Jump to content
IGNORERAD

Fruimport igång igen!

virgo

Recommended Posts

Är du möjligtvis släkt med Glenn från phukkan och din namne Kent från Bkk?

gillar inte påhopp som är obefogade

nej är inte det

är du besviken

kanske att du behöver ta din cykel

och resa en liten längre trip

typ till cambodia/eller längre bort

Dela på andra sajter

• Svar 168
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• andrejsdenruskige

19

• searescue

19

• Neil

7

• ole

7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja den normala användningen för citationstecken är att markera var ett citat börjar och slutar och eftersom att du inte angav någon källa så har jag ingen susning. Du har säkert en helt egen tolkning på det som det skulle vara intressant att få ta del av.

Hur det är på offshore i Norge har jag ingen aning om och för att vara ärlig så har jag heller inget intresse av det (för att uttrycka sig diplomatiskt) men kolla gärna med thaipigor.no.

Nja, det håller jag inte med om. Citattecken kan lika gärna användas runt smeknamn eller öknamn, runt nya främmande uttryck eller som i detta fall för att framhäva ironi.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

vi har dock ett bra liv i sverige och 2 skapliga små hus i thalind

min ex familj och mina barn tycker jättemycket om min fru On

Næh din fru har 2 hus.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Men hallå, det var ju just det hon gjorde. Har någon kapat ditt konto? Tom du brukar var mer skärpt än så.

Nej du skrev att gubben var fet och gammal.

Så du likaställer fet och gammal med förståndshandikappad och alkoholist?

Edit:

Jag undrar vilken kategori av dessa två du hör till. Eller är det en kobination.

Ändrades av andrejsdenruskige
Dela på andra sajter

förklaringen är nog inte så svår att förstå

thai tjejer gillar nog inte 40 år äldre flintskalliga män än svenska tjejer

en tjugo årig tjej från Thailand, går antingen på risfälten eller sitter i en bar i Phuket

och har inte så mycket att välja på, snaska eller inga bath

en 20 årig svensk sitter med sin Chanell väska och undrar vilken bil hon får av sin far

ja kära mpr medlemmar, man behöver knappast vara med i MENSA för att förstå vad det handlar om

när det gäller (fruimport)

Du ville ju ha kritik så här får du lite..

Vad är det som får dig att tro att alla 20 åriga thailändska tjejer tvingas välja mellan risfarmande eller baren när säkert 95% av dem gör varken det ena eller det andra?

Kul att du delar med dig av dina erfarenheter men akta dig för att generalisera och uttrycka dig i vi-form när du t ex beskriver thai/svenska par, svenska män eller thailändska tjejer. Och det av den enkla anledningen att generaliseringarna sällan håller, alla par eller individer är unika.

Ps Vad gäller ålderskillnad i thai/svenska par så är det absolut vanligast att mannen är 5-10 år äldre, enligt tidigare undersökningar här på Mpr. Par där det skiljer 30 år eller mer är ovanligare än par där tjejen är äldre än killen. Så det där med gigantisk ålderskillnad generellt i thai/svenska par är mer eller mindre bara en ovanligt seglivad myt.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

I en del fall så handlar det nog tyvärr om fruimport. Tjejen har lärt känna några andra thai och för mig är det uppenbart att de är här för att ta hand om gubben i fråga. Tjejerna är oehört hårt hållna och tror att ta hand om allt hushållsarbete och ungar medan gubben dricker öl är normalt i sverige. Värst är det för en tjej, hon får knappt gå ut och har aldrig några egna pengar eftersom hennes gubbe har bestämt hon inte ska ha det. Hon får därför be om minsta lilla som hon vill köpa. Gubben har säkert läst på något thai forum att man ska ha koll på sin thai tjej så hon inte spelar bort pengarna... Tror denna tjej hade haft det bättre om hon stannat kvar i Thailand. Då hade hon i allafall inte frusit då gubben hennes inte tycker att hon ska ha nya vinterskor.

