Guest Forden34 Inlagd November 25, 2012 Dela Inlagd November 25, 2012 LCD eller PLASMA är frågan Nämn inget om LED för det vill jag inte ha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd November 25, 2012 Dela Inlagd November 25, 2012 Burrabus tittar på plasma tv en lg 50 tum billigt och bra har haft den i några år Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kollba Inlagd November 25, 2012 Dela Inlagd November 25, 2012 LCD eller PLASMA är frågan Nämn inget om LED för det vill jag inte ha Man blir ju naturligtvis nyfiken och undrar varför inte ? Det löser sig, sa han som sket i vasken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd November 25, 2012 Dela Inlagd November 25, 2012 vem drar minst ström av dom?? Kärringen vill veta det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd November 25, 2012 Dela Inlagd November 25, 2012 En bra genomgång av för och nackdelar på båda sorter hittar du här. http://www.allamedia.com/artiklar/lcd-eller-plasma-tv.shtml Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd November 25, 2012 Dela Inlagd November 25, 2012 Man blir ju naturligtvis nyfiken och undrar varför inte ? Bara är så, tycker det är skit för mina ögon å hjärna, blir dizzzzzzzzzzzzzyyyyyy Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd November 25, 2012 Dela Inlagd November 25, 2012 vem drar minst ström av dom?? Kärringen vill veta det Strömförbrukning och vikt ger normalt klar fördel för LCD TV jämfört med en Plasma tv . Det kan innebära en extra kostnad, med plasma tv jämfört med lcd tv, per år på ca 500 kronor vid 5 timmars användning per dag. Vikten är också normalt ca 40% lägre ägre för nya modeller LCD TV jämfört med en Plasma tv. Speciellt har edge LED-baserad LCD-TV exra låg strömförbrukning och vikt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nonki Inlagd November 25, 2012 Dela Inlagd November 25, 2012 Hejsan Utan att veta säkert har jag för mig att plasman tar mest ström. MVH Nonki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ducce Inlagd November 25, 2012 Dela Inlagd November 25, 2012 LED är lcd... Lcd drar mindre ström än Plasma generellt men Plasman ger bättre och behagligare bild. enligt mig och några fler Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd November 25, 2012 Dela Inlagd November 25, 2012 vi får kolla det när vi kommer in till surin idag Tack för alla tips Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ano Inlagd November 26, 2012 Dela Inlagd November 26, 2012 (ändrad) LED är lcd... Lcd drar mindre ström än Plasma generellt men Plasman ger bättre och behagligare bild. enligt mig och några fler Ja, det som avses med LED-TV är väl i regel en LCD-TV som använder lysdioder för bakgrundsbelysningen. Konstigt nog. Ändrades November 26, 2012 av ano Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd November 26, 2012 Dela Inlagd November 26, 2012 Som jag ser det så är det nästan bara bara en nackdel med plasma. Fördelar med plasma: Möjligtvis lite bättre bild, men tveksamt mot nya lcd. Nackdelar med plasma: Fungerar som ett element och frar massor av ström. Blir lätt inbränningar. Dom väger mycket. En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd November 26, 2012 Dela Inlagd November 26, 2012 Det vart en LCD 40 SHARP till å börja med Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd November 26, 2012 Dela Inlagd November 26, 2012 Som jag ser det så är det nästan bara bara en nackdel med plasma. Fördelar med plasma: Möjligtvis lite bättre bild, men tveksamt mot nya lcd. Nackdelar med plasma: Fungerar som ett element och frar massor av ström. Blir lätt inbränningar. Dom väger mycket. Det där med inbränningar var förr i tiden, ny teknik på skärmar nuförtin. Och inte väger dom speciellt mkt heller. Fast jag är rätt stark... mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Franco Inlagd November 26, 2012 Dela Inlagd November 26, 2012 LED är lcd... Lcd drar mindre ström än Plasma generellt men Plasman ger bättre och behagligare bild. enligt mig och några fler Precis... Den nya LED tekniken som lanserades för ett tag sedan, var mest en grej för handlarna att förnya. En LED tv är en LCD tv, fast den har LED dioder som bakgrundsbelysning istället för som tidigare, lysrör/lampor. LED dioderna dra mycket mindre ström och du kan få till en mycket tunnare tv apparat än med den gamla lysrören. Bildkvalitéten blir inte bättre med LED, däremot så kan man ju anta att LED-apparatern är nyare modeller så därför kan de vara en bättre kvalitét på själva skärmen. Vanligt problem med en normaldyr "LED-tv" speciellt om den är s.k. "Edge-lit" (dioderna sitter som en ram runt tv'en) är att den kan ge en ojämn bakrundsbelysning. I ett mörkt rum, om du kollar på film med mörka scener kan man uppleva "moln", "ficklampeeffekt" eller ojämn svärta. I den övre prisnivån finns har du en fullt baklyst tv som automatiskt kan justera ljuset lokalt (full array backlight, local dimming). Alltså LED dioder bakom hela skärmen, som automatiskt höjer/sänker belysningen i förhållande till den specifika scenen/bilden. Kan variera väldigt i prisklass, märke och storlek. Jag har en Sony 46" edge-lit där jag har en del tendenser till "moln", men ingen jättefara. Dock googlat mig fram till att just den modellen hade jättmycket problem, i 46"-klassen. Exakt samma modell-beteckning fast 32 och 40 tummarna, har var jämnare i kvalitét. Olika tillverkare av skärmarna. Tror idag att det är mest att lcd'erna är strömsnålare som är till deras fördel. Annars tror jag det är jämnt på de flesta kanter mellan lcd & plasma. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 26, 2012 Dela Inlagd November 26, 2012 Kan variera väldigt i prisklass, märke och storlek. Jag har en Sony 46" edge-lit där jag har en del tendenser till "moln", men ingen jättefara. Dock googlat mig fram till att just den modellen hade jättmycket problem, i 46"-klassen. Exakt samma modell-beteckning fast 32 och 40 tummarna, har var jämnare i kvalitét. Olika tillverkare av skärmarna. Ja, har man kantbelysning så blir resultatet sämre ju större tv man har. Har Samsung 8-serien (55") och det är riktigt bedrövlig bild i många situationer. Hade Philips haft en TV i bra storlek så hade jag alla dagar valt en Philips med backlit LED Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd November 27, 2012 Dela Inlagd November 27, 2012 Å min jävla skittv har usb men kan bara kolla foton å lyssna på musik Jag har köpt en jävla fotoram,,,,,nä nu blire tillbaka med tv:n å byta om det går vill säga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd November 27, 2012 Dela Inlagd November 27, 2012 (ändrad) Å min jävla skittv har usb men kan bara kolla foton å lyssna på musik Jag har köpt en jävla fotoram,,,,,nä nu blire tillbaka med tv:n å byta om det går vill säga Brukar funka med öppet köp, om du köpt av en större handlare, som BigC eller LOTUS. Fast för en 5-600 bath kan du köpa en DVDspelare som klarar film genom USB, och DVD skall du väl ha ändå? MVH Tommy Ändrades November 27, 2012 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ducce Inlagd November 27, 2012 Dela Inlagd November 27, 2012 Å min jävla skittv har usb men kan. Vet att vissa modeller kan man gå in i grundmenyn och ändra så den tror att den en dyrare modell så den kan spela upp film också. Men vet ej om det går på din. Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Offe1609 Inlagd November 27, 2012 Dela Inlagd November 27, 2012 Bra Tv med Wifi ( Smart Tv ) 40" Ej mer än 7000 sek samma fråga men i LOS Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd November 28, 2012 Dela Inlagd November 28, 2012 Bytt å klart å inga problem alls då jag påpekade att han inte informerade om att det inte gick å spela upp film via USB Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Franco Inlagd November 28, 2012 Dela Inlagd November 28, 2012 Ja, har man kantbelysning så blir resultatet sämre ju större tv man har. Har Samsung 8-serien (55") och det är riktigt bedrövlig bild i många situationer. Hade Philips haft en TV i bra storlek så hade jag alla dagar valt en Philips med backlit LED Jag var inne ett tag på att lämna tillbaks den, men i slutändan så orkade jag helt enkelt inte. Men jag mailade ett långt tag både med Sony och Mediamarkt om detta. Det jobbiga är att ev. moln kan ses som defekt, men kan även anses vara något man får acceptera. Jag har väl ett tag på mig, om jag ändå skulle få för mig att lämna tillbaks den, men jag är ändå ganska nöj med den. Men det är lustigt hur det dök upp i mailkonversationen med Sony ungefär en antydan till att vi som konsumenter skall acceptera vissa brister i deras produkter, därför de inte lyckats göra en tillräckligt bra produkt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Glenn Phuket Inlagd November 28, 2012 Dela Inlagd November 28, 2012 Det vart en LCD 40 SHARP till å börja med Klarar den digital TV? Thai tv övergår till digitalt om ca.3år eller dlir det ny tv...?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 28, 2012 Dela Inlagd November 28, 2012 Jag var inne ett tag på att lämna tillbaks den, men i slutändan så orkade jag helt enkelt inte. Men jag mailade ett långt tag både med Sony och Mediamarkt om detta. Det jobbiga är att ev. moln kan ses som defekt, men kan även anses vara något man får acceptera. Jag har väl ett tag på mig, om jag ändå skulle få för mig att lämna tillbaks den, men jag är ändå ganska nöj med den. Men det är lustigt hur det dök upp i mailkonversationen med Sony ungefär en antydan till att vi som konsumenter skall acceptera vissa brister i deras produkter, därför de inte lyckats göra en tillräckligt bra produkt. Själv har jag ingen erfarenhet med Sony men Samsung 8-serie är faktiskt ganska bedrövlig. Nåja, TV efter behov. Men vill jag ha bra bild till film så tar jag nog en plasma och kanske en Panasonic, vill jag ha bra allround TV så väljer jag solklart Philips LED 9-serien Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd November 29, 2012 Dela Inlagd November 29, 2012 Klarar den digital TV? Thai tv övergår till digitalt om ca.3år eller dlir det ny tv...?? Jag vet faktiskt inte om den klarar av digitalt, men till nästa år blir det en 51 tummare på övervåningen så då får vi kolla det digitala då Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu