Jump to content
IGNORERAD

Polisen sköt tårgas mot demonstranter i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

Uppdatering: Polisen har nu skjutit tårgas ytterligare en gång. Nu för att demonstranter istället för att ta en omväg runt en polisbarrikad vid korsningen Miskawan, bestämde sig för att försöka bryta sig igenom den.

Polisen sköt tårgas mot en grupp med demonstranter under lördagen när dom var på väg till demonstrationsplatsen vid Royal Plaza i Bangkok.

Polisen tog beslutet efter att demonstranterna försökte att bryta sig igenom barrikader vid bron Makkawan på Ratchadamneon Avenue. Demonstranterna var förbjudna av polisen att använda Makkawan för att ta sig till Royal Plaza, detta för att man lättare skulle kunna kontrollera protesterna.

Fler än 20,000 poliser och soldater kommer att upprätthålla säkerheten under gruppen Pitak Siams möte, och man uppskattar att upp till 76,000 kommer att samlas under dagen för att protestera mot regeringen.

Källa: http://www.bangkokpo...ops-go-on-alert

92eb4b136b74d7bff421d735b726997b.jpg

Läs artikeln på huvudsidan

Ändrades av MPR Nyheter
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 230
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andersbangkok

    32

  • MaiChai

    24

  • Wanchai

    17

  • Tallviking

    12

Mest aktiva i denna tråd

jaha då var det dax igen, detta kommer väl som vanligt att eskalera utom alla rimliga propotioner.

Så fort polisen griper in med våld kommer folk att svara med våld.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här kan bara sluta på ett sätt och det är att Yunglack tillsammans med resten av maffiaregeringen kommer att springa ut bakvägen från regeringspalatset.

The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country.

Man behöver inte skriva det som alla redan vet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

jaha då var det dax igen, detta kommer väl som vanligt att eskalera utom alla rimliga propotioner.

Så fort polisen griper in med våld kommer folk att svara med våld.

Hej

Ja det är ju bättre att börja med att låta demonstranterna bryta igenom alla uppsatta avspärrningar, viker polisen ner sig direkt blir allt säkert lugnt, konstigt att inte t.ex svensk och annan utländsk polis har anammat denna taktik t.ex vid insatser mot fotbollshuliganer eller i grekland och spanien nu vid dom ekonomiska nedskärningarna via krispakten.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det här kan bara sluta på ett sätt och det är att Yunglack tillsammans med resten av maffiaregeringen kommer att springa ut bakvägen från regeringspalatset.

Hej

Ja ut med dom folkvalda och in med generalerna som verkligen vet vad demokrati är, och i bästa fall kanske demokrati och fria val blir förbjudna för en lång tid framåt, och så kan ju generalerna utse en egen junta, vilket framsteg för demokratin.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad är nu detta för gruppering ? Tidigare har vi hört talas om de gula och de röda. Men detta är för mig ovetande något annat.. En ny grupp som stöder vem och vad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad är nu detta för gruppering ? Tidigare har vi hört talas om de gula och de röda. Men detta är för mig ovetande något annat.. En ny grupp som stöder vem och vad?

Pitak Siam är helt riktigt en helt ny grupp på den politiska arenan i Thailand.Leds av en f.d. general vid namn Boonlert. Och han har lyckats prestera ett minst sagt luddigt och ytterst varierande politiskt budskap under sin korta tid i rampljuset.

Demonstrationen ska nog snarast ses som en protest mot regeringen Yingluck och inte för Boonlert. Eftersom att ingen riktigt vet vad han står för. Mer än att han vill ha bort Thaksin/Yingluck.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men vad är nu detta för gruppering ? Tidigare har vi hört talas om de gula och de röda. Men detta är för mig ovetande något annat.. En ny grupp som stöder vem och vad?

Hej

Det besktivs som en höger extremistisk och ultra rojalistisk organisation som leds av gamla pensionerade generaler, pensionerade kungliga rådgivare, någon pensionerade chef ifrån säkerhettstjänsten som var med och bekämpade vänsteraktivister under vietnamkriget, och dessa män har haft ett finger med i samtliga kupper och massakrer sedan 1973 och kallar sig Pitak Siam.

Till dessa tandlösa gamla gubbar eller dinosaurier som dom Pitak Siam,s ledare kallas i pressen har även det gula PAD och dom rojalistiska multifärgade , sen har ytterligare militanta och extremistiska grupper på högerkanten anslutit sig t.ex The Thai Patriot Front, The Dharma Army Foundation och det påstås tyvär även i att Demokraterna stöder denna höger extremistiska och ultra rojalistiskt ledda demonstration för en militärkupp och stoppande av fria val i landet på 5 år, då en man vill ha en usedd (ej vald) junta vid makten, stämmer detta är demokratin och folkets frihet i Thailand illa ute.

Man tror också att man har valt att ha med Siam i gruppens namn eftersom landet då saknade demokrati och styrdes direkt av kungen, hans rådgivare och generaler, något som gruppen verkar tycka är bättre än att folk får rösta fram landets ledare.

Mvh Isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja ut med dom folkvalda och in med generalerna som verkligen vet vad demokrati är, och i bästa fall kanske demokrati och fria val blir förbjudna för en lång tid framåt, och så kan ju generalerna utse en egen junta, vilket framsteg för demokratin.

Mvh isan lover

Tror faktiskt du har missuppfattat hela den här situationen.. det handlar om ut med Shinawatramaffian och in med demokrati i Thailand!

Thailands befolkning har fått nog av primadonnan Yunglack och nu kommer hon att åka ut så det ryker om det till allas stora glädje. hip hip hurra!

The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country.

Man behöver inte skriva det som alla redan vet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tror faktiskt du har missuppfattat hela den här situationen.. det handlar om ut med Shinawatramaffian och in med demokrati i Thailand!

Thailands befolkning har fått nog av primadonnan Yunglack och nu kommer hon att åka ut så det ryker om det till allas stora glädje. hip hip hurra!

Hej

Driver du med mig eller fattar du ingenting?

Det är ju demokratin som Pitak Siam vill ta bort i 5 år och backa landet i tiden, man vill tillsätta en usedd junta istället för vald regering.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror faktiskt du har missuppfattat hela den här situationen.. det handlar om ut med Shinawatramaffian och in med demokrati i Thailand!

Thailands befolkning har fått nog av primadonnan Yunglack och nu kommer hon att åka ut så det ryker om det till allas stora glädje. hip hip hurra!

Jag tror att majoriteten av de som rostade pa Y/T skulle rosta pa dem igen om det var val imorgon, nagra har sakert trottnat men inte tillrackligt manga.Att de som inte rostade pa Y/T tycker annu samre om dem nu spelar liksom ingen roll I ett kommande val. Demonstrationer, och framforallt hur de hanteras, har dock andrat folks uppfattningar forrut.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Redan igår gick ju media ut med vilka gator som var blockerade av säkerhetsskäl och om jag kommer ihåg rätt var det 8 st, man ville styra flödet av demonstranter för att skydda vissa platser och lättare kunna kontrollera folkmassorna, det var en av dessa avspärrningar som demonstranter försökte riva och forcera och då svarade kravallpolisen med tårgas, vilket jag tycker är helt ok, att tillåta demonstranter att riva avspärrningar och forcera dessa skulle ge helt fel signaler och äventyra säkerheten.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att majoriteten av de som rostade pa Y/T skulle rosta pa dem igen om det var val imorgon, nagra har sakert trottnat men inte tillrackligt manga.Att de som inte rostade pa Y/T tycker annu samre om dem nu spelar liksom ingen roll I ett kommande val. Demonstrationer, och framforallt hur de hanteras, har dock andrat folks uppfattningar forrut.

Hur Thailand hade röstat vid ett eventuellt val imorgon är ren spekulation och hur resultatet blivit vet du lika lite om som jag.

