Jump to content
IGNORERAD

Polisen sköt tårgas mot demonstranter i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

Den dagen de offentligör dessa siffror, vad säger IL och de andra då!

Precis så säger de, -------------------!

Och så är man inne på en ny omgång tjafs om hur orättvist det är när den andre sitter på makten.

Försvaret lär väl bli samma som när de försvarar Thaksins korruption, hade han inte blivit avsatt så hade inte alla dessa korruptionsskandaler nått domstolarna och han hade aldrig blivit dömd.

Vilket ju i och för sig är riktigt, men sen när bevisen både är solklara och odiskutabla så kommer det sista halmstrået, att andra politiker också har varit korrumperade så då ska inte Thaksin dömas för sin korruption...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 230
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andersbangkok

    32

  • MaiChai

    24

  • Wanchai

    17

  • Tallviking

    12

Mest aktiva i denna tråd

Men det finns väl andra brott som han är misstänkt för?9 stycken har jag för mig jag läst.Maktmissbruk borde stå högt på listan tillsammans med wod och 2010.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det finns väl andra brott som han är misstänkt för?9 stycken har jag för mig jag läst.Maktmissbruk borde stå högt på listan tillsammans med wod och 2010.

Men försvaret är ju att hade han inte avsatts så hade aldrig dessa anklagelser nått någon domstol och han hade således inte dömts. För han hade ju kontroll över domstolarna och i princip monterat ned det demokratiska skyddsnätet. Valfusket som fick TRT upplöst började faktiskt utredas medan han fortfarande satt vid makten. Men det hade givetvis aldrig blivit någon rättegång ifall han suttit kvar som PM.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Eftersom mer eller mindre samtliga delar ut pengar och man ändå röstar på vem man vill så är det hela meningslöst, speciellt om man tar emot pengar av alla som vill ge, nyttan av detta för partierna är nog högst obetydlig och personligen tycker jag att dom mer eller mindre slänger pengarna i sjön, men löften om en ny väg, ny skola, en läkarstation eller något annat som kommer samhället till nytta har nog betydligt större verkan, denna sedvänja kommer att dö ut av sig själv, var så säker.

1500 är väl nästan exakt vad sveriges näst stärsta parti utlovade till alla vid ett val och mig lockade det inte, men det fanns säkert folk som nappade på detta.

Numera räcker 300 nästan till en dags arbete för en daglönare, jag har svårt att tänka mig att det påverkar någon speciellt mycket, men det är klart blir man påhälsad av 5 partier blir det ju 1500 baht och då kan man ju ändå välja vem som ska få rösten.

Mvh isan lover

Enligt min tant så stämmer det du säger angående att nästan samtliga partier delar ut "små gåvor" detta gäller Narathiwat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu, 16 månader in på PTP regimen mandat perioder har minimilönen höjts till 300 baht i 7 av 77 provinser så den massmördande diktatorn verkar ha lyssnat till sina utsugapolare i regeringen och slopat detta vallöfte...

Det var ANFREL uppgav att rösterna kostade från 300 baht och uppåt i det senaste valet för ett parti som ingår i regeringen, men du tycker förstås att en köpt valseger också är en valseger?

Hej MC, jag ger dig nu fyra uppdrag att beskriva så kortfattigt och journalistiskt som möjligt, låt säga fyra rader! Svar innan måndag 26/11 dvs 1,05h

Bara att leverera.

Thaksins korruptiska uppsåt

Syrrans marionettstyre

Dom gulas rättmätiga ledande politiska styrande

Må kungen få avgöra vad som är rätt och fel

Ändrades av b-tung

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej MC, jag ger dig nu fyra uppdrag att beskriva så kortfattigt och journalistiskt som möjligt, låt säga fyra rader! Svar innan måndag 26/11 dvs 1,05h

Bara att leverera.

Thaksins korruptiska uppsåt

Syrrans marionettstyre

Dom gulas rättmätiga ledande politiska styrande

Må kungen få avgöra vad som är rätt och fel

Du har märkligt formulerade frågor men jag gör ett försök, du kommer att få motsvarande frågor under morgondagen med en tidsfrist att svara på...

1: Uppsåtet är ju att berika sig själv och sina cronies, på landet Thailands bekostnad.