/Marlon

Dela på andra sajter

Du ville ju ha kritik så här får du lite..

Vad är det som får dig att tro att alla 20 åriga thailändska tjejer tvingas välja mellan risfarmande eller baren när säkert 95% av dem gör varken det ena eller det andra?

Kul att du delar med dig av dina erfarenheter men akta dig för att generalisera och uttrycka dig i vi-form när du t ex beskriver thai/svenska par, svenska män eller thailändska tjejer. Och det av den enkla anledningen att generaliseringarna sällan håller, alla par eller individer är unika.

Ps Vad gäller ålderskillnad i thai/svenska par så är det absolut vanligast att mannen är 5-10 år äldre, enligt tidigare undersökningar här på Mpr. Par där det skiljer 30 år eller mer är ovanligare än par där tjejen är äldre än killen. Så det där med gigantisk ålderskillnad generellt i thai/svenska par är mer eller mindre bara en ovanligt seglivad myt.

naturligtvis så är det inte alla 20 åringar sitter i en bar och väntar på sitt villebråd, det finns naturligtvis alternativ för dom

men det är betydligt mer vanligt att en 20 årig thailändska har en 40 årig överviktig flintskalle än motsvarande svenska

och som tråden handlar om "fruimport" så är knappast Thailand det ända landet det sker i från, hela asien är representerade

dessutom stor "fruimport" från Ryssland, Ukraina

hur som helst, en del av dessa tjejer blir dåligt behandlade och utnyttjade av sina importörer

men lyckligtvis så hoppas jag att dom flesta träffar en bra man, detta forum är trots allt ett forum för oss som gillar Thailand och dess kvinnor

kenta

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

I en del fall så handlar det nog tyvärr om fruimport. Tjejen har lärt känna några andra thai och för mig är det uppenbart att de är här för att ta hand om gubben i fråga. Tjejerna är oehört hårt hållna och tror att ta hand om allt hushållsarbete och ungar medan gubben dricker öl är normalt i sverige. Värst är det för en tjej, hon får knappt gå ut och har aldrig några egna pengar eftersom hennes gubbe har bestämt hon inte ska ha det. Hon får därför be om minsta lilla som hon vill köpa. Gubben har säkert läst på något thai forum att man ska ha koll på sin thai tjej så hon inte spelar bort pengarna... Tror denna tjej hade haft det bättre om hon stannat kvar i Thailand. Då hade hon i allafall inte frusit då gubben hennes inte tycker att hon ska ha nya vinterskor.

/Marlon

Och just i sådana fall är ju ådern och vikten på gubben ointressant.

Det är som sagt inte ålder och vikt som är skrämmande i många förhållanden. Det är dessa olika former av hjärnskador vissa gubbar verkar ha som är det stora problemet.

Dela på andra sajter

Det är som sagt inte ålder och vikt som är skrämmande i många förhållanden. Det är dessa olika former av hjärnskador vissa gubbar verkar ha som är det stora problemet.

apppap Vilka hjärnskador du pratar om? Kan man ha en skada på något som man saknar?? :crazy:

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Nej du skrev att gubben var fet och gammal.

Så du likaställer fet och gammal med förståndshandikappad och alkoholist?

Edit:

Jag undrar vilken kategori av dessa två du hör till. Eller är det en kobination.

Nu får ju jag det till fyra alternativ och det är nog en kombination av dem alla och lite till.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nu får ju jag det till fyra alternativ och det är nog en kombination av dem alla och lite till.

Ja, kollade bara din självkännedom och ditt fria tänkande.

Ett riktigt pucko hade bara svarat på det ena alternativet.

Du får godkänt, men inte mer än så.

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Det jag mest irriterar mig på i den frågan är att media på detta vis objektifierar alla hitflyttade thailändskorna

som helt viljelösa offer som har blivit bortrövade av svenska snuskhumrar.