Vad som kan konstateras är att Thailand aldrig varit en demokrati och är det absolut inte idag heller, det som spelar stor roll är att det thailändska folket har fått nog av maffiaklanen Shinawatra och framförallt primadonnan som nu blivit tvungen och inse att det är slutlekt, deras dagar är räknade, det är ett faktum och ingen spekulation.

The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country.

Man behöver inte skriva det som alla redan vet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Driver du med mig eller fattar du ingenting?

Det är ju demokratin som Pitak Siam vill ta bort i 5 år och backa landet i tiden, man vill tillsätta en usedd junta istället för vald regering.

Mvh isan lover

Varför skulle jag driva med dig??????

En sak har jag uppenbarligen fattat och det är att köpt makt ALDRIG håller i längden och det är precis det vi ser idag i Thailand.

The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country.

Man behöver inte skriva det som alla redan vet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hur Thailand hade röstat vid ett eventuellt val imorgon är ren spekulation och hur resultatet blivit vet du lika lite om som jag.

Vad som kan konstateras är att Thailand aldrig varit en demokrati och är det absolut inte idag heller, det som spelar stor roll är att det thailändska folket har fått nog av maffiaklanen Shinawatra och framförallt primadonnan som nu blivit tvungen och inse att det är slutlekt, deras dagar är räknade, det är ett faktum och ingen spekulation.

Hej

Ingen aning om skulle jag inte säga, flera av varandra oberoende opinionsundersökningar av olika företag, universitet och media genomförs ju regelbundet och i dom finns det absolut ingenting som tyder på att ett val idag skule sluta annorlunda än dom andra som har hållits på 2000 talet, stödet har ju ökat för både Yingluck och regeringen.

Den senaste ABAC opinionsundersökningen visade ju dessutom att 94% av dom tillfrågade var emot Pitak Siam och deras försök att få till en militärkupp för att störta regeringen och föra landet tillbaka i tiden, ställa in val och tillsätta en junta, det är ju ganska talande siffror tycker jag, även om du lägger in lite felmarginal där så är ju resultater förkrossande, så vad folket vill råder det nog ingen tvekan om.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Varför skulle jag driva med dig? ?????

En sak har jag uppenbarligen fattat och det är att köpt makt ALDRIG håller i längden och det är precis det vi ser idag i Thailand.

Hej

Enligt mig är det väljarna som ska avgöra när det "går för långt", "när dom känner sig lurade", "är missnöjda" och vill ha en ny regering, det är inte gamla f.d genealer, kungliga rådgivare, elit, höger extremister och ultra rojalister som ska göra detta med stridsvagnar igen som så många gånger förr i detta land, för att demokratin ska kunna utvecklas måste dom odemokratiska och militära krafterna hållas utanför politiken, det är väljarna som ska utse både sina ledare och Thailands väg in i framtiden.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ingen aning om skulle jag inte säga, flera av varandra oberoende opinionsundersökningar av olika företag, universitet och media genomförs ju regelbundet och i dom finns det absolut ingenting som tyder på att ett val idag skule sluta annorlunda än dom andra som har hållits på 2000 talet, stödet har ju ökat för både Yingluck och regeringen.

Den senaste ABAC opinionsundersökningen visade ju dessutom att 94% av dom tillfrågade var emot Pitak Siam och deras försök att få till en militärkupp för att störta regeringen och föra landet tillbaka i tiden, ställa in val och tillsätta en junta, det är ju ganska talande siffror tycker jag, även om du lägger in lite felmarginal där så är ju resultater förkrossande, så vad folket vill råder det nog ingen tvekan om.

Mvh isan lover

Nu var det här med IL och läsa opinionsundersökning. Frågan som fick 94% var ställd enbart till bangkokbor och gällde om de ville att Pitak Siam skulle hålla några demonstrationen i Bangkok. Och det är knappast konstigt att bangkokborna har fått nog av demonstrationer i sin stad efter de rödas framfart där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu var det här med IL och läsa opinionsundersökning. Frågan som fick 94% var ställd enbart till bangkokbor och gällde om de ville att Pitak Siam skulle hålla några demonstrationen i Bangkok. Och det är knappast konstigt att bangkokborna har fått nog av demonstrationer i sin stad efter de rödas framfart där.