2: Hon utsågs av sin bror trots att det fanns två andra kandidater i partiet som ville han posten som PM. Inget val, ingen omröstning utan Thaksin valde. Men han äger ju partiet så det är väl hans rättighet? Att sedan alla politiker inom PTP åker till Hong Kong eller Dubai för att träffa Thaksin istället för att åka till Yingluck med sina bekymmer när de är rädda för att förlora sin ministerpost borde väl säga det mesta om vem som bestämmer i partiet och vem som är marionett.

3: De gula körde ju en "No Vote" kampanj i valet så de har väl knappast någon rätt att styra. De flesta kan till skillnad från dig se mer än två färger i Thailand, så allt som inte är rött är inte per automatik gult.

4: Kungen har makten att benåda folk i Thailand, ingen annan eller vad syftar du på?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

1. Håller med dig. Därför är det så viktigt hur regeringen sköter sitt uppdrag.

2. Synd att polisen hindrade folk att åka till demonstration.

3. Du menar höger mot höger.

4.Håller med

Hej

1. Regeringen har sin del av ansvaret och när bara dom som stormade och började riva en av polisens avspärrningar möttes av tårgas tycker jag inte att dom använde mer våld än nödvändigt, demonstranterna har ju också ett ansvar och det är att följa dom instruktioner som myndigheterna ger och t.ex inte storma avspärrningar eller köra över poliser med lastbilar.

2. Detta är något som förvånar mig också och jag undrar hur förenligt det är med Thailändsk lag, den demokratledda regeringen gjorde samma sak med röda demonstranter som var på väg till Bangkok 2010, och det blev ju inga större reaktioner på det så jag förmodar att detta kan vara ok i Thailand? Men lite märkligt är det, här i Sverige är det väl bara rena huliganer t.ex som inom fotbollen som kan stoppas på sin resväg.

3. Höger som har stöd av höger extrema och ultrarojalister och Höger med vänsterpopulistisk politik skulle jag ungefär vilja kategorisera det som.

4. Roligt att vi kunde vara överens på denna punkt.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Enligt min tant så stämmer det du säger angående att nästan samtliga partier delar ut "små gåvor" detta gäller Narathiwat.

Hej

Bra att du går ut med detta, för det är viktigt att avväpna demokrati motståndarna på denna punkt, vi har ju hört vittnesmål om detta på MPR ifrån samtliga landets delar.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt min tant så stämmer det du säger angående att nästan samtliga partier delar ut "små gåvor" detta gäller Narathiwat.

Vilka var de "nästan samtliga" partier som ställde upp i Narathiwat? Vanligtvis är det bara två max tre partier som ens ställer upp med kandidater i personvalet. Eller i vart fall driver en valkampanj.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

1. Regeringen har sin del av ansvaret och när bara dom som stormade och började riva en av polisens avspärrningar möttes av tårgas tycker jag inte att dom använde mer våld än nödvändigt, demonstranterna har ju också ett ansvar och det är att följa dom instruktioner som myndigheterna ger och t.ex inte storma avspärrningar eller köra över poliser med lastbilar.

2. Detta är något som förvånar mig också och jag undrar hur förenligt det är med Thailändsk lag, den demokratledda regeringen gjorde samma sak med röda demonstranter som var på väg till Bangkok 2010, och det blev ju inga större reaktioner på det så jag förmodar att detta kan vara ok i Thailand? Men lite märkligt är det, här i Sverige är det väl bara rena huliganer t.ex som inom fotbollen som kan stoppas på sin resväg.

3. Höger som har stöd av höger extrema och ultrarojalister och Höger med vänsterpopulistisk politik skulle jag ungefär vilja kategorisera det som.

4. Roligt att vi kunde vara överens på denna punkt.

Mvh isan lover

Den var ny. Hittat på den själv ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Den var ny. Hittat på den själv ?

Det är väl en bra beskrivning på TRT/PPP/PTP, ett extremt högerparti med vänsterpopulistiskt skådebröd för massorna?

De har visat sig vara emot fackföreningar, sänker reallönerna, privatiserar allt statligt som är lönande (till sina egna företag givetvis) och höjde avgifterna för att besöka sjukhusen. Samt att partiet är privatägt.

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

1. Regeringen har sin del av ansvaret och när bara dom som stormade och började riva en av polisens avspärrningar möttes av tårgas tycker jag inte att dom använde mer våld än nödvändigt, demonstranterna har ju också ett ansvar och det är att följa dom instruktioner som myndigheterna ger och t.ex inte storma avspärrningar eller köra över poliser med lastbilar.

2. Detta är något som förvånar mig också och jag undrar hur förenligt det är med Thailändsk lag, den demokratledda regeringen gjorde samma sak med röda demonstranter som var på väg till Bangkok 2010, och det blev ju inga större reaktioner på det så jag förmodar att detta kan vara ok i Thailand? Men lite märkligt är det, här i Sverige är det väl bara rena huliganer t.ex som inom fotbollen som kan stoppas på sin resväg.

3. Höger som har stöd av höger extrema och ultrarojalister och Höger med vänsterpopulistisk politik skulle jag ungefär vilja kategorisera det som.

4. Roligt att vi kunde vara överens på denna punkt.

Mvh isan lover

Håller med i stort men 2010 hindrades väl ingen att åka till Bkk från start. Om jag minns rätt var det mer vapen de var ute efter när de stoppade och kontrollerade folk. Har ett minne av att de röda stoppade ett tåg med soldater som skulle hjälpa till med ordningen i Bkk.

Sen det här med höger mot höger. Skulle beskriva regeringen med "ultrahöger med vänsterpopulism" och demokraterna som mindre höger men med en demokratisk förankring som andra partier borde ta efter i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

1. Regeringen har sin del av ansvaret och när bara dom som stormade och började riva en av polisens avspärrningar möttes av tårgas tycker jag inte att dom använde mer våld än nödvändigt, demonstranterna har ju också ett ansvar och det är att följa dom instruktioner som myndigheterna ger och t.ex inte storma avspärrningar eller köra över poliser med lastbilar.

Eftersom du själv använder samma argumentationsteknik nedan så gör jag det här:

Se det jag markerat kursivt i din text. Det är precis detta som vi diskuterat kring uppviglingarna och terrordåden som UDD med angränsande extrema organisationer ledde 2010. Då lyssnade man verkligen inte på myndigheterna med känt resultat.

Det är positivt att du nu, ett par år senare, inser att du argumenterade fel då.

2. Detta är något som förvånar mig också och jag undrar hur förenligt det är med Thailändsk lag, den demokratledda regeringen gjorde samma sak med röda demonstranter som var på väg till Bangkok 2010, och det blev ju inga större reaktioner på det så jag förmodar att detta kan vara ok i Thailand? Men lite märkligt är det, här i Sverige är det väl bara rena huliganer t.ex som inom fotbollen som kan stoppas på sin resväg.

..och där kom det."den förra regeringen gjorde så och därför kan denna regering göra det" Sandlåderesonemang! Jag behöver inte ens kommentera det...läs bara vad galet det blev när du skrev.

Enligt uppgifter så skickade ditt gäng vid makten ut direktiv att man på lokal nivå skulle försvar eller hindra folk att resa till Bangkok för denna demonstration.

Det är väl ganska långt från demokrati, till och med med dina subjektiva mått mätt?

3. Höger som har stöd av höger extrema och ultrarojalister och Höger med vänsterpopulistisk politik skulle jag ungefär vilja kategorisera det som.

4. Roligt att vi kunde vara överens på denna punkt.

Mvh isan lover

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Håller med i stort men 2010 hindrades väl ingen att åka till Bkk från start. Om jag minns rätt var det mer vapen de var ute efter när de stoppade och kontrollerade folk. Har ett minne av att de röda stoppade ett tåg med soldater som skulle hjälpa till med ordningen i Bkk.

Sen det här med höger mot höger. Skulle beskriva regeringen med "ultrahöger med vänsterpopulism" och demokraterna som mindre höger men med en demokratisk förankring som andra partier borde ta efter i Thailand.

Hej

Du kan ha rätt till viss del i detta, men det som skrämmer väljarna ifrån demokraterna är inte deras demokratiska förankring utan deras starka band med kungliga rådgivarna, militären, PAD och vad som betecknas som elit, landets fattiga befolkning ser med rätta dessa grupper som sina värsta fiender och dom ser i nu läget en röst på demokraterna som en röst på Ammart, och detta är något som demokraterna borde börja jobba med och ta på allvar om dom vill vara med och konkurera om makten i valen.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Du kan ha rätt till viss del i detta, men det som skrämmer väljarna ifrån demokraterna är inte deras demokratiska förankring utan deras starka band med kungliga rådgivarna, militären, PAD och vad som betecknas som elit, landets fattiga befolkning ser med rätta dessa grupper som sina värsta fiender och dom ser i nu läget en röst på demokraterna som en röst på Ammart, och detta är något som demokraterna borde börja jobba med och ta på allvar om dom vill vara med och konkurera om makten i valen.

