Jump to content
IGNORERAD

Fruimport igång igen!

virgo

Recommended Posts

Hej

Fler än jag som sett på nyheterna i flera dagar om det så kallade fruimporten. Hur kan man få sända sådan propaganda utan någon som helst nyans. Vad är det för krafter som vill sprida sånt skit och vad är syftet. Klart det finns problem och bekymmer med oseriösa män som utnyttjar kvinnor men i dom flesta fall är det nog inte så. Men att köra sådant förtal och propaganda på bästa sändningstid borde ju vara straffbart. Speciellt med tanke på SD videon där man kallade en tjej en hora och en man för blatte lover och nu är det under förundersökning om brott.

Vad är det för fel på det här landet?

Dela på andra sajter

• Svar 168
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• andrejsdenruskige

19

• searescue

19

• Neil

7

• ole

7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Fler än jag som sett på nyheterna i flera dagar om det så kallade fruimporten. Hur kan man få sända sådan propaganda utan någon som helst nyans. Vad är det för krafter som vill sprida sånt skit och vad är syftet. Klart det finns problem och bekymmer med oseriösa män som utnyttjar kvinnor men i dom flesta fall är det nog inte så. Men att köra sådant förtal och propaganda på bästa sändningstid borde ju vara straffbart. Speciellt med tanke på SD videon där man kallade en tjej en hora och en man för blatte lover och nu är det under förundersökning om brott.

Vad är det för fel på det här landet?

Det brukar kallas nyhetstorka, den här j-a rappakaljan brukar ju vanligtvis dyka upp på sommaren när alla ordinarie reportrar är på semester...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Av 10000 kvinnor som kommer hit är tydligen flera tusen importfruar enligt regeringens utredare. Kan undra vilka kriterier som gäller för att bli klassifierad som importör? Eftersom jag varit ihop med flera thaitjejer så är jag säkert fruimportör per automatik.

Dagens repotage var bara ett jävla trams, särskilt mansforskaren, som sprider fördomar att vi inte kan få kvinnor i sverige och köper oss en fru samt att thaitjejer är outbildade, undergivna och totalt utan förmåga att ta rationella beslut angående sitt val av partner.

Neil

Dela på andra sajter

Jösses vad vinklad rapport det var. Var i princip bara talare från ett håll som fick luft.

Det mest vinklade av alla var den unga killen som skrek högt att utgångspunkten måste vara att alla är förlorare i detta. Herre jävlar!

Men visst.. allt handlar om hur man definierar hustruimport. Men vi vet att i en normalsvensks hjärna blir det alla som är ihop med en asiat.

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Dela på andra sajter

Anmälde TV-innehav för lite drygt 2 veckor sedan och idag damp det ned ett kuvert i brevlådan addresserat till frugan.

Visst fan var det från dom jävla asen på Radiotjänst. Man skulle kunna tro att stasi-tjänst hade möjlighet att i sina register se att avgift redan betalas för aktuell address.

Radiotjänst -1 poäng.

Slår på TV:n, som betalas för, och knappar fram till nyheterna. Vad för intressant i kväll?

1. Lite pro-Palestinsk propaganda.

2. Lite anti-SD.

3. Lite fruimport.

SVT (Radiotjänst) -3 poäng.

Stackars den fan som får ta emot ett samtal från undertecknad imorgon bitti när Radiotjänst öppnar telefonerna. Laddad till tusen och krut finnes.

Ändrades av erka
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Filmaren sökte väl deltagare här på mpr vill jag minnas.

Modern Häxjakt iscensatt av puritanska manshatare.

Hets mot folkgrupp.

SN

Dela på andra sajter

Anmälde TV-innehav för lite drygt 2 veckor sedan och idag damp det ned ett kuvert i brevlådan addresserat till frugan.

Visst fan var det från dom jävla asen på Radiotjänst. Man skulle kunna tro att stasi-tjänst hade möjlighet att i sina register se att avgift redan betalas för aktuell address.

Radiotjänst -1 poäng.

Slår på TV:n, som betalas för, och knappar fram till nyheterna. Vad för intressant i kväll?

1. Lite pro-Palestinsk propaganda.

2. Lite anti-SD.

3. Lite fruimport.

SVT (Radiotjänst) -3 poäng.

Stackars den fan som får ta emot ett samtal från undertecknad imorgon bitti när Radiotjänst öppnar telefonerna. Laddad till tusen och krut finnes.

Vad ska du säga åt Radiotjäns om tv-innehavet? Att du blev så förbannad att du slängde ut tv;n och därför inte längre har någon, eller?

Dela på andra sajter

Ingen rök utan eld.

Jag känner två Thaikvinnor, den ena kom hit då det kom en äldre Svensk man till hennes by som hon inte kände när hon var ung och tog (Såldes) med henne till Sverige, den ena har jag inte frågat hur det har gått till men gubben är med i Sverige demokraterna vilket jag inte riktigt får ihop ?

Säkert mycket vanligare än man här på forumet verkar tro.

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Dela på andra sajter

Vad ska du säga åt Radiotjäns om tv-innehavet? Att du blev så förbannad att du slängde ut tv;n och därför inte längre har någon, eller?

Planen var mest att domdera över SVT's allt annat än positiva syn på oss män med en Thailändsk partner samt den negativa bild de gav av Thailändska kvinnor i allmänhet med filmklipp från tveksamma miljöer. En liten svada riktad till Radiotjänst registeravdelning fanns också med i tanken.

Å andra sidam var din idé inte alls dum. Skall absolut övervägas.

Mvh

Dela på andra sajter

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte someen fruimportör."

"Men alltså jag tror inte vi kan vara särskilt hopphulla så länge vi inte har en bred allmän debatt där vi har utgångspunkten att alla i samhället förlorar på dom här könsstrukturerna."

Ändrades av NangYak

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Dela på andra sajter

Stackars kvinnor bli importerade till svedala kunde finnas sämre

Tror dom står i kö för att bli det i Thailand :thumbsup:

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Det jag mest irriterar mig på i den frågan är att media på detta vis objektifierar alla hitflyttade thailändskorna

som helt viljelösa offer som har blivit bortrövade av svenska snuskhumrar.

Det framstår ju i reportagen som om dessa damer saknar all form av egenvilja och analysförmåga och

att de är lika lättlurade och naiva som de numera utdöda Dronterna,

och att männen representerar den stora stygga vargen som lurar på lilla Rödluvan i skogen.

I TV-, och tidningsreportage av det här slaget framställs "köpmännen" som förslagna människoimportörer

som åker ner till ett sliskigt snabbköp för att välja bland raderna av paketerade varor.

Men varan tycks ha varit så pass välemballerad att den stackars kvinnan där inne i paketet vare sig

ha hört, sett eller kunnat känna vad det är för en importör som köpte henne och som

sedan till hennes förskräckelse har packat upp henne i kalla Sverige för att kunna förnedra henne.

Kaka söker oftast maka och det finns ett egenansvar,

och ibland funkar det inte mellan två parter precis som i helsvenska förhållanden

där man kanske träffades på krogen, umgicks ett tag och därefter insåg att man inte passade för varandra.

Man går då vidare till nästa och gör ett nytt försök, men utan att bli brännmärkt som importör och sliskig konsument av människor.

Importerar du bara 1 så får det tydligen gå, men importerar du två så får du gå . . . . . (i fängelse eller vadå?)

Ska även samma uppstyltade samlevnadsregler gälla mellan svenska män och kvinnor?

– DU FÅR 1 FÖRSÖK - That´s it !

Men skulle någon part i förhållandet ha pucklat på den andre så ska personen naturligtvis lagföras för det brottet.

Precis som bland svenska, norska och iranska par eller vad det nu månne vara.

Men i dessa fall skulle det aldrig komma på tal att göra den etniskt riktade smutskastningen av thailändskor som utpekad invandrargrupp.

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Dela på andra sajter

Nu är väl grundfrågan i sig intressant nämligen att MIG endast kontrollerar den som kommer hit och inte den som tar hit.

Kan man genom detta förhindra att de som sätter det i system att ta hit en massa damer som sedan skickas tillbaka innan de får UT så är det väl jättebra.

Dela på andra sajter

Det jag mest irriterar mig på i den frågan är att media på detta vis objektifierar alla hitflyttade thailändskorna

som helt viljelösa offer som har blivit bortrövade av svenska snuskhumrar.

Det framstår ju i reportagen som om dessa damer saknar all form av egenvilja och analysförmåga och

att de är lika lättlurade och naiva som de numera utdöda Dronterna,

och att männen representerar den stora stygga vargen som lurar på lilla Rödluvan i skogen.

I TV-, och tidningsreportage av det här slaget framställs "köpmännen" som förslagna människoimportörer

som åker ner till ett sliskigt snabbköp för att välja bland raderna av paketerade varor.

Men varan tycks ha varit så pass välemballerad att den stackars kvinnan där inne i paketet vare sig

ha hört, sett eller kunnat känna vad det är för en importör som köpte henne och som

sedan till hennes förskräckelse har packat upp henne i kalla Sverige för att kunna förnedra henne.

Kaka söker oftast maka och det finns ett egenansvar,

och ibland funkar det inte mellan två parter precis som i helsvenska förhållanden

där man kanske träffades på krogen, umgicks ett tag och därefter insåg att man inte passade för varandra.

Man går då vidare till nästa och gör ett nytt försök, men utan att bli brännmärkt som importör och sliskig konsument av människor.

Importerar du bara 1 så får det tydligen gå, men importerar du två så får du gå . . . . . (i fängelse eller vadå?)

Ska även samma uppstyltade samlevnadsregler gälla mellan svenska män och kvinnor?

– DU FÅR 1 FÖRSÖK - That´s it !

Men skulle någon part i förhållandet ha pucklat på den andre så ska personen naturligtvis lagföras för det brottet.