Det framstår ju i reportagen som om dessa damer saknar all form av egenvilja och analysförmåga och

att de är lika lättlurade och naiva som de numera utdöda Dronterna,

och att männen representerar den stora stygga vargen som lurar på lilla Rödluvan i skogen.

I TV-, och tidningsreportage av det här slaget framställs "köpmännen" som förslagna människoimportörer

som åker ner till ett sliskigt snabbköp för att välja bland raderna av paketerade varor.

Men varan tycks ha varit så pass välemballerad att den stackars kvinnan där inne i paketet vare sig

ha hört, sett eller kunnat känna vad det är för en importör som köpte henne och som

sedan till hennes förskräckelse har packat upp henne i kalla Sverige för att kunna förnedra henne.

Kaka söker oftast maka och det finns ett egenansvar,

och ibland funkar det inte mellan två parter precis som i helsvenska förhållanden

där man kanske träffades på krogen, umgicks ett tag och därefter insåg att man inte passade för varandra.

Man går då vidare till nästa och gör ett nytt försök, men utan att bli brännmärkt som importör och sliskig konsument av människor.

Importerar du bara 1 så får det tydligen gå, men importerar du två så får du gå . . . . . (i fängelse eller vadå?)

Ska även samma uppstyltade samlevnadsregler gälla mellan svenska män och kvinnor?

– DU FÅR 1 FÖRSÖK - That´s it !

Men skulle någon part i förhållandet ha pucklat på den andre så ska personen naturligtvis lagföras för det brottet.

Precis som bland svenska, norska och iranska par eller vad det nu månne vara.

Men i dessa fall skulle det aldrig komma på tal att göra den etniskt riktade smutskastningen av thailändskor som utpekad invandrargrupp.

SN

Perfekt S N I morse när jag körde darlingen till jobbet tog vi upp nåt liknande

Hon förundrar sig vad det är för stollig regering vi har i sverige .Hämta hit araber somalier sen kom Vi Thailänskor kommer hit och vill jobba

men dom vill bara leva på social bidrag.

Sen får vi skit i tidningar och tv program

Men dom är ju från fattiga och krigs härjade länder pep jag.En fnysning till svar

Men nu har regeringen kommit på den galanta i den med anhörighets invandring :ahh::shout::focus::wacko::bag:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Rätt, finns tyvärr en del gubbar med defekter som tycker det är ok att ta hit tjejer som personliga assistenter med bonusen att kunna krypa till några gånger i veckan.

Ibland förstår man ju nästan varför en del tjejer måste låna pengar, spela kort och ibland sälja handtrallor (eller ännu värre saker) i någon källarlokal för att ha råd att

köpa en paket OB när röda veckan slår till. Ibland skapar man själv sitt monster...

Är ju för väl att inga av dessa snubbar hänger på detta forum.

/Marlon

Dela på andra sajter

gillar inte påhopp som är obefogade

nej är inte det

är du besviken

kanske att du behöver ta din cykel

och resa en liten längre trip

typ till cambodia/eller längre bort

Men det passar att döma ut den största skaran här,hehe..osunda...:)

Dela på andra sajter

/Marlon

Här är det tvärtom,jag som är hårt hållen..:) Och vill att jag ska bli tjock för att då tror hon att ingen

annan vill ha mig..:) Men det visar bara att hon bryr sig..

Dela på andra sajter

Rätt, finns tyvärr en del gubbar med defekter som tycker det är ok att ta hit tjejer som personliga assistenter med bonusen att kunna krypa till några gånger i veckan.

Ibland förstår man ju nästan varför en del tjejer måste låna pengar, spela kort och ibland sälja handtrallor (eller ännu värre saker) i någon källarlokal för att ha råd att

köpa en paket OB när röda veckan slår till. Ibland skapar man själv sitt monster...

Är ju för väl att inga av dessa snubbar hänger på detta forum.

/Marlon

Om det nu är så illa, varför åker de inte hem då? Det är ju för kärleken de kommit hit och är det så som du beskriver kan tjejerna knappast känna kärlek längre?

Dela på andra sajter

Här är det tvärtom,jag som är hårt hållen.. :) Och vill att jag ska bli tjock för att då tror hon att ingen

annan vill ha mig.. :) Men det visar bara att hon bryr sig..

hehe. Jag är också rätt hårt hållen men det stör mig knappast. Får ryta till ibland så tjejen inte tror hon kan bestämma helt.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Om det nu är så illa, varför åker de inte hem då? Det är ju för kärleken de kommit hit och är det så som du beskriver kan tjejerna knappast känna kärlek längre?

Hade livet varit så enkelt som du verkar tro att det är, så hade nog inte krig eller fattigdom existerat.

Män eller kvinnor som blir misshandlade i sina förhållanden, barn som blir mobbad. Varför går dom inte bara därifrån?

Jag tror att Neil har Nobelpris inom sikte

Dela på andra sajter

Hade livet varit så enkelt som du verkar tro att det är, så hade nog inte krig eller fattigdom existerat.

Män eller kvinnor som blir misshandlade i sina förhållanden, barn som blir mobbad. Varför går dom inte bara därifrån?

Nja,det är nog du som aspirerar på det :crazy: Har du inget nytt jobb?

Måne

Dela på andra sajter

Visst är det inte lätt för alla men de flesta blir knappast misshandlade och stannar helt enkelt kvar för PUT.

Dela på andra sajter

Halllo kära Hamnoi

du jävlas inte, tvärt om, du tar upp en diskustion som är sund

jag fattar hur du tänker

och ska jag vara ärlig så hade jag nog tänkt som du skrivit

men det är ett problem här, jag har en väldigt vacker thaitjej som jag är gift med

mitt problem är att hon är 27 år, ett år yngre än min dotter, och jag är 52 år

jag försökte att avstyra detta förhållande i början då ålders skillnaden är för stor

men det accepterades ej av ON (min nuvarande fru)

så nu får man alliera sig med pedofilernas forum ?

vi har dock ett bra liv i sverige och 2 skapliga små hus i thalind

min ex familj och mina barn tycker jättemycket om min fru On

Vad ska man göra för att INTE hängas ut som en skitstövel och som en jäåvla PEDOFIL

Kenta Upplands-väsby

Vad roligt att ni är lyckliga trotts att det är så stor åldersskillnad. Vi får hoppas att det håller i sig.

Personligen så är jag övertygad om att förhållanden har störst chans att hålla länge om åldersskillnaden inte är för stor.

Stickan

Inte för dum för att förstå!

Dela på andra sajter

Sedan tycker jag det är konstigt att så många här försvarar dessa herrar som reportagen handlar om.

Alla som vill vara seriösa borde ju i stället ta avstånd från dom som missbrukar våra regler för annhöriginvandring. Det är nämligen tack vara dom som reglerna troligen kommer att ses över.

Sedan kan man ju jycka att ett sådant här forum borde vara fritt från fördommar. Men här verkar dom frodas som aldra mest.

Ändrades av Stickan

Stickan

Inte för dum för att förstå!

Dela på andra sajter

Allt är inte helt enkelt här i livet. Tjejen jag beskrev sist älskar sina man. Hon har lämnat det hon hade i Thailand, vänner, familj, jobb, mm

för att satsa på ett liv med kärleken i Sverige. Svårt att bara åka tillbaka då.

Dessutom undrar jag vem som skulle betala hennes biljett.

/Marlon

Dela på andra sajter

Hej Sea

Håller helt med om var jag ligger på listan. Det gör mig absolut ingenting. För jag tror jag förstår deras tankar där. Det handlar till hundra om traditioner och uppfostran.

För oss finns det mycket som gör oss lyckliga med thaidamer i deras uppfostran .

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...