Mvh Isan Lover

Du har i grunden fel. Först så har inget av Thaksin-partierna haft en majoritet av folket med sig.

Så att argumentera för att dom haft folket med sig är fel.

Däremot har dessa konstellationer av partier haft en majoritet i parlamentet.

Det är skillnad vilket jag hoppas att du förstår.

I övrigt så är detta inlägg dina egna fria fantasier, helt utan förankring.

Att du framför det som om det vore någon som helst form av fakta bakom gör det bara roande att läsa.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du kan ha rätt till viss del i detta, men det som skrämmer väljarna ifrån demokraterna är inte deras demokratiska förankring utan deras starka band med kungliga rådgivarna, militären, PAD och vad som betecknas som elit, landets fattiga befolkning ser med rätta dessa grupper som sina värsta fiender och dom ser i nu läget en röst på demokraterna som en röst på Ammart, och detta är något som demokraterna borde börja jobba med och ta på allvar om dom vill vara med och konkurera om makten i valen.

Mvh Isan Lover

Om det är nåt som förenar thailändare är det respekten för kungen som alla verkar gilla, så en PM som inte visar kungen respekt finns inte. Tror dagens regering är lika påverkade av kungen som förra regeringen. Detta gäller även militären, att tro nåt annat är att lura sig själv. Att du blandar ihop PAD med demokraterna förstår jag inte när de har ett eget parti.

Jag tror de fattiga på sikt får det bättre med en demokratstyrd regering, än dagens, som mer verkar tänka på att roffa åt sig pengar för egen vinnings skull och håller på att försätta Thailand i skuld för att fylla deras egna fickor. De som drabbas när man måste betala tillbaka är de fattiga, inte de som fyllt fickorna fulla med korruptionspengar.

En annan sak är att förra PM inte har åkt dit för korruption och det är en bra början att ha en PM som kommer från ett demokratiskt uppbyggt parti och är fri från korruption. Det är en bra grund att stå på om man vill göra något åt korruptionen, om man ärligt vill att den ska minska. Ska korruptionen kunna minska måste man börja med de som styr och att PM är en sådan person är en bra början.

Sen om de röda accepterar och visar lite demokratisk anda så att även demokraterna får föra ut sin politik i röda områden kan de även få större stöd i de områden, men det lär aldrig hända så länge herr Shinawatra drar i trådarna från Dubai, tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Om det är nåt som förenar thailändare är det respekten för kungen som alla verkar gilla, så en PM som inte visar kungen respekt finns inte. Tror dagens regering är lika påverkade av kungen som förra regeringen. Detta gäller även militären, att tro nåt annat är att lura sig själv. Att du blandar ihop PAD med demokraterna förstår jag inte när de har ett eget parti.

Jag tror de fattiga på sikt får det bättre med en demokratstyrd regering, än dagens, som mer verkar tänka på att roffa åt sig pengar för egen vinnings skull och håller på att försätta Thailand i skuld för att fylla deras egna fickor. De som drabbas när man måste betala tillbaka är de fattiga, inte de som fyllt fickorna fulla med korruptionspengar.

En annan sak är att förra PM inte har åkt dit för korruption och det är en bra början att ha en PM som kommer från ett demokratiskt uppbyggt parti och är fri från korruption. Det är en bra grund att stå på om man vill göra något åt korruptionen, om man ärligt vill att den ska minska. Ska korruptionen kunna minska måste man börja med de som styr och att PM är en sådan person är en bra början.

Sen om de röda accepterar och visar lite demokratisk anda så att även demokraterna får föra ut sin politik i röda områden kan de även få större stöd i de områden, men det lär aldrig hända så länge herr Shinawatra drar i trådarna från Dubai, tyvärr.

Hej

Jag önskar att du hade rätt i detta, men så ser tyvär nog inte befolkningen på det här, kopplingarna mellan landets odemokratiska krafter och Demokraterna är helt klart en belastning för demokraterna när det gäller att attrahera väljare, men det kan ju ge partiet andra fördelar som dom är mer intreserade av än vad dom är av väljarna.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Jag önskar att du hade rätt i detta, men så ser tyvär nog inte befolkningen på det här, kopplingarna mellan landets odemokratiska krafter och Demokraterna är helt klart en belastning för demokraterna när det gäller att attrahera väljare, men det kan ju ge partiet andra fördelar som dom är mer intreserade av än vad dom är av väljarna.

Mvh isan Lover

Det där har du fantiserat ihop helt själv.

