Wwax Inlagd November 23, 2012 Dela Inlagd November 23, 2012 Lessen men tror det är kört.. Raffes farsa kommer köra papper och penna efter denna tråd. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd November 23, 2012 Dela Inlagd November 23, 2012 Han syftade nig på den interna mekaniska hårdisken, byter man den till en SDD så blir datorn väldigt snabb i bla. uppstart och att hämta data från disken, han syftade nog inte på externa diskar Läs 1 inlägg! Han önska även extern Hårddisk!! Den jag visa har USB3 och är köpt denna månad på EL giganten Väla Centrum. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd November 23, 2012 Dela Inlagd November 23, 2012 Är väl viss skillnad på att byta intern hd mot att ha en extern som komplement? Läs 1 inlägg! Han önska även extern Hårddisk!! Den jag visa har USB3 och är köpt denna månad på EL giganten Väla Centrum. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd November 23, 2012 Dela Inlagd November 23, 2012 (ändrad) Läs 1 inlägg! Han önska även extern Hårddisk!! Den jag visa har USB3 och är köpt denna månad på EL giganten Väla Centrum. Hälsar pigge01 Jag tolkade det som att han vill byta den som ingår mot en SSD. Den han plockar ut skall han sedan nyttja i en "adapter" men jag kan ha helt fel, det händer ofta. Isåfall ber jag om ursäkt för att jag trampade dig på de ömma tårna Edit: diverse stavfel... Ändrades November 23, 2012 av mackan33 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 23, 2012 Dela Inlagd November 23, 2012 Läs 1 inlägg! Han önska även extern Hårddisk!! Den jag visa har USB3 och är köpt denna månad på EL giganten Väla Centrum. Hälsar pigge01 Ok Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd November 23, 2012 Dela Inlagd November 23, 2012 Läs 1 inlägg! Han önska även extern Hårddisk!! Den jag visa har USB3 och är köpt denna månad på EL giganten Väla Centrum. Hälsar pigge01 Då skulle jag köra SSD + din USB3. Saatan va snabbt Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd November 23, 2012 Dela Inlagd November 23, 2012 Jag tolkade det som att han vill byta den som ingår mot en SSD. Den han plockar ut skall han sedan nyttja i en "adapter" men jag kan ha helt fel, det händer ofta. Isåfall ber jag om ursäkt för att jag trampade dig på de ömma tårna Edit: diverse stavfel... Nej ingen fara mackan! Han snacka om ett kabinett och denna Hårddisken är inta speciellt dyr. Ett kabinett går kring 300sek denna kosta mig 599.- sek Och är mycket lätt. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 23, 2012 Dela Inlagd November 23, 2012 Läs 1 inlägg! Han önska även extern Hårddisk!! Den jag visa har USB3 och är köpt denna månad på EL giganten Väla Centrum. Hälsar pigge01 Men USB belastar ju processorn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd November 23, 2012 Dela Inlagd November 23, 2012 Köpte för ett halvår sen det "värste"som fanns att köpa i Pc-väg 11tumms skärm. bytte ut hdd mot ssd disk ..maxade RAM ... var endå sämre prestanda än en 5 år gamma DELL jag har hemma Tur att jobbet pröjsar Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd November 23, 2012 Trådstartare Dela Inlagd November 23, 2012 Så nu har man tjackat en Asus A55A-SX069V/8GB på Siba idag. De ville ha 5490:- för den. Jag drog en chansning och sa att det var en femhundring för mycket. Motiverade med att NetonNet och CDON låg en femhundring billigare men glömde tillägga att deras då bara var bestyckade med fyra GB ram mot Sibas 4 + 4 GB. Det hade överraskande nog en prisgaranti mot NetonNet som de äger så jag fick den för 4990 mot att jag tog ett gratis Sibakort, deal. Slängde snabbt in det andra 4GB-minnet i datorn som kom med löst, innan Kongo med fru och barn kom på långväga besök från Göteborg. Nu återstår att beställa Satadisken och köpa en USB3-kabinett för den mekaniska medlevererade hårddisken sen kör vi så det ryker. Tack för alla input och roliga diskussioner. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd November 23, 2012 Dela Inlagd November 23, 2012 SSD är jättesnabba men klara inte skrivningar så bra. Jämför med ett usb minne, klarar skrivning 10k gånger. Samma kretsar i en SSD, har man då växlingsfilen på samma disk som troligen är i en laptop. då har man 2-3 år på diskens livslängd. Men visst, har man inget att förlora eller har bra backupper själv. En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd November 23, 2012 Dela Inlagd November 23, 2012 Åh, jag tvivlar inte på att ni avancerade Windowsanvändare kan anpassa er till Windows 8. Jag är mer bekymrad för "vanliga" användare. Och finner det obegripligt att ni ständigt avfärdar detta bara för att ni själva inte har några problem... jaja, vi får väl se hur det hela utfaller. Herr Chang har talat. Nää. Jag räknar nog mig till en avancerad användare då jag har MCSE certifiering. Visserligen så var det på NT4 som var riktigt besvärlig, nu är ju allting plug and play. Jag kan med handen på hjärtat säga att jag aldrig kommer att installera win 8 igen. Jag är relativt anonym på nätet, men win 8 ville koppla ihop alla mina alias till ett och sätta dom mot FACEBOOK. Godnatt MS. En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd November 24, 2012 Dela Inlagd November 24, 2012 Nää. Jag räknar nog mig till en avancerad användare då jag har MCSE certifiering. Visserligen så var det på NT4 som var riktigt besvärlig, nu är ju allting plug and play. Jag kan med handen på hjärtat säga att jag aldrig kommer att installera win 8 igen. Jag är relativt anonym på nätet, men win 8 ville koppla ihop alla mina alias till ett och sätta dom mot FACEBOOK. Godnatt MS. Jag är också jätteupprörd, därför kör jag Apple, där finns inga krav, ibland lite google, allt frid och fröjd. Bara av ren nyfikenhet, win7 for life? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd November 24, 2012 Dela Inlagd November 24, 2012 Jag är också jätteupprörd, därför kör jag Apple, där finns inga krav, ibland lite google, allt frid och fröjd. Bara av ren nyfikenhet, win7 for life? Win7 så länge det supporteras,,,,,, En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd November 24, 2012 Dela Inlagd November 24, 2012 Nää. Jag räknar nog mig till en avancerad användare då jag har MCSE certifiering. Visserligen så var det på NT4 som var riktigt besvärlig, nu är ju allting plug and play. Jag kan med handen på hjärtat säga att jag aldrig kommer att installera win 8 igen. Jag är relativt anonym på nätet, men win 8 ville koppla ihop alla mina alias till ett och sätta dom mot FACEBOOK. Godnatt MS. En intressant fråga blir då hur stor andel av Windowsanvändarna är avancerade? Dvs, klarar av att göra allt själva av det som behöver göras, utan någon IT-support. Det verkar finnas viss risk för att Windows 8 blir en stor huvudvärk för IT-avdelningen... Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
melo Inlagd November 26, 2012 Dela Inlagd November 26, 2012 Har själv satt in en SSD disk i min nya Asus kanonsnabb nya generationen hårddiskar Jag satte in en Samsung när man gör testet på datorn fick jag före 5,9 med Samsung SSD disk 7,9 det bästa man kan få självklart ska du sätta in SSD disken MVH Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu