår bättre av det.

På andra håll och kanter (platser) gäller dock andra företeelser och andra umgängesformer,

och på dessa ställen både kan man och bör man förvänta sig ett mer städat och belevat uppträdande utan trista förslag.

Men i just Pattaya – Nä inget förvånar mig där!

Inte mej heller, för där finns så otroligt många töntar.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hej.

Så sant som det är sagt.

Borde vara det naturligaste världen att man inte erbjuder en random kvinna på stan att köpa sex.

Det är helt klart trakasseri.

Det som förut betecknades helt sunt bondförnuft och nu kanske betecknas som högt EQ eller normal social squill.

Ibland undrar jag om medlemmar här gillar att provocera eller om ett flertal helt har tappat den sociala kontakten med övriga samhället?

Mvh

Vad är det ni inte fattar?

Vadå "man" ?

Jag pratar ju om slöa torskar som är på jakt efter först bästa att ha sex med - det är ju dessa typer som ställer dessa frågor till kvinnor på stan.

Det är väl inga vanliga turister eller badgäster som ställer sådana frågor, vad jag vet.

Vad ska man göra åt detta att många torskar och h*ror saknar en del vett och ettikett?

Vad ska man göra åt att hundar skäller?

Tja, man kan ju gå vidare utan att bli så förbannat upprörd över att saker och ting inte är som hemma i Bromölla.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Varför då så upprörd om din fru skulle få en sådan fråga på stan i Pattaya?"

Så löd min fråga till Jive.

Rent kulturellt så har Pattaya ganska lite att göra med städer i Sverige eller i Tunisien eller Sri Lanka, vilket du säkert känner till.

Promenerar en vanlig dam på Reeperbahn, på Malmskillnadsgatan eller vid Istedgade i Köpenhamn

så lär hon också snart få en del förslag som kanske inte faller henne på läppen.

Trist upplevelse kanske, eller också är hela prostitutionsbusinessen en jäkla trist företeelse.

cut

Din fråga till Jive löd enligt nedan:

Varför då så upprörd om din fru skulle få en sådan fråga på stan i Pattaya?

Hon är väl inte mer prostituerad än vad du är torsk får jag väl anta?

Det ena är väl inte värre än det andra.

Mitt svar är att det är en fundamental skillnad på att bli erbjuden att köpa sex och tillfrågad om man säljer sex och den skillnaden tror jag nog att du också håller med om ifall vi inte enbart ser det som en debattävling där man in absurdum måste försvara det man redan upptäckt var en olycklig groda.

Visst finns det många prostituerade i Pattaya men det borde ju istället göra att behovet av att fråga efter sexköp till random passerande kvinnor utanför de tydligt anvisade försäljningsställena är än mindre än i Sverige, Tunisien eller Sri Lanka. Mycket har dessutom hänt i Pattaya sedan jag var där första gången för 15 år sedan. Pattaya är idag en av Thailands största städer med några av Thailands finaste hotell och köpcenter, antalet prostituerade har kanske inte minskat men andelen har definitivt gjort så och trenden lär nog fortsätta. Den absoluta majoriteten av kvinnorna i Pattaya är inte prostituerade och att fråga någon som inte befinner sig i bar/bordell miljö om de säljer sex är minst lika asocialt och missanpassat som att gå runt och fråga på Frölunda Torg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hjälp – En vegetarian blev nyss erbjuden en köttbit på en Barbecue fest.

Hjälp – En djupt kristen fick nyss höra ett jobbigt böneutrop i Islamabad.

Hjälp – En juvelnasare på Jomtien Beach talade nyss osanning.

Hjälp – En förfriskad torsk i Pattaya frågade en vanlig thaibrud om hon ville ha sex med honom.

Fy fanken – Jag bara häpnar över att allt detta kan ske i den bästa av världar!

Tur att det finns forum som MPR där drabbade kan få tala ut :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

//..Det handlar om respekt.

//...bli behandlade med vanlig sund respekt...

//Det kallas för respekt, vanligt sunt förnuft.

Amen! Kan vi inte avrunda med denna ack så uppenbara gemensamma nämnaren...respekt.

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Inte mej heller, för där finns så otroligt många töntar.

Håller med - Töntar var ordet och kanske även pretentiösa primadonnor lite här och där . . .

Link to comment
Dela på andra sajter

Hjälp – En vegetarian blev nyss erbjuden en köttbit på en Barbecue fest.

Hjälp – En djupt kristen fick nyss höra ett jobbigt böneutrop i Islamabad.

Hjälp – En juvelnasare på Jomtien Beach talade nyss osanning.

Hjälp – En förfriskad torsk i Pattaya frågade en vanlig thaibrud om hon ville ha sex med honom.

Fy fanken – Jag bara häpnar över att allt detta kan ske i den bästa av världar!

Tur att det finns forum som MPR där drabbade kan få tala ut :crazy:

Messerschmitt.lägg av, du målar snart in dig i ett hörn fyllt med patetiska likasinnade!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Messerschmitt.lägg av, du målar snart in dig i ett hörn fyllt med patetiska likasinnade!

Tack för tipset att jag ska hålla truten :)

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Vad är det ni inte fattar?

Vadå "man" ?

Jag pratar ju om slöa torskar som är på jakt efter först bästa att ha sex med - det är ju dessa typer som ställer dessa frågor till kvinnor på stan.

Det är väl inga vanliga turister eller badgäster som ställer sådana frågor, vad jag vet.

Vad ska man göra åt detta att många torskar och h*ror saknar en del vett och ettikett?

Vad ska man göra åt att hundar skäller?

Tja, man kan ju gå vidare utan att bli så förbannat upprörd över att saker och ting inte är som hemma i Bromölla.

Man betyder i språkligt bruk alla, i skillnad till ingen.

Tror inte vi är oöverns på något sätt.

Ingen vettig man eller kvinna bör ställa sådana frågor till någon annan man eller kvinna på en allmän plats är min uppfattning,

Om det sedan sker så är det ett tecken på brist på sunt bondförnuft, emitionell intelligens, social kompetens.

Jag brukar inte sätta någon epitet på människor därför anser jag att det är oacceptabelt språkbruk, enligt min förmening.

Mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...