Precis som bland svenska, norska och iranska par eller vad det nu månne vara.

Men i dessa fall skulle det aldrig komma på tal att göra den etniskt riktade smutskastningen av thailändskor som utpekad invandrargrupp.

SN

Bra inlägg!

Jag har själv blivit påpucklad av min fru otaliga gånger och vid ett flertal tillfällen knivhotad. Mina erfarenheter av östasiatiska kvinnor som offer är hittills är löjeväckande.

Det blir väl en dokumentär om mig som fruimportör, eftersom jag inte står ut med att bli misshandlad, hotad, bli beskriven som en snåljåp som bara betalar 100% av räkningarna hemma och dessutom bara tar hand om barnen när frun är ute o super 3-4 dagar i veckan. Hon följde med på dotterns utvecklingssamtal med nåder då det krockade med en fest.

Ändrades av NangYak

Dela på andra sajter

Bra inlägg!

Jag har själv blivit påpucklad av min fru otaliga gånger och vid ett flertal tillfällen knivhotad. Mina erfarenheter av östasiatiska kvinnor som offer är hittills är löjeväckande.

Det blir väl en dokumentär om mig som fruimportör, eftersom jag inte står ut med att bli misshandlad, hotad, bli beskriven som en snåljåp som bara betalar 100% av räkningarna hemma och dessutom bara tar hand om barnen när frun är ute o super 3-4 dagar i veckan. Hon följde med på dotterns utvecklingssamtal med nåder då det krockade med en fest.

Skojar du eller? Om inte så dumpa frugan omedelbart!

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Bra inlägg!

Är det på allvar så tycker jag uppriktigt synd om dig men det är bara du som kan göra något åt saken.

Dela på andra sajter

Det är verkligen skrattretande eller snarare deprimerande att man försöker framställa asiatiska kvinnor som några viljelösa mähän som lyder mannen i allt han befaller.

Det kanske ter sig så i offentliga sammanhang... men mellan fyra ögon är det minst sagt annorlunda.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Det minsta man kan begära av ett par som vill leva tillsammans är att dom känner varandra.

Därför vore det helt naturligt att dom vid UT-intervjun frågar om damen/herren känner till att partnern redan sökt uppehållstillstånd för x-antal parner tidigare.

Därmed inte sagt att meab inte skall kunna "importera" mer än en fru, men det minsta man kan begära av ett par som vill leva tillsammans är ju att dom lärt känna varandra och då borde informatione redan vara känd av partnern.

Har partnern inte en susning finns kanske anledning att fatta misstankar.

Stickan

Inte för dum för att förstå!

Dela på andra sajter

Det är verkligen skrattretande eller snarare deprimerande att man försöker framställa asiatiska kvinnor som några viljelösa mähän som lyder mannen i allt han befaller.

Det kanske ter sig så i offentliga sammanhang... men mellan fyra ögon är det minst sagt annorlunda.

Herr Chang har talat.

Jag brukar säga att leva med en thailändska inte skiljer sig från att leva med en kvinna av någon annan nationalitet. I vilket fall som helst är det jag som bestämmer allting hemma och tar alla viktiga beslut!

De enda undantagen är ifall hon tycker annorlunda, då brukar det bli som hon säger istället. :crazy:

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Det minsta man kan begära av ett par som vill leva tillsammans är att dom känner varandra.

Därför vore det helt naturligt att dom vid UT-intervjun frågar om damen/herren känner till att partnern redan sökt uppehållstillstånd för x-antal parner tidigare.

Därmed inte sagt att meab inte skall kunna "importera" mer än en fru, men det minsta man kan

begära av ett par som vill leva tillsammans är ju att dom lärt känna varandra och då borde informatione redan vara känd av partnern.

Har partnern inte en susning finns kanske anledning att fatta misstankar.

Håller med om att det kan verka alltför lättvindigt för en hugande sambo/fru att flytta hit till en längtande ungkarl.

Men det lär nog inte bli några hårdare regler om att paret måste bevisa att de har lärt känna varandra

under en längre tid eller att de kanske även har samlevt i damens hemland under viss tid.

Skulle sådana hårdare regler införas så skulle ju även "fruimporten" från muslimska länder som

exempelvis Tunisien, Marocko, Iran, Irak och Afganistan i stort sett förhindras,

vilket då skulle bli långt mer obehagligt för våra berörda journalister, myndighetspersoner och politiker i Sverige.

Thailändskor och den ofta lite sävlige Bengt från Flen kan däremot media och

andra organisationer puckla på och förnedra helt utan att risk för liv och lem.

Att svartmåla Noi och Bengt leder heller inte till att de i sitt utpekande skulle vara "främlingsfientliga".

SN

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Att svartmåla Noi och Bengt leder heller inte till att de i sitt utpekande skulle vara "främlingsfientliga".

Ja, som sagt i en annan tråd.

Vissa grupper är det accepterat att man skäller på. Jänkare, Litauer, Thailändskor och Svenskar går bra att sparka på.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...