Jump to content
IGNORERAD

Fick ett Skype samtal från min bror

acdc

Recommended Posts

Grundproblemet är väl att vi inte har tillräckligt med läkare i landet, vad de än må ha för hudfärg. Hela sjukvården har verkligen fått sjunka för lågt. Själv har jag en privat försäkring och jag tycker att det är för trist att det ska behövas.

Här i Thailand gnäller Thailändarna ibland att det är långa väntetider på allmänna sjukhusen,jag säger bara gå på akuten i Sverige inte ovanligt med 10 och femton timmars väntetid

Ha det

Dela på andra sajter

• Svar 104
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• acdc

26

• saobaht

8

• Wanchai

6

• ano

3

Mest aktiva i denna tråd

Grundproblemet är väl att vi inte har tillräckligt med läkare i landet, vad de än må ha för hudfärg. Hela sjukvården har verkligen fått sjunka för lågt. Själv har jag en privat försäkring och jag tycker att det är för trist att det ska behövas.

Och ändå finns det många fler läkare per invånare idag än för 40-50 år sedan. Enligt SLF 1 läkare per 1060 invånare på 60-talet, 2009 fanns 1 läkare per 277 invånare.

Här ligger några gravade hundar.

Dela på andra sajter

Hej Prutten jag kan inte kalla honom läkare för med den förklaringen på symtom som sonen hur det yttrades sig så skulle han blivit remitterad magnetrönken det är det givna svaret på en sån diagnos men han skrev ut magnesiumpiller och kom tillbaka om två månader avskyvärt .

En hovslagare hade gjort det bättre!

Ha det

T.o.m med jag skulle förstå att det var något fel på honom med dessa symptom. Tyvärr verkar det som att läkarna första förslag år att skicka hem alla (en första försvarslinje) och det gäller att stå på sig att man inte godtar läkarens åtgärd.

Jag skulle aldrig accepterat att åka hem med ett recept om jag åkt med min son till läkarn med de symptomen. Står man på sig och visar att man inte godtar tror jag de ändrar sig. De är trots allt människor de också.

Dela på andra sajter

Vill ni ha svenska läkare i Sverige rösta på SD.

Eller ha en massa vakanta läkarbefattningar istället...

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Vad beror läkarbristen på?

Har antalet patienter ökat eller har läkarna minskat i antal?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Och ändå finns det många fler läkare per invånare idag än för 40-50 år sedan. Enligt SLF 1 läkare per 1060 invånare på 60-talet, 2009 fanns 1 läkare per 277 invånare.

Här ligger några gravade hundar.

Skillnaden kanske är; större fikarum, fackliga uppdrag, sjukskrivningar, vård av barn, vidareutbildningar, längre semester, lathet m m

Det har hänt mycket mellan 60-talet och 2000-talet. Produktiviteten har antagligen gått ner. Det är bara i industrin där krav har funnits på ökad produktivitet. Jämför med polisen, där är det samma trista utveckling.

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Vet inte, enligt Anos inlägg så har vi ju fler läkare per kapita idag. Annars brukar ju samhällsplanerarna har total avsaknad av demografi.

Dela på andra sajter

Dom bestämmande i det här landet drar ner på pengarna ,besparing kallas det

Dela på andra sajter

Vet inte, enligt Anos inlägg så har vi ju fler läkare per kapita idag. Annars brukar ju samhällsplanerarna har total avsaknad av demografi.

Det tyder ju, ytligt sett, på att svenskarna har blivit sjukare och att ett större antal av befolkningen har blivit patienter.

Dela på andra sajter

Det tyder ju, ytligt sett, på att svenskarna har blivit sjukare och att ett större antal av befolkningen har blivit patienter.

Eller att läkarna ägnar sig åt annat än sjukvård.

En del har nog ingen kontakt alls med patienter utan sysslar enbart med forskning.

Dela på andra sajter

T.o.m med jag skulle förstå att det var något fel på honom med dessa symptom. Tyvärr verkar det som att läkarna första förslag år att skicka hem alla (en första försvarslinje) och det gäller att stå på sig att man inte godtar läkarens åtgärd.

Jag skulle aldrig accepterat att åka hem med ett recept om jag åkt med min son till läkarn med de symptomen. Står man på sig och visar att man inte godtar tror jag de ändrar sig. De är trots allt människor de också.

Min bror var inte med på besöket så jag tror läkaren gjorde det lätt för sig en burk piller avklarat

Ha det

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Ja det är nog i vart fall en del av problemet med en allt större del gamla i befolkningen. Sedan kan det vara utökad byråkrati och allmän infektivitet?.

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja det är dags för Svenskarna att våga säga ifrån nu får det vara nog!

Håller med till fullo :thumbsup:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Ja den så kallade välfärden är nedmonterad för länge länge sedan

Men skatterna är inte nedmonterade! Får 5% höjning varje år! :13:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Håller med till fullo :thumbsup:

Ja, nu får det vara nog med inliners och andra prylar slängda på golvet innanför entrédörren! :giggle:

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Men skatterna är inte nedmonterade! Får 5% höjning varje år! :13:

Inkomstskatterna har väl ändå gått ned de senaste åren men jag skulle gärna betala mer om vi fick en fungerande sjukvård.

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja, nu får det vara nog med inliners och andra prylar slängda på golvet innanför entrédörren! :giggle:

Jag tyckte dom vart duktiga :crazy: Dom låg där dom ska vara. :3: Bättre än om di åkt omkring i kåken med dom :fan1:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Tur man inte bor i Sverige längre det verkar ju inte finnas en enda svensk läkare längre tackar vet jag Thailand här har vi Thailändska läkare.

Feminist

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Tur man inte bor i Sverige längre det verkar ju inte finnas en enda svensk läkare längre tackar vet jag Thailand här har vi Thailändska läkare.

Har lite svårt att få ihop logiken på det där. :unsure:

Dela på andra sajter

Jo,svensk sjukvård är ju ett skämt idag,, :13: fy f-n för alla politiker som ska bestämma över allt som dom inte vet nånting om,, :13:

Dela på andra sajter

... och säg good bye till din thailändska flickvän.

Ja, vi med thailändska flickvänner skulle väl riskera samma behandling som oliktänkande fick på 30-talet. Dvs vi skulle vara riktigt obekväma för makthavarna(SD), och borde väl bli deporterade till LOS? :ele:

Allt som jag verkligen vill göra är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande.

Dela på andra sajter

Thailändare är rasister är det därför SD trivs i Thailand. Min brors fick inte jobbet det var visst en Somalier som fick det nu röstar jag på SD.

Feminist

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Thailändare är rasister är det därför SD trivs i Thailand. Min brors fick inte jobbet det var visst en Somalier som fick det nu röstar jag på SD.

Ja, bevara Sverige svenskt men Thailand blandat. jag är ganska glad att jag inte fattar din logik.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...