Hej

Men det är ju ingen hemlighet vad Pitak Siam står för och vill uppnå med sina demonstrationer, så att bortse ifrån vilka det är som ska demonstrera och vad som är deras mål är nog lite fel, och vid en tidigare ABAC poll så sa sig även en stor majortet vilja låta den valda regeringen fortsätta regera efter valsegern och här ingår ju även dom som inte röstade på PT och som kanske ogillar den förda politiken, så stödet för demokratin verkar vara stort.

Pitak siam får vara glada om dom får 10% av landets befolkning frivilligt med sig på sin resa bakåt i tiden, dom allra flesta vill nog framåt, och det ryktas att man får mellan 1500 - 2000 baht per dag och person om man går med i demonstrationen, dessa belopp ska ha betalats även vid det tidigare mötet, det är ju ett sätt att förbättra siffrorna lite på

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Men det är ju ingen hemlighet vad Pitak Siam står för och vill uppnå med sina demonstrationer, så att bortse ifrån vilka det är som ska demonstrera och vad som är deras mål är nog lite fel, och vid en tidigare ABAC poll så sa sig även en stor majortet vilja låta den valda regeringen fortsätta regera efter valsegern och här ingår ju även dom som inte röstade på PT och som kanske ogillar den förda politiken, så stödet för demokratin verkar vara stort.

Pitak siam får vara glada om dom får 10% av landets befolkning frivilligt med sig på sin resa bakåt i tiden, dom allra flesta vill nog framåt, och det ryktas att man får mellan 1500 - 2000 baht per dag och person om man går med i demonstrationen, dessa belopp ska ha betalats även vid det tidigare mötet, det är ju ett sätt att förbättra siffrorna lite på

Mvh isan lover

Jag stöder inte på något sätt Pitak Siam eller vad de står för. Bortsett från att de, liksom alla andra, ska ha rätt att uttrycka sina åsikter.

Men varför måste du ljuga och överdriva så förbannat för jämnan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag stöder inte på något sätt Pitak Siam eller vad de står för. Bortsett från att de, liksom alla andra, ska ha rätt att uttrycka sina åsikter.

Men varför måste du ljuga och överdriva så förbannat för jämnan?

Hej

Bra att vi båda inte stöder Pitak Siam, sen är det väl inte så mycket att göra åt att vi inte allid är överens om allt annat.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Demonstrationen ska nog snarast ses som en protest mot regeringen Yingluck och inte för Boonlert. Eftersom att ingen riktigt vet vad han står för. Mer än att han vill ha bort Thaksin/Yingluck.

Ett klasiskt ställningstagande från oppositionspartier. Bara vara emot i stället för att komma med något att vara för. :suicide:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett klasiskt ställningstagande från oppositionspartier. Bara vara emot i stället för att komma med något att vara för. :suicide:

Nu är visserligen inte Pitak Siam något parti. Och inget av oppositionspartierna stöder dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Ja det är ju bättre att börja med att låta demonstranterna bryta igenom alla uppsatta avspärrningar, viker polisen ner sig direkt blir allt säkert lugnt, konstigt att inte t.ex svensk och annan utländsk polis har anammat denna taktik t.ex vid insatser mot fotbollshuliganer eller i grekland och spanien nu vid dom ekonomiska nedskärningarna via krispakten.

Mvh Isan lover

Vänta nu! Vid demonstrationerna 2010 så var du den som mest argumenterade MOT att våld skulle användas.

Nu visar du din extrema "double standard"!

Hittills tycker jag att gänget vid makten varit mycket snabba med avtryckaren.

Du är nu fånigt partisk.

Det ska bli kul att följa hur du framöver trasslar in dig i att försvara våld, samma våld som du föraktade i många trådar ang 2010.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...