Jump to content
IGNORERAD

Greken på Athena?

MaiChai

Recommended Posts

För ett tiotal år sedan fanns det en Grekisk restaurang som hette Athena på Ekkamai eller Thonglor i Bangkok. Ägaren var en svensk-grek som hade jobbat för FN i bland annat Kambodja. Tror inte restaurangen finns kvar är det någon som vet vad som hände med den?

Maten var väldigt god, om man nu gillar det grekiska köket ackomanjerat av bouzouki musik...

post-3473-0-30149500-1354131341_thumb.jp

I traditionell grekisk stil kunde man köpa tallrikar som personalen sedan krossade medan de dansade som Anthony Quinns oäkta thaisöner...

post-3473-0-69061200-1354131370_thumb.jp

Undrade länge vad thailändarna tänkte om den märkliga maten och där man avslutar måltiden med att krossa tallrikarna och Zorba musiken, Farang baba-bobo tror jag...

post-3473-0-30149500-1354131341_thumb.jp

post-3473-0-69061200-1354131370_thumb.jp

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Min svåger & svägerska har en "Optical shop" i närheten och frugan har bott en del hos dem Hon säger som du skriver att det var länge sedan som greken försvann. Det ska vara restaurang på samma ställe än idag, men har bytt både ägare och inriktning ett antal gånger.

Jag frågade om hon hade varit där men då skrattade hon bara och sa att det var inget för thai, men hon visste att de kastade tallrikar så han var nog (ö)känd i kvarteret.

Dela på andra sajter

Min svåger & svägerska har en "Optical shop" i närheten och frugan har bott en del hos dem Hon säger som du skriver att det var länge sedan som greken försvann. Det ska vara restaurang på samma ställe än idag, men har bytt både ägare och inriktning ett antal gånger.

Jag frågade om hon hade varit där men då skrattade hon bara och sa att det var inget för thai, men hon visste att de kastade tallrikar så han var nog (ö)känd i kvarterat.

Tror den låg på Ekkamai men det kan vara Thonglor också. Bilderna är tagna innan 2004 för det var då jag skaffade digitalkamera. Kan tänkan mig att restaurangen rönte en del uppmärksamhet...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Tror den låg på Ekkamai men det kan vara Thonglor också. Bilderna är tagna innan 2004 för det var då jag skaffade digitalkamera. Kan tänkan mig att restaurangen rönte en del uppmärksamhet...

Ja den låg inte på Ekamai Road utan på Thonglor, men hela området kallas Ekamai. (säger frun)

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...