Om du med odemokratiska krafter menar kungahuset så är du helt vilse.

Som du kanske noterat så har ditt gäng vid makten, mer än någon tidigare, jobbat för att öka antal LM-fall. Man har officiellt stött kungahuset. Detta har inte kritiserats av någon (annat är några extrema personer som Tida mfl.) I övrigt verkar folket vara nöjda med nuvarande ordning. (vilket jag i och för sig tycker är lite konstigt men accepterar)

Varför PT med hang-arounds vann kan vi diskutera i en annan tråd (och har så gjort sedan dom kom till makten)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det där har du fantiserat ihop helt själv.

Om du med odemokratiska krafter menar kungahuset så är du helt vilse.

Som du kanske noterat så har ditt gäng vid makten, mer än någon tidigare, jobbat för att öka antal LM-fall. Man har officiellt stött kungahuset. Detta har inte kritiserats av någon (annat är några extrema personer som Tida mfl.) I övrigt verkar folket vara nöjda med nuvarande ordning. (vilket jag i och för sig tycker är lite konstigt men accepterar)

Varför PT med hang-arounds vann kan vi diskutera i en annan tråd (och har så gjort sedan dom kom till makten)

Hej

Synd om partiet ifall dom är lika blinda som du när det gäller den kopplingen och vilka följder den får, helt klart uppfattas demokraterna som PAD, kuppmakarnas och generalernas favoritparti och detta straffar väljarna partiet för, och det är synd för Thailand skulle behöva fler partier som uppfattas av väljarna som ett parti för landets gräsrötter, så länge som demokraterna framstår som det ett parti för Ammart kastar dom ju väljarna i PT.s öppna famn.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Synd om partiet ifall dom är lika blinda som du när det gäller den kopplingen och vilka följder den får, helt klart uppfattas demokraterna som PAD, kuppmakarnas och generalernas favoritparti och detta straffar väljarna partiet för, och det är synd för Thailand skulle behöva fler partier som uppfattas av väljarna som ett parti för landets gräsrötter, så länge som demokraterna framstår som det ett parti för Ammart kastar dom ju väljarna i PT.s öppna famn.

Mvh isan lover

Så därför röstar landets gräsrötter i andra delar av landet än nord och nordost på demokraterna i huvudsak eller ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka var de "nästan samtliga" partier som ställde upp i Narathiwat? Vanligtvis är det bara två max tre partier som ens ställer upp med kandidater i personvalet. Eller i vart fall driver en valkampanj.

Det har jag inte kollat, återkommer om möjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har jag inte kollat, återkommer om möjligt.

Jag skulle också vilja veta hur det går till när dessa partier ´köper rösterna rent praktiskt om du får lite info om det så vore det toppen :thumbsup: är nyfiken på hur det går till.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle också vilja veta hur det går till när dessa partier ´köper rösterna rent praktiskt om du får lite info om det så vore det toppen :thumbsup: är nyfiken på hur det går till.

Här finns väl åtminstone ett tjugotal inlägg i olika trådar, om hur det går till.

Men annars är det väl så att man får nog ha en anknytning till byn för att se.

Alltså se verkligheten live för att förstå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med i stort men 2010 hindrades väl ingen att åka till Bkk från start. Om jag minns rätt var det mer vapen de var ute efter när de stoppade och kontrollerade folk. Har ett minne av att de röda stoppade ett tåg med soldater som skulle hjälpa till med ordningen i Bkk.

Sen det här med höger mot höger. Skulle beskriva regeringen med "ultrahöger med vänsterpopulism" och demokraterna som mindre höger men med en demokratisk förankring som andra partier borde ta efter i Thailand.

Alla tecken tyder IMO att Thailand sakta men säkert vänds till en diktatur. :(
Link to comment
Dela på andra sajter

Det där har du fantiserat ihop helt själv.

Om du med odemokratiska krafter menar kungahuset så är du helt vilse.

Som du kanske noterat så har ditt gäng vid makten, mer än någon tidigare, jobbat för att öka antal LM-fall. Man har officiellt stött kungahuset. Detta har inte kritiserats av någon (annat är några extrema personer som Tida mfl.) I övrigt verkar folket vara nöjda med nuvarande ordning. (vilket jag i och för sig tycker är lite konstigt men accepterar)

Varför PT med hang-arounds vann kan vi diskutera i en annan tråd (och har så gjort sedan dom kom till makten)

Yingluck har uttryckligen sagt att det inte blir några ändringar i LM lagarna.
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...